• Ubezpieczenia rodzinne
  • Ubezpieczenia Olsztyn
  • Zapraszamy serdecznie
  • Tylko dobre ubezpieczenia
  • Dla wszystkich
  • Zabezpiecz sie
Ubezpieczenia 6

Likwidator Szkód Samochodowych Barczewo

Likwidator Szkód Samochodowych Barczewo



Choc wiekszych opadow sniegu jeszcze nie ma to kwestia czasu jest to kiedy one nadejda. Pojawil sie zas inny wlasciwy dla zimy element, ktorym jest ziab. Tak wiec rankiem idzie spotkac coraz wiecej kierowcow, ze skrobaczkami do szyb, zdarzaja sie tez problemy z rozladowanymi akumulatorami lub zamarznietymi zamkami w drzwiach. Pojawiaja sie tez pierwsze zwiastuny zimy w postaci powiekszonej liczby kolizji drogowych. Najczestszym ich powodem wedle danych policji, sa niekorzystne warunki atmosferyczne oraz nieprzygotowanie do nich pojazdu. Co roku ubezpieczalnie notuja tez zima podwojnie lub trzykrotnie wiecej zgloszen dotyczacych kolizji oraz awarii. Mnostwo wypadkow zdarza sie w szczegolnosci w okresie przed swietami Bozego Narodzenia, gdy to wielu kierowcow wybiera sie na zakupy do sklepow. Bardziej natezony ruch i korki oraz wzmiankowane warunki atmosferyczne przyczyniaja sie do wypadkow. Ten okres to tez czas, w jakim ubezpieczyciele wyprzedaja wiecej niz zwykle polis assistance. Jakkolwiek niezaleznie od tego jak przyzwoicie samochod jest uszykowany do zimy, posiadanie assistance komunikacyjnego to praktyczne rozwiazanie, ktore moze zaoszczedzic mnostwo nerwow, czasu oraz pieniedzy. Nie trzeba przekonywac o tym kierowcow, ktorzy przynajmniej raz korzystali z pomocy, z rzeczonego tytulu. Zorganizowanie natychmiastowej pomocy w przypadku zderzenia ewentualnie usterki jest usluga, na jaka znajduje sie coraz wiecej chetnych. Jednakze jak to zazwyczaj bywa z ubezpieczeniami dobrowolnymi assistance, mimo iz naleza do tej samej grupy polis, bywaja rozmaite. I tak samo jak w przypadku autocasco nie cena jest najistotniejsza ale zakres ubezpieczenia. Kupujac niniejsza polise po to by ochraniala kierowce przede wszystkim w zimie trzeba zwrocic uwage na to czy zarecza pomoc w zazwyczaj pojawiajacych sie w tym okresie sytuacjach. I nie powinno sie poprzestawac na czytaniu oferty skroconej, w ktorej zaklad ubezpieczeniowy moze wymieniac, iz gwarantuje holowanie auta, wydobycie go ze sniegu, wymiane kola, dowiezienie paliwa czy zorganizowanie zakwaterowania oraz samochodu zastepczego. To co z pozoru wyglada na wszechstronna oferte pomocy po przyjrzeniu sie jej dokladniej moze okazac sie, ze posiada wiele brakow. Przykladowo, w przypadku niektorych assistance w Ogolnych warunkach Ubezpieczenia idzie odkryc wpis , iz pomoc w wypadku usterki jest gwarantowana wylacznie wtedy, jak temperatura jest wyzsza od10 stopni C. Innymi slowy, jesli mroz bedzie wiekszy, to w przypadku usterki kierowca pomocy nie dostanie a dokladniej nie uzyska jej w ramach assistance. Innym wylaczeniem moze byc uzaleznienie pomocy w razie usterki od tego w jakiej odleglosci od domu ona nastala. Czesc zakladow ubezpieczeniowych wprowadza ograniczenie, polegajace na tym, ze dopiero w pewnej odleglosci od polozenia zamieszkania przypada pomoc. Tak wiec jezeli posiadajacy takie assistance kierowca ma klopot rano z uruchomieniem samochodu, to polisa mu w tym nie pomoze. Trzeba tez posiadac wiedze, iz niektore ubezpieczenia assitance nie maja w ogole w zakresie ochrony sytuacji awarii lecz gwarantuja pomoc tylko w przypadku kolizji drogowej. Tak wiec przed zakupem niezbednym jest baczne przeczytanie O.W.U. oraz dopytania przedstawiciela firmy o zapisy, ktore wywoluja jakies watpliwosci. Polisa ta nie jest droga jednakze rzecz jasna jej koszt zalezy od rozmiaru ochrony ubezpieczeniowej im jest ona wieksza tym skladka za assistance wieksza. Ubezpieczenie to w swojej podstawowej wersji calkiem wielokrotnie dorzucane jest za darmo klientom kupujacym ubezpieczenia komunikacyjne OC i AC. Jakkolwiek nie znaczy to bezspornie, ze takie podstawowe assistance kazdemu starczy. Koszt odmiany standardowej moze wynosic od 12 do 30 zl, wypada jakkolwiek pamietac, iz pomoc na jaka zdolamy liczyc w tym wypadku jest niezwykle zredukowana. Przy szerszym zakresie bedzie to koszt od 49 do 155 zlotych. Likwidator Szkód Samochodowych Barczewo


Ubezpieczenia 25

Ubezpieczenie Olsztyn

Od kilkunastu lat jestem rzeczoznawca samochodowym. Pracujac co niemiara lat na pelnym etacie w takich ubezpieczalniach jak na przyklad Warta i Ergo Hestia opracowalem duzo tysiecy ogledzin aut wielorakiej masci. W toku mojej pracy natknalem sie na niemalo przypadkow prob wyludzen zadoscuczynien. Ponizej opisze metody jakie byly z reguly stosowane. Na ogol do wyludzen zadoscuczynien byly wykorzystywane metody na AUTO CASCO (uderzenie w przydrozne drzewo) ewentualnie OC (niekosztowny i niemlody samochod tlukl w mocno kosztowny pojazd i zadoscuczynienie szlo ze starego zlomka jakiego nie skapili poswiecic, dlatego ze zwracalo sie im to z nawiazka). Najpierw zaprezentuje technike na OC. Oczywiscie wylaczna okazja na wykrycie takiego wyludzenia to rownoczesne przesluchanie dwoch uczestnikow rownoczesnie w dwoch roznych pomieszczeniach oraz zadanie im kompletu tych samych pytan. Jezeli w kilku punktach sa niezgodnosci to juz mamy takich ptaszkow na tak zwanym widelcu. Jest to wylaczna wydajna strategia w tego rodzaju szkodzie inspekcja miejsca szkody wzglednie zestawienie samochodow tu nic nie da (chyba, iz zniszczenia byly dorabiane). Macherzy tu juz sa dobrze przyuczeni i tych starych wyjadaczy raczej sie nie przylapie. Wspolczesnie na miejsce zdarzenia wzywaja Policje tudziez Pomoc Drogowa zbierajac w ten sposob wiarygodnych swiadkow. Kiedys modne tak zwane przycierki boczkiem wyszly juz z mody, bowiem ladowaly w stercie podejrzanych. Pamietam jak naczelnik odsuwal na bok wszystkie BMW z przytartymi boczkami. Obecnie kombinatorzy sa tak przyuczeni w swoim fachu, ze inicjuja prawdziwa krakse tzw przod w tyl. Takich szkod w rzeczywistosci jest najwiecej i sa realnie nie do odkrycia. Oczywiscie jest swego rodzaju trop. Kombinatorzy pragnac wyrobic jak najwiecej pieniedzy przed kraksa kupuja na Allegro wzglednie w Poznaniu wystrzelone poduszki, pogiete chlodnice, polamane zderzaki oraz reflektory. Po nabyciu takich zuzytych czesci montuja je przed kolizja i z tymi uszkodzonymi czesciami doprowadzaja do kraksy. W takim trafie trzeba rzetelnie pstryknac kazde nadruki i emblematy powinien byc tam zdefiniowany rok produkcji i numer seryjny elementow. Nastepnie trzeba skonfrontowac daty produkcji elementow z rokiem produkcji samochodu. Obecnie poduszki powietrzne sie opisuje numerem zdarzenia niezmywalnym markerem jednakze najbardziej kreatywny probowal poduszke wyprac w pralce do prania ubran. Przejdzmy do szkod AUTOCASCO. Tu przewaznie podobnie sa montowane juz uszkodzone elementy i kolizja zachodzi juz z wmontowanymi lewymi czesciami. I w tym przypadku coraz wiecej macherow zwoluje Policje oraz Pomoc Drogowa zamiarem pozyskania kompetentnych swiadkow. Na ogol zglaszaja uderzenie w drzewo, bo najprosciej. Nie trzeba sie dzielic z drugim uczestnikiem lupem. Macher wjezdza calkowicie do lasu zeby nikt nie widzial i pare razy uderza w drzewo. W nastepnej kolejnosci pod drzewo przy drodze podrzuca resztki czesci, dorabia slady opon prowadzace do drzewa oraz tlucze kore zeby wygladalo wszystko naturalnie. I tutaj tez trzeba liczyc na proste bledy kora za zderzakiem a kora na drzewie pochodza z innych gatunkow drzew, kombinator zamiast obic kore obuchem to uderzal ostra krawedzia siekiery robiac nienaturalne naciecia. Ale i tutaj macherzy zdazyli sie prawidlowo wyszkolic. Obecnie okrecaja drzewo grubym kocem zeby nie zostaly skrawki kory z drugiego drzewa; przepisuja samochod na zone, matke albo kochanke zeby w Ubezpieczalniach nazwisko sie nie powtarzalo, zmieniaja numery rejestracyjne zeby Ubezpieczyciel nie przyuwazyl w systemie po numerze rejestracyjnym itp. Im likwidator wymysla coraz to nowe metody dostrzegania takich wyludzen tym kombinator wykorzystuje coraz to bardziej osobliwe techniki. Nawet podczas proby kradziezy pojazdu juz caly pojazd obsypuja pieprzem zeby psy tropiace nie zlapaly sladu. Niestety coraz trudniej wykrywac w obecnych czasach takie kombinacje… Ubezpieczenia 25


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Iława

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Iława



Choc wiekszych opadow sniegu wciaz nie ma to kwestia czasu jest to kiedy one nadejda. Pojawil sie natomiast drugi szczegolny dla zimy wyznacznik, ktorym jest chlod. Tak wiec rano idzie spotkac coraz wiecej kierowcow, ze skrobaczkami do szyb, zdarzaja sie tez klopoty z rozladowanymi akumulatorami czy zamarznietymi zamkami w drzwiach. Pojawiaja sie tez pierwsze symptomy zimy w formie podwyzszonej ilosci wypadkow drogowych. Najczestszym ich motywem wedlug informacji policji, sa niesprzyjajace warunki atmosferyczne i nieprzygotowanie do nich auta. Co roku ubezpieczyciele notuja tez zima dwukrotnie albo trzykrotnie wiecej zgloszen dotyczacych kolizji oraz awarii. Wiele wypadkow zdarza sie szczegolnie w czasie przed swietami Bozego Narodzenia, gdy to bardzo wielu kierowcow wybiera sie na zakupy do sklepow. Wiekszy ruch oraz korki i napomkniete warunki atmosferyczne przyczyniaja sie do kolizji. Ten okres to rowniez czas, w ktorym zaklady ubezpieczen sprzedaja wiecej niz zazwyczaj polis assistance. Niemniej niezaleznie od tego jak przyzwoicie samochod jest gotowy do zimy, posiadanie assistance komunikacyjnego to praktyczne rozwiazanie, ktore moze zaoszczedzic od groma nerwow, czasu oraz pieniedzy. Nie trzeba przekonywac o tym kierowcow, ktorzy co najmniej raz korzystali z pomocy, z tego tytulu. Zorganizowanie bezzwlocznej pomocy w przypadku kraksy czy tez usterki jest usluga, na jaka znajduje sie coraz wiecej chetnych. Jednakze jak to w wiekszosci wypadkow bywa z ubezpieczeniami dobrowolnymi assistance, mimo iz naleza do tej samej grupy polis, bywaja roznorakie. I tak samo jak w przypadku autocasco nie cena jest najwazniejsza ale zakres ubezpieczenia. Wykupujac owa polise po to by zabezpieczala kierowce przede wszystkim w zimie wypada zwrocic uwage na to czy umozliwia pomoc w przewaznie pojawiajacych sie w tym czasie sytuacjach. I nie nalezy poprzestawac na czytaniu oferty skroconej, w jakiej zaklad ubezpieczeniowy moze wymieniac, iz zarecza holowanie pojazdu, wydobycie go ze sniegu, wymiane kola, dowiezienie paliwa badz zorganizowanie zakwaterowania oraz pojazdu zastepczego. To co z pozoru wyglada na wszechstronna oferte pomocy po przyjrzeniu sie jej blizej moze okazac sie, ze posiada sporo brakow. Na przyklad, w przypadku poniektorych assistance w O.W.U mozna wyszukac zapis , ze pomoc w razie awarii jest gwarantowana zaledwie wtedy, gdy temperatura jest wyzsza od10 stopni C. Innymi slowy, jezeli mroz bedzie wiekszy, to w przypadku usterki kierowca pomocy nie uzyska a precyzyjniej nie uzyska jej w ramach assistance. Drugim wylaczeniem moze byc uzaleznienie pomocy w razie usterki od tego w jakiej odleglosci od domu ona nastala. Czesc towarzystw wlacza ograniczenie, polegajace na tym, ze dopiero w pewnej odleglosci od miejsca zamieszkania przysluguje pomoc. Tak wiec jesli posiadajacy takie assistance kierowca ma problem rano z uruchomieniem pojazdu, to polisa mu w tym nie pomoze. Nalezy tez posiadac wiedze, iz niektore ubezpieczenia assitance nie posiadaja w ogole w zakresie ochrony sytuacji awarii lecz gwarantuja pomoc tylko w przypadku kolizji drogowej. Tak wiec przed zakupem niezbednym jest roztropne przeczytanie O.W.U. oraz dopytania przedstawiciela towarzystwa o zapisy, ktore wywoluja jakies niejasnosci. Polisa ta nie jest droga niemniej jednak bez watpienia jej koszt zalezy od rozmiaru ochrony ubezpieczeniowej im jest ona szersza tym skladka za assistance wieksza. Ubezpieczenie to w swojej podstawowej odmianie dosc nierzadko dodawane jest za darmo uzytkownikom kupujacym ubezpieczenia komunikacyjne OC i AUTO CASCO. Jednakze nie znaczy to bezspornie, iz takie podstawowe assistance kazdemu starczy. Cena odmiany standardowej moze rownac sie od 3 do 31 zl, powinno sie jednakowoz pamietac, ze pomoc na jaka mozemy liczyc w tym wypadku jest nieslychanie ograniczona. Przy wiekszym zakresie bedzie to koszt od 40 do 151 zlotych. Likwidator Szkód Komunikacyjnych Iława


Ubezpieczenia Olsztyn

Ubezpieczenia Olsztyn, Olsztyn Ubezpieczenia

Zwierzchnictwo Zakladu Ubezpieczeniowego Ergo Hestia na radzie prasowej pochwalil sie efektami wprowadzenia nowego procesu obslugi kontrahenta. Firma doszla w swoim czasie do wniosku, ze najistotniejszym skladnikiem rentownosci, jaki wplywa na wizerunek towarzystwa ubezpieczen nie sa warunki sprzedazy polis, tylko metoda likwidacji szkod. Po pierwsze totez, poprawiono dwudziestoczterogodzinny proces zglaszania szkod na telefon. Po drugie, przyspieszono dotarcie opiniodawcow do interesanta (nie dalej anizeli w ciagu 48 godzin). Po trzecie, zrezygnowano z biur terenowych oraz wykreowano centralne Biuro Likwidacji Szkod, do jakiego w formie elektronicznej doplywaja materialy od rzeczoznawcow. Po czwarte, w serwisie internetowym firmy uruchomiono pierwsza w kraju moznosc pogadania z wirtualnym pracownikiem o imieniu Hubert, ktory odpowiada na zagadnienia o metody zwiazane z likwidacja szkod. Na szczescie mozna dodatkowo kontaktowac sie z zywym czlowiekiem i w dowolnej sekundzie posiasc informacje na temat istniejacego stanu likwidacji szkody. Jednym z owocow takiego systemu jest potezne zwiekszenie szybkosci terminu likwidacji szkod, jaki teraz wynosi nieco ponad 30 dni. Tu warto jednak dojrzec, ze w sytuacji, kiedy cala procedura obslugi szkody lezy po stronie ubezpieczyciela, a petent ma zaledwie ja zglosic, jest to i tak dluzej anizeli ustawowy termin wynoszacy optymalnie 30 dni. Najciekawszym tymczasem wyjsciem ktore przekazuje Ergo Hestia jest (w ramach auto-casco) likwidacja niektorych, niewielkich szkod bez niezbednosci czekania na ogledziny przez rzeczoznawce. W wypadku takich wydarzen jak przykladowo wybicie szyby badz uszkodzenie zamka w toku wlamania itd., o ile szkoda nie przekracza 1500 zlotych, wystarczy przeslac do jednostki rachunek za dokonana naprawe. Stwarza to niewatpliwie moznosc naduzyc, ale per saldo towarzystwo ubezpieczen oszczedza na kosztach pracy i dojazdu rzeczoznawcy. Z pewnoscia bardzo wysokie wydatki ucielesnienia systemu Ergo Hestia rekompensuje sobie m.in. oszczedzajac na wyplatach: spadla liczebnosc zdarzen ubezpieczeniowych, zminimalizowala sie przecietna wielkosc wyplacanego odszkodowania oraz wzrosla liczba konsumentow odnawiajacych swe polisy w tej firmie. Ubezpieczenia Olsztyn


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Korsze

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Korsze

Rzeczoznawca to urzad przydzielany na bazie odpowiednich przepisow indywidualnych, osobom o duzych kwalifikacjach oraz adekwatnie wielkim, udokumentowanym doswiadczeniu w sprecyzowanej domenie oraz profesji zawodowej. Poszczegolne regulaminy, wyznaczajace wytyczne przydzielania urzedu rzeczoznawcy, uscislaja wymagania ktore musi uskutecznic osoba ubiegajaca sie o urzad rzeczoznawcy. Po zrealizowaniu oraz udokumentowaniu tych wymagan, niezbednym jest zwykle zdac sprawdzian urzedowy, w przypadku urzedu rzeczoznawcy w wyznaczonym zawodzie, lub test w zrzeszeniu badz innej instytucji w wypadku tytulow w roznych dziedzinach nie wynikajacych z kodeksow prawa. Do typowych wymagan nalezy zwykle: - posiadanie na nalezytym poziomie oraz w danym kierunku wyksztalcenia wyzszego, czesto musi to byc tytul magistra, w niektorych wypadkach wymagane sa rowniez studia podyplomowe spelniajace ustalone minimum programowe, - udokumentowana w stosowny z wymaganiami sposob praktyka zawodowa, trwajaca okres nie krotszy anizeli mieszczacy sie w statutach prawnych i spelniajaca wymogi programowe, i poswiadczona przez osoby i/lub instytucje nadzorujace praktyke, ukonczona po otrzymaniu odpowiedniego wyksztalcenia badz uprawnien, - nieraz zadana jest opinia srodowiska zawodowego (stowarzyszenia, izby zawodowej), czy tez paru osob posiadajacych juz dany tytul rzeczoznawcy, - przynaleznosc do odpowiedniej organizacji (np. izby zawodowej), - niekaralnosc, - zdanie testu. Wykonywanie rzeczoznawstwa w okreslonej sferze wiaze sie czesto z podjeciem znacznych zobowiazan oraz przyjeciem na siebie wylonionych obciazen wynikajacych z przepisow, np. obowiazek realizowania funkcji bieglego sadowego i inne. To dodatkowo gigantyczna odpowiedzialnosc. Do rzeczoznawcy zwracaja sie zleceniodawcy zazwyczaj w dokuczliwych sprawach, wielokrotnie kryzysowych, awariach, materiach kontrowersyjnych oraz kleskach. Od wyceny rzeczoznawcy nie tylko zalezy los znacznego majatku osobistego i ogolnego (sporej wartosci), ale tez zdrowie oraz zycie ludzi. Powszedne i encyklopedyczne znaczenie "rzeczoznawca". Powszedne i uscislane w encyklopediach popularnonaukowych i slownikach znaczenie wyrazenia rzeczoznawca jest zdecydowanie mniej oficjalne i odnosi sie w ogolnosci do specjalisty, eksperta, ktory pelni funkcje doradcza, wykonuje opinie (na przyklad prawne, ekonomiczne, budowlane ocene moze wydac inzynier, jaki nie ma tytulu rzeczoznawcy, i inne) ewentualnie orzeczenia w sytuacjach spornych. Likwidator Szkód Komunikacyjnych Korsze


Likwidator Szkód Majątkowych Bartoszyce

Likwidator Szkód Majątkowych Bartoszyce

Odnoszac sie do zagadnienia terminow likwidacji szkod w ubezpieczeniach obowiazkowych i dobrowolnych rozglaszamy ponizsze tlumaczenia, jakie maja na celu w wymowny sposob zaprezentowac w/w problematyke. W zaleznosci od gatunku ubezpieczenia terminy likwidacji szkody dostrajane sa w odmiennych aktach prawnych. W przypadku ubezpieczen obowiazkowych, np. ubezpieczenie odpowiedzialnosci cywilnej posiadaczy aut mechanicznych, termin likwidacji szkody okreslony jest w art 14 ustep 1 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiazkowych, Ufg i Pbuk (Dziennik ust. Nr. 124, poz. 1152 ze zm.) towarzystwo ubezpieczen jest zobowiazany do zaplaty swiadczenia w terminie 30 dni liczac od dnia zlozenia zawiadomienia o stracie. Zgodnie z ust 2 powolanego przepisu, jesliby w tym czasie nie bylo mozliwe wyjasnienie okolicznosci koniecznych do ustalenia odpowiedzialnosci towarzystwu ubezpieczen albo wysokosci odszkodowania, odszkodowanie powinno byc wyplacone w ciagu 14 dni od dnia, w ktorym przy uzyciu pozytywnej starannosci wyjasnienie tych okolicznosci bylo mozliwe, nie pozniej jednak niz w czasie 90 dni od dnia zlozenia zawiadomienia o krzywdzie. Ustawa przypuszcza jeden wyjatek od tej zasady przekroczenie maksymalnego terminu 90 dni jest mozliwe jedynie w wypadku, gdy stwierdzenie odpowiedzialnosci zakladu ubezpieczen lub tez okreslenie wielkosci odszkodowania uzaleznione jest od toczacego sie postepowania karnego lub cywilnego. Co do zasady, zaklad ubezpieczen jest prawnie zobowiazany do przeprowadzenia postepowania wyjasniajacego we osobistym zakresie i stosowanie tego przepisu jest mozliwe jedynie w szczegolnych przypadkach. Jednak bezsporna czesc swiadczenia zaklad ubezpieczen jest zobowiazany wyplacic w terminie 30 dni od dnia zgloszenia szkody. Osoba uprawniona do odszkodowania nie moze odmowic przyjecia kwoty bezspornej, przy czym jej przyjecie nie konczy drogi do dochodzenia dalszych zadan. Dochodzenie tych zadan nie bedzie jednak mozliwe wowczas, gdy zostanie zawarta ugoda ugoda jest umowa i jej postanowienia wiaza obydwie strony i jej rozwiazanie wymaga porozumienia sie dwoch stron. W wypadku zaplaty kwoty bezspornej dobrze jest w korespondencji z ubezpieczycielem podkreslic, ze nie stanowi ona pelnego wynagrodzenia zglaszanych roszczen. W wypadku niemoznosci zaspokojenia roszczen poszkodowanego w calosci lub w czesci w czasie 30 dni towarzystwo ubezpieczen jest zobowiazany wskazac na pismie przyczyny zwloki, jak rowniez domyslny termin zajecia finalnego stanowiska co do zaplaty swiadczenia. Zgodnie z art. 14 ust 3a powolanej wczesniej ust., w wypadku niewyplacenia przez zaklad ubezpieczen zadoscuczynienia w przewidzianych terminach lub niespelnienia obowiazku zawiadomienia poszkodowanego na pismie o przyczynach zwloki i zakladanym czasie wyplaty zadoscuczynienia, poszkodowany ma moznosc powiadomienia o tych nieprawidlowosciach Knf, ktora wdrozy wowczas przewidziane prawem srodki nadzorcze. W przypadku wystapienia bezzasadnej zwloki w postepowaniu likwidacyjnym poszkodowanemu przypada roszczenie o odsetki ustawowe. W wypadku ubezpieczen dobrowolnych, np. auto-casco, OC przewoznika, czy tez OC w zyciu prywatnym, termin zakonczenia likwidacji szkody regulowany jest przepisami kodeksu cywilnego. Zgodnie z art 817 kodeksu cywilnego, ubezpieczyciel obowiazany jest spelnic swiadczenie w terminie 30 dni, liczac od daty otrzymania zawiadomienia o wypadku. Gdyby wyjasnienie w powyzszym terminie okolicznosci nieodlacznych do ustalenia odpowiedzialnosci ubezpieczyciela badz wysokosci swiadczenia okazalo sie niemozliwe, swiadczenie powinno byc spelnione w ciagu 14 dni od dnia, w ktorym przy prowadzeniu stosownej starannosci wyjasnienie tych okolicznosci bylo mozliwe. Jednakze bezsporna czesc swiadczenia ubezpieczyciel powinien spelnic w czasie 30 dni od dnia zgloszenia szkody. Zgodnie z § 3 powolanego artykulu, umowa ubezpieczenia (np. negocjowana indywidualnie) lub ogolne warunki ubezpieczenia moga przewidywac inne terminy, lecz tylko takie, ktore sa korzystniejsze dla uprawnionego do swiadczenia, niz terminy okreslone w przepisach kodeksu cywilnego. Takze w przypadku ubezpieczen dobrowolnych zgodnie z artyk. 16 ust. 2 regulacji z dnia 22 maja 2003 r. o dzialalnosci ubezpieczeniowej (Dziennik ustaw Num. 124, pozycja 1151 ze zmian.) jezeli towarzystwo ubezpieczen nie zachowa terminu zaplaty odszkodowania zalozonego w umowie, lub tez w kodeksie cywilnym, jest zobowiazany do pisemnego zawiadomienia osoby zglaszajacej roszczenie o odszkodowanie o przyczynach niemoznosci zadoscuczynienia zglaszanych roszczen. W przypadku zajscia bezpodstawnej zwloki w postepowaniu likwidacyjnym uprawnionemu do swiadczenia przysluguja odsetki ustawowe, o ile zawarta umowa ubezpieczenia nie prognozuje innej wielkosci odsetek. Jak widac, istnieja pewne roznice pomiedzy terminem likwidacji szkody w ubezpieczeniu obowiazkowym a terminem w ubezpieczeniu dobrowolnym. W wypadku ubezpieczenia obowiazkowego przepisy ustaw. o ubezpieczeniach obowiazkowych regulujace kwestie czasu trwania postepowania likwidacyjnego sa przepisami bezwzglednie obowiazujacymi, a wiec nie jest mozliwe stosowanie innych terminow oczywiscie termin 30 dni jest terminem granicznym, nie oznacza to, iz towarzystwo ubezpieczen nie moze wyplacic zadoscuczynienia przed uplywem tego terminu. W wypadku zas ubezpieczen dobrowolnych, przepisy kodeksu cywilnego, wskazujac 30 dniowy termin likwidacji szkody dopuszczaja przyjecie w umowie innego terminu, pod warunkiem jednak, ze bedzie to termin korzystniejszy dla poszkodowanego. Kolejna roznica pomiedzy regulacjami okreslajacymi terminy likwidacji szkody w ubezpieczeniach obowiazkowych i dobrowolnych jest wprowadzenie w ubezpieczeniach obowiazkowych gornej granicy czasu likwidacji szkody w wielkosci 90 dni od dnia zlozenia zawiadomienia o szkodzie, przy czym przekroczenie tego terminu jest mozliwe jak bylo juz mowione przedtem jedynie w wypadku, gdy stwierdzenie odpowiedzialnosci zakladu ubezpieczen lub tez zdefiniowanie wysokosci swiadczenia uzaleznione jest od toczacego sie postepowania karnego lub cywilnego. Przepisy regulujace kwestie terminu likwidacji szkody zawieraja takze roznice dotyczace mozliwosci nakladania przez K.n.f. na zaklady ubezpieczen sankcji z tytulu nieuzasadnionej zwloki w wyplacie swiadczenia, jak rowniez niespelnienia obowiazku obwieszczenia poszkodowanego o przyczynach zwloki w wyplacie odszkodowania i prawdopodobnym czasie jego zaplaty o ile w ubezpieczeniach obowiazkowych Komisja Nadzoru Finansowego ma obowiazek nalozenia sankcji, o tyle w wypadku ubezpieczen dobrowolnych decyzje o nalozeniu sankcji podejmuje sama Komisja. W procesie likwidacji szkody zdarza sie, iz ubezpieczajacy kwestionuja wysokosc odszkodowania. W przypadku zakwestionowania stanowiska zakladu ubezpieczen i wniesienia odwolania, towarzystwa ubezpieczen choc najczesciej nieslusznie traktuja je jako zgloszenie okolicznosci wymagajacych wytlumaczenia, a co za tym idzie pozwalajacych na wyplate odszkodowania w 14 dni po ich wyjasnieniu. Zdarza sie takze, iz towarzystwa ubezpieczen, na podstawie stworzonych przez siebie procedur, ustalaja termin np. 30 dniowy odpowiedzi na pismo zlozone przez skarzacego. Procedury te jednak nie wiaza osoby skladajacej to pismo, gdyz jedynymi wiazacymi terminami sa terminy zawarte w powyzej omowionych przepisach regulujacych kwestie terminu likwidacji szkody. Nie istnieja bowiem przepisy szczegolne, jakie wprowadzalyby odrebny termin odpowiedzi na pismo odwolawcze od stanowiska zakladu ubezpieczen. Nadto, zauwazyc nalezy, iz zakwestionowanie stanowiska towarzystwu ubezpieczen przez osobe skladajaca odwolanie jest najczesciej jedynie zadaniem dokonania weryfikacji i korekty poczynionych przez ten zaklad ustalen, a nie zgloszeniem okolicznosci wymagajacych uzasadnienia. Dlatego tez, w zwiazku z faktem, iz skladane odwolania maja najczesciej scisly zwiazek z przyjeciem przez zaklad ubezpieczen blednych danych, sprawdzenie tych danych winno odbyc sie w ramach wyznaczonego przepisami terminu likwidacji szkody i skutkowac ewentualnym naliczeniem odsetek za zwloke w likwidacji szkody. Zdarzaja sie rowniez przypadki, gdy osoba uprawniona do zadoscuczynienia przekazuje zakladowi ubezpieczen dodatkowe informacje majace wplyw na proces likwidacji szkody, badz kwestionuje rozwiazania przyjete przez zaklad ubezpieczen np. na podstawie blednych badz niepelnych informacji przekazanych przez samego uprawnionego do swiadczenia wowczas odwolanie takie w pewnych sytuacjach moze byc zakwalifikowane jako okolicznosc do tlumaczenia, jednak winna byc ona wyjasniona w mozliwie najkrotszym czasie tj. przy prowadzeniu poprawnej starannosci. Likwidator Szkód Majątkowych Bartoszyce


Likwidator Szkód Samochodowych Jeziorany

Likwidator Szkód Samochodowych Jeziorany



Ubezpieczenie assistance w Polsce non stop jeszcze kojarzy sie z polisa samochodowa, chociaz coraz to z wiekszym natezeniem wziete staja sie takze assistance domowe i medyczne. Produktem z tej kategorii, nie popularnym jeszcze w naszym kraju, jest majatkowe ubezpieczenie assistance, z jakiego korzystaja juz mieszkancy takich regionow jak Wielka Brytania, Niemcy, Holandia, Finlandia oraz bardzo wielu innych. Obecnie zaklady ubezpieczen pracuja nad wprowadzeniem takiego ubezpieczenia do oferty. Majatkowe assistance to pomocnicza opcja, o jaka jest dozwolone rozszerzyc ubezpieczenie mieszkania czy innej posesji, np. siedziby firmy. Uslugi w ramach tej polisy zarecza zewnetrzna firma, z jaka konsument kontaktuje sie w przypadku koniecznosci. Dostrzezmy na czym one konkretniej polegaja. Wyrob ten na Zachodzie jest wielokrotnie wykupywany poprzez male i srednie przedsiebiorstwa. Wedlug statystyk najczestsze zdarzenia losowe, jakie przynosza utraty w takich firmach to kradzieze i wandalizm, ktore zdarzaja sie srednio co 2-3 lata, zalania, srednio co 5 lat, oraz raz na 43 lat pozary. Ubezpieczenie to gwarantuje ekspresowe likwidowanie strat wywolanych czynnikami, jakie znajduja sie w zakresie ochrony i zawieraja sie w wyznaczonym w umowie pulapie. Tego rodzaju zakres w krajach zachodnich miesci sie w granicach od 500 do 5 tysiecy euro. Dzieki temu niwelowane sa przypuszczalne straty jakie moglyby wyniknac z koniecznosci dluzszej przerwy w zyskownosci przedsiebiorstwa. Bez takiej polisy czlowiek biznesu musi zglosic strate, wyczekiwac na przyjechanie rzeczoznawcy i na zaloge, jaka szkody zlikwiduje i w koncu na zaplate odszkodowania. Zas w wypadku posiadania ubezpieczenia zazwyczaj jeszcze tego samego dnia da sie ponownie uruchomic dzialalnosc. Majatkowe assistance czyni, ze firmy ubezpieczeniowe zdolaja rozszerzyc obsluge kontrahenta o kolejny element likwidacje szkod, dzieki czemu zrobic ja bardziej kompleksowa. Poki co bowiem postepowanie ubezpieczyciela ogranicza sie do oszacowania wartosci szkod oraz zaplaty zadoscuczynienia. Niemniej jednak wraz ze wzrostem wymagan klientow, zaklady ubezpieczeniowe beda musialy poszerzac swoje oferty. Poki co towarzystwa ubezpieczen nie zdradzaja, jakie towarzystwa ubezpieczen beda mialy w ofercie majatkowe assistance. Wiadomo zaledwie, iz odpowiednie umowy zostaly juz podpisane i twor bez watpienia pojawi sie w sprzedazy. Likwidator Szkód Samochodowych Jeziorany


Likwidator Szkód Majątkowych Pieniężno

Likwidator Szkód Majątkowych Pieniężno

Od wielu lat jestem rzeczoznawca samochodowym. Wykonujac prace multum lat na etacie w takich ubezpieczalniach jak Warta i Ergo Hestia sporzadzilem kilkanascie tysiecy ogledzin pojazdow roznorodnej masci. W trakcie mojej pracy natknalem sie na bez liku przypadkow prob wyludzen odszkodowan. Ponizej opowiem metody jakie byly zasadniczo stosowane. Na co dzien do wyludzen odszkodowan byly uzywane metody na AUTOCASCO (uderzenie w przydrozne drzewo) badz OC (tani i niemlody pojazd tlukl w mocno cenny pojazd i odszkodowanie szlo z leciwego zlomka ktorego nie skapili poswiecic, jako ze zwracalo sie im to z nawiazka). Wpierw zaprezentuje metode na OC. Na bank jedyna ewentualnosc na zidentyfikowanie takiego wyludzenia to jednoczesne przesluchanie dwoch uczestnikow w tym samym czasie w dwoch roznych pomieszczeniach i zadanie im pakietu tych samych pytan. Jesliby w kilku ustepach sa niezgodnosci to juz mamy takich kombinatorow na tak zwanym widelcu. Jest to jedyna wydajna procedura w tego rodzaju szkodzie lustracja miejsca wypadku czy tez konfrontacja pojazdow tu nic nie da (chyba, ze uszkodzenia byly dorabiane). Macherzy tu juz sa odpowiednio przyuczeni i tych starych spryciarzy pewno sie nie przylapie. Wspolczesnie na miejsce zdarzenia przyzywaja Policje oraz Pomoc Drogowa zbierajac w ten sposob miarodajnych swiadkow. Swego czasu modne tak zwane przycierki boczkiem odeszly juz z mody, albowiem ladowaly w kupie podejrzanych. Pamietam jak kierownik odsuwal na bok kazde BMW z przytartymi boczkami. Na chwile obecna macherzy sa tak wyszkoleni w swoim fachu, ze inicjuja prawdziwa krakse tak zwany przod w tyl. Takich szkod w rzeczywistosci jest najwiecej i sa praktycznie nie do przyuwazenia. Bezspornie jest swego rodzaju trop. Macherzy pragnac wyrobic jak najwiecej pieniedzy przed kraksa nabywaja na Allegro wzglednie w Poznaniu wystrzelone poduszki, pogiete chlodnice, polamane zderzaki i reflektory. Po nabyciu takich trefnych czesci montuja je przed kolizja i z tymi uszkodzonymi elementami doprowadzaja do zderzenia. W takim trafie nalezy gruntownie pstryknac wszystkie napisy i emblematy powinien byc tam wskazany rok produkcji i numer seryjny elementow. Nastepnie powinno sie zestawic daty produkcji elementow z rokiem wytworczosci samochodu. W tej chwili poduszki powietrzne sie opisuje numerem zdarzenia niezmywalnym markerem aczkolwiek najbardziej obdarzony wyobraznia probowal poduszke wyprac w pralce do prania ubran. Przejdzmy do szkod AUTOCASCO. Tutaj z reguly rowniez sa montowane juz uszkodzone elementy i karambol zachodzi juz z wmontowanymi lewymi elementami. I w tym przypadku coraz wiecej kombinatorow przyzywa Policje tudziez Pomoc Drogowa dla uzyskania miarodajnych swiadkow. W wiekszosci wypadkow zglaszaja uderzenie w drzewo, bo najprosciej. Nie trzeba sie dzielic z drugim uczestnikiem lupem. Macher wjezdza calkowicie do lasu azeby nikt nie zobaczyl i kilka razy uderza w drzewo. Potem pod drzewo przy drodze podrzuca resztki elementy, dorabia slady opon prowadzace do drzewa oraz tlucze kore aby wygladalo wszystko naturalnie. I tu tez trzeba liczyc na proste bledy kora za zderzakiem a kora na drzewie pochodza z innych gatunkow drzew, macher zamiast obic kore obuchem to uderzal ostra krawedzia siekiery robiac nienaturalne naciecia. Ale i tutaj kombinatorzy zdazyli sie odpowiednio wyszkolic. Wspolczesnie zawijaja drzewo grubym kocem aby nie zostaly skrawki kory z drugiego drzewa; przepisuja samochod na zone, matke albo kochanke by w Ubezpieczalniach nazwisko sie nie powtarzalo, zmieniaja numery rejestracyjne by Ubezpieczyciel nie odkryl w systemie po numerze rejestracyjnym itp. Im likwidator wynajduje coraz to nowe metody demaskowania takich wyludzen tym macher wykorzystuje coraz to bardziej oryginalne techniki. Nawet podczas proby kradziezy samochodu juz caly samochod obsypuja pieprzem tak aby psy tropiace nie zlapaly sladu. Niestety coraz trudniej wykrywac w dzisiejszych czasach takie kombinacje… Likwidator Szkód Majątkowych Pieniężno


Likwidator Szkód Majątkowych Elbląg

Likwidator Szkód Majątkowych Elbląg



Ubezpieczenie assistance w Polsce zawsze wciaz kojarzy sie z polisa samochodowa, chociaz coraz to bardziej modne staja sie dodatkowo assistance domowe i medyczne. Produktem z tej kategorii, nie znanym nadal w naszym kraju, jest majatkowe ubezpieczenie assistance, z ktorego korzystaja juz obywatele takich regionow jak Wielka Brytania, Niemcy, Holandia, Finlandia i bardzo wielu pozostalych. Aktualnie ubezpieczyciele pracuja nad zintegrowaniem takiego ubezpieczenia do oferty. Majatkowe assistance to pomocnicza mozliwosc, o ktora jest dozwolone rozszerzyc ubezpieczenie domu lub innej majetnosci, na przyklad siedziby firmy. Uslugi w ramach tej polisy zapewnia zewnetrzna firma, z jaka konsument kontaktuje sie w razie koniecznosci. Zauwazmy na czym one glebiej bazuja. Wyrob ten na Zachodzie jest w szeregu przypadkow wykupywany poprzez male oraz srednie przedsiebiorstwa. Podlug statystyk najczestsze zdarzenia losowe, jakie przynosza szkody w takich firmach to kradzieze i wandalizm, ktore zdarzaja sie srednio co 2-4 lata, zalania, srednio co 10 lat, oraz raz na 46 lat pozary. Ubezpieczenie to gwarantuje ekspresowe likwidowanie strat wywolanych elementami, jakie znajduja sie w zakresie ochrony i mieszcza sie w sprecyzowanym w umowie pulapie. Ów zakres w krajach zachodnich miesci sie w granicach od 500 do 5 tysiecy euro. Dzieki temu wyrownywane sa prawdopodobne krzywdy jakie zdolalyby powstawac z koniecznosci dluzszej przerwy w zyskownosci zakladu. Bez takiej polisy przedsiebiorca musi zglosic szkode, czekac na przybycie rzeczoznawcy oraz na ekipe, jaka szkody zlikwiduje oraz w koncu na wyplate zadoscuczynienia. Z kolei w przypadku posiadania ubezpieczenia zwykle jeszcze tego samego dnia da sie wznowic dzialalnosc. Majatkowe assistance czyni, iz towarzystwa ubezpieczen moga rozszerzyc obsluge klienta o dodatkowy element likwidacje szkod, dzieki czemu poczynic ja bardziej wszechstronna. Na razie albowiem przedsiewziecie ubezpieczyciela sprowadza sie do ocenienia wartosci szkod oraz zaplaty odszkodowania. Niemniej wraz ze wzrostem wymagan klientow, towarzystwa ubezpieczeniowe beda musialy poszerzac swoje oferty. Poki co towarzystwa ubezpieczen nie ujawniaja, jakie towarzystwa ubezpieczen beda mialy w ofercie majatkowe assistance. Wiadomo wylacznie, iz adekwatne umowy pozostaly juz podpisane i towar bez watpliwosci pojawi sie w sprzedazy. Likwidator Szkód Majątkowych Elbląg


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Orneta

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Orneta

Osoby, jakie doznaly szkody materialnej badz zdrowotnej na skutek stluczek komunikacyjnych w Anglii wywolanych przez nieubezpieczonych ewentualnie nieodnalezionych kierowcow moga zdac sie na Odszkodowania w Anglii z funduszu gwarancyjnego Motor Insurers’ Bureau, angielskiego odpowiednika polskiego Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG). Jak dlugo ciagnie sie sprawa o odszkodowanie w MIB? Czas wyczekiwania na decyzje MIB w sprawie zasluzonego odszkodowania to przecietnie 11 17 miesiecy. W przypadkach bardziej trudnych, przykladowo bardzo ciezkich przypadkach, niejasnosci dotyczacych odpowiedzialnosci sprawcy, komplikacji w zgromadzeniu adekwatnych dowodow, powaznych obrazeniach fizycznych, przewleklego oczekiwania na meldunek policyjny, niezbednosci zrealizowania komisji lekarskiej wowczas sprawa moze pozostac w duzej mierze przeciagnieta w czasie. Jak zachowac sie po wypadku z nieubezpieczonym kierowca? W takiej sprawie trzeba natychmiastowo zglosic zajscie na policje. Trzeba dochodzic odszkodowania jak najszybciej. Jezeli poszkodowany zaznal obrazen fizycznych oraz psychicznych, warto skontaktowac sie z profesjonalistami w dochodzeniu odszkodowan powypadkowych. Pomoc specow jest bezplatna jesli wypadek zostal wywolany przez nieubezpieczonego kierowce. Jezeli sprawca kolizji jest anonimowy wowczas poszkodowany jest zmuszony uiscic prowizje, jednakze tylko wowczas kiedy MIB przyzna mu odszkodowanie. Likwidator Szkód Komunikacyjnych Orneta


Likwidator Szkód Samochodowych Lubawa

Likwidator Szkód Samochodowych Lubawa

Rzeczoznawca to urzad przypisywany na bazie adekwatnych regulaminow swoistych, jednostkom o wysokich kwalifikacjach i wlasciwie solidnym, udokumentowanym doswiadczeniu w okreslonej plaszczyznie i specjalizacji zawodowej. Poszczegolne kodeksy, wyznaczajace normy przydzielania tytulu rzeczoznawcy, uscislaja wymagania ktore musi zrealizowac jednostka ubiegajaca sie o urzad rzeczoznawcy. Po zrealizowaniu oraz udokumentowaniu tych wymagan, niezbednym jest zazwyczaj zaliczyc egzamin urzedowy, w przypadku tytulu rzeczoznawcy w okreslonym zawodzie, lub test w zrzeszeniu badz innej instytucji w przypadku tytulow w roznych sferach nie wynikajacych z regulaminow prawa. Do podstawowych wymagan nalezy najczesciej: - posiadanie na odpowiednim pulapie i w danym kierunku wyksztalcenia wyzszego, zasadniczo musi to byc tytul magistra, w poniektorych przypadkach zadane sa takze studia podyplomowe spelniajace okreslone minimum programowe, - udokumentowana w odpowiedni z wymaganiami sposob praktyka zawodowa, trwajaca okres nie krotszy anizeli znajdujacy sie w przepisach ustawowych i spelniajaca wymogi programowe, i potwierdzona poprzez osoby i/lub instytucje nadzorujace praktyke, odbyta po osiagnieciu odpowiedniego wyksztalcenia badz uprawnien, - nieraz zadana jest opinia srodowiska zawodowego (stowarzyszenia, izby zawodowej), badz paru osob posiadajacych juz dany tytul rzeczoznawcy, - przynaleznosc do stosownej organizacji (np. izby zawodowej), - niekaralnosc, - zaliczenie egzaminu. Wykonywanie rzeczoznawstwa w ustalonej dziedzinie laczy sie czesto z podjeciem duzych zobowiazan i przyjeciem na siebie ustalonych obciazen wynikajacych ze statutow, np. obowiazek pelnienia funkcji bieglego sadowego i inne. To takze gigantyczna odpowiedzialnosc. Do rzeczoznawcy zwracaja sie zleceniodawcy zazwyczaj w delikatnych sprawach, nieraz kryzysowych, awariach, materiach problematycznych i kleskach. Od oceny rzeczoznawcy nie tylko zalezy los duzego mienia prywatnego i ogolnego (roslej wartosci), ale tez zdrowie oraz zycie ludzi. Potoczne i encyklopedyczne objasnienie "rzeczoznawca". Potoczne oraz formulowane w encyklopediach popularnonaukowych oraz leksykonach znaczenie powiedzenia rzeczoznawca jest stanowczo mniej formalne i odnosi sie ogolnie do specjalisty, eksperta, jaki pelni funkcje doradcza, wykonuje opinie (np. prawne, ekonomiczne, budowlane opinie moze wydac inzynier, ktory nie posiada tytulu rzeczoznawcy, i inne) lub orzeczenia w sytuacjach spornych. Likwidator Szkód Samochodowych Lubawa