• Ubezpieczenia rodzinne
  • Ubezpieczenia Olsztyn
  • Zapraszamy serdecznie
  • Tylko dobre ubezpieczenia
  • Dla wszystkich
  • Zabezpiecz sie
Ubezpieczenia 18

Ubezpieczenia 3

Ubezpieczenia Olsztyn, Olsztyn Ubezpieczenia

Paliwo, przeglady, wymiana opon, biezace naprawy, ubezpieczenie koszty uzytkowania pojazdu, to znaczaca pozycja w portfelu dowolnego kierowcy. Pragnac je ograniczyc, tankujemy na tanszych stacjach, robimy naprawy na zamiennikach w zaprzyjaznionych warsztatach i staramy sie jezdzic ekonomicznie. Gdy jednak przybywa czas kupna ubezpieczenia nierzadko automatycznie przedluzamy polise u obecnego ubezpieczyciela, nie weryfikujac innych ofert na rynku. Jednakze OC i AUTO-CASCO to pozycje, na jakich mozna krocie zaoszczedzic. Dlatego warto wiedziec, jak mozna obnizyc skladke za polise. Przede wszystkim przystoi pilnowac momentu, w jakim nasza wspolczesna polisa OC dobiega konca. To bowiem wylaczajac kilka przypadkow precyzowanych w ustawie jedyny moment w roku, gdy mozemy zmienic zaklad ubezpieczen i tym samym uzyskac okazje na tansze ubezpieczenie. Jesli nie rozwiazemy OC przed jego uplywem najpozniej jeden dzien przed koncem trwania obecnej polisy ubezpieczenie samoczynnie przeciagnie sie na kolejne 12 miesiecy. Jest to zasada wynikajaca z ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych i niestety nie ma od niej odwrotu. Co wiecej, jezeli zdecydujemy sie na wypowiedzenie ubezpieczenia powinnismy dostarczyc je ubezpieczycielowi na pismie. W nastepstwie tego najpoprawniej zapisac adekwatna date w kalendarzu i, widzac, ze ubezpieczenie dobiega konca, z wyprzedzeniem porownac oferty na rynku. Mozna tez zostawic numer w wybranej firmie, jaka w wlasciwym momencie przypomni nam o konczacym sie OC. O kwocie, jaka zaplacimy za OC i AUTO-CASCO decyduje zarowno sposob w jaki kierujemy samochod. Norma jest prosta: kto jezdzi bezpiecznie, placi mniej. Dlatego jezeli interesuje nas tanie ubezpieczenie samochodu nerwy za kierownica najprawidlowiej trzymac na wodzy. Ubezpieczyciele doceniaja kierowcow jezdzacych bez uszczerbku, przyznajac im z reguly po 10% znizki za kazdy rok bezkolizyjnej jazdy. Tego modelu upusty zwykle mozna takze przeniesc w razie zmiany ubezpieczyciela. Tym samym, jesli na przestrzeni wielu lat korzystania z uslug jednej firmy wypracowalismy np. 50 procent znizki, w przypadku zmiany towarzystwa ubezpieczen pozyskamy co najskromniej taka sama znizke jak do tej pory. Coraz wiecej towarzystw ubezpieczeniowych zapewnia rowniez przenoszenie znizek z OC na AC. Tym samym, jezeli podrozujemy bez ryzyka, mozemy oczekiwac nie tylko na tanie OC, ale co wiecej na pomniejszenie stawki za AUTO-CASCO. Waznym detalem wplywajacym na cene ubezpieczenia jest tez liczba lat i doswiadczenie kierowcow auta im wiekszy staz za kolkiem, tym wieksza szansa na zachecajaca cenowo polise. Ubezpieczyciele nierzadko nawiazuja tez wspolprace z klientami biznesowymi, tworzac z nimi wspolne propozycje. Popularna forma jest bancassurance, czyli wspolpraca towarzystwa ubezpieczen z bankiem, na skutek ktorej klienci otrzymuja preferencyjne oferty np. na ubezpieczenia komunikacyjne. Zatem w poszukiwaniu tanszego OC pozadane byloby sprawdzic, czy np. bank, w jakim mamy konto osobiste, wspolpracuje z towarzystwem ubezpieczeniowym. Dla przykladu klienci ING Banku Slaskiego otrzymuja w Liberty Direct 10% znizki na ubezpieczenia komunikacyjne. Dzieki takiemu rabatowemu mozemy zarobic nawet kilkaset zlotych jezeli np. nabywamy OC i AC. Z kolei, tansza polise AUTO CASCO bedzie prosciej kupic jesli podrozujemy dobrze zabezpieczonym autem, cieszacym sie nieduza wzietoscia posrod zlodziei. Wiekszosc ubezpieczycieli docenia ten fakt i proponuje nizsze stawki dla ich posiadaczy. Poza odpowiednia marka, o oszczednosci na skladce zadecyduje rowniez lokalizacja, gdzie najczesciej parkujemy samochod. Jezeli jest to garaz albo parking strzezony wowczas zaplacimy skromniej. Pod tym samym katem towarzystwo ubezpieczen oceni tez zabezpieczenia antywlamaniowe samochodu. Tu z kolei niezwykle istotne sa roznorakiego wariantu specjalne drzwi, zamki, alarmy, a w szczegolnosci wszelkie nowoczesne technologie pozwalajace zlokalizowac auto. Jednak nawet takie udogodnienia nie beda mialy znaczenia, jesli posiadacz auta nie bedzie pamietal o zachowaniu potrzebnych srodkow przezornosci, jak np. domykanie okien, drzwi i bagaznika, a przede wszystkim pilnowanie kluczykow. Ubezpieczenia 3


Likwidator Szkód Majątkowych Nidzica

Likwidator Szkód Majątkowych Nidzica

Od bardzo wielu lat jestem rzeczoznawca komunikacyjnym. Pracujac mnostwo lat na pelnym etacie w takich ubezpieczalniach jak Warta i Ergo Hestia dokonalem duzo tysiecy ogledzin pojazdow rozmaitej masci. Podczas mojej pracy natknalem sie na bez liku przypadkow prob wyludzen zadoscuczynien. Ponizej opowiem metody jakie byly na ogol stosowane. Zazwyczaj do wyludzen zadoscuczynien byly wykorzystywane metody na AUTOCASCO (uderzenie w przydrozne drzewo) badz OC (tani i niemlody samochod tlukl w mocno drogi samochod i zadoscuczynienie szlo ze starego zlomka ktorego nie skapili poswiecic, albowiem zwracalo sie im to z nawiazka). Najpierw opisze technike na OC. Ewidentnie jedyna mozliwosc na wykrycie takiego wyludzenia to rownolegle przesluchanie dwoch uczestnikow w tym samym czasie w dwoch roznych pomieszczeniach oraz zadanie im asortymentu tych samych pytan. Jesliby w paru ustepach sa niezgodnosci to juz mamy takich delikwentow na tzw widelcu. Jest to wylaczna dzialajaca procedura w tego typu zdarzeniu lustracja miejsca zdarzenia czy tez konfrontacja samochodow tu nic nie da (chyba, ze uszkodzenia byly dorabiane). Macherzy tutaj juz sa odpowiednio przyuczeni i tych starych rutyniarzy prawdopodobnie sie nie nakryje. Teraz na miejsce szkody przyzywaja Policje tudziez Pomoc Drogowa zbierajac w ten sposob kompetentnych swiadkow. Dawniej modne tak zwane przycierki boczkiem odeszly juz z mody, jako ze ladowaly w kupie podejrzanych. Pamietam jak kierownik odrzucal na bok wszelkie BMW z przytartymi boczkami. Teraz kombinatorzy sa tak przyuczeni w swoim fachu, ze inicjuja prawdziwa kolizje tak zwany przod w tyl. Takich szkod w rzeczywistosci jest najwiecej i sa realnie nie do stwierdzenia. W samej rzeczy jest pewnego rodzaju trop. Macherzy pragnac zarobic jak najwiecej pieniedzy przed kraksa pozyskuja na Allegro lub w Poznaniu odpalone poduszki, zniszczone chlodnice, zniszczone zderzaki oraz reflektory. Po zakupie takich trefnych elementow montuja je przed kolizja i z tymi uszkodzonymi czesciami doprowadzaja do kolizji. W takim trafie godzi sie pieczolowicie pstryknac wszystkie napisy i emblematy powinien byc tam zdefiniowany rok produkcji i numer fabryczny czesci. Potem wypada zestawic daty wytworczosci czesci z rokiem wytworczosci pojazdu. W dzisiejszych czasach poduszki powietrzne sie opisuje numerem szkody niezmywalnym markerem jednakze najbardziej przedsiebiorczy probowal poduszke wyprac w pralce do prania ubran. Przejdzmy do szkod AC. Tutaj zazwyczaj rowniez sa montowane juz uszkodzone elementy i kolizja nastepuje juz z wmontowanymi lewymi elementami. I w tym przypadku coraz wiecej kombinatorow przyzywa Policje tudziez Pomoc Drogowa zamiarem pozyskania pewnych swiadkow. Na ogol zglaszaja uderzenie w drzewo, bo najlatwiej. Nie trzeba sie dzielic z drugim uczestnikiem lupem. Kombinator wjezdza gleboko do lasu zeby nikt nie widzial i pare razy uderza w drzewo. Nastepnie pod drzewo przy drodze podrzuca resztki elementy, dorabia slady opon prowadzace do drzewa oraz obija kore aby wygladalo wszystko naturalnie. I tutaj tez trzeba liczyc na proste bledy kora za zderzakiem a kora na drzewie pochodza z innych gatunkow drzew, kombinator zamiast obic kore obuchem to uderzal ostra krawedzia siekiery robiac nienaturalne naciecia. Ale i tutaj kombinatorzy zdazyli sie odpowiednio wyszkolic. Teraz okrecaja drzewo grubym kocem aby nie zostaly fragmenty kory z innego drzewa; przepisuja pojazd na zone, matke ewentualnie kochanke zeby w Ubezpieczalniach nazwisko sie nie powtarzalo, zmieniaja numery rejestracyjne zeby Ubezpieczyciel nie przyuwazyl w systemie po numerze rejestracyjnym itp. Im likwidator wymysla coraz to nowe metody spostrzegania takich wyludzen tym kombinator wykorzystuje coraz to bardziej wyszukane techniki. Nawet podczas proby kradziezy auta juz caly pojazd obsypuja pieprzem zeby psy tropiace nie zlapaly sladu. Niestety coraz trudniej wykrywac w dzisiejszych czasach takie kombinacje… Likwidator Szkód Majątkowych Nidzica


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Olsztynek

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Olsztynek

Osoby, jakie zaznaly szkody materialnej czy tez zdrowotnej z powodu kolizji komunikacyjnych w Anglii wywolanych przez nieubezpieczonych albo nieodnalezionych kierowcow moga miec nadzieje na odszkodowanie w UK z funduszu gwarancyjnego Motor Insurers’ Bureau, angielskiego odpowiednika polskiego Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG). Jak dlugo trwa sprawa o odszkodowanie w MIB? Czas wyczekiwania na decyzje MIB w sprawie zasluzonego odszkodowania to zwykle 12 18 miesiecy. W przypadkach bardziej delikatnych, przykladowo nader dramatycznych zdarzeniach, watpliwosci dotyczacych odpowiedzialnosci sprawcy, trudnosci w zgromadzeniu dostatecznych dowodow, ciezkich obrazeniach fizycznych, dlugotrwalego oczekiwania na raport policyjny, koniecznosci zrealizowania komisji lekarskiej w takim przypadku sprawa moze pozostac w duzej mierze przedluzona w terminie. Jak zachowac sie po zderzeniu z nieubezpieczonym kierowca? W takiej sprawie powinno sie z miejsca zglosic zajscie na policje. Nalezy dochodzic odszkodowania jak najszybciej. Jezeli poszkodowany doswiadczyl obrazen fizycznych i psychicznych, wskazane jest skontaktowac sie ze specami w dochodzeniu odszkodowan powypadkowych. Pomoc specjalistow jest bezplatna jezeli wypadek zostal doprowadzony przez nieubezpieczonego kierowce. Jezeli sprawca kolizji jest anonimowy wtenczas poszkodowany jest zmuszony uiscic prowizje, jednak tylko wtedy gdy MIB przyzna mu odszkodowanie. Likwidator Szkód Komunikacyjnych Olsztynek


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Górowo Iławeckie

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Górowo Iławeckie

Rzeczoznawca to tytul przypisywany na istocie akuratnych przepisow swoistych, osobom o duzych kwalifikacjach i stosownie okazalym, udokumentowanym doswiadczeniu w okreslonej domenie i specjalnosci zawodowej. Poszczegolne statuty, okreslajace reguly przydzielania tytulu rzeczoznawcy, formuluja wymagania jakie musi spelnic jednostka ubiegajaca sie o urzad rzeczoznawcy. Po spelnieniu i udokumentowaniu tych wymagan, niezbednym jest przewaznie zaliczyc egzamin urzedowy, w przypadku urzedu rzeczoznawcy w wyznaczonym zawodzie, albo sprawdzian w zrzeszeniu lub innej instytucji w przypadku tytulow w roznych domenach nie wynikajacych z kodeksow prawa. Do glownych wymagan nalezy zwykle: - posiadanie na sposobnym pulapie oraz w danym kierunku wyksztalcenia wyzszego, czestokroc musi to byc tytul magistra, w poniektorych wypadkach zadane sa takze studia podyplomowe spelniajace sprecyzowane minimum programowe, - udokumentowana w stosowny z wymaganiami sposob praktyka zawodowa, trwajaca okres nie krotszy anizeli umieszczony w regulaminach prawnych oraz spelniajaca warunki programowe, oraz poswiadczona przez osoby i/lub instytucje nadzorujace praktyke, ukonczona po osiagnieciu odpowiedniego wyksztalcenia czy tez uprawnien, - nieraz zadana jest opinia otoczenia zawodowego (stowarzyszenia, izby zawodowej), wzglednie kilku osob posiadajacych juz dany tytul rzeczoznawcy, - przynaleznosc do stosownej organizacji (np. izby zawodowej), - niekaralnosc, - zaliczenie testu. Wykonywanie rzeczoznawstwa w okreslonej plaszczyznie laczy sie czesto z podjeciem okazalych zobowiazan i przyjeciem na siebie wylonionych obciazen wynikajacych ze statutow, np. obowiazek czynienia funkcji bieglego sadowego oraz inne. To dodatkowo ogromna odpowiedzialnosc. Do rzeczoznawcy zwracaja sie zleceniodawcy zwykle w dotkliwych sprawach, wielokrotnie kryzysowych, awariach, sytuacjach kontrowersyjnych i kleskach. Od wyceny rzeczoznawcy nie tylko zalezy los wielkiego mienia osobistego i spolecznego (roslej wartosci), ale takze zdrowie i zycie ludzi. Powszedne i encyklopedyczne okreslenie "rzeczoznawca". Powszedne oraz okreslane w encyklopediach popularnonaukowych oraz leksykonach znaczenie slowa rzeczoznawca jest stanowczo mniej formalne i odnosi sie w ogolnosci do specjalisty, eksperta, jaki pelni funkcje doradcza, wykonuje opinie (na przyklad prawne, ekonomiczne, budowlane opinie moze wydac inzynier, jaki nie ma tytulu rzeczoznawcy, i inne) badz orzeczenia w sprawach spornych. Likwidator Szkód Komunikacyjnych Górowo Iławeckie


Ubezpieczenia 8

Ubezpieczenia Olsztyn, Olsztyn Ubezpieczenia

Ergo Hestia usprawnia stan obslugi dzieki skargom klientow! W mysl dewizy przejrzystosci przedsiewziecia, Ergo Hestia jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce umieszcza kolejny kwartalny meldunek o obsludze skarg i odwolan swoich klientow; Raporty dzieki Olsztyn Ubezpieczenie powstaja na podstawie comiesiecznych, rozbudowanych sprawozdan dla Zarzadu Ergo Hestii o skargach i odwolaniach; Sopocki ubezpieczyciel komunikuje, na co na co dzien skarza sie ubezpieczeni oraz poszkodowani. Przedstawia tez, jak wykorzystuje wnioski wylozone ze skarg klientow, tak aby udoskonalic wlasne dzialania na czas przyszly; Ergo Hestia opracowala dwa symptomy, ktore uwidoczniaja, jak nagminnie klienci komunikuja uwagi do aktualnej obslugi. To juz drugi kwartal, w jakim Grupa Ergo Hestia wydaje raport "Skargi i Odwolania". Wymieniamy w nim najwazniejsze wykladniki dotyczace obslugi klientow: wykladnik skarg oraz wykladnik odwolan. Objawiaja one, jak spolka obsluguje ubezpieczonych, ktorzy sa niepocieszeni. Instytucja ukazuje rowniez wcielane metamorfozy, jakie sa konsekwencja uwag interesantow. Dzieki analizie wskaznikow jakosci mamy z pierwszej reki dane o tym, co jako spolka winnysmy usprawnic w procesach obslugi mowi Agnieszka Zych, dyrektor Biura Zapytan i Reklamacji Ergo Hestii. Analitycy Ergo Hestii zaprojektowali dwa wykladniki, jakie pomagaja pilnowac pulap obslugi klientow: 1. Wskaznik skarg: to stosunek skarg rozwiazanych do liczebnosci zawartych polis. W drugim kwartale 2012 r. wykladnik ten wyniosl 0,54%. W porownaniu do pierwszego kwartalu podwyzszyl sie on zaledwie o 0,08%. W drugim kwartale dostrzeglismy stabilizacje wskaznika w kazdym miesiacu. To znaczy, ze utrzymujemy wysoki poziom obslugi komentuje Agnieszka Zych. 2. Wskaznik odwolan to z kolei stosunek odwolan interesantow od decyzji Ergo Hestii, do liczby szkod zlikwidowanych przez instytucje. To nowe podejscie do badania poziomu satysfakcji interesantow z decyzji podejmowanych przez Towarzystwo. W drugim kwartale 2012 roku wspolczynnik wyniosl 5,01%. W porownaniu do pierwszego kwartalu podniosl sie on nieznacznie o 0,03%. Rowniez w przypadku odwolan mozemy mowic o podtrzymaniu okazalego stanu zadowolenia naszych interesantow z decyzji Ergo Hestii. Tendencja wolumenu wyjasnianych odwolan w drugim kwartale 2012 r. jest stala, likwidujemy przy tym coraz mniej szkod. To wszystko wywolalo nieznaczne wahania wskaznika w poszczegolnych miesiacach, ktore ostatecznie przelozyly sie na bardzo dobry wynik koncowy. Na co skarza sie Kontrahenci, od czego sie odwoluja? W drugim kwartale 2012 roku posrod skarg kontrahentow zgloszonych do Ergo Hestii dominowaly te, ktore dotyczyly obslugi polis. Ten problem dotyczyl 38% wyjasnianych spraw zgloszonych w ramach skarg zazwyczaj petenci byli niezadowoleni z nieslusznego wznowienia polisy OC i z opoznien w rozliczaniu polis po sprzedazy pojazdu. W duzej mierze wplynela na to w ostatnim czasie zrealizowana nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych, jaka wymagala od Ubezpieczycieli nowego ustawienia procesow dotyczacych obslugi polis OC posiadaczy pojazdow mechanicznych. 15% skarg zgloszonych do Ergo Hestii scalonych bylo z tokiem likwidacji szkod. Tutaj ubezpieczeni z reguly zglaszali uwagi do czasu obslugi odwolania. Tylko co dziewiata skarga dotyczyla windykacji. Z kolei w odwolaniach petenci zazwyczaj nie zgadzaja sie z wysokoscia wyplacanego odszkodowania. Do tej materii odnosi sie dwie trzecie pism adresowanych do Ergo Hestii. Jak na problemy kontrahentow zareagowala Ergo Hestia (wybrane przyklady)? 1. Nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych nalozyla na Towarzystwa ubezpieczeniowe zmiany miedzy innymi w procesie wznawiania polis OC. Po pierwszym okresie funkcjonowania zmian ucielesnilismy ulepszenia na podstawie skarg klientow. Sa to przede wszystkim zmiany systemowe uszczelniajace proces wznawiania polis i nowe wymagania raportowe, ktore z duzym wyprzedzeniem poinformuja nas o statusie polisy. Nasi klienci beda powiadamiani o konczacym sie ubezpieczeniu obowiazkowym na 14 dni przed zakonczeniem ochrony na polisie. 2. W odpowiedzi na potrzeby interesantow rozszerzylismy tematyke rozmow konsultantow naszej Infolinii. Stale nadzorujemy wszystkie parametry pracy naszych infolinii, zeby zapewnic konsumentom najwyzszy ranga serwis. Zaplanowalismy pojsc krok naprzod i ustalic, z jakimi pytaniami obecnie telefonuja interesanci. W tym celu zweryfikowalismy biezaca tematyke rozmow i rozszerzylismy ja o nowe punkty, w tym rejestrujemy kolejny kontakt klienta w tej samej sprawie lub szczegoly dotyczace motywow zglaszanych reklamacji. Dogladamy takze watki powiazane z odwolaniem kontrahenta od decyzji likwidacyjnej. Po analizach tematow rozmow podejmiemy dzialania, jakie wyprzedza badz wyeliminuja pytania interesantow. 3. Dzieki naszym raportom skrocilismy czas obslugi odwolan. Cykliczne raporty dotyczace obslugi skarg i odwolan zezwolily na rychle zdiagnozowanie opoznien w rozpatrywaniu odwolan. Analiza danych spowodowala, iz niezwlocznie moglismy podjac dzialania prewencyjne, w wyniku jakich w okresie od marca biezacego roku do czerwca udalo nam sie skrocic czas obslugi odwolan o ponad 30%. Raporty Skarg i Odwolan to cykliczna publikacja Grupy Ergo Hestia. Ich celem jest uwidocznienie, w ktorych zakresach polepszamy sie pod wplywem uwag klientow. Raporty sa wydawane co kwartal. Ubezpieczenia 8


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Pieniężno

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Pieniężno



Choc wiekszych opadow sniegu wciaz nie ma to kwestia czasu jest to kiedy one nadejda. Pojawil sie tymczasem inny wlasciwy dla zimy skladnik, jakim jest chlod. Tak wiec rankiem mozna spotkac coraz wiecej kierowcow, ze skrobaczkami do szyb, zdarzaja sie tez klopoty z wyladowanymi akumulatorami lub zamarznietymi zamkami w drzwiach. Pojawiaja sie tez pierwsze objawy zimy w formie zwiekszonej liczby zdarzen drogowych. Najczestszym ich motywem wedlug danych policji, sa nieprzychylne warunki atmosferyczne i nieprzygotowanie do nich samochodu. Co roku ubezpieczalnie notuja tez zima podwojnie lub potrojnie wiecej zgloszen dotyczacych kolizji i awarii. Multum wypadkow zdarza sie zwlaszcza w czasie przed swietami Bozego Narodzenia, kiedy to wielu kierowcow wybiera sie na zakupy do sklepow. Wiekszy ruch oraz korki i napomkniete warunki atmosferyczne przyczyniaja sie do wypadkow. Ten okres to rowniez czas, w ktorym towarzystwa ubezpieczen sprzedaja wiecej niz zazwyczaj polis assistance. Jakkolwiek niezaleznie od tego jak prawidlowo samochod jest przygotowany do zimy, posiadanie assistance komunikacyjnego to praktyczne rozwiazanie, ktore moze zaoszczedzic niemalo nerwow, czasu i pieniedzy. Nie trzeba przekonywac o tym kierowcow, ktorzy przynajmniej raz korzystali z pomocy, z tego tytulu. Zorganizowanie blyskawicznej pomocy w przypadku zderzenia wzglednie usterki jest usluga, na jaka znajduje sie coraz wiecej chetnych. Wszelako jak to na ogol bywa z ubezpieczeniami dobrowolnymi assistance, pomimo ze przynaleza do tej samej grupy polis, bywaja rozne. I tak samo jak w przypadku ac nie cena jest najwazniejsza ale zakres ubezpieczenia. Wykupujac owa polise po to by zabezpieczala kierowce przede wszystkim w zimie nalezy zwrocic uwage na to czy umozliwia pomoc w przewaznie pojawiajacych sie w tym czasie sytuacjach. I nie powinno sie poprzestawac na czytaniu oferty skroconej, w ktorej towarzystwo ubezpieczeniowe moze wymieniac, ze gwarantuje holowanie pojazdu, wyciagniecie go ze sniegu, wymiane kola, dowiezienie paliwa czy zorganizowanie zakwaterowania i samochodu zastepczego. To co z pozoru wyglada na kompleksowa oferte pomocy po przyjrzeniu sie jej blizej moze okazac sie, iz posiada mnostwo brakow. Na przyklad, w przypadku poniektorych assistance w Ogolnych warunkach Ubezpieczenia da sie wyszukac zapis , iz pomoc w razie usterki jest zapewniana jeno wtedy, gdy temperatura jest wyzsza od10 stopni C. Innymi slowy, jesli mroz bedzie wiekszy, to w przypadku awarii kierowca pomocy nie uzyska a scislej nie otrzyma jej w ramach assistance. Innym wylaczeniem moze byc zaleznosc pomocy w razie awarii od tego w jakiej odleglosci od domu ona nadeszla. Czesc zakladow ubezpieczeniowych wprowadza ograniczenie, polegajace na tym, iz dopiero w jakies odleglosci od polozenia zamieszkania przysluguje pomoc. Tak wiec jezeli posiadajacy takie assistance kierowca ma klopot rano z uruchomieniem auta, to polisa mu w tym nie pomoze. Trzeba tez byc swiadom, ze niektore polisy assitance nie maja w ogole w zakresie ochrony sytuacji awarii lecz gwarantuja pomoc tylko w przypadku kolizji drogowej. Tak wiec przed zakupem niezbednym jest uwazne przeczytanie Ogolnych Warunkow Ubezpieczenia oraz dopytania przedstawiciela firmy o zapisy, jakie budza jakies niejasnosci. Polisa ta nie jest droga jednakze rozumie sie samo przez sie jej cena zalezy od zakresu ochrony ubezpieczeniowej im jest ona wieksza tym skladka za assistance wieksza. Ubezpieczenie to w swojej podstawowej wersji calkiem wielokrotnie dopisywane jest za darmo ubezpieczonym kupujacym ubezpieczenia komunikacyjne OC i AUTOCASCO. Jakkolwiek nie znaczy to ewidentnie, ze takie podstawowe assistance kazdemu wystarczy. Cena odmiany standardowej moze rownac sie od 3 do 31 zl, nalezy niemniej jednak pamietac, iz pomoc na jaka mozemy liczyc w tym przypadku jest bardzo okrojona. Przy szerszym zakresie bedzie to koszt od 48 do 151 polskich zlotych. Likwidator Szkód Komunikacyjnych Pieniężno


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Olsztyn

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Olsztyn

Od kilkunastu lat jestem rzeczoznawca komunikacyjnym. Pracujac sporo lat na pelnym etacie w takich zakladach jak na przyklad Warta i Ergo Hestia wykonalem dziesiatki tysiecy ogledzin aut roznorodnej masci. W ciagu mojej pracy natknalem sie na duzo przypadkow prob wyludzen odszkodowan. Nizej scharakteryzuje metody ktore byly na co dzien stosowane. Zasadniczo do wyludzen odszkodowan byly stosowane metody na AC (uderzenie w przydrozne drzewo) czy tez OC (niedrogi i niemlody samochod tlukl w nader wartosciowy samochod i zadoscuczynienie szlo ze starego zlomka ktorego nie skapili poswiecic, dlatego ze zwracalo sie im to z nawiazka). Wpierw zaprezentuje technike na OC. Na bank wylaczna ewentualnosc na rozpoznanie takiego wyludzenia to rownolegle przesluchanie obydwu uczestnikow zarazem w dwoch roznych pomieszczeniach oraz zadanie im zestawu tych samych pytan. Jesliby w kilku punktach sa niezgodnosci to juz mamy takich kombinatorow na tzw widelcu. Jest to jedyna wydajna metoda w tego typu zdarzeniu ogledziny miejsca zdarzenia albo zestawienie pojazdow tu nic nie da (chyba, iz uszkodzenia byly dorabiane). Kombinatorzy tutaj juz sa odpowiednio wyszkoleni i tych starych wyjadaczy raczej sie nie przylapie. Aktualnie na miejsce wypadku przyzywaja Policje i Pomoc Drogowa zbierajac w ten sposob wiarygodnych swiadkow. Swego czasu modne tak zwane przycierki boczkiem wyszly juz z mody, jako ze ladowaly w kupie podejrzanych. Pamietam jak przelozony odkladal na bok kazde BMW z przytartymi boczkami. Teraz macherzy sa tak wyszkoleni w swoim fachu, iz inicjuja prawdziwa krakse tzw przod w tyl. Takich szkod w rzeczywistosci jest najwiecej i sa realnie nie do stwierdzenia. Ewidentnie jest niejaki trop. Macherzy chcac zarobic jak najwiecej pieniedzy przed kraksa kupuja na Allegro lub w Poznaniu odpalone poduszki, pogiete chlodnice, zniszczone zderzaki oraz reflektory. Po zakupie takich trefnych elementow montuja je przed kraksa i z tymi uszkodzonymi elementami doprowadzaja do kolizji. W takim trafie nalezy uwaznie pstryknac kazde napisy i emblematy powinien byc tam okreslony rok produkcji i numer fabryczny czesci. Nastepnie wypada zestawic daty wytworczosci czesci z rokiem produkcji samochodu. Aktualnie poduszki powietrzne sie opisuje numerem szkody niezmywalnym markerem aczkolwiek najbardziej cwany probowal poduszke wyprac w pralce do prania ubran. Przejdzmy do szkod AUTO CASCO. Tutaj przewaznie podobnie sa montowane juz uszkodzone elementy i kolizja nastepuje juz z wmontowanymi trefnymi czesciami. I w tym przypadku coraz to wiecej macherow przyzywa Policje oraz Pomoc Drogowa zamyslem uzyskania pewnych swiadkow. Na ogol zglaszaja uderzenie w drzewo, bo najlatwiej. Nie trzeba sie dzielic z drugim uczestnikiem lupem. Macher wjezdza calkowicie do lasu zeby nikt nie zobaczyl i kilka razy uderza w drzewo. Nastepnie pod drzewo przy drodze podrzuca resztki elementy, dorabia slady opon prowadzace do drzewa oraz obija kore azeby wygladalo wszystko naturalnie. I tu tez trzeba liczyc na proste bledy kora za zderzakiem a kora na drzewie pochodza z innych rodzajow drzew, kombinator zamiast obic kore obuchem to uderzal ostra krawedzia siekiery robiac nienaturalne naciecia. Ale i tutaj macherzy zdazyli sie porzadnie przyuczyc. Wspolczesnie okrecaja drzewo grubym kocem tak aby nie zostaly skrawki kory z drugiego drzewa; przepisuja pojazd na zone, matke lub kochanke zeby w Ubezpieczalniach nazwisko sie nie powtarzalo, zmieniaja numery rejestracyjne azeby Ubezpieczyciel nie wykryl w systemie po numerze rejestracyjnym itp. Im likwidator wynajduje coraz to nowe metody spostrzegania takich wyludzen tym macher wykorzystuje coraz to bardziej finezyjne techniki. Nawet podczas proby kradziezy pojazdu juz caly samochod obsypuja pieprzem zeby psy tropiace nie zlapaly sladu. Niestety coraz trudniej wykrywac w wspolczesnych czasach takie kombinacje… Likwidator Szkód Komunikacyjnych Olsztyn


Likwidator Szkód Samochodowych Nowe Miasto Lubawskie

Likwidator Szkód Samochodowych Nowe Miasto Lubawskie

Nawiazujac do zagadnienia terminow likwidacji szkod w ubezpieczeniach obowiazkowych i dobrowolnych rozglaszamy ponizsze uzasadnienia, ktore maja na celu w przekonujacy sposob zaprezentowac wyzej wymieniona tematyke. W zaleznosci od rodzaju ubezpieczenia terminy likwidacji szkody regulowane sa w odmiennych aktach prawnych. W przypadku ubezpieczen obowiazkowych, np. ubezpieczenie odpowiedzialnosci cywilnej wlascicieli pojazdow mechanicznych, termin likwidacji szkody okreslony jest w art. 14 ustep 1 ust z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiazkowych, Ufg i Pbuk (Dziennik ust. Num. 124, poz 1152 ze zm) zaklad ubezpieczen jest zobowiazany do zaplaty odszkodowania w terminie 30 dni liczac od dnia zlozenia zawiadomienia o szkodzie. Zgodnie z ust 2 powolanego przepisu, o ile w tym terminie nie bylo mozliwe wyjasnienie okolicznosci nieodlacznych do ustalenia odpowiedzialnosci towarzystwu ubezpieczen wzglednie wielkosci swiadczenia, odszkodowanie powinno byc wyplacone w ciagu 14 dni od dnia, w ktorym przy zachowaniu pozytywnej starannosci wyjasnienie tych okolicznosci bylo mozliwe, nie pozniej jednak niz w terminie 90 dni od dnia zlozenia obwieszczenia o stracie. Ustawa przypuszcza jeden wyjatek od tej zasady przekroczenie maksymalnego terminu 90 dni jest mozliwe jedynie w przypadku, gdy stwierdzenie odpowiedzialnosci zakladu ubezpieczen lub tez zdefiniowanie wielkosci zadoscuczynienia uzaleznione jest od toczacego sie postepowania karnego lub cywilnego. Co do zasady, zaklad ubezpieczen jest prawnie zobowiazany do przeprowadzenia postepowania wyjasniajacego we prywatnym aspekcie i wykorzystanie tego przepisu jest mozliwe jedynie w szczegolnych przypadkach. Jednak bezsporna czesc swiadczenia towarzystwo ubezpieczen jest zobowiazany wyplacic w czasie 30 dni od dnia zgloszenia szkody. Osoba uprawniona do swiadczenia nie moze odmowic przyjecia kwoty bezsprzecznej, przy czym jej przyjecie nie tarasuje drogi do dochodzenia pozniejszych roszczen. Dochodzenie tych zadan nie bedzie jednak mozliwe wowczas, gdy zostanie zawarta ugoda ugoda jest umowa i jej postanowienia wiaza obie strony i jej rozwiazanie wymaga porozumienia sie dwoch stron. W wypadku wyplaty kwoty bezsprzecznej dobrze jest w korespondencji z ubezpieczycielem podkreslic, ze nie stanowi ona calkowitego zaspokojenia zglaszanych zadan. W wypadku niemoznosci wynagrodzenia zadan poszkodowanego w calosci lub w czesci w terminie 30 dni towarzystwo ubezpieczen jest zobowiazany wskazac na pismie przyczyny zwloki, jak rowniez hipotetyczny termin zajecia krancowego stanowiska co do wyplaty swiadczenia. Zgodnie z art 14 ust. 3a powolanej poprzednio ust, w przypadku niewyplacenia przez towarzystwo ubezpieczen zadoscuczynienia w przewidzianych terminach lub niespelnienia obowiazku zawiadomienia poszkodowanego pisemnie o przyczynach zwloki i hipotetycznym czasie wyplaty odszkodowania, poszkodowany ma sposobnosc zawiadomienia o tych nieprawidlowosciach Komisje Nadzoru Finansowego, ktora zastosuje wowczas zaplanowane prawem srodki nadzorcze. W przypadku wystapienia bezzasadnej zwloki w postepowaniu likwidacyjnym poszkodowanemu przypada roszczenie o odsetki ustawowe. W wypadku ubezpieczen dobrowolnych, np. auto-casco, OC przewoznika, czy tez OC w zyciu prywatnym, termin zakonczenia likwidacji szkody regulowany jest przepisami kodeksu cywilnego. Zgodnie z art. 817 kodeksu cywilnego, ubezpieczyciel obowiazany jest spelnic swiadczenie w terminie 30 dni, liczac od daty otrzymania ogloszenia o wypadku. Gdyby wyjasnienie w powyzszym czasie okolicznosci potrzebnych do ustalenia odpowiedzialnosci ubezpieczyciela wzglednie wysokosci swiadczenia okazalo sie niemozliwe, swiadczenie powinno byc spelnione w ciagu 14 dni od dnia, w ktorym przy uzyciu nalezytej starannosci wyjasnienie tych okolicznosci bylo mozliwe. Jednakze bezsporna czesc swiadczenia ubezpieczyciel powinien spelnic w czasie 30 dni od dnia zgloszenia szkody. Zgodnie z § 3 powolanego artykulu, umowa ubezpieczenia (np. negocjowana indywidualnie) lub ogolne warunki ubezpieczenia moga przewidywac inne terminy, lecz tylko takie, jakie sa korzystniejsze dla uprawnionego do odszkodowania, niz terminy okreslone w przepisach kodeksu cywilnego. Takze w wypadku ubezpieczen dobrowolnych zgodnie z artykul. 16 ust. 2 regulacji z dnia 22 maja 2003 r. o dzialalnosci ubezpieczeniowej (Dziennik ustaw Num. 124, poz 1151 ze zmian.) jezeli towarzystwo ubezpieczen nie zachowa terminu zaplaty odszkodowania zalozonego w umowie, lub tez w kodeksie cywilnym, jest zobowiazany do pisemnego ogloszenia osoby zglaszajacej roszczenie o odszkodowanie o przyczynach niemoznosci zaspokojenia zglaszanych zadan. W przypadku wystapienia nieuzasadnionej zwloki w postepowaniu likwidacyjnym uprawnionemu do swiadczenia przysluguja odsetki ustawowe, o ile zawarta umowa ubezpieczenia nie prorokuje innej wielkosci odsetek. Jak widac, istnieja pewne roznice pomiedzy terminem likwidacji szkody w ubezpieczeniu obowiazkowym a terminem w ubezpieczeniu dobrowolnym. W wypadku ubezpieczenia obowiazkowego przepisy ust o ubezpieczeniach obowiazkowych regulujace kwestie czasu trwania postepowania likwidacyjnego sa przepisami bezwzglednie obowiazujacymi, a wiec nie jest mozliwe zastosowanie innych terminow oczywiscie termin 30 dni jest terminem granicznym, nie oznacza to, ze towarzystwo ubezpieczen nie moze wyplacic zadoscuczynienia przed uplywem tego terminu. W przypadku zas ubezpieczen dobrowolnych, przepisy kodeksu cywilnego, wskazujac 30 dniowy termin likwidacji szkody dopuszczaja przyjecie w umowie innego terminu, pod warunkiem jednak, ze bedzie to termin korzystniejszy dla poszkodowanego. Kolejna roznica pomiedzy regulacjami okreslajacymi terminy likwidacji szkody w ubezpieczeniach obowiazkowych i dobrowolnych jest wprowadzenie w ubezpieczeniach obowiazkowych gornej granicy czasu likwidacji szkody w wielkosci 90 dni od dnia zlozenia ogloszenia o szkodzie, przy czym przekroczenie tego terminu jest mozliwe jak bylo juz mowione przedtem jedynie w wypadku, gdy stwierdzenie odpowiedzialnosci towarzystwu ubezpieczen lub tez okreslenie wielkosci zadoscuczynienia uzaleznione jest od toczacego sie postepowania karnego lub cywilnego. Przepisy regulujace kwestie terminu likwidacji szkody zawieraja takze roznice dotyczace mozliwosci nakladania przez Komisje Nadzoru Finansowego na zaklady ubezpieczen sankcji z tytulu nieuzasadnionej zwloki w wyplacie zadoscuczynienia, jak rowniez niespelnienia obowiazku obwieszczenia poszkodowanego o przyczynach zwloki w wyplacie odszkodowania i prawdopodobnym czasie jego zaplaty o ile w ubezpieczeniach obowiazkowych Komisja Nadzoru Finansowego ma obowiazek nalozenia sankcji, o tyle w przypadku ubezpieczen dobrowolnych decyzje o nalozeniu sankcji podejmuje sama Komisja. W procesie likwidacji szkody zdarza sie, iz ubezpieczajacy kwestionuja wysokosc swiadczenia. W wypadku zakwestionowania stanowiska zakladu ubezpieczen i wniesienia odwolania, zaklady ubezpieczen choc najczesciej nieslusznie traktuja je jako zgloszenie okolicznosci wymagajacych wytlumaczenia, a co za tym idzie pozwalajacych na wyplate zadoscuczynienia w 14 dni po ich wyjasnieniu. Zdarza sie takze, iz towarzystwa ubezpieczen, na podstawie stworzonych przez siebie procedur, ustalaja termin np. 30 dniowy odpowiedzi na pismo zlozone przez skarzacego. Procedury te jednak nie wiaza osoby skladajacej to pismo, gdyz jedynymi wiazacymi terminami sa terminy zawarte w powyzej omowionych przepisach regulujacych kwestie terminu likwidacji szkody. Nie istnieja bowiem przepisy szczegolne, jakie wprowadzalyby odrebny termin odpowiedzi na pismo odwolawcze od stanowiska towarzystwu ubezpieczen. Nadto, zauwazyc nalezy, iz zakwestionowanie stanowiska towarzystwu ubezpieczen przez osobe skladajaca odwolanie jest najczesciej jedynie zadaniem dokonania weryfikacji i korekty poczynionych przez ten towarzystwo ustalen, a nie zgloszeniem okolicznosci wymagajacych tlumaczenia. Dlatego tez, w zwiazku z faktem, ze skladane odwolania maja najczesciej scisly zwiazek z przyjeciem przez zaklad ubezpieczen blednych danych, sprawdzenie tych danych winno odbyc sie w ramach wyznaczonego przepisami terminu likwidacji szkody i skutkowac ewentualnym naliczeniem odsetek za zwloke w likwidacji szkody. Zdarzaja sie rowniez przypadki, gdy osoba uprawniona do odszkodowania przekazuje towarzystwoowi ubezpieczen dodatkowe informacje majace wplyw na proces likwidacji szkody, badz kwestionuje rozwiazania przyjete przez towarzystwo ubezpieczen np. na podstawie blednych badz niepelnych informacji przekazanych przez samego uprawnionego do zadoscuczynienia wowczas odwolanie takie w pewnych sytuacjach moze byc zakwalifikowane jako okolicznosc do wyjasnienia, jednak winna byc ona wyjasniona w mozliwie najkrotszym terminie tj. przy uzyciu pozytywnej starannosci. Likwidator Szkód Samochodowych Nowe Miasto Lubawskie


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Ostróda

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Ostróda

Paliwo, przeglady, wymiana opon, biezace naprawy, ubezpieczenie wydatki uzytkowania samochodu, to znamienna pozycja w portfelu dowolnego kierowcy. Chcac je znizyc, tankujemy na tanszych stacjach, robimy naprawy na zamiennikach w zaprzyjaznionych warsztatach i staramy sie jechac ekonomicznie. Gdy jednak przychodzi czas kupna ubezpieczenia czesto gesto automatycznie przeciagamy polise u aktualnego ubezpieczyciela, nie weryfikujac innych ofert na rynku. Tymczasem OC i AUTOCASCO to pozycje, na jakich idzie krocie zaoszczedzic. Dlatego warto wiedziec, jak mozna znizyc skladke za polise. Przede wszystkim przystoi pilnowac momentu, w ktorym nasza biezaca polisa OC dobiega konca. To bowiem wylaczajac pare przypadkow ujawnionych w ustawie jedyny moment w roku, kiedy zdolamy zmienic towarzystwo ubezpieczen i tym samym zdobyc szanse na tansze ubezpieczenie. Jezeli nie wypowiemy OC przed jego uplywem najpozniej jeden dzien przed koncem trwania obecnej polisy ubezpieczenie instynktownie wydluzy sie na kolejne 12 miesiecy. Jest to norma wynikajaca z ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych i z przykroscia musze stwierdzic nie ma od niej odwrotu. Co wiecej, jesli zdecydujemy sie na wypowiedzenie ubezpieczenia powinnismy dostarczyc je ubezpieczycielowi na pismie. Dlatego najlepiej zapisac odpowiednia date w kalendarzu i, widzac, ze ubezpieczenie dobiega konca, z wyprzedzeniem porownac oferty na rynku. Mozna tez zostawic numer w wybranej jednostce, ktora w wlasciwym momencie przypomni nam o konczacym sie OC. O sumie, jaka zaplacimy za OC i AUTOCASCO decyduje takze sposob w jaki kierujemy auto. Maksyma jest prosta: kto podaza bezpiecznie, placi mniej. Wskutek tego jesli interesuje nas tanie ubezpieczenie auta nerwy za kierownica najodpowiedniej trzymac na wodzy. Ubezpieczyciele doceniaja kierowcow jezdzacych bezpiecznie, przyznajac im zazwyczaj po 10% znizki za kazdy rok bezkolizyjnej jazdy. Tego typu upusty zwykle mozna takze przeniesc w razie zmiany towarzystwa ubezpieczen. Tym samym, jezeli podczas wielu lat korzystania z uslug jednej firmy wypracowalismy np. 50 proc. ulgi, w razie zmiany ubezpieczyciela pozyskamy co najskromniej taka sama znizke jak do chwili obecnej. Coraz wiecej towarzystw ubezpieczeniowych gwarantuje rowniez transfer znizek z OC na AUTO CASCO. Tym samym, jezeli jezdzimy bezpiecznie, mozemy kalkulowac nie tylko na tanie OC, ale takze na obnizenie stawki za AUTOCASCO. Istotnym detalem wplywajacym na cene ubezpieczenia jest tez wiek i doswiadczenie kierowcow samochodu im dluzszy staz za kierownica, tym wieksza sposobnosc na ciekawa cenowo polise. Firmy ubezpieczeniowe nieraz zaczynaja tez wspolprace z klientami biznesowymi, tworzac z nimi wzajemne oferty. Znana forma jest bancassurance, czyli wspolpraca firmy ubezpieczeniowej z bankiem, wskutek ktorej interesanci zdobywaja preferencyjne propozycje na przyklad na ubezpieczenia komunikacyjne. Wskutek tego w poszukiwaniu tanszego OC warto sprawdzic, czy np. bank, w jakim mamy konto osobiste, wspoldziala z ubezpieczycielem. Dla wzoru interesanci ING Banku Slaskiego dostaja w Liberty Direct 10% znizki na ubezpieczenia komunikacyjne. Dzieki takiemu rabatowemu zdolamy zapracowac nawet kilkaset zlotych jesli na przyklad pozyskujemy OC i AUTO-CASCO. Z kolei, tansza polise AUTOCASCO bedzie prosciej kupic jesli jezdzimy dobrze asekurowanym autem, cieszacym sie nieznaczna moda posrod zlodziei. Wieksza czesc towarzystw ubezpieczeniowych docenia ten fakt i wrecza nizsze stawki dla ich posiadaczy. Poza odpowiednia marka, o oszczednosci na skladce zdecyduje rowniez powierzchnia, gdzie w wiekszosci wypadkow parkujemy samochod. Jezeli jest to garaz badz parking strzezony wowczas zaplacimy mniej. Pod tym samym katem ubezpieczyciel oceni tez zabezpieczenia antywlamaniowe pojazdu. Tu z kolei nader istotne sa wielorakiego gatunku specjalne drzwi, zamki, alarmy, a w szczegolnosci wszelakie zaawansowane technologie pozwalajace zlokalizowac auto. Jednak nawet takie udogodnienia nie beda mialy znaczenia, jesli wlasciciel auta nie bedzie pamietal o zachowaniu nieodlacznych srodkow ostroznosci, jak na przyklad domykanie okien, drzwi i bagaznika, a przede wszystkim chronienie kluczykow. Likwidator Szkód Komunikacyjnych Ostróda


Likwidator Szkód Majątkowych Sępopol

Likwidator Szkód Majątkowych Sępopol



Ubezpieczenie assistance w Polsce za kazdym razem w dalszym ciagu kojarzy sie z polisa samochodowa, aczkolwiek coraz to bardziej modne staja sie zarowno assistance domowe oraz medyczne. Produktem z tej kategorii, nie popularnym nadal w naszym kraju, jest majatkowe ubezpieczenie assistance, z jakiego korzystaja juz obywatele takich krajow jak Wielka Brytania, Niemcy, Holandia, Finlandia i wielu innych. Obecnie towarzystwa ubezpieczen pracuja nad wpasowaniem takiego ubezpieczenia do oferty. Majatkowe assistance to dodatkowa opcja, o ktora idzie rozszerzyc ubezpieczenie domu czy innej majetnosci, na przyklad siedziby firmy. Uslugi w ramach tej polisy zarecza zewnetrzna firma, z jaka interesant kontaktuje sie w razie potrzeby. Zobaczmy na czym one gruntowniej polegaja. Twor ten na Zachodzie jest regularnie wykupywany przez male i srednie przedsiebiorstwa. Wedle statystyk najczestsze zdarzenia losowe, ktore niosa utraty w takich firmach to kradzieze i wandalizm, jakie zdarzaja sie srednio co 2-3 lata, zalania, srednio co 8 lat, i raz na 43 lat pozary. Ubezpieczenie to zarecza ekspresowe likwidowanie strat sprawionych elementami, ktore znajduja sie w zakresie ochrony i zawieraja sie w ustalonym w umowie zakresie. Tego rodzaju zakres w krajach zachodnich miesci sie w granicach od 500 do 5 tysiecy euro. Dzieki temu niwelowane sa ewentualne straty ktore moglyby powstawac z koniecznosci dluzszej przerwy w zyskownosci przedsiebiorstwa. Bez takiej polisy czlowiek biznesu musi zglosic strate, oczekiwac na przybycie rzeczoznawcy i na zaloge, ktora szkody zlikwiduje i w koncu na wyplate swiadczenia. Natomiast w wypadku posiadania ubezpieczenia przewaznie jeszcze tego samego dnia da sie wznowic dzialalnosc. Majatkowe assistance sprawia, iz ubezpieczalnie moga poszerzyc obsluge kontrahenta o nastepny element likwidacje szkod, dzieki czemu ustanowic ja bardziej kompleksowa. Na razie albowiem przedsiewziecie ubezpieczyciela ogranicza sie do ocenienia wartosci szkod oraz wyplaty swiadczenia. Niemniej jednak wraz ze wzrostem wymagan klientow, towarzystwa ubezpieczeniowe beda musialy poszerzac swoje oferty. Poki co towarzystwa ubezpieczen nie ujawniaja, ktore towarzystwa ubezpieczen beda mialy w ofercie majatkowe assistance. Wiadomo tylko, ze adekwatne umowy zostaly juz pozyskane i twor na bank pojawi sie w sprzedazy. Likwidator Szkód Majątkowych Sępopol


Likwidator Szkód Samochodowych Olsztynek

Likwidator Szkód Samochodowych Olsztynek

Od wielu lat jestem rzeczoznawca samochodowym. Pracujac mnogosc lat na etacie w takich zakladach jak na przyklad Warta i Ergo Hestia sporzadzilem duzo tysiecy ogledzin samochodow rozmaitej masci. W trakcie mojej pracy natknalem sie na mrowie przypadkow prob wyludzen odszkodowan. Ponizej zaprezentuje metody ktore byly z reguly stosowane. Na co dzien do wyludzen odszkodowan byly wykorzystywane metody na AUTO-CASCO (uderzenie w przydrozne drzewo) albo OC (niekosztowny i stary pojazd tlukl w nader drogi pojazd i zadoscuczynienie szlo z leciwego zlomka ktorego nie zalowali poswiecic, bo zwracalo sie im to z nawiazka). W pierwszej kolejnosci przedstawie technike na OC. Ewidentnie jedyna szansa na wykrycie takiego wyludzenia to rownoczesne przesluchanie dwoch uczestnikow w tym samym czasie w dwoch roznych pomieszczeniach oraz zadanie im asortymentu tych samych pytan. Jesli w kilku punktach sa niezgodnosci to juz mamy takich kombinatorow na tak zwanym widelcu. Jest to wylaczna dzialajaca procedura w tego typu szkodzie lustracja miejsca wypadku wzglednie konfrontacja samochodow tu nic nie da (chyba, iz zniszczenia byly dorabiane). Macherzy tutaj juz sa dobrze wyszkoleni i tych starych spryciarzy prawdopodobnie sie nie nakryje. Aktualnie na miejsce szkody wzywaja Policje tudziez Pomoc Drogowa zbierajac w ten sposob pewnych swiadkow. Swego czasu modne tak zwane przycierki boczkiem odeszly juz z mody, gdyz ladowaly w stercie podejrzanych. Pamietam jak dyrektor odsuwal na bok wszystkie BMW z przytartymi boczkami. Wspolczesnie kombinatorzy sa tak przyuczeni w swoim fachu, ze inicjuja prawdziwa kolizje tak zwany przod w tyl. Takich szkod w rzeczywistosci jest najwiecej i sa realnie nie do stwierdzenia. Naturalnie jest jakis trop. Kombinatorzy pragnac zarobic jak najwiecej pieniedzy przed kolizja nabywaja na Allegro ewentualnie w Poznaniu wystrzelone poduszki, pogiete chlodnice, zniszczone zderzaki tudziez reflektory. Po nabyciu takich zniszczonych elementow montuja je przed kraksa i z tymi uszkodzonymi czesciami doprowadzaja do kraksy. W takim trafie trzeba detalicznie sfotografowac wszystkie nadruki i emblematy powinien byc tam oznaczony rok produkcji i numer seryjny czesci. W nastepnej kolejnosci powinno sie skonfrontowac daty produkcji elementow z rokiem produkcji pojazdu. Obecnie poduszki powietrzne sie opisuje numerem zdarzenia niezmywalnym markerem chociaz najbardziej obdarzony wyobraznia probowal poduszke wyprac w pralce do prania ubran. Przejdzmy do szkod AUTO-CASCO. Tu zwykle podobnie sa montowane juz uszkodzone elementy i dzwon zachodzi juz z wmontowanymi lewymi elementami. I w tym przypadku coraz to wiecej kombinatorow wzywa Policje i Pomoc Drogowa celem zwerbowania miarodajnych swiadkow. Zazwyczaj zglaszaja uderzenie w drzewo, bo najlatwiej. Nie trzeba sie dzielic z drugim uczestnikiem lupem. Kombinator wjezdza gleboko do lasu by nikt nie widzial i kilka razy uderza w drzewo. W nastepnej kolejnosci pod drzewo przy drodze podrzuca resztki czesci, dorabia slady opon prowadzace do drzewa oraz obija kore azeby wygladalo wszystko naturalnie. I tu tez trzeba liczyc na proste bledy kora za zderzakiem a kora na drzewie pochodza z innych gatunkow drzew, macher zamiast obic kore obuchem to uderzal ostra krawedzia siekiery robiac nienaturalne naciecia. Ale i tutaj macherzy zdazyli sie przyzwoicie wyszkolic. Teraz zawijaja drzewo grubym kocem zeby nie zostaly kawaleczki kory z innego drzewa; przepisuja auto na zone, matke albo kochanke tak aby w Ubezpieczalniach nazwisko sie nie powtarzalo, zmieniaja numery rejestracyjne zeby Ubezpieczyciel nie przyuwazyl w systemie po numerze rejestracyjnym itp. Im likwidator wymysla coraz to nowe metody wykrywania takich wyludzen tym macher wykorzystuje coraz to bardziej osobliwe techniki. Nawet podczas proby kradziezy auta juz caly pojazd obsypuja pieprzem zeby psy tropiace nie zlapaly sladu. Niestety coraz trudniej wykrywac w biezacych czasach takie kombinacje… Likwidator Szkód Samochodowych Olsztynek