• Ubezpieczenia rodzinne
  • Ubezpieczenia Olsztyn
  • Zapraszamy serdecznie
  • Tylko dobre ubezpieczenia
  • Dla wszystkich
  • Zabezpiecz sie
Ubezpieczenia 19

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Dobre Miasto

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Dobre Miasto

Na temat odpowiedzialnosci przewoznika rozpisuja sie bardziej lub mniej uznani prawnicy i fachowcy. Z latwoscia mozna tym samym znalezc bez liku artykulow i porad na tenze temat, ktore moim zdaniem dosc calosciowo obejmuja poruszana problematyke. W praktyce, mnogosc przewoznikow nie dysponuje osobista flota i nie ma licencji na uprawianie miedzynarodowego przewozu drogowego i limituje zasieg wlasnej aktywnosci wylacznie do planowania przewozu produktow. Esencja spedycji jest pelnienie czynnosci niezbednych do przemieszczenia towaru. Wynika to z art. 794 kodeksu cywilnego, ktory okresla dosc bezspornie, iz obowiazki przewoznika bazuja tylko na aranzowaniu przemieszczania towaru z punktu A do punktu B (jesli do tego ogranicza swoja dzialalnosc). Art. 794 k.c. nie obliguje spedytora do samego przewozu. Wiekszosc spolek spedycyjnych oraz przewoznikow organizuje dzialalnosc spedycyjna w zredukowanym rozmiarze. Dla takiej dzialalnosci, standardowymi uslugami spedycyjnymi sa miedzy innymi: poradnictwo spedycyjne udzielanie porad w zakresie przygotowania transportu; zawieranie z transportowcami umow o transport; dobor sposobu przewozu; nadzorowanie procesow powiazanych z zaladunkiem, przeladunkiem, przewozem oraz rozladunkiem materialow; ubezpieczanie produktu. Jak juz wspomnialem, podstawowym obowiazkiem przewoznika jest aranzowanie przemieszczania towaru z punktu A do punktu B. Przewoznik, przy czynieniu swoich obowiazkow, zgodnie z art. 355 kodeksu cywilnego zobowiazany jest do zachowania nalezytej starannosci. Owa nalezyta starannosc przejawia sie miedzy innymi tym, ze przewoznik musi dosc precyzyjnie wykonac usluge (mowimy tutaj o wykonaniu uslugi spedycji), stosowac wszystkie zalecenia zleceniodawcy ustalone w umowie czy tez zleceniu a takze powierzyc wykonanie przewozu takim transportowcom (badz zorganizowanie przewozu dalszym przewoznikom), jacy z uwagi na ich kompetencje zasluguja na zawierzenie, czyli daja gwarancje wykonania zlecenia, posiadaja odpowiednie zezwolenia, ubezpieczenie i pojazdy do przewozu towaru, itd. Likwidator Szkód Komunikacyjnych Dobre Miasto


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Orneta

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Orneta

Ponizej przedstawiam Panstwu artykul "Definicje AC": Autocasco (AC) dobrowolne ubezpieczenie majatkowe od wynikow uszkodzenia, zniszczenia oraz kradziezy, majace za temat auta. Zamyslem ubezpieczenia jest wynagrodzenie strat i szkod finansowych rezultatow szkody. Ubezpieczenie AUTO-CASCO w tak zwanych rodzajach rozszerzonych zdola poza tym obejmowac ochrona np kradziez, czy tez wyniki wandalizmu czyli sytuacje, na jakie ubezpieczony nie mial duzego wplywu. AC Cars angielski wytworca aut. Przedsiebiorstwo ustanowione ponad 100 lat temu frapuje sie fabrykacja szczegolnie pojazdow sportowych. Najwieksza reputacje uzyskalo dzieki wariantowi AC Cobra oraz AC Ace. Instytucja AC zostala zalozona juz w 1901 roku, w 2005 przeniosla sie na Malte i do konca roku 2008 tworzyla tam w nieduzej liczebnosci egzemplarzy model Cobra. Od poczatku 2009 roku pojazdy marki AC sa produkowane w Niemczech przez fabryke Gullwing GmbH. Aktualny model nazywa sie Mark VI (dostepny z silnikami o mocy 437-647 KM). Adult contemporary (AC) miano muzycznego formatu radiowego, jaka w wolnym tlumaczeniu symbolizuje "wspolczesna muzyke rozrywkowa dla dojrzalego sluchacza". Grupa docelowa formatu sa kobiety i mezczyzni w wieku 30-54 lat. Format AC obrazuje muzyke z roznorakich gatunkow od lat 70 po wspolczesne, przy czym w pelni unika zadziornej muzyki (np. hard rocka, heavy metalu lub hip-hopu), muzyki adresowanej do mlodziezy oraz nastolatkow, a takze muzyki techno i dance. Podrodzaje formatu AC: hot adult contemporary (hot AC); soft adult contemporary (soft AC); mainstream adult contemporary (mainstream AC); urban adult contemporary (urban AC); rhythmic adult contemporary (rhytmic AC). Air Canada (AC) kanadyjska narodowa linia lotnicza z rezydencja w Montrealu oferuje loty na trasach do 240 miast. Aktualny team floty liczy 325 samolotow. Powstala w 1937 roku jako czesc innej firmy, a w 1964 roku pozostala narodowa linia Kanady. Air Canada jest dziewiata co do miary pasazerska linia lotnicza na swiecie pod wzgledem wymiarow floty. W 2006 roku skorzystalo z niej 34 mln pasazerow. Czlonek i jeden z zalozycieli sojuszu Star Alliance. Aksjomat wyboru (ozn. AC od ang. Axiom of Choice) jeden z aksjomatow teorii mnogosci mowiacy o zdolnosci wykonania zbioru (nazywanego selektorem) zawierajacego gruntownie po jednym fragmencie z kazdego zbioru przynaleznego do rodziny niepustych zbiorow rozlacznych. Powszechnie przyjmowane aksjomaty Zermelo-Fraenkela (ZF) teorii mnogosci rozszerzone o AC symbolizuje sie z reguly skrotem ZFC. Aksjomat ten jest niezalezny ZF mozna rowniez rozwazac modele teorii mnogosci oparte na ZF, w ktorych przyjeto negacje AC. Z tego powodu choc gros matematykow uznaje oraz stosuje aksjomat wyboru, to w dowodach twierdzen go wykorzystujacych dopuscilo sie jednak zaznaczac ten fakt dowody te mieni sie nieefektywnymi; zazwyczaj sa one takze niekonstruktywne, jako ze mowia czestokroc tylko o istnieniu konkretnego obiektu, jednak nie pokazuja go (nie podaja konstrukcji; por. intuicjonizm). W przypadku ograniczenia sie do skonczonych rodzin zbiorow aksjomat wyboru jest trywialny (wynika z innych aksjomatow); zaimplementowany dla bezkresnych rodzin zbiorow takze wydaje sie intuicyjny, jednakze jego konsekwencje bywaja imponujace, np. Stefan Banach oraz Alfred Tarski korzystajac z AC udowodnili twierdzenie o paradoksalnym rozkladzie kuli (mowiace o mozliwosci rozkladu kuli w trojwymiarowej przestrzeni euklidesowej na szesc czesci, z jakich idzie zlozyc, korzystajac tylko z obrotow i przesuniec, dwie kule o srednicy rownej srednicy kuli wyjsciowej). Aktyn (AC, lac. actinium) chwilowy pierwiastek chemiczny zaliczany do aktynowcow albo skandowcow. Aktyn jest bardzo aktywny chemicznie i ma wysoka radiotoksycznosc. Miedzynarodowa Komisja Ochrony Radiologicznej (ICRP) ustanowila dopuszczalna ilosc 227AC w organizmie czlowieka na 1 kBq, a kosc jako narzad krytyczny. Na powietrzu latwo sie utlenia. Rozpuszcza sie w kwasie solnym oraz azotowym. Zwiazki aktynu sa izoelektronowe z analogicznymi zwiazkami lantanu sole lantanu stosuje sie jako nosniki aktynu. Nazwa pochodzi od greckiego slowa aktinos oznaczajacego promien. Francuski chemik André-Louis Debierne odkryl aktyn w 1899 roku na podstawie stwierdzenia promieniowania (stad nazwa) jonizujacego oraz widzialnego (niebieskawego) i wydzielania energii termicznej w przesaczach otrzymanych od Pierre'a i Marii Curie. W tym samym czasie, co Debierne, wykryl ten pierwiastek chemik niemiecki Friedrich Otto Giesel, jaki sugerowal nieuznana nazwe emanium (lac. emanare szerzyc sie, rozplywac sie, emanowac). Ante Christum (AC) czyli before Christ przed nasza era (p.n.e.) powiedzenie oraz skrot uzytkowane w jezyku polskim, oznaczajace date przed poczatkiem ery chrzescijanskiej, jaki wiazany jest z data narodzenia Jezusa Chrystusa. Odpowiada on lacinskiemu skrotowi AC, czyli ante Christum badz angielskiemu B.C. lub BC, czyli before Christ (pol. "przed Chrystusem"). Pod koniec XVIII wieku do nazwania roku przed data narodzenia Chrystusa stosowano skrot A.CHr.n. (Ante Christum natum). Na potrzeby historii oraz astronomii daty wszystkich wydarzen z tego okresu sa umownie podawane wedlug kalendarza julianskiego. Jednakze astronomowie, w inny sposob niz historycy, posluguja sie, wprowadzona w 1740 przez Cassiniego, notacja (rachuba) uwzgledniajaca rok 0 (zerowy). Numer roku, wg tej notacji, opatruje sie znakiem (minus). Oznacza to, ze rok 1 p.n.e. w historii, jest rokiem 0 w astronomii, rok 2 p.n.e. w historii jest rokiem1 w astronomii itd. Cyjanowodor Oznaczenie wojskowe "AC" nieorganiczny zwiazek chemiczny wykonany z wodoru, wegla i azotu. Jest silnie toksyczny (dawka smiertelna wynosi okolo 50-60 mg). W temperaturze pokojowej jest to bezbarwna, swobodnie parujaca ciecz o ostrym zapachu gorzkich migdalow, ktory moze byc jednak niewyczuwalny przez niektore osoby. Z woda tworzy stosunkowo slaby kwas cyjanowodorowy, jakiego sole nosza nazwe cyjankow. Prad przemienny (ang. alternating current, AC) charakterystyczny przypadek pradu elektrycznego okresowo zmiennego, w jakim wartosci chwilowe ulegaja zmianom w powtarzalny, okresowy sposob, z wychwycona czestotliwoscia. Wartosci chwilowe natezenia pradu przemiennego przyjmuja naprzemiennie wartosci dodatnie i ujemne (stad nazwa przemienny). Zwykle pozadanym jest, zeby wartosc srednia calookresowa (tzn. skladowa stala) wynosila zero. Stosunkowo najwieksze znaczenie praktyczne maja prad i napiecie o przebiegu sinusoidalnym. Dlatego tez, w zargonie technicznym w wielu przypadkach nazwa prad przemienny oznacza po prostu prad sinusoidalny. Jesli zaklocenia albo nieliniowosc powoduja zdeformowanie sinusoidalnego zarysu, wowczas taki niesinusoidalny przebieg nosi nazwe przebiegu odksztalconego. Likwidator Szkód Komunikacyjnych Orneta


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Lidzbark

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Lidzbark

Paliwo, przeglady, wymiana opon, biezace naprawy, ubezpieczenie wydatki uzytkowania auta, to znaczaca pozycja w portfelu dowolnego kierowcy. Chcac je ograniczyc, tankujemy na tanszych stacjach, wykonujemy naprawy na zamiennikach w zaprzyjaznionych warsztatach i staramy sie jezdzic tanio. Kiedy jednak nadchodzi czas kupna ubezpieczenia wielokrotnie automatycznie przedluzamy polise u obecnego ubezpieczyciela, nie weryfikujac innych ofert na rynku. Tymczasem OC i AUTO-CASCO to pozycje, na jakich da sie niemalo zaoszczedzic. Dlatego warto wiedziec, jak mozna ograniczyc skladke za polise. Przede wszystkim godzi sie pilnowac momentu, w ktorym nasza aktualna polisa OC dobiega konca. To bowiem wylaczajac pare przypadkow ujetych w ustawie jedyny moment w roku, gdy zdolamy zmienic towarzystwo ubezpieczen i tym samym zyskac szanse na tansze ubezpieczenie. Jesli nie wypowiemy OC przed jego uplywem najpozniej jeden dzien przed koncem egzystowania obecnej polisy ubezpieczenie bezwiednie przeciagnie sie na kolejne 12 miesiecy. Jest to regula wynikajaca z ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych i na nieszczescie nie ma od niej odwrotu. Co wiecej, jesli zdecydujemy sie na wypowiedzenie ubezpieczenia powinnismy doreczyc je ubezpieczycielowi na pismie. W takim przypadku najodpowiedniej zapisac odpowiednia date w kalendarzu i, widzac, ze ubezpieczenie dobiega finiszu, z wyprzedzeniem porownac oferty na rynku. Mozna tez zostawic numer w wybranej firmie, jaka w wlasciwym momencie przypomni nam o konczacym sie OC. O kwocie, jaka zaplacimy za OC i AC decyduje rowniez sposob w jaki kierujemy auto. Zasada jest prosta: kto jedzie bezpiecznie, placi skromniej. Dlatego jezeli interesuje nas tanie ubezpieczenie auta nerwy za kierownica najlepiej trzymac na wodzy. Ubezpieczyciele doceniaja kierowcow jezdzacych bezpiecznie, przyznajac im zwykle po 10% znizki za kazdy rok bezszkodowej jazdy. Tego wariantu rabaty zazwyczaj mozna rowniez przeniesc w razie zmiany towarzystwa ubezpieczen. Tym samym, jesli na przestrzeni wielu lat korzystania z uslug jednej firmy wypracowalismy np. 50 procent ulgi, w razie zmiany firmy ubezpieczeniowej zdobedziemy co bynajmniej taka sama znizke jak dotychczas. Coraz wiecej zakladow ubezpieczeniowych gwarantuje rowniez przenoszenie znizek z OC na AUTO-CASCO. Tym samym, jesli jezdzimy bez ryzyka, mozemy spodziewac sie nie tylko na tanie OC, ale takze na obnizenie stawki za AC. Wazkim komponentem wplywajacym na cene ubezpieczenia jest tez wiek i doswiadczenie kierowcow pojazdu im wiekszy staz za kolkiem, tym wieksza szansa na zachecajaca cenowo polise. Firmy ubezpieczeniowe czestokroc zaczynaja tez wspolprace z klientami biznesowymi, tworzac z nimi wspolne oferty. Popularna forma jest bancassurance, czyli wspolpraca ubezpieczyciela z bankiem, na skutek ktorej uzytkownicy dostaja preferencyjne propozycje na przyklad na ubezpieczenia komunikacyjne. Totez w poszukiwaniu tanszego OC nalezaloby sprawdzic, czy np. bank, w ktorym mamy konto osobiste, wspolpracuje z ubezpieczycielem. Dla przykladu klienci ING Banku Slaskiego otrzymuja w Liberty Direct 10% znizki na ubezpieczenia komunikacyjne. Dzieki takiemu rabatowemu zdolamy zarobic nawet kilkaset zlotych jesli np. kupujemy OC i AC. Z kolei, tansza polise AUTOCASCO bedzie prosciej kupic jezeli podrozujemy dobrze asekurowanym autem, cieszacym sie nieznaczna popularnoscia wsrod zlodziei. Wiekszosc zakladow ubezpieczeniowych docenia ten fakt i wrecza mniejsze stawki dla ich posiadaczy. Poza odpowiednia marka, o oszczednosci na skladce zadecyduje rowniez punkt, gdzie zazwyczaj parkujemy pojazd. Jesli jest to garaz ewentualnie parking strzezony wowczas zaplacimy mniej. Pod tym samym katem towarzystwo ubezpieczen oceni tez zabezpieczenia antywlamaniowe auta. Tu z kolei bardzo istotne sa roznego rodzaju specjalne drzwi, zamki, alarmy, a w szczegolnosci wszelkie nowoczesne technologie pozwalajace zlokalizowac auto. Jednak nawet takie udogodnienia nie beda mialy znaczenia, jesli posiadacz pojazdu nie bedzie pamietal o zachowaniu koniecznych srodkow rozwagi, jak np. domykanie okien, drzwi tudziez bagaznika, a przede wszystkim chronienie kluczykow. Likwidator Szkód Komunikacyjnych Lidzbark


Likwidator Szkód Majątkowych Biskupiec

Likwidator Szkód Majątkowych Biskupiec

Osoby, ktore doswiadczyly szkody materialnej czy tez zdrowotnej z przyczyny wypadkow komunikacyjnych w Anglii wywolanych przez nieubezpieczonych wzglednie nieodnalezionych kierowcow moga miec nadzieje na Odszkodowania w Anglii z funduszu gwarancyjnego Motor Insurers’ Bureau, angielskiego odpowiednika polskiego Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG). Jak dlugo ciagnie sie sprawa o odszkodowanie w MIB? Czas czekania na decyzje MIB w sprawie zasluzonego odszkodowania to srednio 13 19 miesiecy. W wypadkach bardziej wymyslnych, przykladowo niezwykle dramatycznych wypadkach, niejasnosci dotyczacych odpowiedzialnosci sprawcy, trudnosci w zgromadzeniu adekwatnych dowodow, okazalych obrazeniach fizycznych, przewleklego oczekiwania na meldunek policyjny, koniecznosci zrealizowania komisji lekarskiej wobec tego sprawa moze zostac znacznie wydluzona w okresie. Jak zachowac sie po wypadku z nieubezpieczonym kierowca? W takiej sytuacji trzeba natychmiastowo zglosic zdarzenie na policje. Nalezy dochodzic odszkodowania jak najpredzej. Jesli poszkodowany zaznal obrazen cielesnych i psychicznych, wskazane jest skontaktowac sie ze specjalistami w dochodzeniu odszkodowan powypadkowych. Pomoc ekspertow jest bezplatna jesli wypadek zostal sprawiony przez nieubezpieczonego kierowce. Jezeli sprawca zdarzenia jest anonimowy wowczas poszkodowany jest zobowiazany zaplacic prowizje, jednakze tylko wtedy gdy MIB przyzna mu odszkodowanie. Likwidator Szkód Majątkowych Biskupiec


Likwidator Szkód Samochodowych Bisztynek

Likwidator Szkód Samochodowych Bisztynek

Na temat odpowiedzialnosci spedytora rozpisuja sie bardziej czy tez mniej uznani adwokaci oraz specjalisci. Z prostota mozna wiec wyszperac wiele tekstow i wskazowek na ow problem, jakie moim zdaniem dosyc ogolnie rozpatruja poruszana tematyke. W praktyce, gros spedytorow nie zarzadza osobista flota i nie ma licencji na czynienie miedzynarodowego przewozu drogowego i redukuje odcinek wlasnej dzialalnosci tylko do planowania przewozu produktow. Kwintesencja spedycji jest praktykowanie operacji niezbednych do przemieszczenia ladunku. Wynika to z art. 794 k.c., ktory wytycza dosc konkretnie, iz obowiazki spedytora polegaja wylacznie na aranzowaniu przemieszczania towaru z punktu A do punktu B (jesli do tego limituje swoja dzialalnosc). Art. 794 k.c. nie zobowiazuje spedytora do samego przewozu. Lwia czesc jednostek spedycyjnych oraz przewoznikow wiedzie dzialalnosc spedycyjna w uproszczonym zakresie. Dla takiej dzialalnosci, charakterystycznymi uslugami spedycyjnymi sa miedzy innymi: poradnictwo spedycyjne swiadczenie porad w obszarze przygotowania transportu; zawieranie z transportowcami umow o transport; wybor sposobu przewozu; lustrowanie procesow scementowanych z zaladunkiem, przeladunkiem, przewozem oraz rozladunkiem towarow; ubezpieczanie towaru. Jak juz wspomnialem, podstawowym obowiazkiem spedytora jest organizowanie przemieszczania towaru z punktu A do punktu B. Przewoznik, przy pelnieniu swoich obowiazkow, zgodnie z artykulem 355 k.c. zobowiazany jest do zachowania nalezytej starannosci. Owa nalezyta starannosc ujawnia sie miedzy innymi tym, iz przewoznik musi dosc precyzyjnie wykonac usluge (mowimy tutaj o wykonaniu uslugi spedycji), stosowac wszystkie zalecenia zleceniodawcy ustalone w umowie ewentualnie zleceniu a takze powierzyc wykonanie przewozu takim spedytorom (ewentualnie zorganizowanie przewozu dalszym spedytorom), ktorzy z uwagi na ich profesjonalizm zasluguja na zaufanie, czyli daja gwarancje zrealizowania zlecenia, posiadaja adekwatne zezwolenia, ubezpieczenie oraz samochody do przewozu towaru, itd. Likwidator Szkód Samochodowych Bisztynek


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Mrągowo

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Mrągowo



Juz od paru miesiecy rozmaite ubezpieczyciele staraja sie wylansowac ubezpieczenia ochrony prawnej w Polsce. Ostatnio w te dzialania zaangazowala sie dodatkowo Naczelna Rada Adwokacka podpisujac odpowiednia umowe z Concordia. Takze Zaklad ubezpieczeniowy Ochrony Prawnej D.A.S organizuje kampanie edukacyjno-informacyjna. Na razie jednak nie widac dluzszego zainteresowania rzeczonymi polisami ochrony prawnej. Tego typu wniosek mozna wysnuc z analizy ich sprzedazy w internetowym markecie ubezpieczeniowym, w jakim da sie je uzyskac od 6 miesiecy. Zasadniczo klienci pozyskuja je, jezeli wchodza w zestaw jakiegos pakietu polis. Eksperci sektora ubezpieczeniowego zastanawiajac sie nad przyczyna kiepskiego zainteresowania tym wytworem wypatrzyli, iz istnieja trzy rozstrzygajace powody tego stanu rzeczy. Pierwszym z nich jest cena ubezpieczenia, ktora bardzo wielu jednostkom wydaje sie zbyt olbrzymia w stosunku do szkodowosci. To znaczy, mimo ze polisa przydaje sie do rozstrzygania problemow prawnych w zyciu codziennym, to nie zdarzaja sie one znowu tak notorycznie. A skladke za ubezpieczenie oplacac powinno sie regularnie. Drugim powodem jest slaba swiadomosc ubezpieczeniowa. Chodzi tu o to, iz nabywcom nie przychodza do glowy sytuacje, w jakich mogliby takiej polisy potrzebowac, a skoro tak, to uznaja ja za niewartosciowa, jak o niej slysza. To tez jest przyczyna, przez jaka mnostwo osob nawet nie wie, iz istnieja tego modelu ubezpieczenia. Ostatni powod, na jaki zwracaja uwage analitycy to przerazenie przed wszelkimi rzeczami zwiazanymi z sadem oraz przepisami prawa. Mozna tu mowic o pewnym rozumowaniu zyczeniowym na zasadzie checi unikniecia ewentualnych problemow przez niemyslenie o tym, iz moga sie zdarzyc. Przedstawiciel firmy, do jakiej nalezy wymieniony market ubezpieczeniowy utrzymuje, ze dla wiekszosci kontrahentow czynnikiem zniechecajacym do zakupu jest koszt, chociaz przeciez jest ona duzo mniejsza niz np. sfinansowanie z wlasnej kieszeni uslug adwokata. Roczna skladka za podstawowe ubezpieczenie to ok. 270 zl. Natomiast trzy razy tyle trzeba zaplacic jezeli chcemy objac ochrona cala rodzine oraz sytuacje spojone z uzytkowaniem auta i domu. Likwidator Szkód Komunikacyjnych Mrągowo


Ubezpieczenia 18

Ubezpieczenie Olsztyn

Od wielu lat jestem rzeczoznawca samochodowym. Wykonujac prace sporo lat na etacie w takich ubezpieczalniach jak na przyklad Warta a takze Ergo Hestia uskutecznilem dziesiatki tysiecy ogledzin samochodow roznorakiej masci. Na przestrzeni mojej pracy natknalem sie na sporo przypadkow prob wyludzen zadoscuczynien. Ponizej przedstawie metody ktore byly przewaznie stosowane. W wiekszosci wypadkow do wyludzen zadoscuczynien byly wykorzystywane metody na AUTOCASCO (uderzenie w przydrozne drzewo) albo OC (tani i stary samochod tlukl w mocno cenny samochod i odszkodowanie szlo ze starego zlomka ktorego nie zalowali poswiecic, bo zwracalo sie im to z nawiazka). Najpierw przedstawie technike na OC. Na pewno wylaczna mozliwosc na wykrycie takiego wyludzenia to rownoczesne przesluchanie dwoch uczestnikow rownoczesnie w dwoch roznych pomieszczeniach oraz zadanie im zbioru tych samych pytan. Jesliby w paru punktach sa rozbieznosci to juz mamy takich ptaszkow na tzw widelcu. Jest to wylaczna wydajna strategia w tego typu szkodzie lustracja miejsca zdarzenia lub konfrontacja samochodow tutaj nic nie da (chyba, iz zniszczenia byly dorabiane). Kombinatorzy tutaj juz sa odpowiednio przyuczeni i tych starych wyjadaczy pewno sie nie nakryje. Obecnie na miejsce szkody wzywaja Policje i Pomoc Drogowa zbierajac w ten sposob pewnych swiadkow. Swego czasu modne tak zwane przycierki boczkiem wyszly juz z mody, gdyz ladowaly w stercie podejrzanych. Pamietam jak kierownik odrzucal na bok wszystkie BMW z przytartymi boczkami. Teraz kombinatorzy sa tak wyszkoleni w swoim fachu, iz inicjuja prawdziwa krakse tak zwany przod w tyl. Takich szkod w rzeczywistosci jest najwiecej i sa faktycznie nie do przyuwazenia. Ewidentnie jest swojego rodzaju trop. Macherzy pragnac wyrobic jak najwiecej pieniedzy przed kraksa nabywaja na Allegro lub w Poznaniu odpalone poduszki, zniszczone chlodnice, polamane zderzaki tudziez reflektory. Po nabyciu takich zuzytych elementow montuja je przed kolizja i z tymi uszkodzonymi czesciami doprowadzaja do wypadku. W takim trafie nalezy dokladnie pstryknac wszystkie napisy i emblematy powinien byc tam oznaczony rok produkcji i numer seryjny czesci. W nastepnej kolejnosci trzeba zestawic daty wytworczosci elementow z rokiem wytworczosci samochodu. W dzisiejszych czasach poduszki powietrzne sie opisuje numerem szkody niezmywalnym markerem chociaz najbardziej pomyslowy probowal poduszke wyprac w pralce do prania ubran. Przejdzmy do szkod AUTO-CASCO. Tutaj z reguly tez sa montowane juz zniszczone czesci i kraksa zachodzi juz z wmontowanymi lewymi czesciami. I w tym przypadku coraz wiecej kombinatorow zwoluje Policje i Pomoc Drogowa zamiarem zdobycia solidnych swiadkow. Najczesciej zglaszaja uderzenie w drzewo, bo najprosciej. Nie trzeba sie dzielic z drugim uczestnikiem lupem. Kombinator wjezdza gleboko do lasu by nikt nie zobaczyl i kilka razy uderza w drzewo. Potem pod drzewo przy drodze podrzuca resztki czesci, dorabia slady opon prowadzace do drzewa oraz tlucze kore zeby wygladalo wszystko naturalnie. I tutaj tez trzeba liczyc na proste bledy kora za zderzakiem a kora na drzewie pochodza z innych gatunkow drzew, macher zamiast obic kore obuchem to uderzal ostra krawedzia siekiery robiac nienaturalne naciecia. Ale i tutaj kombinatorzy zdazyli sie przyzwoicie przyuczyc. Teraz otaczaja drzewo grubym kocem azeby nie zostaly skrawki kory z innego drzewa; przepisuja pojazd na zone, matke lub kochanke by w Ubezpieczalniach nazwisko sie nie powtarzalo, zmieniaja numery rejestracyjne by Ubezpieczyciel nie przyuwazyl w systemie po numerze rejestracyjnym itp. Im likwidator wymysla coraz to nowe metody dostrzegania takich wyludzen tym macher wykorzystuje coraz to bardziej oryginalne techniki. Nawet podczas proby kradziezy samochodu juz caly pojazd obsypuja pieprzem by psy tropiace nie zlapaly sladu. Niestety coraz trudniej wykrywac w obecnych czasach takie kombinacje… Ubezpieczenia 18


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Olsztynek

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Olsztynek

Na temat odpowiedzialnosci przewoznika rozpisuja sie bardziej czy tez mniej uznani adwokaci oraz eksperci. Z prostota idzie totez znalezc sporo artykulow i porad na tenze watek, jakie moim zdaniem dosc ogolnie rozpatruja poruszana problematyke. W praktyce, mnogosc przewoznikow nie dysponuje wlasna flota oraz nie ma licencji na pelnienie miedzynarodowego transportu drogowego oraz ogranicza zakres wlasnej aktywnosci wylacznie do planowania przewozu materialow. Esencja spedycji jest pelnienie czynnosci niezbednych do przemieszczenia produktu. Wynika to z art. 794 kodeksu cywilnego, jaki wytycza dosc bezdyskusyjnie, ze obowiazki spedytora polegaja jedynie na aranzowaniu przemieszczania produktu z punktu A do punktu B (jezeli do tego ogranicza swoja dzialalnosc). Artykul 794 k.c. nie zobowiazuje spedytora do samego przewozu. Wiekszosc spolek spedycyjnych i przewoznikow prowadzi dzialalnosc spedycyjna w zredukowanym obrebie. Dla takiej dzialalnosci, typowymi uslugami spedycyjnymi sa miedzy innymi: poradnictwo spedycyjne swiadczenie porad w obszarze przygotowania transportu; zawieranie z transportowcami umow o transport; dobor sposobu przewozu; monitorowanie procesow scementowanych z zaladunkiem, przeladunkiem, przewozem oraz rozladunkiem towarow; ubezpieczanie ladunku. Jak juz nadmienilem, naczelnym obowiazkiem spedytora jest organizowanie przemieszczania produktu z punktu A do punktu B. Przewoznik, przy czynieniu swoich obowiazkow, zgodnie z art. 355 k.c. zobligowany jest do zachowania nalezytej starannosci. Owa nalezyta starannosc pokazuje sie miedzy innymi tym, ze przewoznik musi dosc dokladnie wykonac usluge (mowimy tutaj o wykonaniu uslugi spedycji), stosowac wszystkie zalecenia zleceniodawcy ustalone w umowie badz zleceniu a takze powierzyc wykonanie przewozu takim spedytorom (czy tez zorganizowanie przewozu dalszym spedytorom), jacy z uwagi na ich fachowosc zasluguja na zaufanie, czyli daja gwarancje wykonania zlecenia, posiadaja odpowiednie zezwolenia, ubezpieczenie i samochody do przewozu towaru, itp. Likwidator Szkód Komunikacyjnych Olsztynek


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Jeziorany

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Jeziorany

Ponizej przedstawiam Panstwu artykul "Definicje AC": Autocasco (AC) dobrowolne ubezpieczenie majatkowe od efektow uszkodzenia, zniszczenia i kradziezy, majace za temat auta. Zamiarem ubezpieczenia jest wynagrodzenie strat i szkod finansowych skutkow szkody. Ubezpieczenie AUTO-CASCO w tzw. klasach rozszerzonych zdola poza tym obejmowac ochrona np kradziez, czy rowniez skutki wandalizmu innymi slowy sytuacje, na jakie ubezpieczony nie mial duzego wplywu. AC Cars angielski wytworca samochodow. Przedsiebiorstwo ustanowione ponad 100 lat temu frapuje sie wytworczoscia glownie samochodow sportowych. Najwieksza reputacje zyskalo dzieki modelowi AC Cobra i AC Ace. Firma AC zostala zalozona juz w 1901 roku, w 2005 przeniosla sie na Malte i do konca roku 2008 fabrykowala tam w nieznacznej ilosci egzemplarzy model Cobra. Od poczatku 2009 roku auta marki AC sa produkowane w Niemczech przez fabryke Gullwing GmbH. Terazniejszy model nazywa sie Mark VI (dostepny z silnikami o mocy 437-647 KM). Adult contemporary (AC) tytul muzycznego formatu radiowego, jaka w wolnym tlumaczeniu symbolizuje "wspolczesna muzyke rozrywkowa dla dojrzalego radiosluchacza". Grupa docelowa formatu sa kobiety i mezczyzni w wieku 30-54 lat. Format AC ukazuje muzyke z rozmaitych rodzajow od lat 70 po wspolczesne, przy czym zupelnie unika dzikiej muzyki (na przyklad hard rocka, heavy metalu lub hip-hopu), muzyki adresowanej do mlodziezy i nastolatkow, a takze muzyki techno i dance. Podrodzaje formatu AC: hot adult contemporary (hot AC); soft adult contemporary (soft AC); mainstream adult contemporary (mainstream AC); urban adult contemporary (urban AC); rhythmic adult contemporary (rhytmic AC). Air Canada (AC) kanadyjska narodowa linia lotnicza z rezydencja w Montrealu swiadczy loty na trasach do 240 miast. Terazniejszy team armady liczy 325 samolotow. Powstala w 1937 roku jako czesc innej firmy, a w 1964 roku pozostala narodowa linia Kanady. Air Canada jest dziewiata co do okazalosci pasazerska linia lotnicza na ziemii pod wzgledem wymiarow floty. W 2006 roku skorzystalo z niej 34 milionow pasazerow. Czlonek oraz jeden z zalozycieli sojuszu Star Alliance. Aksjomat wyboru (ozn. AC od ang. Axiom of Choice) jeden z aksjomatow teorii mnogosci mowiacy o zdolnosci skonstruowania zbioru (nazywanego selektorem) obejmujacego dokumentnie po jednym elemencie z kazdego zbioru nalezacego do rodziny niepustych zbiorow rozlacznych. Powszechnie przyjmowane aksjomaty Zermelo-Fraenkela (ZF) teorii mnogosci rozszerzone o AC symbolizuje sie z reguly skrotem ZFC. Aksjomat ten jest niezalezny ZF mozna dodatkowo rozwazac modele teorii mnogosci oparte na ZF, w ktorych przyjeto negacje AC. Z tego powodu choc gros matematykow uznaje oraz wykorzystuje aksjomat wyboru, to w dowodach twierdzen go wykorzystujacych dopuscilo sie jednak zaznaczac ten fakt dowody te nazywa sie nieefektywnymi; na ogol sa one takze niekonstruktywne, dlatego ze mowia nagminnie jedynie o istnieniu danego obiektu, jednak nie wskazuja go (nie podaja konstrukcji; por. intuicjonizm). W wypadku ograniczenia sie do skonczonych rodzin zbiorow aksjomat wyboru jest trywialny (wynika z innych aksjomatow); wykorzystany dla bezkresnych rodzin zbiorow takze wydaje sie intuicyjny, aczkolwiek jego konsekwencje bywaja zachwycajace, na przyklad Stefan Banach oraz Alfred Tarski korzystajac z AC dowiedli twierdzenie o paradoksalnym rozkladzie kuli (mowiace o mozliwosci rozkladu kuli w trojwymiarowej przestrzeni euklidesowej na szesc czesci, z jakich mozna zlozyc, korzystajac zaledwie z obrotow oraz przesuniec, dwie kule o srednicy rownej srednicy kuli wyjsciowej). Aktyn (AC, lac. actinium) ulotny pierwiastek chemiczny kategoryzowany do aktynowcow lub skandowcow. Aktyn jest bardzo aktywny chemicznie i ma wysoka radiotoksycznosc. Miedzynarodowa Komisja Ochrony Radiologicznej (ICRP) wyznaczala dopuszczalna ilosc 227AC w organizmie czlowieka na 1 kBq, a kosc jako narzad krytyczny. Na powietrzu latwo sie utlenia. Rozpuszcza sie w kwasie solnym i azotowym. Zwiazki aktynu sa izoelektronowe z analogicznymi zwiazkami lantanu sole lantanu stosuje sie jako nosniki aktynu. Nazwa pochodzi od greckiego slowa aktinos oznaczajacego promien. Francuski chemik André-Louis Debierne wykryl aktyn w 1899 roku na podstawie stwierdzenia promieniowania (stad nazwa) jonizujacego oraz widzialnego (niebieskawego) oraz wydzielania energii termicznej w przesaczach otrzymanych od Pierre'a i Marii Curie. W tym samym czasie, co Debierne, odkryl ten pierwiastek chemik niemiecki Friedrich Otto Giesel, ktory sugerowal nieuznana nazwe emanium (lac. emanare szerzyc sie, rozplywac sie, emanowac). Ante Christum (AC) czyli before Christ przed nasza era (p.n.e.) fraza i skrot stosowane w jezyku polskim, oznaczajace date przed poczatkiem ery chrzescijanskiej, jaki wiazany jest z data narodzenia Jezusa Chrystusa. Odpowiada on lacinskiemu skrotowi AC, czyli ante Christum badz angielskiemu B.C. lub BC, czyli before Christ (pol. "przed Chrystusem"). Pod koniec XVIII wieku do nazwania roku przed data narodzenia Chrystusa stosowano skrot A.CHr.n. (Ante Christum natum). Na potrzeby historii oraz astronomii daty wszystkich wydarzen z tego okresu sa umownie podawane wedlug kalendarza julianskiego. Aczkolwiek astronomowie, odmiennie niz historycy, posluguja sie, wprowadzona w 1740 przez Cassiniego, notacja (rachuba) uwzgledniajaca rok 0 (zerowy). Numer roku, wedlug tej notacji, opatruje sie znakiem (minus). Oznacza to, iz rok 1 p.n.e. w historii, jest rokiem 0 w astronomii, rok 2 p.n.e. w historii jest rokiem1 w astronomii itd. Cyjanowodor Oznaczenie wojskowe "AC" nieorganiczny zwiazek chemiczny skonstruowany z wodoru, wegla oraz azotu. Jest mocno toksyczny (dawka smiertelna wynosi okolo 50-60 mg). W temperaturze pokojowej jest to bezbarwna, swobodnie parujaca ciecz o silnym zapachu gorzkich migdalow, ktory moze byc jednak niewyczuwalny przez niektore osoby. Z woda tworzy stosunkowo slaby kwas cyjanowodorowy, ktorego sole nosza nazwe cyjankow. Prad przemienny (ang. alternating current, AC) charakterystyczny przypadek pradu elektrycznego okresowo zmiennego, w ktorym wartosci chwilowe podlegaja zmianom w powtarzalny, cykliczny sposob, z ustalona czestotliwoscia. Wartosci chwilowe natezenia pradu przemiennego przyjmuja naprzemiennie wartosci dodatnie oraz ujemne (skutkiem tego nazwa przemienny). Zwykle pozadanym jest, zeby wartosc srednia calookresowa (tzn. skladowa stala) wynosila zero. Wzglednie najwieksze znaczenie praktyczne maja prad i napiecie o przebiegu sinusoidalnym. Dlatego tez, w zargonie technicznym po wielokroc nazwa prad przemienny znaczy po prostu prad sinusoidalny. Jesli zaklocenia badz nieliniowosc powoduja zdeformowanie sinusoidalnego ksztaltu, wowczas taki niesinusoidalny przebieg nosi nazwe przebiegu odksztalconego. Likwidator Szkód Komunikacyjnych Jeziorany


Likwidator Szkód Samochodowych Jeziorany

Likwidator Szkód Samochodowych Jeziorany



Towarzystwa ubezpieczen wspominaja o beznadziejnej swiadomosci ubezpieczeniowej Polakow z reguly przy okazji komentowania porownania wynikow sprzedazy wyroznionych ubezpieczen w Polsce oraz w krajach Europy Zachodniej. Jednakze jak sie pokazuje ta niepokazna swiadomosc dotyczy rowniez wiedzy na temat uprawnien wynikajacych z bycia poszkodowanym. Kilka dni temu swoimi doswiadczeniami w tym wzgledzie podzielila sie Kancelaria Radcow Prawnych Europejskiego Centrum Odszkodowan. Jak sie wykazuje od groma jednostek poszkodowanych w stluczkach komunikacyjnych nie wie, o zwrot jakich wydatkow moze wystapic do towarzystwa ubezpieczen, w jakiej sprawca zawarl ubezpieczenie OC. Z reguly ich zadania ograniczaja sie do swiadczenia za poniesiony uszczerbek na zdrowiu oraz w samej rzeczy do zwrotu wydatku reperacji auta. Kancelaria przypomina, ze w wypadku szkod osobowych, poszkodowani moga domagac sie takze zwrotu wydatkow, jakie musieli poniesc z tytulu leczenia i rehabilitacji. Liste tych kosztow da sie odnalezc w Kodeksie Cywilnym, w artykule 444. Naleza do nich koszty poniesione na oplacenie leczenia oraz rehabilitacji, zakup aparatu ortopedycznego oraz wozkow inwalidzkich, w razie powstania niepelnosprawnosci kosztow przystosowania pomieszczen do potrzeb poszkodowanego. Nadto towarzystwo ubezpieczeniowe ma obowiazek zwrotu pieniedzy za opieke innych osob nad poszkodowanym, za specjalistyczna diete, operacje plastyczne oraz za przejazdy, ktore maja relacje z leczeniem jednak dodatkowo z odwiedzinami bliznich osob. Jak z tej przyczyny widac wykaz tych zwrotow jest raczej spory. Tymczasem z doswiadczen Kancelarii wynika, ze ubezpieczyciele nieraz mnoza przeszkody na drodze zaplaty zadoscuczynien. Przykladowo odtracaja zwrocenia wydatkow za prywatne wizyty lekarskie argumentujac, ze poszkodowani powinni korzystac ze swiadczen w ramach NFZ. Problem w tym, ze na specjalistyczne swiadczenia w ramach publicznej sluzby zdrowia nalezy w wielu przypadkach oczekiwac calkiem dlugo. Dlatego Kancelaria reprezentujac swoich kontrahentow w sadach nieustajaco uwydatnia, ze maja oni prawo do jak najszybszego leczenia oraz powrotu do zdrowia. Trzeba wszak pamietac, ze sama znajomosc o tym co ubezpieczenie OC sprawcy moze sfinansowac nie wystarczy. Trzeba jeszcze zadbac o zebranie wyczerpujacej specyfikacji wydatkow, ktore poszkodowany poniosl. Ta specyfikacja to przede wszystkim wszystkie rachunki oraz faktury ale rowniez dokumenty potwierdzajace wizyty u lekarzy i korzystanie z uslug rehabilitantow. Likwidator Szkód Samochodowych Jeziorany


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Nowe Miasto Lubawskie

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Nowe Miasto Lubawskie



Towarzystwa ubezpieczen wspominaja o malej swiadomosci ubezpieczeniowej Polakow zazwyczaj przy okazji interpretowania porownania wynikow sprzedazy wyznaczonych ubezpieczen w Polsce oraz w regionach Europy Zachodniej. Wszakze jak sie pokazuje ta nieduza swiadomosc dotyczy dodatkowo informacji na temat uprawnien wynikajacych z bycia poszkodowanym. Kilka dni temu swoimi wrazeniami w tym wzgledzie podzielila sie Kancelaria Radcow Prawnych Europejskiego Centrum Odszkodowan. Jak sie uzewnetrznia niemalo jednostek poszkodowanych w wypadkach samochodowych nie wie, o zwrot jakich kosztow moze wystapic do towarzystwa ubezpieczen, w jakiej sprawca podpisal ubezpieczenie OC. Z reguly ich roszczenia sprowadzaja sie do odszkodowania za poniesiony uszczerbek na zdrowiu i rozumie sie samo przez sie do zwrotu kosztu naprawy pojazdu. Kancelaria przypomina, ze w razie szkod osobowych, poszkodowani moga domagac sie tez zwrotu wydatkow, jakie musieli poniesc z tytulu leczenia oraz rehabilitacji. Liste tych kosztow da sie wypatrzyc w Kodeksie Cywilnym, w artykule 444. Przynaleza do nich koszty poniesione na sfinansowanie leczenia oraz rehabilitacji, nabycie sprzetu ortopedycznego i wozkow inwalidzkich, w wypadku powstania niepelnosprawnosci wydatkow przystosowania pomieszczen do potrzeb pokrzywdzonego. Co wiecej zaklad ubezpieczen ma obowiazek zwrotu pieniedzy za opieke innych osob nad poszkodowanym, za specjalistyczna diete, operacje plastyczne i za przewozy, ktore maja zwiazek z leczeniem jednak takze z odwiedzinami bliznich osob. Jak w takim przypadku widac wykaz tych zwrotow jest wystarczajaco spory. Mimo to z przejsc Kancelarii wynika, iz towarzystwa nieraz zwielokrotniaja przeszkody na drodze zaplaty zadoscuczynien. Przykladowo odrzucaja oddania kosztow za prywatne wizyty lekarskie argumentujac, iz poszkodowani powinni korzystac ze swiadczen w ramach NFZ. Problem w tym, ze na specjalistyczne swiadczenia w ramach publicznej sluzby zdrowia nalezy czesto wyczekiwac dosc dlugo. Dlatego Kancelaria reprezentujac swoich konsumentow w sadach wciaz zaznacza, iz maja oni prawo do jak najszybszego leczenia oraz powrotu do zdrowia. Trzeba jednakze pamietac, ze sama wiedza o tym co ubezpieczenie OC sprawcy zdola sfinansowac nie starczy. Wypada jeszcze zadbac o zebranie rozleglej dokumentacji wydatkow, jakie poszkodowany poniosl. Ta dokumentacja to przede wszystkim wszystkie rachunki i faktury ale co wiecej dokumenty potwierdzajace wizyty u lekarzy oraz korzystanie z uslug rehabilitantow. Likwidator Szkód Komunikacyjnych Nowe Miasto Lubawskie