• Ubezpieczenia rodzinne
  • Ubezpieczenia Olsztyn
  • Zapraszamy serdecznie
  • Tylko dobre ubezpieczenia
  • Dla wszystkich
  • Zabezpiecz sie
Ubezpieczenia 7

Ubezpieczenia 24

Ubezpieczenie Olsztyn

Osoby, ktore zaznaly szkody materialnej lub zdrowotnej na skutek stluczek komunikacyjnych w Anglii wywolanych przez nieubezpieczonych badz nieodnalezionych kierowcow moga oczekiwac na odszkodowanie w UK z funduszu gwarancyjnego Motor Insurers’ Bureau, angielskiego odpowiednika polskiego Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG). Jak dlugo ciagnie sie sprawa o odszkodowanie w MIB? Czas czekania na decyzje MIB w sprawie naleznego odszkodowania to statystycznie 13 19 miesiecy. W wypadkach bardziej pokretnych, na przyklad nader powaznych przypadkach, watpliwosci dotyczacych odpowiedzialnosci sprawcy, komplikacji w zgromadzeniu satysfakcjonujacych dowodow, ciezkich obrazeniach fizycznych, przewleklego czekania na meldunek policyjny, koniecznosci urzadzenia komisji lekarskiej wtedy sprawa moze zostac w znacznym stopniu przeciagnieta w czasie. Jak zachowac sie po kolizji z nieubezpieczonym kierowca? W takiej sytuacji powinno sie bezzwlocznie zameldowac zdarzenie na policje. Nalezy dochodzic odszkodowania jak najpredzej. Jezeli poszkodowany doznal obrazen fizycznych i psychicznych, warto skontaktowac sie ze specjalistami w dochodzeniu odszkodowan powypadkowych. Pomoc specjalistow jest bezplatna jezeli wypadek zostal doprowadzony przez nieubezpieczonego kierowce. Jesli sprawca kraksy jest nieznany wowczas poszkodowany jest zmuszony uiscic prowizje, jednakze tylko wtenczas gdy MIB przyzna mu odszkodowanie. Ubezpieczenia 24


Likwidator Szkód Samochodowych Olsztynek

Likwidator Szkód Samochodowych Olsztynek

Rzeczoznawca to urzad przydzielany na istocie adekwatnych regulaminow swoistych, jednostkom o wysokich kwalifikacjach oraz odpowiednio okazalym, udokumentowanym doswiadczeniu w okreslonej dziedzinie oraz profesji zawodowej. Poszczegolne kodeksy, wyznaczajace reguly przypisywania urzedu rzeczoznawcy, definiuja wymagania ktore musi wypelnic osoba ubiegajaca sie o urzad rzeczoznawcy. Po osiagnieciu i udokumentowaniu tych wymagan, niezbednym jest zazwyczaj zdac test panstwowy, w przypadku urzedu rzeczoznawcy w wyznaczonym zawodzie, albo sprawdzian w zrzeszeniu czy innej instytucji w wypadku tytulow w roznych domenach nie wynikajacych z statutow prawa. Do istotnych wymagan nalezy przewaznie: - posiadanie na sposobnym poziomie oraz w danym kierunku wyksztalcenia wyzszego, czestokroc musi to byc tytul magistra, w niektorych wypadkach wymagane sa rowniez studia podyplomowe spelniajace ustalone minimum programowe, - udokumentowana w adekwatny z wymaganiami sposob praktyka zawodowa, trwajaca czas nie krotszy niz mieszczacy sie w nakazach ustawowych oraz spelniajaca warunki programowe, i potwierdzona poprzez osoby i/lub instytucje nadzorujace praktyke, ukonczona po osiagnieciu odpowiedniego wyksztalcenia ewentualnie uprawnien, - czasem zadana jest opinia srodowiska zawodowego (stowarzyszenia, izby zawodowej), albo kilku osob posiadajacych juz dany tytul rzeczoznawcy, - przynaleznosc do odpowiedniej organizacji (np. izby zawodowej), - niekaralnosc, - zdanie egzaminu. Czynienie rzeczoznawstwa w okreslonej dziedzinie wiaze sie wielokrotnie z podjeciem istotnych zobowiazan i przyjeciem na siebie wylonionych obciazen wynikajacych z przepisow, np. obowiazek wykonywania funkcji bieglego sadowego i inne. To takze duza odpowiedzialnosc. Do rzeczoznawcy zwracaja sie zleceniodawcy najczesciej w dokuczliwych sprawach, czesto kryzysowych, awariach, sytuacjach spornych i tragediach. Od oceny rzeczoznawcy nie tylko zalezy los znaczacego majatku prywatnego oraz ogolnego (znacznej wartosci), ale tez zdrowie i zycie ludzi. Potoczne i encyklopedyczne pojecie "rzeczoznawca". Powszedne oraz formulowane w encyklopediach popularnonaukowych oraz slownikach znaczenie slowa rzeczoznawca jest zdecydowanie mniej oficjalne oraz odnosi sie zasadniczo do specjalisty, eksperta, ktory pelni funkcje doradcza, wykonuje opinie (np. prawne, ekonomiczne, budowlane opinie moze wydac inzynier, ktory nie ma tytulu rzeczoznawcy, i inne) lub orzeczenia w materiach spornych. Likwidator Szkód Samochodowych Olsztynek


Likwidator Szkód Komunikacyjnych Elbląg

Likwidator Szkód Komunikacyjnych Elbląg

Ergo Hestia rozwija stan obslugi dzieki skargom klientow! W mysl zasady przejrzystosci przedsiewziecia, Ergo Hestia jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce umieszcza kolejny kwartalny meldunek o obsludze skarg i odwolan swoich kontrahentow; Meldunki dzieki Ergo Hestia Olsztyn powstaja na podwalinie comiesiecznych, rozbudowanych sprawozdan dla Zarzadu Ergo Hestii o skargach oraz odwolaniach; Sopocki ubezpieczyciel sygnalizuje, na co zwykle skarza sie ubezpieczeni oraz poszkodowani. Demonstruje rowniez, jak wykorzystuje moraly wysuplane ze skarg interesantow, aby udoskonalic swoje dzialania na czas przyszly; Ergo Hestia wypracowala dwa symptomy, jakie prezentuja, jak czesto klienci komunikuja uwagi do aktualnej obslugi. To juz drugi kwartal, w ktorym Grupa Ergo Hestia wydaje meldunek "Skargi oraz Odwolania". Wyliczamy w nim najwazniejsze wskazniki dotyczace obslugi petentow: wykladnik skarg oraz wykladnik odwolan. Przedstawiaja one, jak instytucja obsluguje ubezpieczonych, jacy sa niezadowoleni. Instytucja wyjawia takze wcielane przemiany, jakie sa konsekwencja uwag petentow. Dzieki analizie wskaznikow jakosci mamy z pierwszej reki informacje o tym, co jako instytucja winnysmy poprawic w procesach obslugi mowi Agnieszka Zych, dyrektor Biura Zapytan i Reklamacji Ergo Hestii. Analitycy Ergo Hestii zaplanowali dwa wskazniki, jakie pomagaja pilnowac pulap obslugi interesantow: 1. Wskaznik skarg: to stosunek skarg rozwiklanych do liczebnosci zawartych polis. W drugim kwartale 2012 r. wskaznik ten wyniosl 0,54%. W porownaniu do pierwszego kwartalu zwiekszyl sie on zaledwie o 0,08%. W drugim kwartale zauwazylismy stabilizacje wskaznika w kazdym miesiacu. To znaczy, ze trzymamy wysoki poziom obslugi komentuje Agnieszka Zych. 2. Wskaznik odwolan to z kolei stosunek odwolan kontrahentow od decyzji Ergo Hestii, do liczby szkod zlikwidowanych przez spolke. To nowe podejscie do badania poziomu satysfakcji kontrahentow z decyzji podejmowanych przez Towarzystwo. W drugim kwartale 2012 r. wskaznik wyniosl 5,01%. W porownaniu do pierwszego kwartalu podwyzszyl sie on nieznacznie o 0,03%. Rowniez w przypadku odwolan mozemy mowic o utrzymaniu duzego poziomu zadowolenia naszych kontrahentow z decyzji Ergo Hestii. Tendencja wolumenu wyjasnianych odwolan w drugim kwartale 2012 roku jest stala, likwidujemy przy tym coraz mniej szkod. To wszystko spowodowalo nierosle wahania wskaznika w poszczegolnych miesiacach, ktore ostatecznie przelozyly sie na bardzo dobry wynik koncowy. Na co skarza sie Kontrahenci, od czego sie odwoluja? W drugim kwartale 2012 r. wsrod skarg kontrahentow zgloszonych do Ergo Hestii przewazaly te, jakie dotyczyly obslugi polis. Ten problem dotyczyl 38% wyjasnianych spraw zgloszonych w ramach skarg najczesciej interesanci byli zawiedzeni z nieslusznego wznowienia polisy OC oraz z opoznien w rozliczaniu polis po sprzedazy pojazdu. W duzej mierze wplynela na to ostatnio zrealizowana nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych, ktora wymagala od Zakladow ubezpieczeniowych nowego ustawienia procesow dotyczacych obslugi polis OC posiadaczy pojazdow mechanicznych. 15% skarg zgloszonych do Ergo Hestii powiazanych bylo z procesem likwidacji szkod. Tutaj ubezpieczeni z reguly zglaszali uwagi do czasu obslugi odwolania. Tylko co dziewiata skarga dotyczyla windykacji. Z kolei w odwolaniach interesanci zazwyczaj nie zgadzaja sie z wysokoscia wyplacanego odszkodowania. Do tej kwestii odnosi sie dwie trzecie pism kierowanych do Ergo Hestii. Jak na problemy petentow zareagowala Ergo Hestia (wybrane przyklady)? 1. Nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych nalozyla na Zaklady ubezpieczeniowe zmiany m.in. w procesie wznawiania polis OC. Po pierwszym okresie funkcjonowania zmian wprowadzilismy usprawnienia na podstawie skarg interesantow. Sa to przede wszystkim zmiany systemowe uszczelniajace tok wznawiania polis oraz nowe wymagania raportowe, ktore z duzym wyprzedzeniem poinformuja nas o statusie polisy. Nasi kontrahenci beda informowani o konczacym sie ubezpieczeniu obowiazkowym na 14 dni przed zakonczeniem ochrony na polisie. 2. W odpowiedzi na potrzeby konsumentow rozszerzylismy problematyke rozmow konsultantow naszej Infolinii. Stale kontrolujemy wszystkie parametry pracy naszych infolinii, azeby zapewnic konsumentom najwyzszy serwis. Zadecydowalismy pojsc krok naprzod i ustalic, z jakimi pytaniami obecnie telefonuja petenci. W tym celu zweryfikowalismy poprzednia tematyke rozmow i poszerzylismy ja o nowe punkty, w tym rejestrujemy kolejny kontakt konsumenta w tej samej sprawie czy tez szczegoly dotyczace watkow zglaszanych reklamacji. Obserwujemy takze watki powiazane z odwolaniem petenta od decyzji likwidacyjnej. Po analizach tematow rozmow podejmiemy dzialania, jakie wyprzedza lub wyeliminuja pytania konsumentow. 3. Dzieki naszym raportom skrocilismy czas obslugi odwolan. Okresowe raporty dotyczace obslugi skarg oraz odwolan zezwolily na rychle zdiagnozowanie opoznien w analizowaniu odwolan. Analiza danych uczynila, iz natychmiastowo zdolalismy podjac przedsiewziecia prewencyjne, w wyniku ktorych w okresie od marca biezacego roku do czerwca udalo nam sie przyciac czas obslugi odwolan o ponad 30%. Raporty Skarg oraz Odwolan to cykliczna publikacja Grupy Ergo Hestia. Ich celem jest pokazanie, w jakich obszarach poprawiamy sie pod wplywem uwag interesantow. Raporty sa redagowane co kwartal. Likwidator Szkód Komunikacyjnych Elbląg


Ubezpieczenia 8

Ubezpieczenie Olsztyn

Nawiazujac do zagadnienia terminow likwidacji szkod w ubezpieczeniach obowiazkowych i dobrowolnych przekazujemy ponizsze wytlumaczenia, jakie maja na celu w przystepny sposob zaprezentowac powyzsza problematyke. W zaleznosci od wariantu ubezpieczenia terminy likwidacji szkody limitowane sa w odmiennych aktach prawnych. W wypadku ubezpieczen obowiazkowych, np. ubezpieczenie odpowiedzialnosci cywilnej posiadaczy pojazdow mechanicznych, termin likwidacji szkody okreslony jest w artyk. 14 ustep. 1 regulacji z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiazkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Pbuk (Dziennik ustaw Nr 124, pozyc. 1152 ze zm.) towarzystwo ubezpieczen jest zobowiazany do wyplaty odszkodowania w czasie 30 dni liczac od dnia zlozenia ogloszenia o zdarzeniu. Zgodnie z ustep 2 powolanego przepisu, gdyby w tym terminie nie bylo mozliwe wyjasnienie okolicznosci koniecznych do ustalenia odpowiedzialnosci zakladu ubezpieczen ewentualnie wielkosci swiadczenia, odszkodowanie powinno byc wyplacone w ciagu 14 dni od dnia, w ktorym przy zachowaniu odpowiedniej starannosci wyjasnienie tych okolicznosci bylo mozliwe, nie pozniej jednak niz w czasie 90 dni od dnia zlozenia zawiadomienia o szkodzie. Ustawa prognozuje jeden wyjatek od tej zasady przekroczenie maksymalnego terminu 90 dni jest mozliwe jedynie w wypadku, gdy stwierdzenie odpowiedzialnosci towarzystwu ubezpieczen lub tez wyznaczenie wielkosci zadoscuczynienia uzaleznione jest od toczacego sie postepowania karnego lub cywilnego. Co do zasady, towarzystwo ubezpieczen jest prawnie zobowiazany do przeprowadzenia postepowania wyjasniajacego we prywatnym aspekcie i wykorzystanie tego przepisu jest mozliwe jedynie w szczegolnych przypadkach. Jednak bezsporna czesc swiadczenia towarzystwo ubezpieczen jest zobowiazany wyplacic w czasie 30 dni od dnia zgloszenia szkody. Osoba uprawniona do swiadczenia nie moze odmowic przyjecia kwoty bezspornej, przy czym jej przyjecie nie wstrzymuje drogi do dochodzenia pozniejszych zadan. Dochodzenie tych roszczen nie bedzie jednak mozliwe wowczas, gdy zostanie zawarta ugoda ugoda jest umowa i jej postanowienia wiaza obie strony i jej rozwiazanie wymaga porozumienia sie dwoch stron. W przypadku wyplaty kwoty bezdyskusyjnej dobrze jest w korespondencji z ubezpieczycielem zaakcentowac, ze nie stanowi ona pelnego zaspokojenia zglaszanych roszczen. W wypadku niemoznosci zadoscuczynienia roszczen poszkodowanego w calosci lub w czesci w czasie 30 dni towarzystwo ubezpieczen jest zobowiazany wskazac na pismie przyczyny zwloki, jak rowniez hipotetyczny termin zajecia ostatecznego stanowiska co do wyplaty zadoscuczynienia. Zgodnie z art 14 ust. 3a powolanej poprzednio regulacji, w wypadku niewyplacenia przez towarzystwo ubezpieczen swiadczenia w przewidzianych terminach lub niedopelnienia obowiazku powiadomienia poszkodowanego pisemnie o przyczynach zwloki i przypuszczalnym czasie wyplaty odszkodowania, poszkodowany ma sposobnosc powiadomienia o tych nieprawidlowosciach Komisje Nadzoru Finansowego, ktora wdrozy wowczas zalozone prawem srodki nadzorcze. W wypadku zajscia bezpodstawnej zwloki w postepowaniu likwidacyjnym poszkodowanemu przypada roszczenie o odsetki ustawowe. W wypadku ubezpieczen dobrowolnych, np. auto-casco, OC przewoznika, czy tez OC w zyciu prywatnym, termin zakonczenia likwidacji szkody regulowany jest przepisami kodeksu cywilnego. Zgodnie z artyk. 817 kodeksu cywilnego, ubezpieczyciel obowiazany jest spelnic swiadczenie w czasie 30 dni, liczac od daty otrzymania obwieszczenia o wypadku. Gdyby wyjasnienie w powyzszym czasie okolicznosci koniecznych do ustalenia odpowiedzialnosci ubezpieczyciela ewentualnie wielkosci swiadczenia okazalo sie niemozliwe, swiadczenie powinno byc spelnione w ciagu 14 dni od dnia, w ktorym przy zachowaniu nalezytej starannosci wyjasnienie tych okolicznosci bylo mozliwe. Jednakze bezsporna czesc swiadczenia ubezpieczyciel powinien spelnic w czasie 30 dni od dnia zgloszenia szkody. Zgodnie z § 3 powolanego artykulu, umowa ubezpieczenia (np. negocjowana indywidualnie) lub ogolne warunki ubezpieczenia moga przewidywac inne terminy, lecz tylko takie, ktore sa korzystniejsze dla uprawnionego do swiadczenia, niz terminy okreslone w przepisach kodeksu cywilnego. Takze w przypadku ubezpieczen dobrowolnych zgodnie z art 16 ustep. 2 usta. z dnia 22 maja 2003 r. o dzialalnosci ubezpieczeniowej (Dz.U. Numer 124, poz. 1151 ze zmian.) jezeli towarzystwo ubezpieczen nie zachowa terminu zaplaty odszkodowania przewidzianego w umowie, lub tez w kodeksie cywilnym, jest zobowiazany do pisemnego obwieszczenia osoby zglaszajacej roszczenie o odszkodowanie o przyczynach niemoznosci wynagrodzenia zglaszanych zadan. W wypadku zajscia bezzasadnej zwloki w postepowaniu likwidacyjnym uprawnionemu do swiadczenia przysluguja odsetki ustawowe, o ile zawarta umowa ubezpieczenia nie prognozuje innej wysokosci odsetek. Jak widac, istnieja pewne roznice pomiedzy terminem likwidacji szkody w ubezpieczeniu obowiazkowym a terminem w ubezpieczeniu dobrowolnym. W przypadku ubezpieczenia obowiazkowego przepisy ustaw. o ubezpieczeniach obowiazkowych regulujace kwestie czasu trwania postepowania likwidacyjnego sa przepisami bezwzglednie obowiazujacymi, a wiec nie jest mozliwe wdrozenie innych terminow oczywiscie termin 30 dni jest terminem granicznym, nie oznacza to, iz zaklad ubezpieczen nie moze wyplacic swiadczenia przed uplywem tego terminu. W wypadku zas ubezpieczen dobrowolnych, przepisy kodeksu cywilnego, wskazujac 30 dniowy termin likwidacji szkody dopuszczaja przyjecie w umowie innego terminu, pod warunkiem jednak, ze bedzie to termin korzystniejszy dla poszkodowanego. Kolejna roznica pomiedzy regulacjami okreslajacymi terminy likwidacji szkody w ubezpieczeniach obowiazkowych i dobrowolnych jest wprowadzenie w ubezpieczeniach obowiazkowych gornej granicy czasu likwidacji szkody w wielkosci 90 dni od dnia zlozenia ogloszenia o krzywdzie, przy czym przekroczenie tego terminu jest mozliwe jak bylo juz mowione poprzednio jedynie w wypadku, gdy stwierdzenie odpowiedzialnosci zakladu ubezpieczen lub tez okreslenie wielkosci odszkodowania uzaleznione jest od toczacego sie postepowania karnego lub cywilnego. Przepisy regulujace kwestie terminu likwidacji szkody zawieraja takze roznice dotyczace mozliwosci nakladania przez Knf na zaklady ubezpieczen sankcji z tytulu nieusprawiedliwionej zwloki w wyplacie odszkodowania, jak rowniez niespelnienia obowiazku ogloszenia poszkodowanego o przyczynach zwloki w wyplacie swiadczenia i prawdopodobnym terminie jego zaplaty o ile w ubezpieczeniach obowiazkowych Komisja Nadzoru Finansowego ma obowiazek nalozenia sankcji, o tyle w przypadku ubezpieczen dobrowolnych decyzje o nalozeniu sankcji podejmuje sama Komisja. W procesie likwidacji szkody zdarza sie, iz ubezpieczajacy kwestionuja wysokosc odszkodowania. W wypadku zakwestionowania stanowiska towarzystwu ubezpieczen i wniesienia odwolania, towarzystwa ubezpieczen choc najczesciej nieslusznie traktuja je jako zgloszenie okolicznosci wymagajacych wytlumaczenia, a co za tym idzie pozwalajacych na wyplate swiadczenia w 14 dni po ich wyjasnieniu. Zdarza sie takze, ze zaklady ubezpieczen, na podstawie stworzonych przez siebie procedur, ustalaja termin np. 30 dniowy odpowiedzi na pismo zlozone przez skarzacego. Procedury te jednak nie wiaza osoby skladajacej to pismo, gdyz jedynymi wiazacymi terminami sa terminy zawarte w powyzej omowionych przepisach regulujacych kwestie terminu likwidacji szkody. Nie istnieja bowiem przepisy szczegolne, jakie wprowadzalyby odrebny termin odpowiedzi na pismo odwolawcze od stanowiska zakladu ubezpieczen. Nadto, zauwazyc nalezy, iz zakwestionowanie stanowiska towarzystwu ubezpieczen przez osobe skladajaca odwolanie jest najczesciej jedynie zadaniem dokonania weryfikacji i korekty poczynionych przez ten zaklad ustalen, a nie zgloszeniem okolicznosci wymagajacych tlumaczenia. Dlatego tez, w zwiazku z faktem, ze skladane odwolania maja najczesciej scisly zwiazek z przyjeciem przez zaklad ubezpieczen blednych danych, sprawdzenie tych danych winno odbyc sie w ramach wyznaczonego przepisami terminu likwidacji szkody i skutkowac ewentualnym naliczeniem odsetek za zwloke w likwidacji szkody. Zdarzaja sie rowniez przypadki, gdy osoba uprawniona do odszkodowania przekazuje zakladowi ubezpieczen dodatkowe informacje majace wplyw na proces likwidacji szkody, badz kwestionuje rozwiazania przyjete przez towarzystwo ubezpieczen np. na podstawie blednych badz niepelnych informacji przekazanych przez samego uprawnionego do odszkodowania wowczas odwolanie takie w pewnych sytuacjach moze byc zakwalifikowane jako okolicznosc do wyjasnienia, jednak winna byc ona wyjasniona w mozliwie najkrotszym terminie tj. przy uzyciu stosownej starannosci. Ubezpieczenia 8


Likwidator Szkód Samochodowych Dobre Miasto

Likwidator Szkód Samochodowych Dobre Miasto

Na temat odpowiedzialnosci spedytora rozpisuja sie bardziej albo mniej uznani prawnicy oraz fachowcy. Z prostota mozna totez odnalezc niemalo tekstow oraz porad na ow watek, jakie moim zdaniem nader calosciowo obejmuja poruszana problematyke. W praktyce, gros przewoznikow nie zarzadza osobista flota oraz nie ma licencji na uprawianie miedzynarodowego przewozu drogowego i limituje pole swojej aktywnosci tylko do planowania przewozu artykulow. Esencja spedycji jest wykonywanie operacji niezbednych do przemieszczenia towaru. Wynika to z art. 794 kodeksu cywilnego, jaki wytycza dosc konkretnie, iz obowiazki przewoznika polegaja tylko na aranzowaniu przemieszczania produktu z punktu A do punktu B (jezeli do tego limituje swoja dzialalnosc). Artykul 794 k.c. nie zobowiazuje przewoznika do samego przewozu. Lwia czesc firm spedycyjnych i przewoznikow prowadzi dzialalnosc spedycyjna w zawezonym aspekcie. Dla takiej dzialalnosci, standardowymi uslugami spedycyjnymi sa miedzy innymi: poradnictwo spedycyjne oferowanie porad w zakresie przygotowania transportu; zawieranie z przewoznikami umow o przewoz; dobor sposobu przewozu; nadzorowanie procesow polaczonych z zaladunkiem, przeladunkiem, przewozem oraz rozladunkiem produktow; ubezpieczanie ladunku. Jak juz nadmienilem, podstawowym obowiazkiem przewoznika jest aranzowanie przemieszczania ladunku z punktu A do punktu B. Przewoznik, przy pelnieniu swoich obowiazkow, zgodnie z artykulem 355 kodeksu cywilnego zmuszony jest do zachowania nalezytej starannosci. Owa nalezyta starannosc przejawia sie miedzy innymi tym, ze spedytor musi dosc dokladnie wykonac usluge (mowimy tutaj o wykonaniu uslugi spedycji), stosowac wszystkie zalecenia zleceniodawcy okreslone w umowie wzglednie zleceniu a takze powierzyc wykonanie przewozu takim przewoznikom (badz ustawienie przewozu dalszym przewoznikom), ktorzy z uwagi na ich kompetencje zasluguja na zawierzenie, czyli daja gwarancje wykonania zlecenia, posiadaja adekwatne zezwolenia, ubezpieczenie oraz pojazdy do przewozu towaru, itd. Likwidator Szkód Samochodowych Dobre Miasto


Ubezpieczenia Olsztyn

Ubezpieczenia Olsztyn, Olsztyn Ubezpieczenia

Osoby, jakie doswiadczyly szkody materialnej czy tez zdrowotnej z powodu wypadkow komunikacyjnych w Anglii doprowadzonych przez nieubezpieczonych wzglednie nieodnalezionych kierowcow moga polegac na odszkodowania UK z funduszu gwarancyjnego Motor Insurers’ Bureau, angielskiego odpowiednika polskiego Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG). Jak dlugo ciagnie sie sprawa o odszkodowanie w MIB? Czas wyczekiwania na decyzje MIB w sprawie zasluzonego odszkodowania to zwykle 13 19 miesiecy. W przypadkach bardziej zlozonych, przykladowo nader ciezkich przypadkach, niejasnosci dotyczacych odpowiedzialnosci sprawcy, komplikacji w zgromadzeniu zadowalajacych dowodow, istotnych obrazeniach fizycznych, przewleklego wyczekiwania na protokol policyjny, koniecznosci zrealizowania komisji lekarskiej wowczas sprawa moze pozostac w duzym stopniu przeciagnieta w czasie. Jak zachowac sie po kolizji z nieubezpieczonym kierowca? W takiej sytuacji nalezy natychmiastowo zameldowac zajscie na policje. Nalezy dochodzic odszkodowania jak najpredzej. Jezeli poszkodowany zaznal obrazen fizycznych oraz psychicznych, warto skontaktowac sie z profesjonalistami w dochodzeniu odszkodowan powypadkowych. Pomoc specjalistow jest bezplatna jesli wypadek zostal uczyniony przez nieubezpieczonego kierowce. Jezeli sprawca kraksy jest anonimowy wtedy poszkodowany jest zobowiazany zaplacic prowizje, jednakze tylko wtedy kiedy MIB przyzna mu odszkodowanie. Ubezpieczenia Olsztyn


Likwidator Szkód Samochodowych Reszel

Likwidator Szkód Samochodowych Reszel

Na temat odpowiedzialnosci przewoznika rozpisuja sie bardziej badz mniej uznani prawnicy i eksperci. Z prostota mozna przeto wypatrzyc sporo artykulow oraz wskazowek na ten problem, ktore moim stanowiskiem dosc calosciowo traktuja poruszana problematyke. W praktyce, wiekszosc spedytorow nie zarzadza wlasna flota oraz nie ma licencji na sprawowanie miedzynarodowego przewozu drogowego oraz zmniejsza zasieg wlasnej aktywnosci jeno do organizowania przewozu materialow. Kwintesencja spedycji jest wypelnianie czynnosci niezbednych do przemieszczenia materialu. Wynika to z artykulu 794 k.c., jaki okresla dosc bezdyskusyjnie, ze obowiazki przewoznika polegaja tylko na aranzowaniu przemieszczania towaru z punktu A do punktu B (jesli do tego ogranicza swoja dzialalnosc). Art. 794 k.c. nie zobowiazuje spedytora do samego przewozu. Lwia czesc jednostek spedycyjnych i przewoznikow organizuje dzialalnosc spedycyjna w zredukowanym aspekcie. Dla takiej dzialalnosci, typowymi uslugami spedycyjnymi sa miedzy innymi: poradnictwo spedycyjne udzielanie porad w aspekcie przygotowania transportu; zawieranie z transportowcami umow o transport towarow; dobor srodka przewozu; pilnowanie procesow powiazanych z zaladunkiem, przeladunkiem, przewozem i rozladunkiem towarow; ubezpieczanie produktu. Jak juz dodalem, zasadniczym obowiazkiem przewoznika jest organizowanie przemieszczania materialu z punktu A do punktu B. Spedytor, przy pelnieniu swoich obowiazkow, zgodnie z artykulem 355 k.c. zmuszony jest do zachowania nalezytej starannosci. Owa nalezyta starannosc ujawnia sie miedzy innymi tym, iz przewoznik musi dosc precyzyjnie wykonac usluge (mowimy tutaj o wykonaniu uslugi spedycji), stosowac wszelakie zalecenia zleceniodawcy okreslone w umowie badz zleceniu a takze powierzyc wykonanie przewozu takim spedytorom (ewentualnie zorganizowanie przewozu dalszym przewoznikom), ktorzy z uwagi na ich profesjonalizm zasluguja na zaufanie, czyli daja gwarancje wykonania zlecenia, posiadaja odpowiednie zezwolenia, ubezpieczenie oraz pojazdy do przewozu towaru, itp. Likwidator Szkód Samochodowych Reszel


Likwidator Szkód Samochodowych Pasym

Likwidator Szkód Samochodowych Pasym

Osoby, ktore zaznaly szkody materialnej badz zdrowotnej na skutek wypadkow komunikacyjnych w Anglii spowodowanych przez nieubezpieczonych badz nieodnalezionych kierowcow moga spodziewac sie na odszkodowania UK z funduszu gwarancyjnego Motor Insurers’ Bureau, angielskiego odpowiednika polskiego Ubezpieczeniowego Funduszu Gwarancyjnego (UFG). Jak dlugo trwa sprawa o odszkodowanie w MIB? Czas oczekiwania na decyzje MIB w sprawie zasluzonego odszkodowania to przecietnie 12 18 miesiecy. W wypadkach bardziej zawilych, na przyklad wybitnie dramatycznych przypadkach, niejasnosci dotyczacych odpowiedzialnosci sprawcy, trudnosci w zgrupowaniu adekwatnych dowodow, ciezkich obrazeniach fizycznych, dlugookresowego oczekiwania na protokol policyjny, potrzeby urzadzenia komisji lekarskiej wowczas sprawa moze zostac w duzym stopniu przeciagnieta w czasie. Jak zachowac sie po wypadku z nieubezpieczonym kierowca? W takiej sytuacji wypada bezzwlocznie zameldowac zajscie na policje. Trzeba dochodzic odszkodowania jak najszybciej. Jesli poszkodowany zaznal obrazen cielesnych i psychicznych, warto skontaktowac sie ze specjalistami w dochodzeniu odszkodowan powypadkowych. Pomoc specjalistow jest bezplatna jezeli wypadek zostal sprawiony przez nieubezpieczonego kierowce. Jesli sprawca zdarzenia jest nieznany wowczas poszkodowany jest zobowiazany zaplacic prowizje, jednakze tylko wtedy kiedy MIB przyzna mu odszkodowanie. Likwidator Szkód Samochodowych Pasym


Likwidator Szkód Majątkowych Olsztyn

Likwidator Szkód Majątkowych Olsztyn

Paliwo, przeglady, wymiana opon, biezace naprawy, ubezpieczenie wydatki uzytkowania auta, to znaczaca pozycja w portfelu dowolnego kierowcy. Pragnac je obnizyc, tankujemy na tanszych stacjach, czynimy naprawy na zamiennikach w zaprzyjaznionych warsztatach i staramy sie podrozowac oszczednie. Gdy jednak przybywa czas kupna ubezpieczenia wielokrotnie automatycznie wydluzamy polise u aktualnego ubezpieczyciela, nie weryfikujac innych ofert na rynku. Jednak OC i AUTO-CASCO to pozycje, na jakich idzie bez liku zaoszczedzic. Dlatego warto wiedziec, jak mozna uszczuplic skladke za polise. Przede wszystkim przystoi pilnowac momentu, w ktorym nasza aktualna polisa OC dobiega konca. To bowiem wylaczajac kilka przypadkow ujetych w ustawie jedyny moment w roku, kiedy mozemy zmienic zaklad ubezpieczen i tym samym nabyc okazje na tansze ubezpieczenie. Jezeli nie rozwiazemy OC przed jego uplywem najpozniej jeden dzien przed koncem egzystowania obecnej polisy ubezpieczenie samoczynnie przeciagnie sie na kolejne 12 miesiecy. Jest to norma wynikajaca z ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych i niestety nie ma od niej odwrotu. Co wiecej, jesli zdecydujemy sie na wymowienie ubezpieczenia powinnismy dostarczyc je ubezpieczycielowi na pismie. Wskutek tego najlepiej zapisac sluszna date w kalendarzu i, widzac, ze ubezpieczenie dobiega finiszu, z wyprzedzeniem porownac oferty na rynku. Mozna tez zostawic numer w wybranej firmie, ktora w odpowiednim momencie przypomni nam o konczacym sie OC. O sumie, jaka zaplacimy za OC i AUTO-CASCO decyduje dodatkowo sposob w jaki kierujemy samochod. Zasada jest prosta: kto jezdzi bezpiecznie, placi skromniej. Wiec jesli interesuje nas tanie ubezpieczenie samochodu nerwy za kierownica najprzyzwoiciej trzymac na wodzy. Ubezpieczyciele lubia kierowcow jezdzacych bez uszczerbku, przyznajac im najczesciej po 10% znizki za kazdy rok bezkolizyjnej jazdy. Tego typu rabaty zazwyczaj mozna takze przeniesc w razie zmiany zakladu ubezpieczen. Tym samym, jesli na przestrzeni wielu lat korzystania z uslug jednej firmy wypracowalismy na przyklad 50 procent znizki, w razie zmiany firmy ubezpieczeniowej osiagniemy co najmniej taka sama znizke jak do chwili obecnej. Coraz wiecej towarzystw ubezpieczeniowych umozliwia rowniez przekazywanie znizek z OC na AUTOCASCO. Tym samym, jezeli podazamy bezpiecznie, mozemy spodziewac sie nie tylko na tanie OC, ale co wiecej na zredukowanie stawki za AC. Waznym detalem wplywajacym na cene ubezpieczenia jest tez liczba lat i doswiadczenie kierowcow samochodu im wiekszy staz za kolkiem, tym wieksza ewentualnosc na ponetna cenowo polise. Towarzystwa ubezpieczen w szeregu przypadkow rozpoczynaja tez wspolprace z partnerami biznesowymi, tworzac z nimi wspolne propozycje. Znana forma jest bancassurance, czyli wspolpraca firmy ubezpieczeniowej z bankiem, dzieki jakiej interesanci dostaja preferencyjne propozycje np. na ubezpieczenia komunikacyjne. Zatem w poszukiwaniu tanszego OC warto sprawdzic, czy np. bank, w ktorym mamy konto osobiste, wspolpracuje z ubezpieczycielem. Dla wzoru interesanci ING Banku Slaskiego zdobywaja w Liberty Direct 10% znizki na ubezpieczenia komunikacyjne. Dzieki takiemu rabatowemu mozemy zarobic nawet kilkaset zlotych jezeli np. kupujemy OC i AUTO-CASCO. Z kolei, tansza polise AUTOCASCO bedzie prosciej kupic jesli jezdzimy dobrze zabezpieczonym samochodem, cieszacym sie niewielka wzietoscia wsrod zlodziei. Wiekszosc towarzystw ubezpieczeniowych docenia ten fakt i przedklada nizsze stawki dla ich posiadaczy. Poza odpowiednia marka, o oszczednosci na skladce zdecyduje rowniez punkt, gdzie z reguly parkujemy pojazd. Jesli jest to garaz ewentualnie parking strzezony wowczas zaplacimy mniej. Pod tym samym katem towarzystwo ubezpieczen oceni tez zabezpieczenia antywlamaniowe samochodu. Tu z kolei wybitnie istotne sa wielorakiego wariantu specjalne drzwi, zamki, alarmy, a w szczegolnosci kazde zaawansowane technologie pozwalajace zlokalizowac auto. Jednak nawet takie udogodnienia nie beda mialy znaczenia, jezeli posiadacz samochodu nie bedzie pamietal o zachowaniu nieodzownych srodkow ostroznosci, jak np. domykanie okien, drzwi i bagaznika, a przede wszystkim pilnowanie kluczykow. Likwidator Szkód Majątkowych Olsztyn


Likwidator Szkód Samochodowych Elbląg

Likwidator Szkód Samochodowych Elbląg

Na temat odpowiedzialnosci spedytora rozpisuja sie bardziej badz mniej uznani adwokaci i fachowcy. Z latwoscia da sie przeto wyszukac wiele tekstow i wskazowek na ten temat, ktore moim stanowiskiem nader ogolnie traktuja poruszana tematyke. W praktyce, wieksza czesc transportowcow nie zarzadza wlasna flota oraz nie ma licencji na uprawianie miedzynarodowego transportu drogowego oraz redukuje odcinek swojej dzialalnosci zaledwie do planowania przewozu produktow. Kwintesencja spedycji jest wypelnianie operacji niezbednych do przemieszczenia produktu. Wynika to z art. 794 kodeksu cywilnego, ktory definiuje dosc bezdyskusyjnie, ze obowiazki spedytora polegaja jedynie na organizowaniu przemieszczania produktu z punktu A do punktu B (jezeli do tego ogranicza swoja dzialalnosc). Artykul 794 kodeksu cywilnego nie zobowiazuje spedytora do samego przewozu. Lwia czesc spolek spedycyjnych i przewoznikow wiedzie dzialalnosc spedycyjna w zredukowanym obszarze. Dla takiej dzialalnosci, sztampowymi uslugami spedycyjnymi sa miedzy innymi: poradnictwo spedycyjne udzielanie porad w obrebie przygotowania transportu; zawieranie z przewoznikami umow o przewoz; dobor sposobu przewozu; nadzorowanie procesow polaczonych z zaladunkiem, przeladunkiem, przewozem i rozladunkiem materialow; ubezpieczanie produktu. Jak juz wspomnialem, naczelnym obowiazkiem przewoznika jest aranzowanie przemieszczania produktu z punktu A do punktu B. Przewoznik, przy sprawianiu swoich obowiazkow, zgodnie z artykulem 355 k.c. zobligowany jest do zachowania nalezytej starannosci. Owa nalezyta starannosc pokazuje sie miedzy innymi tym, iz przewoznik musi dosc precyzyjnie wykonac usluge (mowimy tutaj o wykonaniu uslugi spedycji), stosowac wszystkie zalecenia zleceniodawcy okreslone w umowie ewentualnie zleceniu a takze powierzyc wykonanie przewozu takim przewoznikom (czy tez zorganizowanie przewozu dalszym przewoznikom), ktorzy z uwagi na ich profesjonalizm zasluguja na zaufanie, czyli daja gwarancje wykonania zlecenia, posiadaja adekwatne zezwolenia, ubezpieczenie i pojazdy do przewozu towaru, itd. Likwidator Szkód Samochodowych Elbląg


Likwidator Szkód Majątkowych Kętrzyn

Likwidator Szkód Majątkowych Kętrzyn

Ponizej przedstawiam Panstwu artykul "Definicje AC": Autocasco (AC) dobrowolne ubezpieczenie majatkowe od wynikow uszkodzenia, zniszczenia oraz kradziezy, majace za mysl auta. Zamyslem ubezpieczenia jest odszkodowanie finansowych wynikow szkody. Ubezpieczenie AUTO CASCO w tzw. rodzajach rozszerzonych moze poza tym zawierac ochrona np kradziez, czy rowniez skutki wandalizmu czyli sytuacje, na jakie ubezpieczony nie mial wiekszego wplywu. AC Cars angielski producent czterokolowcow. Przedsiebiorstwo zalozone przeszlo 100 lat temu frapuje sie wytworczoscia szczegolnie samochodow sportowych. Najogromniejsza glorie zyskalo dzieki modelowi AC Cobra oraz AC Ace. Instytucja AC zostala zalozona juz w 1901 roku, w 2005 przeniosla sie na Malte i do konca roku 2008 robila tam w niewielkiej wielkosci egzemplarzy model Cobra. Od poczatku 2009 roku samochody marki AC sa wytwarzane w Niemczech przez spolke Gullwing GmbH. Biezacy model nazywa sie Mark VI (dostepny z silnikami o mocy 437-647 KM). Adult contemporary (AC) miano muzycznego formatu radiowego, jaka w wolnym tlumaczeniu symbolizuje "nowoczesna muzyke rozrywkowa dla dojrzalego sluchacza". Grupa docelowa formatu sa kobiety i mezczyzni w wieku 30-54 lat. Format AC obrazuje muzyke z wielorakich rodzajow od lat 70 po biezace, przy czym totalnie unika zawadiackiej muzyki (np. hard rocka, heavy metalu lub hip-hopu), muzyki adresowanej do mlodziezy i nastolatkow, a takze muzyki techno oraz dance. Podrodzaje formatu AC: hot adult contemporary (hot AC); soft adult contemporary (soft AC); mainstream adult contemporary (mainstream AC); urban adult contemporary (urban AC); rhythmic adult contemporary (rhytmic AC). Air Canada (AC) kanadyjska narodowa linia lotnicza z siedziba w Montrealu swiadczy loty na trasach do 240 miast. Biezacy team armady liczy 325 samolotow. Powstala w 1937 roku jako czesc innej firmy, a w 1964 roku zostala narodowa linia Kanady. Air Canada jest dziewiata co do ilosci pasazerska linia lotnicza na ziemii pod wzgledem rozmiarow floty. W 2006 roku skorzystalo z niej 34 mln pasazerow. Czlonek oraz jeden z zalozycieli sojuszu Star Alliance. Aksjomat wyboru (ozn. AC od ang. Axiom of Choice) jeden z aksjomatow teorii mnogosci mowiacy o mozliwosci sporzadzenia zbioru (nazywanego selektorem) zawierajacego dokladnie po jednym elemencie z kazdego zbioru nalezacego do rodziny niepustych zbiorow rozlacznych. Powszechnie przyjmowane aksjomaty Zermelo-Fraenkela (ZF) teorii mnogosci rozszerzone o AC znamionuje sie na ogol skrotem ZFC. Aksjomat ten jest niezalezny ZF mozna dodatkowo rozwazac modele teorii mnogosci oparte na ZF, w jakich przyjeto negacje AC. Z tego powodu choc lwia czesc matematykow uznaje i wykorzystuje aksjomat wyboru, to w dowodach twierdzen go wykorzystujacych dopuscilo sie jednak zaznaczac ten fakt dowody te tytuluje sie nieefektywnymi; zwykle sa one takze niekonstruktywne, poniewaz mowia cyklicznie wylacznie o istnieniu danego obiektu, jednak nie wskazuja go (nie podaja konstrukcji; por. intuicjonizm). W przypadku ograniczenia sie do skonczonych rodzin zbiorow aksjomat wyboru jest trywialny (wynika z innych aksjomatow); zastosowany dla bezkresnych rodzin zbiorow takze wydaje sie intuicyjny, aczkolwiek jego konsekwencje bywaja zdumiewajace, np. Stefan Banach i Alfred Tarski korzystajac z AC dowiedli twierdzenie o paradoksalnym rozkladzie kuli (mowiace o mozliwosci rozkladu kuli w trojwymiarowej przestrzeni euklidesowej na szesc czesci, z jakich mozna zlozyc, korzystajac jedynie z obrotow oraz przesuniec, dwie kule o srednicy rownej srednicy kuli wyjsciowej). Aktyn (AC, lac. actinium) krotkotrwaly pierwiastek chemiczny kwalifikowany do aktynowcow badz skandowcow. Aktyn jest bardzo aktywny chemicznie i ma wysoka radiotoksycznosc. Miedzynarodowa Komisja Ochrony Radiologicznej (ICRP) ustanowila dopuszczalna ilosc 227AC w organizmie czlowieka na 1 kBq, a kosc jako narzad krytyczny. Na powietrzu latwo sie utlenia. Rozpuszcza sie w kwasie solnym oraz azotowym. Zwiazki aktynu sa izoelektronowe z analogicznymi zwiazkami lantanu sole lantanu wykorzystuje sie jako nosniki aktynu. Nazwa pochodzi od greckiego slowa aktinos oznaczajacego promien. Francuski chemik André-Louis Debierne wykryl aktyn w 1899 roku na podstawie stwierdzenia promieniowania (stad nazwa) jonizujacego i widzialnego (niebieskawego) i wydzielania energii termicznej w przesaczach otrzymanych od Pierre'a i Marii Curie. W tym samym okresie, co Debierne, wykryl ten pierwiastek chemik niemiecki Friedrich Otto Giesel, jaki sugerowal nieuznana nazwe emanium (lac. emanare szerzyc sie, rozplywac sie, emanowac). Ante Christum (AC) czyli before Christ przed nasza era (p.n.e.) fraza oraz skrot uzytkowane w jezyku polskim, wskazujace date przed poczatkiem ery chrzescijanskiej, ktory wiazany jest z data narodzenia Jezusa Chrystusa. Odpowiada on lacinskiemu skrotowi AC, czyli ante Christum badz angielskiemu B.C. lub BC, czyli before Christ (pol. "przed Chrystusem"). Pod koniec XVIII wieku do nazwania roku przed data narodzenia Chrystusa stosowano skrot A.CHr.n. (Ante Christum natum). Na potrzeby historii i astronomii daty wszystkich wydarzen z tego okresu sa umownie podawane wedlug kalendarza julianskiego. Jednakze astronomowie, inaczej anizeli historycy, posluguja sie, wprowadzona w 1740 przez Cassiniego, notacja (rachuba) uwzgledniajaca rok 0 (zerowy). Numer roku, wg tej notacji, opatruje sie znakiem (minus). Symbolizuje to, ze rok 1 p.n.e. w historii, jest rokiem 0 w astronomii, rok 2 p.n.e. w historii jest rokiem1 w astronomii itd. Cyjanowodor Oznaczenie wojskowe "AC" nieorganiczny zwiazek chemiczny ziszczony z wodoru, wegla i azotu. Jest mocno toksyczny (dawka smiertelna wynosi okolo 50-60 mg). W temperaturze pokojowej jest to bezbarwna, latwo parujaca ciecz o intensywnym zapachu gorzkich migdalow, ktory moze byc jednak niewyczuwalny przez niektore osoby. Z woda tworzy stosunkowo slaby kwas cyjanowodorowy, ktorego sole nosza nazwe cyjankow. Prad przemienny (ang. alternating current, AC) charakterystyczny przypadek pradu elektrycznego okresowo zmiennego, w ktorym wartosci chwilowe podlegaja zmianom w powtarzalny, cykliczny sposob, z obliczona czestotliwoscia. Wartosci chwilowe natezenia pradu przemiennego przyjmuja naprzemiennie wartosci dodatnie oraz ujemne (totez nazwa przemienny). Z reguly pozadanym jest, tak aby wartosc srednia calookresowa (tzn. skladowa stala) wynosila zero. Stosunkowo najwieksze znaczenie praktyczne maja prad i napiecie o przebiegu sinusoidalnym. Dlatego tez, w zargonie technicznym po wielokroc nazwa prad przemienny oznacza po prostu prad sinusoidalny. Jesli zaklocenia lub nieliniowosc powoduja zdeformowanie sinusoidalnego zarysu, wowczas taki niesinusoidalny przebieg nosi nazwe przebiegu odksztalconego. Likwidator Szkód Majątkowych Kętrzyn