• Ubezpieczenia rodzinne
  • Ubezpieczenia Olsztyn
  • Zapraszamy serdecznie
  • Tylko dobre ubezpieczenia
  • Dla wszystkich
  • Zabezpiecz sie
Ubezpieczenia 10

Likwidator Szkód Majątkowych Bisztynek

Likwidator Szkód Majątkowych Bisztynek

Od kilkunastu lat jestem rzeczoznawca samochodowym. Pracujac mnogosc lat na pelnym etacie w takich firmach jak Warta a takze Ergo Hestia wypracowalem kilkadziesiat tysiecy ogledzin pojazdow roznorakiej masci. Na przestrzeni mojej pracy natknalem sie na mnostwo przypadkow prob wyludzen odszkodowan. Ponizej zaprezentuje metody ktore byly zazwyczaj stosowane. Zasadniczo do wyludzen odszkodowan byly wykorzystywane metody na AC (uderzenie w przydrozne drzewo) badz OC (niedrogi i stary pojazd uderzal w bardzo drogi samochod i odszkodowanie szlo z wiekowego zlomka ktorego nie skapili poswiecic, poniewaz zwracalo sie im to z nawiazka). Najpierw przedstawie technike na OC. Bezspornie wylaczna szansa na wypatrzenie takiego wyludzenia to rownoczesne przesluchanie dwoch uczestnikow jednoczesnie w dwoch roznych pomieszczeniach i zadanie im pakietu tych samych pytan. Jesliby w kilku punktach sa rozbieznosci to juz mamy takich ptaszkow na tak zwanym widelcu. Jest to jedyna skuteczna strategia w tego typu szkodzie lustracja miejsca szkody badz zestawienie pojazdow tu nic nie da (chyba, ze zniszczenia byly dorabiane). Macherzy tu juz sa przyzwoicie wyszkoleni i tych starych rutyniarzy raczej sie nie nakryje. Obecnie na miejsce szkody wzywaja Policje tudziez Pomoc Drogowa zbierajac w ten sposob rzetelnych swiadkow. Swego czasu modne tak zwane przycierki boczkiem odeszly juz z mody, poniewaz ladowaly w stercie podejrzanych. Pamietam jak naczelnik odsuwal na bok wszystkie BMW z przytartymi boczkami. Na chwile obecna macherzy sa tak przyuczeni w swoim fachu, ze inicjuja prawdziwa krakse tak zwany przod w tyl. Takich szkod w rzeczywistosci jest najwiecej i sa faktycznie nie do wypatrzenia. Naturalnie jest swojego rodzaju trop. Kombinatorzy pragnac zarobic jak najwiecej pieniedzy przed kraksa zdobywaja na Allegro wzglednie w Poznaniu odpalone poduszki, zniszczone chlodnice, polamane zderzaki tudziez reflektory. Po zakupie takich trefnych elementow montuja je przed kraksa i z tymi uszkodzonymi czesciami doprowadzaja do zderzenia. W takim przypadku wypada starannie sfotografowac wszelkie nadruki i emblematy powinien byc tam zdefiniowany rok produkcji i numer fabryczny elementow. Potem trzeba porownac daty wytworczosci czesci z rokiem produkcji samochodu. Obecnie poduszki powietrzne sie opisuje numerem szkody niezmywalnym markerem aczkolwiek najbardziej przedsiebiorczy probowal poduszke wyprac w pralce do prania ubran. Przejdzmy do szkod AUTO CASCO. Tu przewaznie rowniez sa montowane juz uszkodzone czesci i kraksa nastepuje juz z wmontowanymi lewymi elementami. I w tym przypadku coraz wiecej macherow wzywa Policje oraz Pomoc Drogowa zamyslem uzyskania pewnych swiadkow. Z reguly zglaszaja uderzenie w drzewo, bo najlatwiej. Nie trzeba sie dzielic z drugim uczestnikiem lupem. Kombinator wjezdza calkowicie do lasu azeby nikt nie zobaczyl i kilka razy uderza w drzewo. Nastepnie pod drzewo przy drodze podrzuca resztki elementy, dorabia slady opon prowadzace do drzewa oraz obija kore tak aby wygladalo wszystko naturalnie. I tutaj tez trzeba liczyc na proste bledy kora za zderzakiem a kora na drzewie pochodza z innych gatunkow drzew, macher zamiast obic kore obuchem to uderzal ostra krawedzia siekiery robiac nienaturalne naciecia. Ale i tutaj macherzy zdazyli sie porzadnie przyuczyc. Obecnie okrecaja drzewo grubym kocem zeby nie zostaly kawaleczki kory z drugiego drzewa; przepisuja samochod na zone, matke albo kochanke zeby w Ubezpieczalniach nazwisko sie nie powtarzalo, zmieniaja numery rejestracyjne azeby Ubezpieczyciel nie zidentyfikowal w systemie po numerze rejestracyjnym itp. Im likwidator wymysla coraz to nowe metody ujawniania takich wyludzen tym macher stosuje coraz to bardziej ekstrawaganckie techniki. Nawet podczas proby kradziezy samochodu juz caly pojazd obsypuja pieprzem tak aby psy tropiace nie zlapaly sladu. Niestety coraz trudniej wykrywac w wspolczesnych czasach takie kombinacje… Likwidator Szkód Majątkowych Bisztynek


Likwidator Szkód Majątkowych Morąg

Likwidator Szkód Majątkowych Morąg

Ponizej przedstawiam Panstwu artykul "Definicje AC": Autocasco (AC) dobrowolne ubezpieczenie majatkowe od efektow uszkodzenia, zniszczenia i kradziezy, majace za zagadnienie samochody. Celem ubezpieczenia jest rekompensata finansowych wynikow szkody. Ubezpieczenie AUTO CASCO w tzw. gatunkach rozszerzonych moze poza tym zawierac ochrona np kradziez, czy rowniez owoce wandalizmu innymi slowy sytuacje, na ktore ubezpieczony nie mial wiekszego wplywu. AC Cars angielski fabrykant czterokolowcow. Przedsiebiorstwo ustanowione ponad 100 lat temu zajmuje sie produkcja glownie samochodow sportowych. Najwieksza renome zdobylo dzieki modelowi AC Cobra i AC Ace. Organizacja AC zostala ustanowiona juz w 1901 roku, w 2005 przeniosla sie na Malte i do konca roku 2008 tworzyla tam w nieznacznej liczebnosci egzemplarzy model Cobra. Od poczatku 2009 roku pojazdy marki AC sa produkowane w Niemczech przez instytucje Gullwing GmbH. Aktualny model nazywa sie Mark VI (dostepny z silnikami o mocy 437-647 KM). Adult contemporary (AC) tytul muzycznego formatu radiowego, ktora w wolnym tlumaczeniu symbolizuje "nowoczesna muzyke rozrywkowa dla doroslego radiosluchacza". Grupa docelowa formatu sa kobiety i mezczyzni w wieku 30-54 lat. Format AC ukazuje muzyke z rozlicznych rodzajow od lat 70 po biezace, przy czym w pelni unika bunczucznej muzyki (np. hard rocka, heavy metalu badz hip-hopu), muzyki kierowanej do mlodziezy i nastolatkow, a rowniez muzyki techno i dance. Podrodzaje formatu AC: hot adult contemporary (hot AC); soft adult contemporary (soft AC); mainstream adult contemporary (mainstream AC); urban adult contemporary (urban AC); rhythmic adult contemporary (rhytmic AC). Air Canada (AC) kanadyjska narodowa linia lotnicza z siedziba w Montrealu oferuje loty na trasach do 240 miast. Obecny sklad floty liczy 325 samolotow. Powstala w 1937 roku jako czesc innej firmy, a w 1964 roku zostala narodowa linia Kanady. Air Canada jest dziewiata co do skali pasazerska linia lotnicza na ziemii pod wzgledem wymiarow floty. W 2006 roku skorzystalo z niej 34 milionow pasazerow. Czlonek oraz jeden z zalozycieli sojuszu Star Alliance. Aksjomat wyboru (ozn. AC od ang. Axiom of Choice) jeden z aksjomatow teorii mnogosci mowiacy o mozliwosci wykonania zbioru (nazywanego selektorem) obejmujacego doglebnie po jednym czynniku z kazdego zbioru przynaleznego do rodziny niepustych zbiorow rozlacznych. Powszechnie przyjmowane aksjomaty Zermelo-Fraenkela (ZF) teorii mnogosci rozszerzone o AC nazywa sie w wiekszosci wypadkow skrotem ZFC. Aksjomat ten jest niezalezny ZF mozna rowniez rozwazac modele teorii mnogosci oparte na ZF, w jakich przyjeto negacje AC. Z tego powodu choc gros matematykow uznaje oraz uzytkuje aksjomat wyboru, to w dowodach twierdzen go wykorzystujacych dopuscilo sie jednak zaznaczac ten fakt dowody te mieni sie nieefektywnymi; najczesciej sa one takze niekonstruktywne, albowiem mowia czestokroc tylko o istnieniu danego obiektu, jednak nie pokazuja go (nie podaja konstrukcji; por. intuicjonizm). W przypadku ograniczenia sie do skonczonych rodzin zbiorow aksjomat wyboru jest banalny (wynika z innych aksjomatow); zastosowany dla bezkresnych rodzin zbiorow takze wydaje sie intuicyjny, jednakze jego konsekwencje bywaja zaskakujace, na przyklad Stefan Banach oraz Alfred Tarski korzystajac z AC udowodnili twierdzenie o paradoksalnym rozkladzie kuli (mowiace o mozliwosci rozkladu kuli w trojwymiarowej przestrzeni euklidesowej na szesc czesci, z ktorych idzie zlozyc, korzystajac zaledwie z obrotow i przesuniec, dwie kule o srednicy rownej srednicy kuli wyjsciowej). Aktyn (AC, lac. actinium) nietrwaly pierwiastek chemiczny zaliczany do aktynowcow albo skandowcow. Aktyn jest bardzo aktywny chemicznie i ma wysoka radiotoksycznosc. Miedzynarodowa Komisja Ochrony Radiologicznej (ICRP) ustanowila dopuszczalna ilosc 227AC w organizmie czlowieka na 1 kBq, a kosc jako narzad krytyczny. Na powietrzu latwo sie utlenia. Rozpuszcza sie w kwasie solnym oraz azotowym. Zwiazki aktynu sa izoelektronowe z analogicznymi zwiazkami lantanu sole lantanu uzytkuje sie jako nosniki aktynu. Nazwa pochodzi od greckiego slowa aktinos wskazujacego promien. Francuski chemik André-Louis Debierne odkryl aktyn w 1899 roku na podstawie stwierdzenia promieniowania (stad nazwa) jonizujacego oraz widzialnego (niebieskawego) i wydzielania energii termicznej w przesaczach otrzymanych od Pierre'a i Marii Curie. W tym samym okresie, co Debierne, wykryl ten pierwiastek chemik niemiecki Friedrich Otto Giesel, ktory proponowal nieuznana nazwe emanium (lac. emanare szerzyc sie, rozplywac sie, emanowac). Ante Christum (AC) czyli before Christ przed nasza era (p.n.e.) powiedzenie oraz skrot wykorzystywane w jezyku polskim, wskazujace date przed poczatkiem ery chrzescijanskiej, ktory wiazany jest z data narodzenia Jezusa Chrystusa. Odpowiada on lacinskiemu skrotowi AC, czyli ante Christum lub angielskiemu B.C. lub BC, czyli before Christ (pol. "przed Chrystusem"). Pod koniec XVIII wieku do nazwania roku przed data narodzenia Chrystusa stosowano skrot A.CHr.n. (Ante Christum natum). Na potrzeby historii oraz astronomii daty wszystkich wydarzen z tego okresu sa umownie podawane wedlug kalendarza julianskiego. Jednakze astronomowie, odmiennie niz historycy, posluguja sie, wprowadzona w 1740 przez Cassiniego, notacja (rachuba) uwzgledniajaca rok 0 (zerowy). Numer roku, wg tej notacji, opatruje sie znakiem (minus). Symbolizuje to, iz rok 1 p.n.e. w historii, jest rokiem 0 w astronomii, rok 2 p.n.e. w historii jest rokiem1 w astronomii itd. Cyjanowodor Oznaczenie wojskowe "AC" nieorganiczny zwiazek chemiczny zrealizowany z wodoru, wegla i azotu. Jest silnie toksyczny (dawka smiertelna wynosi okolo 50-60 mg). W temperaturze pokojowej jest to bezbarwna, swobodnie parujaca ciecz o silnym zapachu gorzkich migdalow, ktory moze byc jednak niewyczuwalny przez niektore osoby. Z woda tworzy stosunkowo slaby kwas cyjanowodorowy, jakiego sole nosza nazwe cyjankow. Prad przemienny (ang. alternating current, AC) charakterystyczny przypadek pradu elektrycznego okresowo zmiennego, w ktorym wartosci chwilowe podlegaja zmianom w powtarzalny, okresowy sposob, z wychwycona czestotliwoscia. Wartosci chwilowe natezenia pradu przemiennego przyjmuja naprzemiennie wartosci dodatnie i ujemne (tym samym nazwa przemienny). Przewaznie pozadanym jest, tak aby wartosc srednia calookresowa (to znaczy skladowa stala) wynosila zero. Wzglednie najwieksze znaczenie praktyczne maja prad oraz napiecie o przebiegu sinusoidalnym. Dlatego tez, w zargonie technicznym w wielu przypadkach nazwa prad przemienny znaczy po prostu prad sinusoidalny. Jesli zaklocenia badz nieliniowosc powoduja zdeformowanie sinusoidalnego szkicu, wowczas taki niesinusoidalny przebieg nosi nazwe przebiegu odksztalconego. Likwidator Szkód Majątkowych Morąg


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Górowo Iławeckie

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Górowo Iławeckie



Firmy ubezpieczeniowe wspominaja o beznadziejnej swiadomosci ubezpieczeniowej Polakow przewaznie przy okazji wyjasniania zestawienia rezultatow sprzedazy wyznaczonych ubezpieczen w Polsce i w regionach Europy Zachodniej. Tymczasem jak sie okazuje ta niepokazna swiadomosc dotyczy tez wiedzy na temat upowaznien wynikajacych z bycia poszkodowanym. Kilka dni temu swoimi wrazeniami w tym wzgledzie podzielila sie Kancelaria Radcow Prawnych Europejskiego Centrum Odszkodowan. Jak sie przejawia niemalo osob poszkodowanych w zdarzeniach samochodowych nie wie, o zwrot ktorych wydatkow moze wystapic do firmy, w jakiej sprawca wykupil ubezpieczenie OC. Zazwyczaj ich zadania sprowadzaja sie do swiadczenia za poniesiony uszczerbek na zdrowiu i bezsprzecznie do zwrotu kosztu reperacji pojazdu. Kancelaria przypomina, ze w wypadku szkod osobowych, poszkodowani moga domagac sie takze zwrotu wydatkow, ktore musieli poniesc z tytulu leczenia i rehabilitacji. Liste tych kosztow da sie wyszperac w Kodeksie Cywilnym, w artykule 444. Naleza do nich koszty poniesione na sfinansowanie leczenia oraz rehabilitacji, zakup aparatu ortopedycznego oraz wozkow inwalidzkich, w razie powstania niepelnosprawnosci wydatkow przystosowania pomieszczen do potrzeb pokrzywdzonego. Oprocz tego towarzystwo ubezpieczeniowe ma obowiazek zwrotu pieniedzy za opieke innych osob nad poszkodowanym, za specjalistyczna diete, operacje plastyczne oraz za przewozy, jakie maja zespolenie z leczeniem jednakze rowniez z odwiedzinami bliskich osob. Jak wobec tego widac rejestr tych zwrotow jest wystarczajaco spory. Tymczasem z przejsc Kancelarii wynika, iz zaklady ubezpieczen czesto pomnazaja przeszkody na drodze zaplaty odszkodowan. Przykladowo odrzucaja oddania kosztow za prywatne wizyty lekarskie argumentujac, ze poszkodowani powinni korzystac ze swiadczen w ramach NFZ. Problem w tym, ze na specjalistyczne swiadczenia w ramach publicznej sluzby zdrowia nalezy w wielu przypadkach oczekiwac dosyc dlugo. Dlatego Kancelaria reprezentujac swoich klientow w sadach nieustannie uwydatnia, iz maja oni prawo do jak najszybszego leczenia i powrotu do zdrowia. Wypada wszakze pamietac, ze sama informacja o tym co ubezpieczenie OC sprawcy moze sfinansowac nie wystarczy. Nalezy jeszcze zadbac o zebranie skrupulatnej dokumentacji wydatkow, ktore poszkodowany poniosl. Ta specyfikacja to przede wszystkim wszystkie rachunki i faktury ale rowniez dokumenty potwierdzajace wizyty u lekarzy i korzystanie z uslug rehabilitantow. Likwidator Szkód Komunikacyjnych Górowo Iławeckie


Ubezpieczenia 9

Ubezpieczenia Olsztyn, Olsztyn Ubezpieczenia

Od kilkunastu lat jestem rzeczoznawca komunikacyjnym. Pracujac przez wiele lat na etacie w takich firmach jak na przyklad Warta i Ergo Hestia wypracowalem kilkanascie tysiecy ogledzin aut rozmaitej masci. W trakcie mojej pracy natknalem sie na sporo przypadkow prob wyludzen odszkodowan. Ponizej opowiem metody ktore byly zasadniczo stosowane. Z reguly do wyludzen odszkodowan byly stosowane metody na AUTOCASCO (uderzenie w przydrozne drzewo) albo OC (niedrogi i stary samochod uderzal w bardzo cenny pojazd i zadoscuczynienie szlo z leciwego zlomka jakiego nie skapili poswiecic, bo zwracalo sie im to z nawiazka). Wpierw opisze technike na OC. Niewatpliwie jedyna szansa na przyuwazenie takiego wyludzenia to rownolegle przesluchanie dwoch uczestnikow rownoczesnie w dwoch roznych pomieszczeniach i zadanie im zbioru tych samych pytan. Jesli w paru punktach sa niezgodnosci to juz mamy takich ptaszkow na tzw widelcu. Jest to wylaczna wydajna metoda w tego rodzaju zdarzeniu inspekcja miejsca zdarzenia czy zestawienie pojazdow tu nic nie da (chyba, ze zniszczenia byly dorabiane). Macherzy tutaj juz sa przyzwoicie wyszkoleni i tych starych wyjadaczy raczej sie nie nakryje. Teraz na miejsce zdarzenia wzywaja Policje i Pomoc Drogowa zbierajac w ten sposob rzetelnych swiadkow. Dawniej modne tak zwane przycierki boczkiem wyszly juz z mody, jako ze ladowaly w kupie podejrzanych. Pamietam jak zwierzchnik odrzucal na bok wszelkie BMW z przytartymi boczkami. Dzisiaj macherzy sa tak wyszkoleni w swoim fachu, ze inicjuja prawdziwa krakse tzw przod w tyl. Takich szkod w rzeczywistosci jest najwiecej i sa faktycznie nie do odkrycia. W samej rzeczy jest jeden trop. Macherzy pragnac zarobic jak najwiecej pieniedzy przed kraksa nabywaja na Allegro wzglednie w Poznaniu wystrzelone poduszki, pogiete chlodnice, polamane zderzaki oraz reflektory. Po nabyciu takich felernych elementow montuja je przed kolizja i z tymi uszkodzonymi czesciami doprowadzaja do kolizji. W takim przypadku wypada dokladnie sfotografowac kazde napisy i emblematy powinien byc tam okreslony rok produkcji i numer fabryczny czesci. Pozniej wypada skonfrontowac daty wytworczosci elementow z rokiem produkcji pojazdu. W dzisiejszych czasach poduszki powietrzne sie opisuje numerem zdarzenia niezmywalnym markerem jednakze najbardziej cwany probowal poduszke wyprac w pralce do prania ubran. Przejdzmy do szkod AUTO CASCO. Tu zazwyczaj rowniez sa montowane juz uszkodzone elementy i wypadek wystepuje juz z wmontowanymi trefnymi czesciami. I w tym przypadku coraz wiecej macherow wzywa Policje tudziez Pomoc Drogowa dla zdobycia pewnych swiadkow. Z reguly zglaszaja uderzenie w drzewo, bo najprosciej. Nie trzeba sie dzielic z drugim uczestnikiem lupem. Macher wjezdza calkowicie do lasu tak aby nikt nie widzial i kilka razy uderza w drzewo. Nastepnie pod drzewo przy drodze podrzuca resztki czesci, dorabia slady opon prowadzace do drzewa oraz obija kore azeby wygladalo wszystko naturalnie. I tutaj tez trzeba liczyc na proste bledy kora za zderzakiem a kora na drzewie pochodza z innych gatunkow drzew, macher zamiast obic kore obuchem to uderzal ostra krawedzia siekiery robiac nienaturalne naciecia. Ale i tutaj macherzy zdazyli sie przyzwoicie przyuczyc. Wspolczesnie zawijaja drzewo grubym kocem zeby nie zostaly fragmenty kory z innego drzewa; przepisuja samochod na zone, matke albo kochanke tak aby w Ubezpieczalniach nazwisko sie nie powtarzalo, zmieniaja numery rejestracyjne by Ubezpieczyciel nie znalazl w systemie po numerze rejestracyjnym itp. Im likwidator wynajduje coraz to nowe metody wykrywania takich wyludzen tym kombinator stosuje coraz to bardziej subtelne techniki. Nawet podczas proby kradziezy samochodu juz caly samochod obsypuja pieprzem by psy tropiace nie zlapaly sladu. Niestety coraz trudniej wykrywac w obecnych czasach takie kombinacje… Ubezpieczenia 9


Likwidator Szkód Samochodowych Olsztyn

Likwidator Szkód Samochodowych Olsztyn

Od bardzo wielu lat jestem rzeczoznawca komunikacyjnym. Pracujac przez wiele lat na etacie w takich firmach jak Warta a takze Ergo Hestia sporzadzilem dziesiatki tysiecy ogledzin samochodow roznorodnej masci. Na przestrzeni mojej pracy natknalem sie na mnostwo przypadkow prob wyludzen odszkodowan. Nizej zaprezentuje metody ktore byly przewaznie stosowane. Zazwyczaj do wyludzen odszkodowan byly wykorzystywane metody na AUTO-CASCO (uderzenie w przydrozne drzewo) czy tez OC (tani i niemlody pojazd tlukl w mocno wartosciowy samochod i odszkodowanie szlo z wiekowego zlomka jakiego nie zalowali poswiecic, dlatego ze zwracalo sie im to z nawiazka). W pierwszej kolejnosci przedstawie technike na OC. Ewidentnie jedyna moznosc na zidentyfikowanie takiego wyludzenia to rownoczesne przesluchanie dwoch uczestnikow jednoczesnie w dwoch roznych pomieszczeniach oraz zadanie im pakietu tych samych pytan. O ile w kilku punktach sa rozbieznosci to juz mamy takich delikwentow na tak zwanym widelcu. Jest to wylaczna wydajna procedura w tego typu szkodzie ogledziny miejsca zdarzenia wzglednie zestawienie samochodow tu nic nie da (chyba, iz uszkodzenia byly dorabiane). Kombinatorzy tu juz sa odpowiednio nauczeni i tych starych wygow prawdopodobnie sie nie przylapie. Wspolczesnie na miejsce zdarzenia przyzywaja Policje oraz Pomoc Drogowa zbierajac w ten sposob solidnych swiadkow. Dawniej modne tak zwane przycierki boczkiem wyszly juz z mody, bo ladowaly w kupie podejrzanych. Pamietam jak kierownik odkladal na bok kazde BMW z przytartymi boczkami. W dzisiejszych czasach kombinatorzy sa tak nauczeni w swoim fachu, ze inicjuja prawdziwa krakse tak zwany przod w tyl. Takich szkod w rzeczywistosci jest najwiecej i sa realnie nie do odkrycia. Naturalnie jest pewien trop. Kombinatorzy pragnac wyrobic jak najwiecej pieniedzy przed kraksa kupuja na Allegro ewentualnie w Poznaniu wystrzelone poduszki, pogiete chlodnice, polamane zderzaki i reflektory. Po zakupie takich zniszczonych czesci montuja je przed kraksa i z tymi uszkodzonymi elementami doprowadzaja do kolizji. W takim przypadku powinno sie sumiennie sfotografowac wszelkie napisy i emblematy powinien byc tam zdefiniowany rok produkcji i numer seryjny elementow. Pozniej powinno sie skonfrontowac daty produkcji czesci z rokiem wytworczosci auta. W dzisiejszych czasach poduszki powietrzne sie opisuje numerem szkody niezmywalnym markerem jednakze najbardziej obdarzony wyobraznia probowal poduszke wyprac w pralce do prania ubran. Przejdzmy do szkod AUTO CASCO. Tu najczesciej podobnie sa montowane juz zniszczone czesci i kolizja nastepuje juz z wmontowanymi trefnymi czesciami. I w tym przypadku coraz to wiecej macherow zwoluje Policje i Pomoc Drogowa dla zdobycia solidnych swiadkow. Zazwyczaj zglaszaja uderzenie w drzewo, bo najprosciej. Nie trzeba sie dzielic z drugim uczestnikiem lupem. Kombinator wjezdza calkowicie do lasu by nikt nie widzial i kilka razy uderza w drzewo. Potem pod drzewo przy drodze podrzuca resztki elementy, dorabia slady opon prowadzace do drzewa oraz tlucze kore aby wygladalo wszystko naturalnie. I tutaj tez trzeba liczyc na proste bledy kora za zderzakiem a kora na drzewie pochodza z innych gatunkow drzew, kombinator zamiast obic kore obuchem to uderzal ostra krawedzia siekiery robiac nienaturalne naciecia. Ale i tutaj kombinatorzy zdazyli sie dobrze wyszkolic. Wspolczesnie okrywaja drzewo grubym kocem azeby nie zostaly skrawki kory z innego drzewa; przepisuja samochod na zone, matke lub kochanke zeby w Ubezpieczalniach nazwisko sie nie powtarzalo, zmieniaja numery rejestracyjne tak aby Ubezpieczyciel nie przyuwazyl w systemie po numerze rejestracyjnym itp. Im likwidator wymysla coraz to nowe metody demaskowania takich wyludzen tym macher wykorzystuje coraz to bardziej przemyslne techniki. Nawet podczas proby kradziezy samochodu juz caly pojazd obsypuja pieprzem tak aby psy tropiace nie zlapaly sladu. Niestety coraz trudniej wykrywac w dzisiejszych czasach takie kombinacje… Likwidator Szkód Samochodowych Olsztyn


Likwidator Szkód Samochodowych Mikołajki

Likwidator Szkód Samochodowych Mikołajki



Choc wiekszych opadow sniegu wciaz nie ma to kwestia czasu jest to kiedy one nastapia. Pojawil sie tymczasem inny swoisty dla zimy czynnik, ktorym jest mroz. Tak wiec rano da sie spotkac coraz wiecej kierowcow, ze skrobaczkami do szyb, zdarzaja sie tez klopoty z rozladowanymi akumulatorami badz zamarznietymi zamkami w drzwiach. Pojawiaja sie tez pierwsze symptomy zimy w postaci powiekszonej ilosci kolizji drogowych. Najczestszym ich motywem podlug danych policji, sa nieprzychylne warunki atmosferyczne i nieprzygotowanie do nich pojazdu. Co roku towarzystwa ubezpieczen rejestruja tez zima dwukrotnie czy tez potrojnie wiecej zgloszen dotyczacych kolizji oraz awarii. Sporo wypadkow zdarza sie w szczegolnosci w czasie przed swietami Bozego Narodzenia, gdy to bardzo wielu kierowcow wybiera sie na sprawunki do sklepow. Wiekszy ruch oraz korki plus napomkniete okolicznosci atmosferyczne przyczyniaja sie do zdarzen. Ten okres to takze czas, w ktorym towarzystwa ubezpieczen sprzedaja wiecej niz zwykle polis assistance. Aczkolwiek niezaleznie od tego jak dobrze pojazd jest przyszykowany do zimy, posiadanie assistance komunikacyjnego to praktyczne rozwiazanie, ktore moze zaoszczedzic wiele nerwow, czasu oraz pieniedzy. Nie trzeba przekonywac o tym kierowcow, ktorzy co najmniej raz korzystali z pomocy, z rzeczonego tytulu. Przygotowanie momentalnej pomocy w przypadku kraksy ewentualnie usterki jest usluga, na ktora znajduje sie coraz wiecej chetnych. Jednakze jak to zwykle bywa z ubezpieczeniami dobrowolnymi assistance, mimo ze naleza do tej samej grupy polis, bywaja roznorakie. I tak samo jak w przypadku auto-casco nie cena jest najwazniejsza ale zakres ubezpieczenia. Wykupujac ta polise po to by ochraniala kierowce przede wszystkim w zimie powinno sie zwrocic uwage na to czy zarecza pomoc w przewaznie pojawiajacych sie w tym okresie sytuacjach. I nie powinno sie poprzestawac na czytaniu oferty skroconej, w jakiej towarzystwo ubezpieczeniowe moze wymieniac, iz zarecza holowanie auta, wydobycie go ze sniegu, wymiane kola, dowiezienie paliwa lub zorganizowanie zakwaterowania i pojazdu zastepczego. To co z pozoru wyglada na calosciowa propozycje pomocy po przyjrzeniu sie jej dokladniej moze okazac sie, iz ma duzo brakow. Na przyklad, w przypadku poniektorych assistance w Ogolnych warunkach Ubezpieczenia da sie odszukac wpis , iz pomoc w wypadku awarii jest zapewniana zaledwie wtedy, jak temperatura jest wyzsza od10 stopni C. Innymi slowy, jezeli mroz bedzie bardziej natezony, to w przypadku usterki kierowca pomocy nie dostanie a scislej nie zdobedzie jej w ramach assistance. Innym wylaczeniem moze byc zaleznosc pomocy w razie awarii od tego w jakiej odleglosci od domu ona zapadla. Czesc ubezpieczycieli wlacza ograniczenie, polegajace na tym, ze dopiero w pewnej odleglosci od polozenia zamieszkania przysluguje pomoc. Tak wiec jesli posiadajacy takie assistance kierowca ma klopot rano z uruchomieniem pojazdu, to polisa mu w tym nie pomoze. Nalezy tez byc swiadom, ze poniektore polisy assitance nie posiadaja w ogole w zakresie ochrony sytuacji awarii lecz gwarantuja pomoc tylko w przypadku kolizji drogowej. Tak wiec przed zakupem niezbednym jest ostrozne przeczytanie OWU oraz dopytania przedstawiciela firmy o zapisy, jakie budza jakies niepewnosci. Polisa ta nie jest droga aczkolwiek ewidentnie jej cena zalezy od rozmiaru ochrony ubezpieczeniowej im jest ona wieksza tym skladka za assistance wieksza. Ubezpieczenie to w swojej podstawowej odmianie dosyc czestokroc dopisywane jest za darmo ubezpieczonym kupujacym ubezpieczenia komunikacyjne OC i AUTO CASCO. Wszakze nie znaczy to bez watpienia, iz takie podstawowe assistance kazdemu starczy. Cena odmiany standardowej moze rownac sie od 6 do 39 zl, powinno sie niemniej jednak pamietac, ze pomoc na jaka zdolamy liczyc w tym przypadku jest silnie zawezona. Przy wiekszym rozmiarze bedzie to koszt od 48 do 151 zl. Likwidator Szkód Samochodowych Mikołajki


Likwidator Szkód Majątkowych Dobre Miasto

Likwidator Szkód Majątkowych Dobre Miasto

Ponizej przedstawiam Panstwu artykul "Definicje AC": Autocasco (AC) dobrowolne ubezpieczenie majatkowe od efektow uszkodzenia, zniszczenia oraz kradziezy, majace za mysl auta. Zamiarem ubezpieczenia jest zadoscuczynienie finansowych wynikow szkody. Ubezpieczenie AC w tzw. klasach rozszerzonych moze poza tym zawierac ochrona na przyklad kradziez, czy rowniez wyniki wandalizmu czyli sytuacje, na jakie ubezpieczony nie mial duzego wplywu. AC Cars angielski fabrykant pojazdow. Przedsiebiorstwo zalozone ponad 100 lat temu frapuje sie fabrykacja przewaznie aut sportowych. Najogromniejsza renome zyskalo dzieki wariantowi AC Cobra oraz AC Ace. Organizacja AC zostala zalozona juz w 1901 roku, w 2005 przeniosla sie na Malte i do konca roku 2008 tworzyla tam w niewielkiej liczbie egzemplarzy model Cobra. Od poczatku 2009 roku auta marki AC sa robione w Niemczech przez jednostke Gullwing GmbH. Terazniejszy model nazywa sie Mark VI (dostepny z silnikami o mocy 437-647 KM). Adult contemporary (AC) okreslenie muzycznego formatu radiowego, ktora w wolnym tlumaczeniu oznacza "nowoczesna muzyke rozrywkowa dla dojrzalego radiosluchacza". Grupa docelowa formatu sa kobiety oraz mezczyzni w wieku 30-54 lat. Format AC obrazuje muzyke z roznorakich typow od lat 70 po dzisiejsze, przy czym w kazdym calu unika dzikiej muzyki (np. hard rocka, heavy metalu czy hip-hopu), muzyki kierowanej do mlodziezy i nastolatkow, a takze muzyki techno i dance. Podrodzaje formatu AC: hot adult contemporary (hot AC); soft adult contemporary (soft AC); mainstream adult contemporary (mainstream AC); urban adult contemporary (urban AC); rhythmic adult contemporary (rhytmic AC). Air Canada (AC) kanadyjska narodowa linia lotnicza z rezydencja w Montrealu dostarcza loty na trasach do 240 miast. Terazniejszy team armady liczy 325 samolotow. Powstala w 1937 roku jako czesc innej firmy, a w 1964 roku pozostala narodowa linia Kanady. Air Canada jest dziewiata co do miary pasazerska linia lotnicza na ziemii pod wzgledem wymiarow floty. W 2006 roku skorzystalo z niej 34 mln pasazerow. Czlonek oraz jeden z zalozycieli sojuszu Star Alliance. Aksjomat wyboru (ozn. AC od ang. Axiom of Choice) jeden z aksjomatow teorii mnogosci mowiacy o mozliwosci utworzenia zbioru (nazywanego selektorem) obejmujacego doglebnie po jednym komponencie z kazdego zbioru przynaleznego do rodziny niepustych zbiorow rozlacznych. Powszechnie przyjmowane aksjomaty Zermelo-Fraenkela (ZF) teorii mnogosci rozszerzone o AC symbolizuje sie zazwyczaj skrotem ZFC. Aksjomat ten jest niezalezny ZF mozna dodatkowo rozwazac modele teorii mnogosci oparte na ZF, w ktorych przyjeto negacje AC. Z tego powodu choc lwia czesc matematykow uznaje oraz stosuje aksjomat wyboru, to w dowodach twierdzen go wykorzystujacych przyjelo sie jednak zaznaczac ten fakt dowody te tytuluje sie nieefektywnymi; przewaznie sa one takze niekonstruktywne, bo mowia cyklicznie wylacznie o istnieniu danego obiektu, jednak nie wskazuja go (nie podaja konstrukcji; por. intuicjonizm). W wypadku ograniczenia sie do skonczonych rodzin zbiorow aksjomat wyboru jest trywialny (wynika z innych aksjomatow); wdrozony dla bezkresnych rodzin zbiorow takze wydaje sie intuicyjny, aczkolwiek jego konsekwencje bywaja zaskakujace, np. Stefan Banach i Alfred Tarski korzystajac z AC dowiedli twierdzenie o paradoksalnym rozkladzie kuli (mowiace o mozliwosci rozkladu kuli w trojwymiarowej przestrzeni euklidesowej na szesc czesci, z jakich idzie zlozyc, korzystajac tylko z obrotow oraz przesuniec, dwie kule o srednicy rownej srednicy kuli wyjsciowej). Aktyn (AC, lac. actinium) krotkotrwaly pierwiastek chemiczny kategoryzowany do aktynowcow badz skandowcow. Aktyn jest bardzo aktywny chemicznie i ma wysoka radiotoksycznosc. Miedzynarodowa Komisja Ochrony Radiologicznej (ICRP) wyznaczala dopuszczalna ilosc 227AC w organizmie czlowieka na 1 kBq, a kosc jako narzad krytyczny. Na powietrzu latwo sie utlenia. Rozpuszcza sie w kwasie solnym oraz azotowym. Zwiazki aktynu sa izoelektronowe z analogicznymi zwiazkami lantanu sole lantanu uzywa sie jako nosniki aktynu. Nazwa pochodzi od greckiego slowa aktinos wskazujacego promien. Francuski chemik André-Louis Debierne odkryl aktyn w 1899 roku na podstawie stwierdzenia promieniowania (stad nazwa) jonizujacego oraz widzialnego (niebieskawego) i wydzielania energii termicznej w przesaczach otrzymanych od Pierre'a i Marii Curie. W tym samym okresie, co Debierne, odkryl ten pierwiastek chemik niemiecki Friedrich Otto Giesel, jaki sugerowal nieuznana nazwe emanium (lac. emanare szerzyc sie, rozplywac sie, emanowac). Ante Christum (AC) czyli before Christ przed nasza era (p.n.e.) termin i skrot wykorzystywane w jezyku polskim, wskazujace date przed poczatkiem ery chrzescijanskiej, ktory wiazany jest z data narodzenia Jezusa Chrystusa. Odpowiada on lacinskiemu skrotowi AC, czyli ante Christum badz angielskiemu B.C. lub BC, czyli before Christ (pol. "przed Chrystusem"). Pod koniec XVIII wieku do nazwania roku przed data narodzenia Chrystusa stosowano skrot A.CHr.n. (Ante Christum natum). Na potrzeby historii oraz astronomii daty wszystkich wydarzen z tego okresu sa umownie podawane wedlug kalendarza julianskiego. Jednakze astronomowie, inaczej anizeli historycy, posluguja sie, wprowadzona w 1740 przez Cassiniego, notacja (rachuba) uwzgledniajaca rok 0 (zerowy). Numer roku, wg tej notacji, opatruje sie znakiem (minus). Symbolizuje to, ze rok 1 p.n.e. w historii, jest rokiem 0 w astronomii, rok 2 p.n.e. w historii jest rokiem1 w astronomii itd. Cyjanowodor Oznaczenie wojskowe "AC" nieorganiczny zwiazek chemiczny zrealizowany z wodoru, wegla oraz azotu. Jest mocno toksyczny (dawka smiertelna wynosi okolo 50-60 mg). W temperaturze pokojowej jest to bezbarwna, swobodnie parujaca ciecz o ostrym zapachu gorzkich migdalow, jaki moze byc jednak niewyczuwalny przez niektore osoby. Z woda tworzy stosunkowo slaby kwas cyjanowodorowy, jakiego sole nosza nazwe cyjankow. Prad przemienny (ang. alternating current, AC) charakterystyczny przypadek pradu elektrycznego okresowo zmiennego, w jakim wartosci chwilowe podlegaja zmianom w powtarzalny, okresowy sposob, z wychwycona czestotliwoscia. Wartosci chwilowe natezenia pradu przemiennego przyjmuja naprzemiennie wartosci dodatnie i ujemne (dlatego nazwa przemienny). Najczesciej pozadanym jest, tak aby wartosc srednia calookresowa (to znaczy skladowa stala) wynosila zero. Stosunkowo najwieksze znaczenie praktyczne maja prad oraz napiecie o przebiegu sinusoidalnym. Dlatego tez, w zargonie technicznym w szeregu przypadkow nazwa prad przemienny znaczy po prostu prad sinusoidalny. Jesli zaklocenia albo nieliniowosc powoduja zdeformowanie sinusoidalnego ukladu, wowczas taki niesinusoidalny przebieg nosi nazwe przebiegu odksztalconego. Likwidator Szkód Majątkowych Dobre Miasto


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Morąg

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Morąg

Kierownictwo Zakladu Ubezpieczeniowego Ergo Hestia na konferencji prasowej pochwalil sie wynikami wpasowania nowego systemu obslugi kontrahenta. Firma doszla w swoim czasie do wniosku, ze najlepszym podzespolem rentownosci, jaki oddzialywa na wizerunek towarzystwa ubezpieczen nie sa realia sprzedazy polis, lecz sposob likwidacji szkod. Po pierwsze totez, ulepszono calodobowy system sygnalizowania szkod na aparat telefoniczny. Po drugie, przyspieszono dotarcie opiniodawcow do konsumenta (nie pozniej anizeli w ciagu 48 godzin). Po trzecie, odstapiono z biur terenowych i powolano centralne Biuro Likwidacji Szkod, do jakiego w postaci elektronicznej docieraja materialy od opiniodawcow. Po czwarte, w serwisie internetowym spolki uruchomiono pierwsza w kraju sposobnosc pogadania z wirtualnym pracownikiem o imieniu Hubert, ktory odpowiada na pytania o procedury zwiazane z likwidacja szkod. Na szczescie da sie tez kontaktowac sie z zywym czlowiekiem i w dowolnej chwili otrzymac informacje na temat terazniejszego stanu likwidacji szkody. Jednym z rezultatow takiego procesu jest solidne zwiekszenie szybkosci czasu likwidacji szkod, jaki dzis wynosi nieco ponad 30 dni. Tu warto jakkolwiek dostrzec, ze w sytuacji, gdy cala procedura obslugi szkody lezy po stronie firmy ubezpieczeniowej, a kontrahent ma zaledwie ja zglosic, jest to i tak dluzej niz ustawowy termin wynoszacy maksymalnie 30 dni. Najciekawszym natomiast rozwiazaniem jakie oferuje Ergo Hestia jest (w ramach autocasco) likwidacja poniektorych, nieznacznych szkod bez koniecznosci wyczekiwania na ogledziny przez rzeczoznawce. W razie takich zajsc jak na przyklad wybicie szyby czy uszkodzenie zamka w trakcie wlamania itp., o ile szkoda nie przewyzsza 1500 zlotych, starczy przeslac do jednostki pokwitowanie za przeprowadzona naprawe. Stwarza to oczywiscie mozliwosc naduzyc, ale per saldo towarzystwo ubezpieczen oszczedza na kosztach pracy i dojazdu rzeczoznawcy. Bezsprzecznie bardzo wysokie koszty wpasowania systemu Ergo Hestia wynagradza sobie miedzy innymi oszczedzajac na wyplatach: spadla liczba wydarzen ubezpieczeniowych, zmniejszyla sie przecietna wielkosc wyplacanego odszkodowania i wzrosla liczba konsumentow odnawiajacych swe polisy w tej spolce. Likwidator Szkód Komunikacyjnych Morąg


Ubezpieczenia 17

Ubezpieczenia Olsztyn, Olsztyn Ubezpieczenia

Ergo Hestia polepsza jakosc obslugi dzieki skargom klientow! W mysl reguly przejrzystosci dzialania, Ergo Hestia jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce redaguje nastepny kwartalny meldunek o obsludze skarg i odwolan swoich kontrahentow; Meldunki dzieki Olsztyn Ubezpieczenie powstaja na bazie comiesiecznych, rozbudowanych sprawozdan dla Zarzadu Ergo Hestii o skargach oraz odwolaniach; Sopocki ubezpieczyciel sygnalizuje, na co na co dzien skarza sie ubezpieczeni oraz poszkodowani. Pokazuje takze, jak wykorzystuje wnioski wywabione ze skarg interesantow, azeby usprawnic wlasne dzialania na przyszle losy; Ergo Hestia opracowala dwa wskazniki, jakie wyjawiaja, jak czesto klienci przekazuja uwagi do aktualnej obslugi. To juz drugi trymestr, w jakim Grupa Ergo Hestia publikuje raport "Skargi oraz Odwolania". Wyszczegolniamy w nim najwazniejsze symptomy dotyczace obslugi petentow: wykladnik skarg oraz wskaznik odwolan. Odslaniaja one, jak instytucja obsluguje ubezpieczonych, jacy sa niepocieszeni. Instytucja ukazuje rowniez wprowadzane przemiany, ktore sa konsekwencja uwag kontrahentow. Dzieki analizie wskaznikow jakosci mamy z pierwszej reki wiadomosci o tym, co jako instytucja powinnismy przegrupowac w procesach obslugi mowi Agnieszka Zych, dyrektor Biura Zapytan oraz Reklamacji Ergo Hestii. Analitycy Ergo Hestii zaprojektowali dwa wskazniki, ktore pomagaja kontrolowac stopien obslugi petentow: 1. Wskaznik skarg: to stosunek skarg wyjasnionych do ilosci zawartych polis. W drugim kwartale 2012 roku wskaznik ten wyniosl 0,54%. W porownaniu do pierwszego kwartalu powiekszyl sie on zaledwie o 0,08%. W drugim kwartale zanotowalismy stabilizacje wskaznika w kazdym miesiacu. To znaczy, iz podtrzymujemy wysoki poziom obslugi komentuje Agnieszka Zych. 2. Wskaznik odwolan to z kolei stosunek odwolan kontrahentow od decyzji Ergo Hestii, do ilosci szkod zlikwidowanych przez instytucje. To nowe podejscie do badania poziomu satysfakcji klientow z decyzji podejmowanych przez Zaklad ubezpieczeniowy. W drugim kwartale 2012 r. wskaznik wyniosl 5,01%. W porownaniu do pierwszego kwartalu podwyzszyl sie on nieznacznie o 0,03%. Rowniez w przypadku odwolan mozemy mowic o utrzymaniu znacznego poziomu zadowolenia naszych petentow z decyzji Ergo Hestii. Tendencja wolumenu wyjasnianych odwolan w drugim kwartale 2012 roku jest stala, likwidujemy przy tym coraz mniej szkod. To wszystko spowodowalo nieznaczne wahania wskaznika w poszczegolnych miesiacach, jakie ostatecznie przelozyly sie na bardzo dobry wynik koncowy. Na co skarza sie Interesanci, od czego sie odwoluja? W drugim kwartale 2012 r. wsrod skarg klientow zgloszonych do Ergo Hestii gorowaly te, jakie dotyczyly obslugi polis. Ten motyw dotyczyl 38% wyjasnianych spraw zgloszonych w ramach skarg w wiekszosci wypadkow petenci byli zawiedzeni z nieslusznego wznowienia polisy OC oraz z opoznien w rozliczaniu polis po sprzedazy pojazdu. W wysokiej mierze wplynela na to ostatnio zrealizowana nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych, ktora wymagala od Towarzystw ubezpieczeniowych nowego ustawienia procesow dotyczacych obslugi polis OC posiadaczy pojazdow mechanicznych. 15% skarg zgloszonych do Ergo Hestii zespolonych bylo z przebiegiem likwidacji szkod. Tutaj ubezpieczeni w wiekszosci wypadkow zglaszali uwagi do czasu obslugi odwolania. Tylko co dziewiata skarga dotyczyla windykacji. Z kolei w odwolaniach kontrahenci na ogol nie zgadzaja sie z wielkoscia wyplacanego odszkodowania. Do tej sprawy odnosi sie dwie trzecie pism adresowanych do Ergo Hestii. Jak na problemy klientow zareagowala Ergo Hestia (wybrane przyklady)? 1. Nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych narzucila na Ubezpieczycieli zmiany m.in. w procesie wznawiania polis OC. Po pierwszym okresie funkcjonowania zmian ucielesnilismy usprawnienia na podstawie skarg klientow. Sa to przede wszystkim przemiany systemowe uszczelniajace tok wznawiania polis oraz nowe wymagania raportowe, jakie z duzym wyprzedzeniem poinformuja nas o statusie polisy. Nasi interesanci beda informowani o konczacym sie ubezpieczeniu obowiazkowym na 14 dni przed zakonczeniem ochrony na polisie. 2. W odpowiedzi na potrzeby interesantow rozszerzylismy problematyke rozmow konsultantow naszej Infolinii. Stale sledzimy wszystkie parametry pracy naszych infolinii, azeby zapewnic petentom wiodacy prym serwis. Zadecydowalismy pojsc krok naprzod i ustalic, z jakimi pytaniami aktualnie telefonuja klienci. W tym celu zweryfikowalismy biezaca tematyke rozmow i rozszerzylismy ja o nowe punkty, w tym rejestrujemy kolejny kontakt konsumenta w tej samej sprawie albo szczegoly dotyczace punktow zglaszanych reklamacji. Nadzorujemy dodatkowo problemy zwiazane z odwolaniem konsumenta od decyzji likwidacyjnej. Po analizach tematow rozmow podejmiemy dzialania, jakie wyprzedza czy tez wyeliminuja pytania petentow. 3. Dzieki naszym raportom skrocilismy czas obslugi odwolan. Okresowe raporty dotyczace obslugi skarg i odwolan dopuscily na predkie zdiagnozowanie opoznien w analizowaniu odwolan. Analiza informacji spowodowala, iz natychmiast moglismy podjac dzialania prewencyjne, w wyniku jakich w okresie od marca biezacego roku do czerwca udalo nam sie skrocic czas obslugi odwolan o ponad 30%. Raporty Skarg i Odwolan to cykliczna publikacja Grupy Ergo Hestia. Ich celem jest zaprezentowanie, w jakich regionach polepszamy sie pod wplywem uwag interesantow. Raporty sa publikowane co kwartal. Ubezpieczenia 17


Likwidator Szkód Samochodowych Reszel

Likwidator Szkód Samochodowych Reszel



Ubezpieczenie assistance w Polsce stale dalej kojarzy sie z polisa komunikacyjna, aczkolwiek coraz z wiekszym natezeniem modne staja sie zarowno assistance domowe i medyczne. Produktem z tej kategorii, nie popularnym jeszcze w naszym kraju, jest majatkowe ubezpieczenie assistance, z ktorego korzystaja juz obywatele takich krajow jak Wielka Brytania, Niemcy, Holandia, Finlandia oraz wielu innych. Obecnie ubezpieczyciele pracuja nad zintegrowaniem takiego ubezpieczenia do oferty. Majatkowe assistance to pomocnicza alternatywa, o ktora idzie rozszerzyc ubezpieczenie domu czy innej wlasnosci, np. siedziby firmy. Uslugi w ramach tej polisy zapewnia zewnetrzna firma, z ktora interesant kontaktuje sie w przypadku potrzeby. Zobaczmy na czym one rzetelniej polegaja. Twor ten na Zachodzie jest nieraz wykupywany poprzez male oraz srednie przedsiebiorstwa. Podlug statystyk najczestsze zdarzenia losowe, ktore powoduja utraty w takich firmach to kradzieze oraz wandalizm, ktore zdarzaja sie srednio co 2-4 lata, zalania, srednio co 10 lat, oraz raz na 47 lat pozary. Ubezpieczenie to gwarantuje ekspresowe likwidowanie szkod sprawionych elementami, jakie znajduja sie w zakresie ochrony i mieszcza sie w okreslonym w umowie limicie. Tego rodzaju limit w krajach zachodnich miesci sie w granicach od 500 do 5 tysiecy euro. Dzieki temu niwelowane sa przypuszczalne straty ktore moglyby powstawac z potrzeby dluzszej pauzy w dzialalnosci zakladu. Bez takiej polisy przedsiebiorca musi zglosic strate, czekac na przybycie rzeczoznawcy i na brygade, jaka szkody usunie oraz w koncu na zaplate zadoscuczynienia. Z kolei w wypadku posiadania ubezpieczenia na ogol jeszcze tego samego dnia da sie wznowic dzialalnosc. Majatkowe assistance czyni, iz ubezpieczalnie zdolaja rozszerzyc obsluge konsumenta o nastepny element likwidacje szkod, dzieki czemu sprawic ja bardziej wszechstronna. Poki co bowiem dzialanie ubezpieczyciela ogranicza sie do ocenienia wartosci szkod oraz zaplaty odszkodowania. Niemniej wraz ze wzrostem wymagan klientow, zaklady ubezpieczeniowe beda musialy poszerzac swoje oferty. Poki co towarzystwa nie zdradzaja, ktore ubezpieczalnie beda mialy w ofercie majatkowe assistance. Wiadomo wylacznie, iz adekwatne umowy zostaly juz zatwierdzone i wytwor ani chybi pojawi sie w sprzedazy. Likwidator Szkód Samochodowych Reszel


Likwidator Szkód Majątkowych Olsztyn

Likwidator Szkód Majątkowych Olsztyn

Ergo Hestia poprawia stan obslugi dzieki skargom klientow! W mysl zasady klarownosci dzialania, Ergo Hestia jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce publikuje nastepny kwartalny meldunek o obsludze skarg i odwolan swoich kontrahentow; Meldunki dzieki OC olsztyn powstaja na bazie comiesiecznych, rozbudowanych sprawozdan dla Zarzadu Ergo Hestii o skargach i odwolaniach; Sopocki ubezpieczyciel sygnalizuje, na co przewaznie skarza sie ubezpieczeni i poszkodowani. Pokazuje takze, jak wykorzystuje moraly wygrzebane ze skarg petentow, zeby poprawic wlasne przedsiewziecia na przyszlosc; Ergo Hestia opracowala dwa wskazniki, ktore prezentuja, jak wielokrotnie klienci przekazuja uwagi do aktualnej obslugi. To juz drugi kwartal, w ktorym Grupa Ergo Hestia publikuje meldunek "Skargi i Odwolania". Przywolujemy w nim najwazniejsze wskazniki dotyczace obslugi konsumentow: wskaznik skarg oraz wykladnik odwolan. Pokazuja one, jak firma obsluguje ubezpieczonych, ktorzy sa niezadowoleni. Firma prezentuje tez wdrazane przemiany, ktore sa konsekwencja uwag klientow. Dzieki analizie wskaznikow jakosci mamy z pierwszej reki dane o tym, co jako instytucja winnysmy poprawic w procesach obslugi mowi Agnieszka Zych, dyrektor Biura Zapytan oraz Reklamacji Ergo Hestii. Analitycy Ergo Hestii wypracowali dwa wskazniki, ktore pomagaja nadzorowac pulap obslugi petentow: 1. Wskaznik skarg: to stosunek skarg rozwiazanych do liczby sprzedanych polis. W drugim kwartale 2012 r. wskaznik ten wyniosl 0,54%. W porownaniu do pierwszego kwartalu powiekszyl sie on zaledwie o 0,08%. W drugim kwartale odnotowalismy stabilizacje wskaznika w kazdym miesiacu. To znaczy, iz podtrzymujemy wysoki poziom obslugi komentuje Agnieszka Zych. 2. Wskaznik odwolan to z kolei stosunek odwolan petentow od decyzji Ergo Hestii, do ilosci szkod zlikwidowanych przez firme. To nowe podejscie do badania poziomu satysfakcji kontrahentow z decyzji podejmowanych przez Zaklad ubezpieczen. W drugim kwartale 2012 r. wspolczynnik wyniosl 5,01%. W porownaniu do pierwszego kwartalu powiekszyl sie on nieznacznie o 0,03%. Takze w przypadku odwolan mozemy mowic o utrzymaniu okazalego poziomu zadowolenia naszych interesantow z decyzji Ergo Hestii. Tendencja wolumenu wyjasnianych odwolan w drugim kwartale 2012 roku jest stala, likwidujemy przy tym coraz mniej szkod. To wszystko wywolalo nieznaczne wahania wskaznika w poszczegolnych miesiacach, ktore ostatecznie przelozyly sie na bardzo dobry wynik koncowy. Na co skarza sie Petenci, od czego sie odwoluja? W drugim kwartale 2012 r. posrod skarg kontrahentow zgloszonych do Ergo Hestii gorowaly te, jakie dotyczyly obslugi polis. Ten motyw dotyczyl 38% wyjasnianych spraw zgloszonych w ramach skarg zwykle klienci byli niezadowoleni z nieslusznego wznowienia polisy OC oraz z opoznien w rozliczaniu polis po sprzedazy samochodu. W wysokiej mierze wplynela na to w ostatnim czasie zrealizowana nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych, jaka wymagala od Towarzystw ubezpieczeniowych nowego ustawienia procesow dotyczacych obslugi polis OC posiadaczy pojazdow mechanicznych. 15% skarg zgloszonych do Ergo Hestii zespolonych bylo z przebiegiem likwidacji szkod. Tutaj ubezpieczeni przewaznie zglaszali uwagi do czasu obslugi odwolania. Tylko co dziewiata skarga dotyczyla windykacji. Z kolei w odwolaniach klienci zwykle nie zgadzaja sie z wysokoscia wyplacanego odszkodowania. Do tej rzeczy odnosi sie dwie trzecie pism kierowanych do Ergo Hestii. Jak na problemy petentow zareagowala Ergo Hestia (wybrane przyklady)? 1. Nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych nalozyla na Zaklady ubezpieczeniowe zmiany miedzy innymi w systemie wznawiania polis OC. Po pierwszym okresie funkcjonowania zmian ucielesnilismy ulepszenia na podstawie skarg klientow. Sa to przede wszystkim zmiany systemowe uszczelniajace proces wznawiania polis i nowe wymagania raportowe, jakie z duzym wyprzedzeniem poinformuja nas o statusie polisy. Nasi petenci beda powiadamiani o konczacym sie ubezpieczeniu obowiazkowym na 14 dni przed zakonczeniem ochrony na polisie. 2. W odpowiedzi na potrzeby interesantow rozszerzylismy tematyke rozmow konsultantow naszej Infolinii. Stale obserwujemy wszystkie parametry pracy naszych infolinii, azeby zapewnic konsumentom najwiekszej rangi serwis. Zdecydowalismy pojsc krok naprzod i ustalic, z jakimi pytaniami w tej chwili telefonuja klienci. W tym celu zweryfikowalismy poprzednia tematyke rozmow i poszerzylismy ja o nowe punkty, w tym rejestrujemy kolejny kontakt kontrahenta w tej samej sprawie albo szczegoly dotyczace punktow zglaszanych reklamacji. Obserwujemy rowniez watki zwiazane z odwolaniem klienta od decyzji likwidacyjnej. Po analizach tematow rozmow podejmiemy dzialania, ktore wyprzedza badz wyeliminuja pytania petentow. 3. Dzieki naszym raportom skrocilismy czas obslugi odwolan. Cykliczne raporty dotyczace obslugi skarg oraz odwolan zezwolily na rychle zdiagnozowanie opoznien w rozpatrywaniu odwolan. Analiza informacji sprawila, ze momentalnie moglismy podjac dzialania prewencyjne, w wyniku jakich w okresie od marca biezacego roku do czerwca udalo nam sie skrocic czas obslugi odwolan o ponad 30%. Raporty Skarg oraz Odwolan to cykliczna publikacja Grupy Ergo Hestia. Ich celem jest zaprezentowanie, w ktorych zakresach polepszamy sie pod wplywem uwag konsumentow. Raporty sa wydawane co kwartal. Likwidator Szkód Majątkowych Olsztyn