• Ubezpieczenia rodzinne
  • Ubezpieczenia Olsztyn
  • Zapraszamy serdecznie
  • Tylko dobre ubezpieczenia
  • Dla wszystkich
  • Zabezpiecz sie
Ubezpieczenia 5

Likwidator Szkód Majątkowych Orneta

Likwidator Szkód Majątkowych Orneta

Paliwo, przeglady, wymiana opon, aktualne naprawy, ubezpieczenie wydatki uzytkowania pojazdu, to znamienna pozycja w portfelu dowolnego kierowcy. Pragnac je obnizyc, tankujemy na tanszych stacjach, czynimy naprawy na zamiennikach w zaprzyjaznionych warsztatach i staramy sie jechac gospodarczo. Gdy jednak przychodzi czas kupna ubezpieczenia wielokrotnie automatycznie wydluzamy polise u biezacego ubezpieczyciela, nie weryfikujac innych ofert na rynku. Natomiast OC i AUTOCASCO to pozycje, na ktorych mozna co niemiara zaoszczedzic. Dlatego warto wiedziec, jak mozna zmniejszyc skladke za polise. Przede wszystkim przystoi pilnowac momentu, w ktorym nasza dotychczasowa polisa OC dobiega konca. To bowiem wylaczajac nieco przypadkow definiowanych w ustawie jedyny moment w roku, kiedy mozemy zmienic zaklad ubezpieczen i tym samym uzyskac szanse na tansze ubezpieczenie. Jesli nie wypowiemy OC przed jego uplywem najpozniej jeden dzien przed koncem trwania obecnej polisy ubezpieczenie podswiadomie przeciagnie sie na nastepne 12 miesiecy. Jest to regula wynikajaca z ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych i niestety nie ma od niej odwrotu. Co wiecej, jesli zdecydujemy sie na wymowienie ubezpieczenia powinnismy doreczyc je ubezpieczycielowi na pismie. Z tej przyczyny najpoprawniej zapisac sposobna date w kalendarzu i, widzac, ze ubezpieczenie dobiega finiszu, z wyprzedzeniem porownac oferty na rynku. Mozna tez zostawic numer w wybranej firmie, ktora w dobrym momencie przypomni nam o konczacym sie OC. O kwocie, jaka zaplacimy za OC i AC decyduje dodatkowo sposob w jaki prowadzimy pojazd. Regula jest prosta: kto jezdzi bezpiecznie, placi mniej. Wobec tego jezeli interesuje nas tanie ubezpieczenie auta nerwy za kierownica najprzyzwoiciej trzymac na wodzy. Ubezpieczyciele doceniaja kierowcow jezdzacych bezpiecznie, przyznajac im z reguly po 10% znizki za kazdy rok bezkolizyjnej jazdy. Tego rodzaju rabaty w wiekszosci wypadkow mozna takze przeniesc w razie zmiany ubezpieczyciela. Tym samym, jezeli w czasie wielu lat korzystania z uslug jednej firmy wypracowalismy na przyklad 50 proc. ulgi, w przypadku zmiany firmy ubezpieczeniowej osiagniemy co najskromniej taka sama znizke jak do chwili obecnej. Coraz wiecej zakladow ubezpieczeniowych zapewnia rowniez transfer znizek z OC na AUTO CASCO. Tym samym, jezeli jezdzimy bez ryzyka, mozemy polegac nie tylko na tanie OC, ale takze na pomniejszenie stawki za AUTOCASCO. Znaczacym detalem wplywajacym na cene ubezpieczenia jest tez liczba lat i doswiadczenie kierowcow samochodu im wiekszy staz za kolkiem, tym wieksza okazja na ponetna cenowo polise. Ubezpieczyciele czesto gesto rozpoczynaja tez wspolprace z klientami biznesowymi, tworzac z nimi wzajemne oferty. Popularna forma jest bancassurance, czyli wspolpraca firmy ubezpieczeniowej z bankiem, wskutek jakiej uzytkownicy dostaja preferencyjne propozycje na przyklad na ubezpieczenia komunikacyjne. W nastepstwie tego w poszukiwaniu tanszego OC warto sprawdzic, czy na przyklad bank, w jakim mamy konto osobiste, wspoldziala z firma ubezpieczeniowa. Dla wzoru klienci ING Banku Slaskiego zdobywaja w Liberty Direct 10% znizki na ubezpieczenia komunikacyjne. Dzieki takiemu rabatowemu mozemy zapracowac nawet kilkaset zlotych jezeli np. kupujemy OC i AUTO-CASCO. Z kolei, tansza polise AUTOCASCO bedzie prosciej kupic jesli jezdzimy dobrze asekurowanym autem, cieszacym sie nieznaczna wzietoscia wsrod zlodziei. Wieksza czesc zakladow ubezpieczeniowych lubi ten fakt i przekazuje nizsze stawki dla ich posiadaczy. Poza dobrana marka, o oszczednosci na skladce zdecyduje rowniez lokalizacja, gdzie z reguly parkujemy pojazd. Jezeli jest to garaz ewentualnie parking strzezony wowczas zaplacimy skromniej. Pod tym samym katem ubezpieczyciel oceni tez zabezpieczenia antywlamaniowe samochodu. Tu z kolei bardzo istotne sa roznorodnego modelu specjalne drzwi, zamki, alarmy, a w szczegolnosci kazde nowoczesne technologie pozwalajace zlokalizowac pojazd. Jednak nawet takie udogodnienia nie beda mialy znaczenia, jezeli wlasciciel samochodu nie bedzie pamietal o zachowaniu nieodlacznych srodkow ostroznosci, jak np. domykanie okien, drzwi tudziez bagaznika, a przede wszystkim chronienie kluczykow. Likwidator Szkód Majątkowych Orneta


Likwidator Szkód Majątkowych Górowo Iławeckie

Likwidator Szkód Majątkowych Górowo Iławeckie

Na temat odpowiedzialnosci spedytora rozpisuja sie bardziej wzglednie mniej uznani adwokaci oraz eksperci. Z prostota da sie stad wypatrzyc wiele tekstow oraz wskazowek na tenze temat, jakie moim stanowiskiem dosyc ogolnie rozpatruja poruszana problematyke. W praktyce, lwia czesc spedytorow nie dysponuje osobista flota oraz nie ma licencji na wykonywanie miedzynarodowego przewozu drogowego i limituje obreb swojej dzialalnosci zaledwie do organizowania przewozu ladunkow. Istota spedycji jest wykonywanie czynnosci niezbednych do przemieszczenia materialu. Wynika to z artykulu 794 kodeksu cywilnego, ktory precyzuje dosc jednoznacznie, ze obowiazki spedytora polegaja zaledwie na organizowaniu przemieszczania produktu z punktu A do punktu B (jezeli do tego limituje swoja dzialalnosc). Artykul 794 k.c. nie zobowiazuje spedytora do samego przewozu. Wiekszosc spolek spedycyjnych i przewoznikow organizuje dzialalnosc spedycyjna w zredukowanym obszarze. Dla takiej dzialalnosci, szablonowymi uslugami spedycyjnymi sa miedzy innymi: poradnictwo spedycyjne swiadczenie porad w aspekcie przygotowania transportu; zawieranie z przewoznikami umow o transport towarow; wybor srodka transportu; nadzorowanie procesow powiazanych z zaladunkiem, przeladunkiem, przewozem i rozladunkiem materialow; ubezpieczanie produktu. Jak juz wspomnialem, zasadniczym obowiazkiem spedytora jest organizowanie przemieszczania ladunku z punktu A do punktu B. Spedytor, przy sprawianiu swoich obowiazkow, zgodnie z art. 355 k.c. zobligowany jest do zachowania nalezytej starannosci. Owa nalezyta starannosc przejawia sie miedzy innymi tym, ze spedytor musi dosc precyzyjnie wykonac usluge (mowimy tutaj o wykonaniu uslugi spedycji), stosowac wszystkie zalecenia zleceniodawcy ustalone w umowie albo zleceniu a takze powierzyc wykonanie przewozu takim spedytorom (lub zorganizowanie przewozu dalszym spedytorom), jacy z uwagi na ich kompetencje zasluguja na zaufanie, czyli daja gwarancje wykonania zlecenia, posiadaja adekwatne zezwolenia, ubezpieczenie i pojazdy do przewozu towaru, itd. Likwidator Szkód Majątkowych Górowo Iławeckie


Ubezpieczenia 23

Ubezpieczenie Olsztyn

Od bardzo wielu lat jestem rzeczoznawca samochodowym. Wykonujac prace sporo lat na etacie w takich ubezpieczalniach jak na przyklad Warta a takze Ergo Hestia wypracowalem dziesiatki tysiecy ogledzin samochodow przeroznej masci. W trakcie mojej pracy natknalem sie na duzo przypadkow prob wyludzen odszkodowan. Nizej opowiem metody jakie byly z reguly stosowane. Na ogol do wyludzen odszkodowan byly wykorzystywane metody na AUTO-CASCO (uderzenie w przydrozne drzewo) albo OC (niekosztowny i stary samochod uderzal w mocno cenny pojazd i zadoscuczynienie szlo z leciwego zlomka ktorego nie skapili poswiecic, bowiem zwracalo sie im to z nawiazka). Najpierw opisze metode na OC. Na pewno jedyna moznosc na wypatrzenie takiego wyludzenia to rownoczesne przesluchanie obydwu uczestnikow zarazem w dwoch roznych pomieszczeniach i zadanie im kompletu tych samych pytan. Jesliby w paru punktach sa rozbieznosci to juz mamy takich ptaszkow na tak zwanym widelcu. Jest to jedyna skuteczna strategia w tego rodzaju zdarzeniu ogledziny miejsca wypadku tudziez zestawienie pojazdow tutaj nic nie da (chyba, iz uszkodzenia byly dorabiane). Macherzy tu juz sa przyzwoicie wyszkoleni i tych starych wyjadaczy zapewne sie nie przylapie. Teraz na miejsce zdarzenia wzywaja Policje i Pomoc Drogowa zbierajac w ten sposob rzetelnych swiadkow. Dawniej modne tak zwane przycierki boczkiem wyszly juz z mody, jako ze ladowaly w stercie podejrzanych. Pamietam jak przelozony odrzucal na bok wszelkie BMW z przytartymi boczkami. Dzisiaj kombinatorzy sa tak przyuczeni w swoim fachu, iz inicjuja prawdziwa krakse tzw przod w tyl. Takich szkod w rzeczywistosci jest najwiecej i sa praktycznie nie do wypatrzenia. W samej rzeczy jest jeden trop. Macherzy pragnac zarobic jak najwiecej pieniedzy przed kolizja nabywaja na Allegro czy tez w Poznaniu wystrzelone poduszki, pogiete chlodnice, zniszczone zderzaki oraz reflektory. Po zakupie takich zniszczonych elementow montuja je przed kraksa i z tymi uszkodzonymi czesciami doprowadzaja do wypadku. W takim trafie powinno sie gruntownie sfotografowac wszelkie napisy i emblematy powinien byc tam zdefiniowany rok produkcji i numer fabryczny czesci. Pozniej trzeba porownac daty wytworczosci elementow z rokiem wytworczosci pojazdu. Obecnie poduszki powietrzne sie opisuje numerem zdarzenia niezmywalnym markerem aczkolwiek najbardziej przewrotny probowal poduszke wyprac w pralce do prania ubran. Przejdzmy do szkod AUTOCASCO. Tutaj najczesciej takze sa montowane juz zniszczone czesci i kraksa nastepuje juz z wmontowanymi trefnymi czesciami. I w tym przypadku coraz to wiecej macherow zwoluje Policje oraz Pomoc Drogowa dla zwerbowania rzetelnych swiadkow. Przewaznie zglaszaja uderzenie w drzewo, bo najprosciej. Nie trzeba sie dzielic z drugim uczestnikiem lupem. Kombinator wjezdza gleboko do lasu zeby nikt nie zobaczyl i pare razy uderza w drzewo. Nastepnie pod drzewo przy drodze podrzuca resztki czesci, dorabia slady opon prowadzace do drzewa oraz obija kore tak aby wygladalo wszystko naturalnie. I tutaj tez trzeba liczyc na proste bledy kora za zderzakiem a kora na drzewie pochodza z innych rodzajow drzew, macher zamiast obic kore obuchem to uderzal ostra krawedzia siekiery robiac nienaturalne naciecia. Ale i tutaj kombinatorzy zdazyli sie przyzwoicie przyuczyc. Teraz otaczaja drzewo grubym kocem azeby nie zostaly skrawki kory z drugiego drzewa; przepisuja samochod na zone, matke wzglednie kochanke azeby w Ubezpieczalniach nazwisko sie nie powtarzalo, zmieniaja numery rejestracyjne tak aby Ubezpieczyciel nie wykryl w systemie po numerze rejestracyjnym itp. Im likwidator wymysla coraz to nowe metody wykrywania takich wyludzen tym kombinator wykorzystuje coraz to bardziej wyszukane techniki. Nawet podczas proby kradziezy auta juz caly pojazd obsypuja pieprzem tak aby psy tropiace nie zlapaly sladu. Niestety coraz trudniej wykrywac w wspolczesnych czasach takie kombinacje… Ubezpieczenia 23


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Nidzica

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Nidzica

Paliwo, przeglady, wymiana opon, aktualne naprawy, ubezpieczenie koszty uzytkowania samochodu, to duza pozycja w portfelu kazdego kierowcy. Pragnac je obnizyc, tankujemy na tanszych stacjach, robimy naprawy na zamiennikach w zaprzyjaznionych zakladach i staramy sie jezdzic oszczednosciowo. Kiedy jednak nadchodzi czas kupna ubezpieczenia czesto gesto automatycznie przedluzamy polise u biezacego ubezpieczyciela, nie weryfikujac innych ofert na rynku. Jednakze OC i AUTO CASCO to pozycje, na ktorych idzie niemalo zaoszczedzic. Dlatego warto wiedziec, jak mozna uszczuplic skladke za polise. Przede wszystkim wypada pilnowac momentu, w jakim nasza obecna polisa OC dobiega finiszu. To bowiem wylaczajac kilka przypadkow ujawnionych w ustawie jedyny moment w roku, gdy mozemy zmienic zaklad ubezpieczen i tym samym nabyc okazje na tansze ubezpieczenie. Jezeli nie wypowiemy OC przed jego uplywem najpozniej jeden dzien przed koncem trwania obecnej polisy ubezpieczenie bezwiednie przeciagnie sie na kolejne 12 miesiecy. Jest to regula wynikajaca z ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych i niestety nie ma od niej odwrotu. Co wiecej, jesli zdecydujemy sie na wymowienie ubezpieczenia powinnismy doreczyc je ubezpieczycielowi na pismie. W takim przypadku najodpowiedniej zapisac wlasciwa date w kalendarzu i, widzac, ze ubezpieczenie dobiega finiszu, z wyprzedzeniem porownac oferty na rynku. Mozna tez zostawic numer w wybranej jednostce, ktora w dobrym momencie przypomni nam o konczacym sie OC. O kwocie, jaka zaplacimy za OC i AUTO-CASCO decyduje takze sposob w jaki prowadzimy samochod. Zasada jest prosta: kto jedzie bezpiecznie, placi skromniej. Z tej przyczyny jesli interesuje nas tanie ubezpieczenie samochodu nerwy za kierownica najodpowiedniej trzymac na wodzy. Ubezpieczyciele cenia kierowcow jezdzacych bez szwanku, przyznajac im zwykle po 10% znizki za kazdy rok bezkolizyjnej jazdy. Tego rodzaju rabaty najczesciej mozna takze przeniesc w razie zmiany ubezpieczyciela. Tym samym, jezeli w ciagu wielu lat korzystania z uslug jednej firmy wypracowalismy na przyklad 50 proc. ulgi, w razie zmiany ubezpieczyciela pozyskamy co bynajmniej taka sama znizke jak dotad. Coraz wiecej towarzystw ubezpieczeniowych umozliwia rowniez przekazywanie znizek z OC na AUTO-CASCO. Tym samym, jezeli podrozujemy bezpiecznie, mozemy oczekiwac nie tylko na tanie OC, ale dodatkowo na zredukowanie stawki za AUTOCASCO. Waznym elementem wplywajacym na cene ubezpieczenia jest tez wiek i doswiadczenie kierowcow pojazdu im wiekszy staz za kolkiem, tym wieksza mozliwosc na atrakcyjna cenowo polise. Ubezpieczyciele w wielu przypadkach zaczynaja tez wspolprace z partnerami biznesowymi, tworzac z nimi wspolne propozycje. Popularna forma jest bancassurance, czyli wspolpraca towarzystwa ubezpieczen z bankiem, dzieki ktorej klienci zdobywaja preferencyjne oferty na przyklad na ubezpieczenia komunikacyjne. W zwiazku z tym w poszukiwaniu tanszego OC nalezaloby sprawdzic, czy na przyklad bank, w jakim mamy konto osobiste, wspoldziala z firma ubezpieczeniowa. Dla wzoru klienci ING Banku Slaskiego dostaja w Liberty Direct 10% znizki na ubezpieczenia komunikacyjne. Dzieki takiemu rabatowemu mozemy zarobic nawet kilkaset zlotych jezeli na przyklad pozyskujemy OC i AUTOCASCO. Z kolei, tansza polise AUTOCASCO bedzie latwiej kupic jezeli podrozujemy dobrze zabezpieczonym samochodem, cieszacym sie niewielka wzietoscia posrod zlodziei. Wieksza czesc ubezpieczycieli docenia ten fakt i proponuje mniejsze stawki dla ich posiadaczy. Poza dobrana marka, o oszczednosci na skladce zadecyduje rowniez lokalizacja, gdzie zazwyczaj parkujemy pojazd. Jesli jest to garaz wzglednie parking strzezony wowczas zaplacimy skromniej. Pod tym samym katem ubezpieczyciel oceni tez zabezpieczenia antywlamaniowe auta. Tu z kolei wielce istotne sa roznorakiego rodzaju specjalne drzwi, zamki, alarmy, a w szczegolnosci kazde wspolczesne technologie pozwalajace zlokalizowac pojazd. Jednak nawet takie udogodnienia nie beda mialy znaczenia, jesli posiadacz auta nie bedzie pamietal o zachowaniu potrzebnych srodkow przezornosci, jak na przyklad domykanie okien, drzwi oraz bagaznika, a przede wszystkim strzezenie kluczykow. Likwidator Szkód Komunikacyjnych Nidzica


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Bartoszyce

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Bartoszyce

Ergo Hestia usprawnia jakosc obslugi dzieki skargom klientow! W mysl reguly jasnosci dzialania, Ergo Hestia jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce umieszcza nastepny kwartalny raport o obsludze skarg i odwolan swoich klientow; Meldunki dzieki Ubezpieczenia Olsztyn powstaja na bazie comiesiecznych, rozbudowanych sprawozdan dla Zarzadu Ergo Hestii o skargach oraz odwolaniach; Sopocki ubezpieczyciel raportuje, na co czesto skarza sie ubezpieczeni oraz poszkodowani. Prezentuje tez, jak wykorzystuje moraly wyszperane ze skarg klientow, tak aby ulepszyc wlasne przedsiewziecia na przyszlosc; Ergo Hestia opracowala dwa wykladniki, ktore wyjawiaja, jak w wielu przypadkach klienci komunikuja uwagi do biezacej obslugi. To juz drugi kwartal, w ktorym Grupa Ergo Hestia wydaje meldunek "Skargi oraz Odwolania". Podajemy w nim najwazniejsze wspolczynniki dotyczace obslugi petentow: wspolczynnik skarg i wskaznik odwolan. Obnazaja one, jak instytucja obsluguje ubezpieczonych, jacy sa niepocieszeni. Spolka uwidocznia takze wcielane przemiany, ktore sa konsekwencja uwag interesantow. Dzieki analizie wskaznikow jakosci mamy z pierwszej reki wiadomosci o tym, co jako spolka powinnismy ulepszyc w procesach obslugi mowi Agnieszka Zych, dyrektor Biura Zapytan oraz Reklamacji Ergo Hestii. Analitycy Ergo Hestii zaprojektowali dwa wskazniki, jakie pomagaja nadzorowac stopien obslugi interesantow: 1. Wskaznik skarg: to stosunek skarg wyjasnionych do liczby zawartych polis. W drugim kwartale 2012 roku wykladnik ten wyniosl 0,54%. W porownaniu do pierwszego kwartalu zwiekszyl sie on zaledwie o 0,08%. W drugim kwartale zauwazylismy stabilizacje wskaznika w kazdym miesiacu. To znaczy, ze podtrzymujemy wysoki poziom obslugi komentuje Agnieszka Zych. 2. Wskaznik odwolan to z kolei stosunek odwolan petentow od decyzji Ergo Hestii, do liczby szkod zlikwidowanych przez instytucje. To nowe podejscie do badania poziomu satysfakcji klientow z decyzji podejmowanych przez Towarzystwo ubezpieczeniowe. W drugim kwartale 2012 r. wspolczynnik wyniosl 5,01%. W porownaniu do pierwszego kwartalu powiekszyl sie on nieznacznie o 0,03%. Rowniez w przypadku odwolan mozemy mowic o utrzymaniu duzego poziomu zadowolenia naszych interesantow z decyzji Ergo Hestii. Tendencja wolumenu wyjasnianych odwolan w drugim kwartale 2012 r. jest stala, likwidujemy przy tym coraz mniej szkod. To wszystko spowodowalo niewysokie wahania wskaznika w poszczegolnych miesiacach, jakie ostatecznie przelozyly sie na bardzo dobry wynik koncowy. Na co skarza sie Kontrahenci, od czego sie odwoluja? W drugim kwartale 2012 r. wsrod skarg klientow zgloszonych do Ergo Hestii gorowaly te, jakie dotyczyly obslugi polis. Ten watek dotyczyl 38% wyjasnianych spraw zgloszonych w ramach skarg przewaznie interesanci byli niezadowoleni z nieslusznego wznowienia polisy OC i z opoznien w rozliczaniu polis po sprzedazy samochodu. W duzej mierze wplynela na to ostatnio przeprowadzona nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych, jaka wymagala od Towarzystw ubezpieczeniowych nowego ustawienia procesow dotyczacych obslugi polis OC posiadaczy pojazdow mechanicznych. 15% skarg zgloszonych do Ergo Hestii zespolonych bylo z przebiegiem likwidacji szkod. Tutaj ubezpieczeni zwykle zglaszali uwagi do czasu obslugi odwolania. Tylko co dziewiata skarga dotyczyla windykacji. Z kolei w odwolaniach petenci zazwyczaj nie zgadzaja sie z wysokoscia wyplacanego odszkodowania. Do tej sprawy odnosi sie dwie trzecie pism kierowanych do Ergo Hestii. Jak na problemy interesantow zareagowala Ergo Hestia (wybrane przyklady)? 1. Nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych narzucila na Zaklady ubezpieczeniowe zmiany miedzy innymi w systemie wznawiania polis OC. Po pierwszym okresie funkcjonowania zmian ucielesnilismy usprawnienia na podstawie skarg kontrahentow. Sa to przede wszystkim zmiany systemowe uszczelniajace tok wznawiania polis i nowe wymagania raportowe, jakie z duzym wyprzedzeniem poinformuja nas o statusie polisy. Nasi interesanci beda informowani o konczacym sie ubezpieczeniu obowiazkowym na 14 dni przed zakonczeniem ochrony na polisie. 2. W odpowiedzi na potrzeby petentow poszerzylismy tematyke rozmow konsultantow naszej Infolinii. Stale kontrolujemy wszystkie parametry pracy naszych infolinii, by zapewnic konsumentom najwiekszej rangi serwis. Zdecydowalismy pojsc krok naprzod i ustalic, z jakimi pytaniami obecnie telefonuja interesanci. W tym celu zweryfikowalismy istniejaca tematyke rozmow i rozszerzylismy ja o nowe punkty, w tym rejestrujemy kolejny kontakt kontrahenta w tej samej sprawie lub szczegoly dotyczace motywow zglaszanych reklamacji. Dozorujemy takze watki spiete z odwolaniem klienta od decyzji likwidacyjnej. Po analizach tematow rozmow podejmiemy dzialania, jakie wyprzedza albo wyeliminuja pytania konsumentow. 3. Dzieki naszym raportom skrocilismy czas obslugi odwolan. Okresowe raporty dotyczace obslugi skarg oraz odwolan zezwolily na predkie zdiagnozowanie opoznien w rozpatrywaniu odwolan. Analiza informacji spowodowala, iz migiem moglismy podjac dzialania prewencyjne, w wyniku jakich w okresie od marca biezacego roku do czerwca udalo nam sie skrocic czas obslugi odwolan o ponad 30%. Raporty Skarg oraz Odwolan to cykliczna publikacja Grupy Ergo Hestia. Ich celem jest uwidocznienie, w jakich obszarach polepszamy sie pod wplywem uwag petentow. Raporty sa redagowane co kwartal. Likwidator Szkód Komunikacyjnych Bartoszyce


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Pieniężno

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Pieniężno

Paliwo, przeglady, wymiana opon, aktualne naprawy, ubezpieczenie wydatki uzytkowania pojazdu, to wymowna pozycja w portfelu dowolnego kierowcy. Chcac je zredukowac, tankujemy na tanszych stacjach, czynimy naprawy na zamiennikach w zaprzyjaznionych warsztatach i staramy sie jezdzic oszczednie. Kiedy jednak przychodzi czas kupna ubezpieczenia czesto gesto automatycznie przeciagamy polise u obecnego ubezpieczyciela, nie weryfikujac innych ofert na rynku. Natomiast OC i AC to pozycje, na jakich idzie niemalo zaoszczedzic. Dlatego warto wiedziec, jak mozna znizyc skladke za polise. Przede wszystkim przystoi pilnowac momentu, w jakim nasza istniejaca polisa OC dobiega finiszu. To bowiem wylaczajac nieco przypadkow precyzowanych w ustawie jedyny moment w roku, kiedy mozemy zmienic zaklad ubezpieczen i tym samym nabyc okazje na tansze ubezpieczenie. Jesli nie rozwiazemy OC przed jego uplywem najpozniej jeden dzien przed koncem egzystowania obecnej polisy ubezpieczenie bezwolnie przedluzy sie na kolejne 12 miesiecy. Jest to zasada wynikajaca z ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych i z przykroscia stwierdzam nie ma od niej odwrotu. Co wiecej, jezeli zdecydujemy sie na wymowienie ubezpieczenia powinnismy doreczyc je ubezpieczycielowi na pismie. Wobec tego najpoprawniej zapisac wlasciwa date w kalendarzu i, widzac, ze ubezpieczenie dobiega konca, z wyprzedzeniem porownac oferty na rynku. Mozna tez zostawic numer w wybranej jednostce, ktora w nalezytym momencie przypomni nam o konczacym sie OC. O kwocie, jaka zaplacimy za OC i AC decyduje dodatkowo sposob w jaki prowadzimy pojazd. Norma jest prosta: kto jezdzi bezpiecznie, placi skromniej. W zwiazku z tym jesli interesuje nas tanie ubezpieczenie auta nerwy za kierownica najlepiej trzymac na wodzy. Ubezpieczyciele cenia kierowcow jezdzacych bez ryzyka, przyznajac im zazwyczaj po 10% znizki za kazdy rok bezkolizyjnej jazdy. Tego typu rabaty zwykle mozna co wiecej przeniesc w razie zmiany zakladu ubezpieczen. Tym samym, jesli na przestrzeni wielu lat korzystania z uslug jednej firmy wypracowalismy na przyklad 50 procent ulgi, w przypadku zmiany ubezpieczyciela pozyskamy co bynajmniej taka sama znizke jak do chwili obecnej. Coraz wiecej ubezpieczycieli zapewnia rowniez przenoszenie znizek z OC na AC. Tym samym, jezeli jezdzimy bez uszczerbku, mozemy liczyc nie tylko na tanie OC, ale takze na zmniejszenie stawki za AUTOCASCO. Znaczacym elementem wplywajacym na cene ubezpieczenia jest tez wiek i doswiadczenie kierowcow pojazdu im wiekszy staz za kolkiem, tym wieksza ewentualnosc na zachecajaca cenowo polise. Towarzystwa ubezpieczen czesto rozpoczynaja tez wspolprace z klientami biznesowymi, tworzac z nimi wzajemne propozycje. Popularna forma jest bancassurance, czyli wspolpraca ubezpieczyciela z bankiem, na skutek ktorej interesanci zdobywaja preferencyjne oferty na przyklad na ubezpieczenia komunikacyjne. Wobec tego w poszukiwaniu tanszego OC pozadane byloby sprawdzic, czy na przyklad bank, w ktorym mamy konto osobiste, wspolpracuje z towarzystwem ubezpieczeniowym. Dla przykladu interesanci ING Banku Slaskiego otrzymuja w Liberty Direct 10% znizki na ubezpieczenia komunikacyjne. Dzieki takiemu rabatowemu mozemy zapracowac nawet kilkaset zlotych jesli na przyklad pozyskujemy OC i AC. Z kolei, tansza polise AUTO CASCO bedzie latwiej kupic jesli jezdzimy dobrze asekurowanym samochodem, cieszacym sie niewielka wzietoscia wsrod zlodziei. Wiekszosc zakladow ubezpieczeniowych lubi ten fakt i udziela mniejsze stawki dla ich posiadaczy. Poza odpowiednia marka, o oszczednosci na skladce zadecyduje rowniez punkt, gdzie przewaznie parkujemy pojazd. Jesli jest to garaz lub parking strzezony wowczas zaplacimy skromniej. Pod tym samym katem towarzystwo ubezpieczen oceni tez zabezpieczenia antywlamaniowe samochodu. Tu z kolei wielce istotne sa wielorakiego rodzaju specjalne drzwi, zamki, alarmy, a w szczegolnosci wszelakie zaawansowane technologie pozwalajace zlokalizowac auto. Jednak nawet takie udogodnienia nie beda mialy znaczenia, jezeli wlasciciel pojazdu nie bedzie pamietal o zachowaniu nieodzownych srodkow ostroznosci, jak np. domykanie okien, drzwi tudziez bagaznika, a przede wszystkim pilnowanie kluczykow. Likwidator Szkód Komunikacyjnych Pieniężno


Ubezpieczenia 2

Ubezpieczenie Olsztyn

Ponizej przedstawiam Panstwu artykul "Definicje AC": Autocasco (AC) dobrowolne ubezpieczenie majatkowe od wynikow uszkodzenia, zniszczenia i kradziezy, majace za przedmiot auta. Celem ubezpieczenia jest rekompensata finansowych skutkow szkody. Ubezpieczenie AUTOCASCO w tzw. klasach poszerzonych moze poza tym zawierac ochrona np kradziez, czy takze rezultaty wandalizmu czyli sytuacje, na jakie ubezpieczony nie mial wiekszego wplywu. AC Cars angielski producent pojazdow. Przedsiebiorstwo ustanowione ponad 100 lat temu frapuje sie fabrykacja przewaznie samochodow sportowych. Najwieksza glorie uzyskalo dzieki modelowi AC Cobra oraz AC Ace. Instytucja AC zostala ustanowiona juz w 1901 roku, w 2005 przeniosla sie na Malte i do konca roku 2008 robila tam w niewielkiej liczbie egzemplarzy model Cobra. Od poczatku 2009 roku samochody marki AC sa sporzadzane w Niemczech przez jednostke Gullwing GmbH. Terazniejszy model nazywa sie Mark VI (dostepny z silnikami o mocy 437-647 KM). Adult contemporary (AC) tytul muzycznego formatu radiowego, ktora w wolnym tlumaczeniu symbolizuje "wspolczesna muzyke rozrywkowa dla doroslego sluchacza". Grupa docelowa formatu sa kobiety i mezczyzni w wieku 30-54 lat. Format AC obrazuje muzyke z wielorakich rodzajow od lat 70 po wspolczesne, przy czym absolutnie unika zadziornej muzyki (na przyklad hard rocka, heavy metalu badz hip-hopu), muzyki adresowanej do mlodziezy i nastolatkow, a rowniez muzyki techno oraz dance. Podrodzaje formatu AC: hot adult contemporary (hot AC); soft adult contemporary (soft AC); mainstream adult contemporary (mainstream AC); urban adult contemporary (urban AC); rhythmic adult contemporary (rhytmic AC). Air Canada (AC) kanadyjska narodowa linia lotnicza z rezydencja w Montrealu swiadczy loty na trasach do 240 miast. Obecny team floty liczy 325 samolotow. Powstala w 1937 roku jako czesc innej firmy, a w 1964 roku pozostala narodowa linia Kanady. Air Canada jest dziewiata co do ilosci pasazerska linia lotnicza na swiecie pod wzgledem wymiarow floty. W 2006 roku skorzystalo z niej 34 mln pasazerow. Czlonek oraz jeden z zalozycieli sojuszu Star Alliance. Aksjomat wyboru (ozn. AC od ang. Axiom of Choice) jeden z aksjomatow teorii mnogosci mowiacy o mozliwosci stworzenia zbioru (nazywanego selektorem) zawierajacego gruntownie po jednym fragmencie z kazdego zbioru nalezacego do rodziny niepustych zbiorow rozlacznych. Powszechnie przyjmowane aksjomaty Zermelo-Fraenkela (ZF) teorii mnogosci rozszerzone o AC znamionuje sie zwykle skrotem ZFC. Aksjomat ten jest niezalezny ZF mozna rowniez rozwazac modele teorii mnogosci oparte na ZF, w jakich przyjeto negacje AC. Z tego powodu choc wieksza czesc matematykow uznaje i wykorzystuje aksjomat wyboru, to w dowodach twierdzen go wykorzystujacych przyjelo sie jednak zaznaczac ten fakt dowody te nazywa sie nieefektywnymi; przewaznie sa one takze niekonstruktywne, albowiem mowia czesto tylko o istnieniu danego obiektu, jednak nie pokazuja go (nie podaja konstrukcji; por. intuicjonizm). W wypadku ograniczenia sie do skonczonych rodzin zbiorow aksjomat wyboru jest trywialny (wynika z innych aksjomatow); wdrozony dla bezkresnych rodzin zbiorow rowniez wydaje sie intuicyjny, jednakze jego konsekwencje bywaja zaskakujace, np. Stefan Banach oraz Alfred Tarski korzystajac z AC udowodnili twierdzenie o paradoksalnym rozkladzie kuli (mowiace o mozliwosci rozkladu kuli w trojwymiarowej przestrzeni euklidesowej na szesc czesci, z jakich idzie zlozyc, korzystajac zaledwie z obrotow oraz przesuniec, dwie kule o srednicy rownej srednicy kuli wyjsciowej). Aktyn (AC, lac. actinium) nietrwaly pierwiastek chemiczny zaliczany do aktynowcow lub skandowcow. Aktyn jest bardzo aktywny chemicznie i ma wysoka radiotoksycznosc. Miedzynarodowa Komisja Ochrony Radiologicznej (ICRP) ustanowila dopuszczalna ilosc 227AC w organizmie czlowieka na 1 kBq, a kosc jako narzad krytyczny. Na powietrzu latwo sie utlenia. Rozpuszcza sie w kwasie solnym i azotowym. Zwiazki aktynu sa izoelektronowe z analogicznymi zwiazkami lantanu sole lantanu uzywa sie jako nosniki aktynu. Nazwa pochodzi od greckiego slowa aktinos oznaczajacego promien. Francuski chemik André-Louis Debierne wykryl aktyn w 1899 roku na podstawie stwierdzenia promieniowania (stad nazwa) jonizujacego oraz widzialnego (niebieskawego) oraz wydzielania energii termicznej w przesaczach otrzymanych od Pierre'a i Marii Curie. W tym samym okresie, co Debierne, wykryl ten pierwiastek chemik niemiecki Friedrich Otto Giesel, jaki sugerowal nieuznana nazwe emanium (lac. emanare szerzyc sie, rozplywac sie, emanowac). Ante Christum (AC) czyli before Christ przed nasza era (p.n.e.) fraza oraz skrot uzytkowane w jezyku polskim, wskazujace date przed poczatkiem ery chrzescijanskiej, jaki wiazany jest z data narodzenia Jezusa Chrystusa. Odpowiada on lacinskiemu skrotowi AC, czyli ante Christum badz angielskiemu B.C. lub BC, czyli before Christ (pol. "przed Chrystusem"). Pod koniec XVIII wieku do nazwania roku przed data narodzenia Chrystusa stosowano skrot A.CHr.n. (Ante Christum natum). Na potrzeby historii i astronomii daty wszystkich wydarzen z tego okresu sa umownie podawane wedlug kalendarza julianskiego. Aczkolwiek astronomowie, odmiennie niz historycy, posluguja sie, wprowadzona w 1740 przez Cassiniego, notacja (rachuba) uwzgledniajaca rok 0 (zerowy). Numer roku, wedlug tej notacji, opatruje sie znakiem (minus). Oznacza to, iz rok 1 p.n.e. w historii, jest rokiem 0 w astronomii, rok 2 p.n.e. w historii jest rokiem1 w astronomii itd. Cyjanowodor Oznaczenie wojskowe "AC" nieorganiczny zwiazek chemiczny skonstruowany z wodoru, wegla oraz azotu. Jest silnie toksyczny (dawka smiertelna wynosi ok. 50-60 mg). W temperaturze pokojowej jest to bezbarwna, swobodnie parujaca ciecz o mocnym zapachu gorzkich migdalow, jaki moze byc jednak niewyczuwalny przez niektore osoby. Z woda tworzy stosunkowo slaby kwas cyjanowodorowy, jakiego sole nosza nazwe cyjankow. Prad przemienny (ang. alternating current, AC) charakterystyczny przypadek pradu elektrycznego okresowo zmiennego, w jakim wartosci chwilowe podlegaja zmianom w powtarzalny, cykliczny sposob, z ustalona czestotliwoscia. Wartosci chwilowe natezenia pradu przemiennego przyjmuja naprzemiennie wartosci dodatnie oraz ujemne (stad nazwa przemienny). Przewaznie pozadanym jest, tak aby wartosc srednia calookresowa (to znaczy skladowa stala) wynosila zero. Wzglednie najwieksze znaczenie praktyczne maja prad oraz napiecie o przebiegu sinusoidalnym. Dlatego tez, w dialekcie technicznym po wielokroc nazwa prad przemienny znaczy po prostu prad sinusoidalny. Jesli zaklocenia lub nieliniowosc powoduja zdeformowanie sinusoidalnego szkicu, wowczas taki niesinusoidalny przebieg nosi nazwe przebiegu odksztalconego. Ubezpieczenia 2


Likwidator Szkód Samochodowych Sępopol

Likwidator Szkód Samochodowych Sępopol

Ergo Hestia rozwija stan obslugi dzieki skargom klientow! W mysl zasady przejrzystosci przedsiewziecia, Ergo Hestia jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce umieszcza kolejny kwartalny raport o obsludze skarg i odwolan swoich klientow; Raporty dzieki OC olsztyn powstaja na bazie comiesiecznych, rozbudowanych sprawozdan dla Zarzadu Ergo Hestii o skargach oraz odwolaniach; Sopocki ubezpieczyciel komunikuje, na co zazwyczaj skarza sie ubezpieczeni i poszkodowani. Prezentuje rowniez, jak wykorzystuje moraly wylozone ze skarg interesantow, aby poprawic swoje przedsiewziecia na przyszle losy; Ergo Hestia wypracowala dwa wykladniki, ktore odkrywaja, jak czesto klienci przekazuja uwagi do biezacej obslugi. To juz drugi trymestr, w jakim Grupa Ergo Hestia wydaje meldunek "Skargi oraz Odwolania". Wyliczamy w nim najistotniejsze symptomy dotyczace obslugi petentow: wspolczynnik skarg i wykladnik odwolan. Ujawniaja one, jak spolka obsluguje ubezpieczonych, jacy sa niepocieszeni. Spolka pokazuje takze wprowadzane przemiany, ktore sa konsekwencja uwag kontrahentow. Dzieki analizie wskaznikow jakosci mamy z pierwszej reki informacje o tym, co jako spolka powinnismy polepszyc w procesach obslugi mowi Agnieszka Zych, dyrektor Biura Zapytan i Reklamacji Ergo Hestii. Analitycy Ergo Hestii zaprojektowali dwa wspolczynniki, jakie pomagaja nadzorowac pulap obslugi petentow: 1. Wskaznik skarg: to stosunek skarg rozwiazanych do liczebnosci sprzedanych polis. W drugim kwartale 2012 r. wykladnik ten wyniosl 0,54%. W porownaniu do pierwszego kwartalu zwiekszyl sie on zaledwie o 0,08%. W drugim kwartale odnotowalismy stabilizacje wskaznika w kazdym miesiacu. To znaczy, ze trzymamy wysoki poziom obslugi komentuje Agnieszka Zych. 2. Wskaznik odwolan to z kolei stosunek odwolan interesantow od decyzji Ergo Hestii, do liczebnosci szkod zlikwidowanych przez spolke. To nowe podejscie do badania poziomu satysfakcji klientow z decyzji podejmowanych przez Zaklad ubezpieczen. W drugim kwartale 2012 r. wskaznik wyniosl 5,01%. W porownaniu do pierwszego kwartalu zwiekszyl sie on nieznacznie o 0,03%. Takze w przypadku odwolan mozemy mowic o podtrzymaniu roslego poziomu zadowolenia naszych interesantow z decyzji Ergo Hestii. Tendencja wolumenu wyjasnianych odwolan w drugim kwartale 2012 roku jest stala, likwidujemy przy tym coraz mniej szkod. To wszystko spowodowalo niewysokie wahania wskaznika w poszczegolnych miesiacach, jakie ostatecznie przelozyly sie na bardzo dobry wynik koncowy. Na co skarza sie Kontrahenci, od czego sie odwoluja? W drugim kwartale 2012 r. posrod skarg interesantow zgloszonych do Ergo Hestii przewazaly te, ktore dotyczyly obslugi polis. Ten temat dotyczyl 38% wyjasnianych spraw zgloszonych w ramach skarg przewaznie interesanci byli niezadowoleni z nieslusznego wznowienia polisy OC i z opoznien w rozliczaniu polis po sprzedazy pojazdu. W wysokiej mierze wplynela na to ostatnio przeprowadzona nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych, ktora wymagala od Ubezpieczycieli nowego ustawienia procesow dotyczacych obslugi polis OC posiadaczy pojazdow mechanicznych. 15% skarg zgloszonych do Ergo Hestii zwiazanych bylo z tokiem likwidacji szkod. Tutaj ubezpieczeni przewaznie zglaszali uwagi do czasu obslugi odwolania. Tylko co dziewiata skarga dotyczyla windykacji. Z kolei w odwolaniach klienci w wiekszosci wypadkow nie zgadzaja sie z wysokoscia wyplacanego odszkodowania. Do tej sprawy odnosi sie dwie trzecie pism kierowanych do Ergo Hestii. Jak na problemy kontrahentow zareagowala Ergo Hestia (wybrane przyklady)? 1. Nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych narzucila na Towarzystwa ubezpieczeniowe zmiany m.in. w procesie wznawiania polis OC. Po pierwszym okresie funkcjonowania zmian zintegrowalismy usprawnienia na podstawie skarg kontrahentow. Sa to przede wszystkim zmiany systemowe uszczelniajace proces wznawiania polis oraz nowe wymagania raportowe, ktore z duzym wyprzedzeniem poinformuja nas o statusie polisy. Nasi klienci beda powiadamiani o konczacym sie ubezpieczeniu obowiazkowym na 14 dni przed zakonczeniem ochrony na polisie. 2. W odpowiedzi na potrzeby petentow poszerzylismy problematyke rozmow konsultantow naszej Infolinii. Stale obserwujemy wszystkie parametry pracy naszych infolinii, azeby zapewnic petentom najwiekszej rangi serwis. Zaplanowalismy pojsc krok naprzod i ustalic, z jakimi pytaniami w tej chwili dzwonia interesanci. W tym celu zweryfikowalismy dotychczasowa tematyke rozmow i poszerzylismy ja o nowe punkty, w tym rejestrujemy kolejny kontakt petenta w tej samej sprawie badz szczegoly dotyczace problemow zglaszanych reklamacji. Monitorujemy takze problemy zespolone z odwolaniem interesanta od decyzji likwidacyjnej. Po analizach tematow rozmow podejmiemy dzialania, jakie wyprzedza lub wyeliminuja pytania kontrahentow. 3. Dzieki naszym raportom skrocilismy czas obslugi odwolan. Okresowe raporty dotyczace obslugi skarg oraz odwolan pozwolily na szybkie zdiagnozowanie opoznien w rozpatrywaniu odwolan. Analiza informacji uczynila, ze momentalnie zdolalismy podjac dzialania prewencyjne, w wyniku jakich w okresie od marca biezacego roku do czerwca udalo nam sie przyciac czas obslugi odwolan o ponad 30%. Raporty Skarg oraz Odwolan to cykliczna publikacja Grupy Ergo Hestia. Ich celem jest uwidocznienie, w jakich rewirach polepszamy sie pod wplywem uwag klientow. Raporty sa redagowane co kwartal. Likwidator Szkód Samochodowych Sępopol


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Braniewo

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Braniewo

Na temat odpowiedzialnosci spedytora rozpisuja sie bardziej lub mniej uznani adwokaci i eksperci. Z latwoscia idzie wiec odszukac sporo tekstow i porad na ow problem, jakie moim zdaniem dosc ogolnie traktuja poruszana tematyke. W praktyce, wieksza czesc przewoznikow nie zarzadza osobista flota i nie ma licencji na pelnienie miedzynarodowego transportu drogowego oraz ukroca aspekt wlasnej dzialalnosci jedynie do organizowania przewozu towarow. Istota spedycji jest praktykowanie czynnosci niezbednych do przemieszczenia materialu. Wynika to z art. 794 kodeksu cywilnego, ktory wytycza dosc bezspornie, iz obowiazki przewoznika bazuja tylko na organizowaniu przemieszczania materialu z punktu A do punktu B (jezeli do tego limituje swoja dzialalnosc). Artykul 794 kodeksu cywilnego nie zobowiazuje przewoznika do samego przewozu. Wiekszosc jednostek spedycyjnych oraz przewoznikow wiedzie dzialalnosc spedycyjna w zawezonym rozmiarze. Dla takiej dzialalnosci, standardowymi uslugami spedycyjnymi sa miedzy innymi: poradnictwo spedycyjne oferowanie porad w aspekcie przygotowania transportu; zawieranie z transportowcami umow o transport towarow; wybor sposobu transportu; dozorowanie procesow polaczonych z zaladunkiem, przeladunkiem, przewozem oraz rozladunkiem materialow; ubezpieczanie produktu. Jak juz napomknalem, zasadniczym obowiazkiem przewoznika jest organizowanie przemieszczania materialu z punktu A do punktu B. Spedytor, przy sprawianiu swoich obowiazkow, zgodnie z artykulem 355 k.c. zobligowany jest do zachowania nalezytej starannosci. Owa nalezyta starannosc ujawnia sie miedzy innymi tym, ze przewoznik musi dosc precyzyjnie wykonac usluge (mowimy tutaj o wykonaniu uslugi spedycji), stosowac wszystkie zalecenia zleceniodawcy scharakteryzowane w umowie ewentualnie zleceniu a takze powierzyc wykonanie przewozu takim transportowcom (badz ustawienie przewozu dalszym spedytorom), ktorzy z uwagi na ich fachowosc zasluguja na zawierzenie, czyli daja gwarancje zrealizowania zlecenia, posiadaja odpowiednie zezwolenia, ubezpieczenie i pojazdy do przewozu towaru, itp. Likwidator Szkód Komunikacyjnych Braniewo


Ubezpieczenia 19

Ubezpieczenia Olsztyn, Olsztyn Ubezpieczenia

Od wielu lat jestem rzeczoznawca komunikacyjnym. Wykonujac prace sporo lat na pelnym etacie w takich zakladach jak Warta a takze Ergo Hestia uskutecznilem duzo tysiecy ogledzin samochodow roznej masci. W toku mojej pracy natknalem sie na mnostwo przypadkow prob wyludzen zadoscuczynien. Nizej opowiem metody ktore byly zazwyczaj stosowane. Z reguly do wyludzen odszkodowan byly uzywane metody na AUTO CASCO (uderzenie w przydrozne drzewo) albo OC (tani i stary pojazd uderzal w nader cenny pojazd i zadoscuczynienie szlo ze starego zlomka ktorego nie zalowali poswiecic, bo zwracalo sie im to z nawiazka). Najpierw zaprezentuje metode na OC. Ewidentnie jedyna moznosc na ujawnienie takiego wyludzenia to jednoczesne przesluchanie obydwu uczestnikow rownolegle w dwoch roznych pomieszczeniach oraz zadanie im asortymentu tych samych pytan. Jesliby w paru ustepach sa niezgodnosci to juz mamy takich kombinatorow na tzw widelcu. Jest to wylaczna skuteczna procedura w tego rodzaju zdarzeniu ogledziny miejsca wypadku czy zestawienie aut tu nic nie da (chyba, iz zniszczenia byly dorabiane). Kombinatorzy tu juz sa dobrze przyuczeni i tych starych wygow niechybnie sie nie nakryje. Wspolczesnie na miejsce szkody wzywaja Policje oraz Pomoc Drogowa zbierajac w ten sposob wiarygodnych swiadkow. Dawniej modne tak zwane przycierki boczkiem odeszly juz z mody, albowiem ladowaly w kupie podejrzanych. Pamietam jak przelozony odsuwal na bok wszelkie BMW z przytartymi boczkami. W dzisiejszych czasach kombinatorzy sa tak nauczeni w swoim fachu, iz inicjuja prawdziwa kolizje tak zwany przod w tyl. Takich szkod w rzeczywistosci jest najwiecej i sa realnie nie do przyuwazenia. W rzeczy samej jest jeden trop. Macherzy chcac zarobic jak najwiecej pieniedzy przed kraksa nabywaja na Allegro albo w Poznaniu odpalone poduszki, pogiete chlodnice, polamane zderzaki tudziez reflektory. Po nabyciu takich felernych czesci montuja je przed kolizja i z tymi uszkodzonymi elementami doprowadzaja do zderzenia. W takim wypadku godzi sie gruntownie pstryknac wszystkie nadruki i emblematy powinien byc tam oznaczony rok produkcji i numer fabryczny elementow. Nastepnie nalezy skonfrontowac daty wytworczosci elementow z rokiem produkcji auta. W dzisiejszych czasach poduszki powietrzne sie opisuje numerem zdarzenia niezmywalnym markerem chociaz najbardziej kreatywny probowal poduszke wyprac w pralce do prania ubran. Przejdzmy do szkod AC. Tutaj zwykle tez sa montowane juz uszkodzone czesci i kolizja nastepuje juz z wmontowanymi trefnymi elementami. I w tym przypadku coraz wiecej kombinatorow zwoluje Policje tudziez Pomoc Drogowa zamiarem pozyskania wiarygodnych swiadkow. Na ogol zglaszaja uderzenie w drzewo, bo najprosciej. Nie trzeba sie dzielic z drugim uczestnikiem lupem. Kombinator wjezdza gleboko do lasu azeby nikt nie zobaczyl i kilka razy uderza w drzewo. Pozniej pod drzewo przy drodze podrzuca resztki czesci, dorabia slady opon prowadzace do drzewa oraz obija kore azeby wygladalo wszystko naturalnie. I tu tez trzeba liczyc na proste bledy kora za zderzakiem a kora na drzewie pochodza z innych rodzajow drzew, macher zamiast obic kore obuchem to uderzal ostra krawedzia siekiery robiac nienaturalne naciecia. Ale i tutaj kombinatorzy zdazyli sie dobrze wyszkolic. Wspolczesnie owijaja drzewo grubym kocem tak aby nie zostaly kawaleczki kory z innego drzewa; przepisuja samochod na zone, matke wzglednie kochanke zeby w Ubezpieczalniach nazwisko sie nie powtarzalo, zmieniaja numery rejestracyjne zeby Ubezpieczyciel nie odkryl w systemie po numerze rejestracyjnym itp. Im likwidator wymysla coraz to nowe metody wykrywania takich wyludzen tym kombinator wykorzystuje coraz to bardziej nadzwyczajne techniki. Nawet podczas proby kradziezy pojazdu juz caly pojazd obsypuja pieprzem zeby psy tropiace nie zlapaly sladu. Niestety coraz trudniej wykrywac w biezacych czasach takie kombinacje… Ubezpieczenia 19


Likwidator Szkód Majątkowych Lidzbark

Likwidator Szkód Majątkowych Lidzbark

Rzeczoznawca to urzad przypisywany na przeslance stosownych przepisow swoistych, osobom o wysokich kwalifikacjach oraz stosownie roslym, udokumentowanym doswiadczeniu w sprecyzowanej domenie oraz specjalizacji zawodowej. Poszczegolne kodeksy, przypisujace zasady przypisywania tytulu rzeczoznawcy, definiuja wymagania jakie musi dokonac osoba ubiegajaca sie o urzad rzeczoznawcy. Po zrealizowaniu i udokumentowaniu tych wymagan, niezbednym jest zazwyczaj zaliczyc egzamin panstwowy, w przypadku urzedu rzeczoznawcy w wyznaczonym zawodzie, badz egzamin w zrzeszeniu czy innej organizacji w wypadku tytulow w roznych sferach nie wynikajacych z statutow prawa. Do glownych wymagan nalezy przewaznie: - posiadanie na stosownym pulapie oraz w danym kierunku wyksztalcenia wyzszego, w szeregu przypadkow musi to byc tytul magistra, w poniektorych wypadkach zadane sa rowniez studia podyplomowe spelniajace sprecyzowane minimum programowe, - udokumentowana w stosowny z wymaganiami sposob praktyka zawodowa, trwajaca okres nie krotszy anizeli mieszczacy sie w regulaminach ustawowych oraz spelniajaca wymogi programowe, i potwierdzona przez osoby i/lub instytucje nadzorujace praktyke, ukonczona po zdobyciu odpowiedniego wyksztalcenia ewentualnie uprawnien, - nieraz wymagana jest opinia otoczenia zawodowego (stowarzyszenia, izby zawodowej), wzglednie paru osob posiadajacych juz dany tytul rzeczoznawcy, - przynaleznosc do stosownej instytucji (na przyklad izby zawodowej), - niekaralnosc, - zdanie egzaminu. Wykonywanie rzeczoznawstwa w okreslonej plaszczyznie laczy sie czesto z podjeciem okazalych zobowiazan oraz przyjeciem na siebie ustalonych obciazen wynikajacych z przepisow, np. obowiazek realizowania funkcji bieglego sadowego oraz inne. To rowniez pokazna odpowiedzialnosc. Do rzeczoznawcy zwracaja sie zleceniodawcy w wiekszosci wypadkow w trudnych sprawach, nierzadko kryzysowych, awariach, materiach problematycznych oraz kleskach. Od wyceny rzeczoznawcy nie tylko zalezy los znacznego majatku osobistego oraz spolecznego (olbrzymiej wartosci), ale tez zdrowie oraz zycie ludzi. Powszedne i encyklopedyczne okreslenie "rzeczoznawca". Potoczne oraz formulowane w encyklopediach popularnonaukowych i slownikach znaczenie slowa rzeczoznawca jest zdecydowanie mniej formalne oraz odnosi sie w ogolnosci do specjalisty, eksperta, jaki pelni funkcje doradcza, wykonuje opinie (na przyklad prawne, ekonomiczne, budowlane ocene moze wydac inzynier, jaki nie ma tytulu rzeczoznawcy, i inne) ewentualnie orzeczenia w materiach spornych. Likwidator Szkód Majątkowych Lidzbark