• Ubezpieczenia rodzinne
  • Ubezpieczenia Olsztyn
  • Zapraszamy serdecznie
  • Tylko dobre ubezpieczenia
  • Dla wszystkich
  • Zabezpiecz sie
Ubezpieczenia 1

Ubezpieczenia 16

Ubezpieczenie Olsztyn

Rzeczoznawca to urzad przyznawany na bazie stosownych kodeksow szczegolnych, jednostkom o wysokich kwalifikacjach i odpowiednio znaczacym, udokumentowanym doswiadczeniu w okreslonej domenie i specjalizacji zawodowej. Poszczegolne regulaminy, wyznaczajace normy przydzielania tytulu rzeczoznawcy, precyzuja wymagania ktore musi zrealizowac jednostka ubiegajaca sie o stanowisko rzeczoznawcy. Po zrealizowaniu i udokumentowaniu tych wymagan, niezbednym jest najczesciej zaliczyc egzamin urzedowy, w przypadku tytulu rzeczoznawcy w wyznaczonym zawodzie, lub test w zrzeszeniu czy innej organizacji w przypadku tytulow w odmiennych plaszczyznach nie wynikajacych z statutow prawa. Do podstawowych wymagan nalezy z reguly: - posiadanie na godziwym pulapie oraz w danym kierunku wyksztalcenia wyzszego, czestokroc musi to byc tytul magistra, w poniektorych przypadkach zadane sa dodatkowo studia podyplomowe spelniajace wskazane minimum programowe, - udokumentowana w stosowny z wymaganiami sposob praktyka zawodowa, trwajaca czas nie krotszy niz zawarty w przepisach prawnych i spelniajaca wymogi programowe, i poswiadczona poprzez osoby i/lub instytucje nadzorujace praktyke, ukonczona po otrzymaniu odpowiedniego wyksztalcenia lub uprawnien, - czasem zadana jest opinia otoczenia zawodowego (stowarzyszenia, izby zawodowej), badz paru osob posiadajacych juz dany tytul rzeczoznawcy, - przynaleznosc do wlasciwej instytucji (na przyklad izby zawodowej), - niekaralnosc, - zdanie testu. Czynienie rzeczoznawstwa w okreslonej plaszczyznie laczy sie czestokroc z podjeciem okazalych zobowiazan oraz przyjeciem na siebie okreslonych obciazen wynikajacych z przepisow, na przyklad obowiazek pelnienia funkcji bieglego sadowego i inne. To takze potezna odpowiedzialnosc. Do rzeczoznawcy zwracaja sie zleceniodawcy z reguly w trudnych sprawach, w szeregu przypadkow kryzysowych, awariach, sprawach problematycznych oraz tragediach. Od opinii rzeczoznawcy nie tylko zalezy los znacznego mienia prywatnego oraz ogolnego (wielkiej wartosci), ale tez zdrowie oraz zycie ludzi. Potoczne i encyklopedyczne okreslenie "rzeczoznawca". Potoczne i definiowane w encyklopediach popularnonaukowych oraz slownikach znaczenie slowa rzeczoznawca jest zdecydowanie mniej formalne i odnosi sie ogolnie do specjalisty, eksperta, jaki pelni funkcje doradcza, wykonuje opinie (np. prawne, ekonomiczne, budowlane opinie moze wydac inzynier, ktory nie posiada tytulu rzeczoznawcy, i inne) lub orzeczenia w materiach spornych. Ubezpieczenia 16


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Korsze

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Korsze

Na temat odpowiedzialnosci spedytora rozpisuja sie bardziej albo mniej uznani prawnicy oraz eksperci. Z latwoscia mozna wiec wypatrzyc niemalo materialow oraz porad na wspomniany problem, jakie moim zdaniem dosyc ogolnie obejmuja poruszana tematyke. W praktyce, wiekszosc transportowcow nie dysponuje osobista flota oraz nie ma licencji na wykonywanie miedzynarodowego transportu drogowego oraz ogranicza pole wlasnej aktywnosci jeno do planowania przewozu produktow. Esencja spedycji jest wypelnianie czynnosci niezbednych do przemieszczenia towaru. Wynika to z artykulu 794 kodeksu cywilnego, ktory wyznacza dosc czytelnie, iz obowiazki spedytora bazuja wylacznie na aranzowaniu przemieszczania ladunku z punktu A do punktu B (jesli do tego ogranicza swoja dzialalnosc). Art. 794 kodeksu cywilnego nie obliguje przewoznika do samego przewozu. Wieksza czesc spolek spedycyjnych oraz przewoznikow prowadzi dzialalnosc spedycyjna w okrojonym obszarze. Dla takiej dzialalnosci, standardowymi uslugami spedycyjnymi sa miedzy innymi: poradnictwo spedycyjne oferowanie porad w zakresie przygotowania transportu; zawieranie z transportowcami umow o transport; dobor srodka transportu; monitorowanie procesow scalonych z zaladunkiem, przeladunkiem, przewozem oraz rozladunkiem materialow; ubezpieczanie towaru. Jak juz dodalem, zasadniczym obowiazkiem przewoznika jest aranzowanie przemieszczania materialu z punktu A do punktu B. Spedytor, przy pelnieniu swoich obowiazkow, zgodnie z artykulem 355 kodeksu cywilnego zobowiazany jest do zachowania nalezytej starannosci. Owa nalezyta starannosc uzewnetrznia sie miedzy innymi tym, iz spedytor musi dosc dokladnie wykonac usluge (mowimy tutaj o wykonaniu uslugi spedycji), stosowac wszystkie zalecenia zleceniodawcy ustalone w umowie lub zleceniu a takze powierzyc wykonanie przewozu takim spedytorom (lub zorganizowanie przewozu dalszym przewoznikom), jacy z uwagi na ich kompetencje zasluguja na zawierzenie, czyli daja gwarancje wykonania zlecenia, posiadaja adekwatne zezwolenia, ubezpieczenie i samochody do przewozu towaru, itp. Likwidator Szkód Komunikacyjnych Korsze


Likwidator Szkód Samochodowych Nidzica

Likwidator Szkód Samochodowych Nidzica

Osoby, jakie doswiadczyly szkody materialnej wzglednie zdrowotnej wskutek wypadkow komunikacyjnych w Anglii wywolanych przez nieubezpieczonych lub nieodnalezionych kierowcow moga liczyc na Odszkodowania w Anglii z funduszu gwarancyjnego Motor Insurers’ Bureau, angielskiego odpowiednika polskiego Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG). Jak dlugo ciagnie sie sprawa o odszkodowanie w MIB? Czas oczekiwania na decyzje MIB w sprawie zasluzonego odszkodowania to statystycznie 12 18 miesiecy. W wypadkach bardziej karkolomnych, na przyklad bardzo powaznych zdarzeniach, watpliwosci dotyczacych odpowiedzialnosci sprawcy, trudnosci w zebraniu zadowalajacych dowodow, okazalych obrazeniach fizycznych, przewleklego oczekiwania na protokol policyjny, niezbednosci zaaranzowania komisji lekarskiej w takim przypadku sprawa moze pozostac w duzym stopniu przeciagnieta w czasie. Jak zachowac sie po kolizji z nieubezpieczonym kierowca? W takiej sytuacji powinno sie bezzwlocznie zameldowac zajscie na policje. Trzeba dochodzic odszkodowania jak najpredzej. Jesli poszkodowany doznal obrazen cielesnych i psychicznych, wskazane jest skontaktowac sie z profesjonalistami w dochodzeniu odszkodowan powypadkowych. Pomoc ekspertow jest bezplatna jezeli wypadek zostal uczyniony przez nieubezpieczonego kierowce. Jesli sprawca wypadku jest anonimowy wowczas poszkodowany jest zobowiazany zaplacic prowizje, jednakze tylko wowczas kiedy MIB przyzna mu odszkodowanie. Likwidator Szkód Samochodowych Nidzica


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Barczewo

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Barczewo



Ubezpieczenie assistance w Polsce permanentnie wciaz kojarzy sie z polisa komunikacyjna, choc coraz to z wiekszym natezeniem popularne staja sie takze assistance domowe i medyczne. Produktem z tej kategorii, nie popularnym w dalszym ciagu w naszym kraju, jest majatkowe ubezpieczenie assistance, z ktorego korzystaja juz obywatele takich regionow jak Wielka Brytania, Niemcy, Holandia, Finlandia i wielu pozostalych. W tej chwili towarzystwa pracuja nad wbudowaniem takiego ubezpieczenia do oferty. Majatkowe assistance to dodatkowa opcja, o ktora mozna rozszerzyc ubezpieczenie mieszkania lub innej wlasnosci, np. siedziby firmy. Uslugi w ramach tej polisy zarecza zewnetrzna firma, z ktora kontrahent kontaktuje sie w przypadku koniecznosci. Dostrzezmy na czym one precyzyjniej polegaja. Produkt ten na Zachodzie jest czestokroc wykupywany poprzez male oraz srednie przedsiebiorstwa. Wedle statystyk najczestsze zdarzenia losowe, jakie rodza straty w takich firmach to kradzieze i wandalizm, ktore zdarzaja sie srednio co 2-4 lata, zalania, srednio co 11 lat, oraz raz na 45 lat pozary. Ubezpieczenie to zapewnia ekspresowe likwidowanie szkod wywolanych czynnikami, ktore znajduja sie w zakresie ochrony i mieszcza sie w wyznaczonym w umowie zakresie. Wzmiankowany limit w krajach zachodnich miesci sie w granicach od 500 do 5 tys. euro. Dzieki temu niwelowane sa potencjalne straty ktore zdolalyby wyniknac z koniecznosci dluzszej przerwy w dzialalnosci przedsiebiorstwa. Bez takiej polisy przedsiebiorca musi zglosic szkode, czekac na dotarcie rzeczoznawcy oraz na ekipe, ktora szkody zlikwiduje oraz w koncu na wyplate swiadczenia. Natomiast w wypadku posiadania ubezpieczenia na ogol jeszcze tego samego dnia da sie ponownie uruchomic dzialalnosc. Majatkowe assistance wywoluje, ze ubezpieczyciele zdolaja poszerzyc obsluge klienta o dodatkowy element likwidacje szkod, dzieki czemu zrobic ja bardziej kompleksowa. Poki co albowiem dzialanie ubezpieczyciela redukuje sie do ocenienia wartosci szkod i wyplaty odszkodowania. Niemniej wraz ze wzrostem wymagan klientow, zaklady ubezpieczeniowe beda musialy poszerzac swoje oferty. Poki co ubezpieczyciele nie wyjawiaja, jakie ubezpieczalnie beda mialy w ofercie majatkowe assistance. Wiadomo jedynie, ze odpowiednie umowy pozostaly juz pozyskane i towar bezspornie pojawi sie w sprzedazy. Likwidator Szkód Komunikacyjnych Barczewo


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Lidzbark Warmiński

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Lidzbark Warmiński

Pojazd zastepczy nalezy sie kazdemu! W sierpniu tego roku Urzad Ochrony Konkurencji i Konsumentow zapoczatkowal proces przeciw dwom ubezpieczycielom. Sa nimi PZU i UNIQUA. To juz kolejny przyklad wspolpracy Rzecznika Ubezpieczonych oraz UOKiK, poniewaz motywem do przedsiewziecia postepowan byly informacje od Rzecznika. Chodzilo o utracanie przez te firmy zwrotu wydatkow poniesionych na wypozyczenie samochodow zastepczych pokrzywdzonym w zdarzeniach i kolizjach drogowych, ktorymi sprawcami byli klienci, ktorzy w tych towarzystwach kupili OC komunikacyjne. W ciagu postepowania okazalo sie, iz towarzystwa roznicuja osoby poszkodowane, poniekad ograniczajac swoja odpowiedzialnosc wzgledem nich. Koszty wynajmu samochodu zastepczego oddawane byly jedynie tym jednostkom, jakie prowadzily aktywnosc gospodarcza. Pozostali kontrahenci mieli moznosc pozyskania zwrotu tylko wowczas jak wykazali, iz korzystanie z samochodu jest po pierwsze niezbedne dla nich, a po drugie nie posiadaja mozliwosci korzystania z miejskiej komunikacji. O ile te okolicznosci nie zostaly dokonane, nadmienione spolki uznawaly taka sytuacje za strate niemajatkowa i kwitowaly, ze ubezpieczenie OC sprawcy nie oplaca owego gatunku strat. Odmiennego przekonania jest UOKiK, ktory okreslil (tak samo zreszta jak Rzecznik Ubezpieczonych), ze kazdemu poszkodowanemu przypada zwrot kosztow poniesionych na wynajecie auta zastepczego, jako ze utracenie mozliwosci wykorzystywania swojego auta zawsze jest dla klienta krzywda majatkowa. Stwierdzil tez, iz konsument nie ma obowiazku uzasadniania, iz samochod jest mu potrzebny. Ukonczenie postepowania UOKiK zbieglo sie z wyrokiem Sadu Najwyzszego w tej sprawie, na jakie Prezes Urzedu dodatkowo sie powolala. W pazdzierniku biezacego roku ustalil on, iz niezaleznie od tego czy poszkodowany prowadzi dzialalnosc gospodarcza czy tez nie oraz niezaleznie od mozliwosci korzystania z komunikacji miejskiej, ma prawo do zwrotu kosztu wypozyczenia samochodu zastepczego. Nalezaloby nadmienic, iz o rozpatrzenie niniejszej sprawy do Sadu Najwyzszego rowniez wystapil wzmiankowany Rzecznik Ubezpieczonych, po licznych sygnalach i skargach od kontrahentow. UOKiK narzucil kare na obie firmy ubezpieczeniowe PZU musi zaplacic 11 286 707 zl a UNIQA 1 069 902 zl. Maja tez nakaz zaprzestania tej praktyki. Poki co od decyzji Urzedu przysluguje zakladom ubezpieczeniowym odwolanie. Likwidator Szkód Komunikacyjnych Lidzbark Warmiński


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Szczytno

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Szczytno

Odnoszac sie do zagadnienia terminow likwidacji szkod w ubezpieczeniach obowiazkowych i dobrowolnych rozglaszamy ponizsze tlumaczenia, jakie maja na celu w czytelny sposob ukazac w/w problematyke. W zaleznosci od gatunku ubezpieczenia terminy likwidacji szkody limitowane sa w odmiennych aktach prawnych. W wypadku ubezpieczen obowiazkowych, np. ubezpieczenie odpowiedzialnosci cywilnej wlascicieli aut mechanicznych, termin likwidacji szkody okreslony jest w artyk. 14 ustep. 1 ustaw. z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiazkowych, Ufg i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dziennik ustaw Nr 124, poz 1152 ze zm) towarzystwo ubezpieczen jest zobowiazany do zaplaty swiadczenia w terminie 30 dni liczac od dnia zlozenia ogloszenia o stracie. Zgodnie z ust. 2 powolanego przepisu, o ile w tym terminie nie bylo mozliwe wyjasnienie okolicznosci nieodlacznych do ustalenia odpowiedzialnosci towarzystwu ubezpieczen lub wielkosci zadoscuczynienia, odszkodowanie powinno byc wyplacone w ciagu 14 dni od dnia, w ktorym przy prowadzeniu nalezytej starannosci wyjasnienie tych okolicznosci bylo mozliwe, nie pozniej jednak niz w terminie 90 dni od dnia zlozenia zawiadomienia o stracie. Ustawa przypuszcza jeden wyjatek od tej zasady przekroczenie maksymalnego terminu 90 dni jest mozliwe jedynie w wypadku, gdy stwierdzenie odpowiedzialnosci zakladu ubezpieczen lub tez zdefiniowanie wysokosci swiadczenia uzaleznione jest od toczacego sie postepowania karnego lub cywilnego. Co do zasady, towarzystwo ubezpieczen jest prawnie zobowiazany do wykonania postepowania wyjasniajacego we prywatnym zakresie i zastosowanie tego przepisu jest mozliwe jedynie w szczegolnych przypadkach. Jednak bezsporna czesc swiadczenia zaklad ubezpieczen jest zobowiazany wyplacic w terminie 30 dni od dnia zgloszenia szkody. Osoba uprawniona do odszkodowania nie moze odmowic przyjecia kwoty bezspornej, przy czym jej przyjecie nie zatrzymuje drogi do dochodzenia dalszych roszczen. Dochodzenie tych roszczen nie bedzie jednak mozliwe wowczas, gdy zostanie zawarta ugoda ugoda jest umowa i jej postanowienia wiaza obydwie strony i jej rozwiazanie wymaga porozumienia sie obu stron. W wypadku wyplaty kwoty bezdyskusyjnej dobrze jest w korespondencji z ubezpieczycielem zaznaczyc, iz nie stanowi ona kompletnego zaspokojenia zglaszanych roszczen. W wypadku niemoznosci zaspokojenia zadan poszkodowanego w calosci lub w czesci w czasie 30 dni zaklad ubezpieczen jest zobowiazany wskazac na pismie przyczyny zwloki, jak rowniez przypuszczalny termin zajecia finalnego stanowiska co do wyplaty swiadczenia. Zgodnie z artyk. 14 ust 3a powolanej wczesniej regulacji, w przypadku niewyplacenia przez zaklad ubezpieczen odszkodowania w przewidzianych terminach lub niedopelnienia obowiazku powiadomienia poszkodowanego na pismie o przyczynach zwloki i hipotetycznym terminie wyplaty odszkodowania, poszkodowany ma ewentualnosc powiadomienia o tych nieprawidlowosciach Komisje Nadzoru Finansowego, ktora uzyje wowczas zaplanowane prawem srodki nadzorcze. W wypadku zajscia nieuzasadnionej zwloki w postepowaniu likwidacyjnym poszkodowanemu przysluguje roszczenie o odsetki ustawowe. W przypadku ubezpieczen dobrowolnych, np. auto-casco, OC przewoznika, czy tez OC w zyciu prywatnym, termin zakonczenia likwidacji szkody regulowany jest przepisami kodeksu cywilnego. Zgodnie z art 817 kodeksu cywilnego, ubezpieczyciel obowiazany jest spelnic swiadczenie w terminie 30 dni, liczac od daty otrzymania zawiadomienia o wypadku. Gdyby wyjasnienie w powyzszym terminie okolicznosci potrzebnych do ustalenia odpowiedzialnosci ubezpieczyciela albo wielkosci swiadczenia okazalo sie niemozliwe, swiadczenie powinno byc spelnione w ciagu 14 dni od dnia, w ktorym przy uzyciu nalezytej starannosci wyjasnienie tych okolicznosci bylo mozliwe. Jednakze bezsporna czesc swiadczenia ubezpieczyciel powinien spelnic w czasie 30 dni od dnia zgloszenia szkody. Zgodnie z § 3 powolanego artykulu, umowa ubezpieczenia (np. negocjowana indywidualnie) lub ogolne warunki ubezpieczenia moga przewidywac inne terminy, lecz tylko takie, jakie sa korzystniejsze dla uprawnionego do zadoscuczynienia, niz terminy okreslone w przepisach kodeksu cywilnego. Takze w wypadku ubezpieczen dobrowolnych zgodnie z art. 16 ust. 2 ust. z dnia 22 maja 2003 r. o dzialalnosci ubezpieczeniowej (Dz.U. Num. 124, pozyc. 1151 ze zmianami) jezeli zaklad ubezpieczen nie zachowa terminu wyplaty zadoscuczynienia przewidzianego w umowie, lub tez w kodeksie cywilnym, jest zobowiazany do pisemnego obwieszczenia osoby zglaszajacej roszczenie o odszkodowanie o przyczynach niemoznosci zadoscuczynienia zglaszanych zadan. W wypadku zajscia bezpodstawnej zwloki w postepowaniu likwidacyjnym uprawnionemu do swiadczenia przysluguja odsetki ustawowe, o ile zawarta umowa ubezpieczenia nie przypuszcza innej wysokosci odsetek. Jak widac, istnieja pewne roznice pomiedzy terminem likwidacji szkody w ubezpieczeniu obowiazkowym a terminem w ubezpieczeniu dobrowolnym. W przypadku ubezpieczenia obowiazkowego przepisy ust. o ubezpieczeniach obowiazkowych regulujace kwestie czasu trwania postepowania likwidacyjnego sa przepisami bezwzglednie obowiazujacymi, a wiec nie jest mozliwe stosowanie innych terminow oczywiscie termin 30 dni jest terminem granicznym, nie oznacza to, iz towarzystwo ubezpieczen nie moze wyplacic odszkodowania przed uplywem tego terminu. W przypadku zas ubezpieczen dobrowolnych, przepisy kodeksu cywilnego, wskazujac 30 dniowy termin likwidacji szkody dopuszczaja przyjecie w umowie innego terminu, pod warunkiem jednak, iz bedzie to termin korzystniejszy dla poszkodowanego. Kolejna roznica pomiedzy regulacjami okreslajacymi terminy likwidacji szkody w ubezpieczeniach obowiazkowych i dobrowolnych jest wprowadzenie w ubezpieczeniach obowiazkowych gornej granicy czasu likwidacji szkody w wysokosci 90 dni od dnia zlozenia ogloszenia o krzywdzie, przy czym przekroczenie tego terminu jest mozliwe jak bylo juz mowione poprzednio jedynie w wypadku, gdy stwierdzenie odpowiedzialnosci towarzystwu ubezpieczen lub tez wyznaczenie wielkosci zadoscuczynienia uzaleznione jest od toczacego sie postepowania karnego lub cywilnego. Przepisy regulujace kwestie terminu likwidacji szkody zawieraja takze roznice dotyczace mozliwosci nakladania przez Komisje Nadzoru Finansowego na zaklady ubezpieczen sankcji z tytulu nieuzasadnionej zwloki w wyplacie zadoscuczynienia, jak rowniez niespelnienia obowiazku obwieszczenia poszkodowanego o przyczynach zwloki w wyplacie swiadczenia i prawdopodobnym czasie jego wyplaty o ile w ubezpieczeniach obowiazkowych Komisja Nadzoru Finansowego ma obowiazek nalozenia sankcji, o tyle w przypadku ubezpieczen dobrowolnych decyzje o nalozeniu sankcji podejmuje sama Komisja. W procesie likwidacji szkody zdarza sie, ze ubezpieczajacy kwestionuja wysokosc odszkodowania. W wypadku zakwestionowania stanowiska zakladu ubezpieczen i wniesienia odwolania, towarzystwa ubezpieczen choc najczesciej nieslusznie traktuja je jako zgloszenie okolicznosci wymagajacych wyjasnienia, a co za tym idzie pozwalajacych na wyplate zadoscuczynienia w 14 dni po ich wyjasnieniu. Zdarza sie takze, iz towarzystwa ubezpieczen, na podstawie stworzonych przez siebie procedur, ustalaja termin np. 30 dniowy odpowiedzi na pismo zlozone przez skarzacego. Procedury te jednak nie wiaza osoby skladajacej to pismo, gdyz jedynymi wiazacymi terminami sa terminy zawarte w powyzej omowionych przepisach regulujacych kwestie terminu likwidacji szkody. Nie istnieja bowiem przepisy szczegolne, ktore wprowadzalyby odrebny termin odpowiedzi na pismo odwolawcze od stanowiska zakladu ubezpieczen. Nadto, zauwazyc nalezy, ze zakwestionowanie stanowiska towarzystwu ubezpieczen przez osobe skladajaca odwolanie jest najczesciej jedynie zadaniem dokonania weryfikacji i korekty poczynionych przez ten towarzystwo ustalen, a nie zgloszeniem okolicznosci wymagajacych tlumaczenia. Dlatego tez, w zwiazku z faktem, ze skladane odwolania maja najczesciej scisly zwiazek z przyjeciem przez zaklad ubezpieczen blednych danych, sprawdzenie tych danych winno odbyc sie w ramach wyznaczonego przepisami terminu likwidacji szkody i skutkowac ewentualnym naliczeniem odsetek za zwloke w likwidacji szkody. Zdarzaja sie rowniez przypadki, gdy osoba uprawniona do odszkodowania przekazuje zakladowi ubezpieczen dodatkowe informacje majace wplyw na proces likwidacji szkody, badz kwestionuje rozwiazania przyjete przez towarzystwo ubezpieczen np. na podstawie blednych badz niepelnych informacji przekazanych przez samego uprawnionego do swiadczenia wowczas odwolanie takie w pewnych sytuacjach moze byc zakwalifikowane jako okolicznosc do wyjasnienia, jednak winna byc ona wyjasniona w mozliwie najkrotszym czasie tj. przy zachowaniu poprawnej starannosci. Likwidator Szkód Komunikacyjnych Szczytno


Likwidator Szkód Samochodowych Kętrzyn

Likwidator Szkód Samochodowych Kętrzyn

Od bardzo wielu lat jestem rzeczoznawca samochodowym. Pracujac mnostwo lat na etacie w takich ubezpieczalniach jak na przyklad Warta oraz Ergo Hestia obrobilem kilkanascie tysiecy ogledzin pojazdow wielorakiej masci. W toku mojej pracy natknalem sie na sporo przypadkow prob wyludzen odszkodowan. Ponizej scharakteryzuje metody jakie byly w wiekszosci wypadkow stosowane. Najczesciej do wyludzen odszkodowan byly wykorzystywane metody na AUTO-CASCO (uderzenie w przydrozne drzewo) czy tez OC (niedrogi i niemlody pojazd uderzal w mocno kosztowny pojazd i zadoscuczynienie szlo z leciwego zlomka ktorego nie zalowali poswiecic, gdyz zwracalo sie im to z nawiazka). Najpierw zaprezentuje technike na OC. Naturalnie jedyna sposobnosc na wysledzenie takiego wyludzenia to rownolegle przesluchanie dwoch uczestnikow rownoczesnie w dwoch roznych pomieszczeniach i zadanie im kompletu tych samych pytan. Jesli w paru punktach sa rozbieznosci to juz mamy takich ptaszkow na tzw widelcu. Jest to wylaczna skuteczna metoda w tego typu szkodzie lustracja miejsca szkody ewentualnie konfrontacja samochodow tu nic nie da (chyba, iz zniszczenia byly dorabiane). Macherzy tu juz sa dobrze nauczeni i tych starych spryciarzy zapewne sie nie przylapie. Aktualnie na miejsce zdarzenia przyzywaja Policje oraz Pomoc Drogowa zbierajac w ten sposob solidnych swiadkow. Swego czasu modne tak zwane przycierki boczkiem odeszly juz z mody, jako ze ladowaly w kupie podejrzanych. Pamietam jak przelozony odsuwal na bok kazde BMW z przytartymi boczkami. Dzisiaj macherzy sa tak wyszkoleni w swoim fachu, iz inicjuja prawdziwa kolizje tak zwany przod w tyl. Takich szkod w rzeczywistosci jest najwiecej i sa faktycznie nie do przyuwazenia. Niewatpliwie jest niejaki trop. Kombinatorzy pragnac wyrobic jak najwiecej pieniedzy przed kraksa zdobywaja na Allegro lub w Poznaniu odpalone poduszki, zniszczone chlodnice, polamane zderzaki oraz reflektory. Po zakupie takich zepsutych elementow montuja je przed kraksa i z tymi uszkodzonymi elementami doprowadzaja do kraksy. W takim przypadku nalezy gruntownie pstryknac wszystkie napisy i emblematy powinien byc tam okreslony rok produkcji i numer seryjny czesci. Pozniej powinno sie skonfrontowac daty produkcji elementow z rokiem produkcji pojazdu. Wspolczesnie poduszki powietrzne sie opisuje numerem szkody niezmywalnym markerem chociaz najbardziej przewrotny probowal poduszke wyprac w pralce do prania ubran. Przejdzmy do szkod AUTO CASCO. Tu z reguly podobnie sa montowane juz zniszczone czesci i dzwon zachodzi juz z wmontowanymi lewymi elementami. I w tym przypadku coraz wiecej kombinatorow zwoluje Policje tudziez Pomoc Drogowa dla zdobycia wiarygodnych swiadkow. Przewaznie zglaszaja uderzenie w drzewo, bo najprosciej. Nie trzeba sie dzielic z drugim uczestnikiem lupem. Macher wjezdza calkowicie do lasu zeby nikt nie zobaczyl i pare razy uderza w drzewo. Potem pod drzewo przy drodze podrzuca resztki elementy, dorabia slady opon prowadzace do drzewa oraz tlucze kore tak aby wygladalo wszystko naturalnie. I tu tez trzeba liczyc na proste bledy kora za zderzakiem a kora na drzewie pochodza z innych gatunkow drzew, kombinator zamiast obic kore obuchem to uderzal ostra krawedzia siekiery robiac nienaturalne naciecia. Ale i tutaj kombinatorzy zdazyli sie odpowiednio przyuczyc. Obecnie zawijaja drzewo grubym kocem zeby nie zostaly kawalki kory z drugiego drzewa; przepisuja auto na zone, matke czy tez kochanke zeby w Ubezpieczalniach nazwisko sie nie powtarzalo, zmieniaja numery rejestracyjne azeby Ubezpieczyciel nie przyuwazyl w systemie po numerze rejestracyjnym itp. Im likwidator wymysla coraz to nowe metody ujawniania takich wyludzen tym macher wykorzystuje coraz to bardziej nadzwyczajne techniki. Nawet podczas proby kradziezy pojazdu juz caly pojazd obsypuja pieprzem tak aby psy tropiace nie zlapaly sladu. Niestety coraz trudniej wykrywac w dzisiejszych czasach takie kombinacje… Likwidator Szkód Samochodowych Kętrzyn


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Olsztyn

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Olsztyn

Od kilkunastu lat jestem rzeczoznawca samochodowym. Wykonujac prace mnostwo lat na etacie w takich zakladach jak na przyklad Warta a takze Ergo Hestia zrealizowalem kilkanascie tysiecy ogledzin samochodow roznej masci. Na przestrzeni mojej pracy natknalem sie na multum przypadkow prob wyludzen odszkodowan. Nizej zaprezentuje metody jakie byly zwykle stosowane. Zazwyczaj do wyludzen odszkodowan byly uzywane metody na AUTO-CASCO (uderzenie w przydrozne drzewo) badz OC (niekosztowny i niemlody pojazd uderzal w bardzo cenny samochod i zadoscuczynienie szlo z wiekowego zlomka jakiego nie skapili poswiecic, poniewaz zwracalo sie im to z nawiazka). Wpierw przedstawie metode na OC. Na pewno jedyna ewentualnosc na wysledzenie takiego wyludzenia to rownoczesne przesluchanie obydwu uczestnikow jednoczesnie w dwoch roznych pomieszczeniach i zadanie im zbioru tych samych pytan. Jesli w paru punktach sa rozbieznosci to juz mamy takich kombinatorow na tak zwanym widelcu. Jest to jedyna wydajna procedura w tego rodzaju zdarzeniu lustracja miejsca wypadku albo konfrontacja aut tutaj nic nie da (chyba, ze zniszczenia byly dorabiane). Kombinatorzy tu juz sa dobrze przyuczeni i tych starych rutyniarzy pewno sie nie nakryje. Aktualnie na miejsce szkody wzywaja Policje oraz Pomoc Drogowa zbierajac w ten sposob wiarygodnych swiadkow. Swego czasu modne tak zwane przycierki boczkiem odeszly juz z mody, poniewaz ladowaly w kupie podejrzanych. Pamietam jak dyrektor odrzucal na bok kazde BMW z przytartymi boczkami. Wspolczesnie kombinatorzy sa tak przyuczeni w swoim fachu, ze inicjuja prawdziwa krakse tak zwany przod w tyl. Takich szkod w rzeczywistosci jest najwiecej i sa faktycznie nie do odkrycia. Naturalnie jest jeden trop. Kombinatorzy chcac zarobic jak najwiecej pieniedzy przed kolizja zdobywaja na Allegro albo w Poznaniu wystrzelone poduszki, zniszczone chlodnice, polamane zderzaki i reflektory. Po zakupie takich trefnych czesci montuja je przed kolizja i z tymi uszkodzonymi czesciami doprowadzaja do wypadku. W takim przypadku trzeba starannie sfotografowac kazde nadruki i emblematy powinien byc tam okreslony rok produkcji i numer seryjny czesci. Pozniej nalezy porownac daty wytworczosci elementow z rokiem produkcji auta. Obecnie poduszki powietrzne sie opisuje numerem szkody niezmywalnym markerem chociaz najbardziej perfidny probowal poduszke wyprac w pralce do prania ubran. Przejdzmy do szkod AUTO CASCO. Tu zwykle podobnie sa montowane juz uszkodzone czesci i karambol wystepuje juz z wmontowanymi trefnymi czesciami. I w tym przypadku coraz wiecej kombinatorow zwoluje Policje oraz Pomoc Drogowa celem zdobycia rzetelnych swiadkow. Przewaznie zglaszaja uderzenie w drzewo, bo najlatwiej. Nie trzeba sie dzielic z drugim uczestnikiem lupem. Macher wjezdza calkowicie do lasu tak aby nikt nie zobaczyl i kilka razy uderza w drzewo. Nastepnie pod drzewo przy drodze podrzuca resztki czesci, dorabia slady opon prowadzace do drzewa oraz tlucze kore aby wygladalo wszystko naturalnie. I tu tez trzeba liczyc na proste bledy kora za zderzakiem a kora na drzewie pochodza z innych gatunkow drzew, kombinator zamiast obic kore obuchem to uderzal ostra krawedzia siekiery robiac nienaturalne naciecia. Ale i tutaj kombinatorzy zdazyli sie przyzwoicie wyszkolic. Teraz owijaja drzewo grubym kocem zeby nie zostaly kawalki kory z drugiego drzewa; przepisuja samochod na zone, matke czy tez kochanke zeby w Ubezpieczalniach nazwisko sie nie powtarzalo, zmieniaja numery rejestracyjne by Ubezpieczyciel nie wykryl w systemie po numerze rejestracyjnym itp. Im likwidator wymysla coraz to nowe metody dostrzegania takich wyludzen tym kombinator stosuje coraz to bardziej przemyslne techniki. Nawet podczas proby kradziezy pojazdu juz caly samochod obsypuja pieprzem by psy tropiace nie zlapaly sladu. Niestety coraz trudniej wykrywac w dzisiejszych czasach takie kombinacje… Likwidator Szkód Komunikacyjnych Olsztyn


Likwidator Szkód Majątkowych Morąg

Likwidator Szkód Majątkowych Morąg

Zarzad Towarzystwa Ubezpieczeniowego Ergo Hestia na radzie prasowej pochwalil sie rezultatami wbudowania nowego procesu obslugi kontrahenta. Firma doszla w swoim czasie do wniosku, ze najlepszym detalem rentownosci, ktory oddzialuje na wizerunek firmy ubezpieczeniowej nie sa realia sprzedazy polis, tylko tryb likwidacji szkod. Po pierwsze totez, usprawniono dwudziestoczterogodzinny system raportowania szkod na telefon. Po drugie, przyspieszono dotarcie opiniodawcow do konsumenta (nie pozniej anizeli w ciagu 48 godzin). Po trzecie, odstapiono z biur regionalnych oraz utworzono centralne Biuro Likwidacji Szkod, do jakiego w postaci elektronicznej docieraja materialy od opiniodawcow. Po czwarte, w serwisie internetowym jednostki wlaczono pierwsza w kraju ewentualnosc pogadania z wirtualnym pracownikiem o imieniu Hubert, ktory odpowiada na zagadnienia o procedury powiazane z likwidacja szkod. Na szczescie mozna tez kontaktowac sie z zywym czlowiekiem i w kazdej sekundzie zdobyc informacje na temat dzisiejszego stanu likwidacji szkody. Jednym z fenomenow takiego systemu jest kolosalne przyspieszenie czasu likwidacji szkod, ktory na chwile obecna wynosi troszke ponad 30 dni. Tu nalezaloby jakkolwiek dojrzec, iz w sytuacji, gdy cala procedura obslugi szkody lezy po stronie firmy ubezpieczeniowej, a interesant ma wylacznie ja zglosic, jest to i tak dluzej anizeli ustawowy termin wynoszacy maksymalnie 30 dni. Najciekawszym tymczasem zalozeniem ktore przekazuje Ergo Hestia jest (w ramach autocasco) likwidacja niektorych, nieznacznych szkod bez potrzeby wyczekiwania na ogledziny przez rzeczoznawce. W razie takich zajsc jak na przyklad wybicie szyby badz uszkodzenie zamka podczas wlamania itp., jezeli szkoda nie przewyzsza 1500 zlotych, wystarczy przekazac do firmy fakture za wykonana naprawe. Stwarza to niewatpliwie mozliwosc naduzyc, ale per saldo ubezpieczyciel oszczedza na kosztach pracy i dojazdu rzeczoznawcy. Bez watpliwosci bardzo wysokie wydatki wkomponowania systemu Ergo Hestia wynagradza sobie m.in. oszczedzajac na wyplatach: spadla liczba kolizji ubezpieczeniowych, obnizyla sie przecietna wielkosc wyplacanego odszkodowania i wzrosla liczba konsumentow odnawiajacych swe polisy w tej firmie. Likwidator Szkód Majątkowych Morąg


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Pasłęk

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Pasłęk

Osoby, jakie doznaly szkody materialnej lub zdrowotnej na skutek wypadkow komunikacyjnych w Anglii doprowadzonych przez nieubezpieczonych czy tez nieodnalezionych kierowcow moga miec nadzieje na Odszkodowania w Anglii z funduszu gwarancyjnego Motor Insurers’ Bureau, angielskiego odpowiednika polskiego Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG). Jak dlugo trwa sprawa o odszkodowanie w MIB? Czas wyczekiwania na decyzje MIB w sprawie naleznego odszkodowania to zwykle 12 18 miesiecy. W przypadkach bardziej zawiklanych, przykladowo nader znacznych wypadkach, niejasnosci dotyczacych odpowiedzialnosci sprawcy, komplikacji w zebraniu dostatecznych dowodow, sporych obrazeniach fizycznych, dlugotrwalego czekania na protokol policyjny, niezbednosci urzadzenia komisji lekarskiej wtedy sprawa moze zostac w duzym stopniu przedluzona w okresie. Jak zachowac sie po kolizji z nieubezpieczonym kierowca? W takiej sprawie trzeba od razu zglosic zajscie na policje. Nalezy dochodzic odszkodowania jak najpredzej. Jezeli poszkodowany zaznal obrazen fizycznych i psychicznych, wskazane jest skontaktowac sie ze specjalistami w dochodzeniu odszkodowan powypadkowych. Pomoc specjalistow jest bezplatna jesli wypadek zostal doprowadzony przez nieubezpieczonego kierowce. Jezeli sprawca zdarzenia jest nieznany wtenczas poszkodowany jest zmuszony zaplacic prowizje, jednak tylko wowczas kiedy MIB przyzna mu odszkodowanie. Likwidator Szkód Komunikacyjnych Pasłęk


Ubezpieczenia 21

Ubezpieczenie Olsztyn

Osoby, jakie doznaly szkody materialnej czy tez zdrowotnej wskutek wypadkow komunikacyjnych w Anglii spowodowanych przez nieubezpieczonych albo nieodnalezionych kierowcow moga zdac sie na odszkodowania UK z funduszu gwarancyjnego Motor Insurers’ Bureau, angielskiego odpowiednika polskiego Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG). Jak dlugo ciagnie sie sprawa o odszkodowanie w MIB? Czas czekania na decyzje MIB w sprawie zasluzonego odszkodowania to zwykle 13 19 miesiecy. W wypadkach bardziej pokretnych, na przyklad nader dramatycznych kolizjach, niejasnosci dotyczacych odpowiedzialnosci sprawcy, trudnosci w zgromadzeniu satysfakcjonujacych dowodow, ciezkich obrazeniach fizycznych, dlugotrwalego wyczekiwania na meldunek policyjny, niezbednosci zaaranzowania komisji lekarskiej w takim przypadku sprawa moze zostac znacznie przedluzona w terminie. Jak zachowac sie po zderzeniu z nieubezpieczonym kierowca? W takiej sytuacji nalezy natychmiastowo zglosic zajscie na policje. Nalezy dochodzic odszkodowania jak najszybciej. Jezeli poszkodowany doznal obrazen fizycznych oraz psychicznych, warto skontaktowac sie z ekspertami w dochodzeniu odszkodowan powypadkowych. Pomoc ekspertow jest bezplatna jezeli wypadek zostal uczyniony przez nieubezpieczonego kierowce. Jezeli sprawca kolizji jest nieznany wowczas poszkodowany jest zmuszony uiscic prowizje, jednakze tylko wtenczas gdy MIB przyzna mu odszkodowanie. Ubezpieczenia 21