Ubezpieczenia Olsztyn

Śpij spokojnie...

www.hestiaolsztyn.pl


STU Ergo Hestia S.A.
Filia Olsztyn
Agencja Wyłączna
Ergo Hestia Olsztyn, Ubezpieczenia Olsztyn, AC Olsztyn, Ubezpieczenie Olsztyn, OC Olsztyn, Tanie OC, Ubezpieczenie Domu, Ubezpieczenie Mieszkania, Najtańsze OC, Ubezpieczenia na Życie, Ubezpieczenia Domu, Ubezpieczenia Mieszkania, Auto Casco Olsztyn, Ubezpieczenie Samochodu, OC Samochodu, Ubezpieczenie Pojazdu, Ubezpieczenia Samochodu, OC Pojazdu, Tanie Ubezpieczenie, AC Samochodu, AC Pojazdu, Ubezpieczenia Pojazdu, Tanie Ubezpieczenie, OC Tanio, AutoCasco Olsztyn, Ubezpieczenia Firmy, Ubezpieczenie na Życie, Ubezpieczenie Transportu, OC Tanie, Ubezpieczenie Firmy, Ubezpieczenia Cargo, Ubezpieczenia Zdrowotne, Auto-Casco Olsztyn, Ubezpieczenia Transportu, Ubezpieczenie Cargo, Ubezpieczenie Zdrowotne.

Adres biura:

Ergo Hestia Ubezpieczenia

STU ERGO HESTIA S.A.
ul. Witosa 25
10-688 Olsztyn

Ubezpieczenie OlsztynSkrzyżowanie ze światłami ulicy Witosa z ulicą Janowicza.
Ubezpieczenie OlsztynNowa obwodnica Jarot przy pętli autobusowej i supermarkecie "Stokrotka".
Ubezpieczenie OlsztynGodziny otwarcia biura: PN-PT 9.00-17.00

Mapka dojazdowa

Kontakt:

Ergo Hestia Ubezpieczenia



Ubezpieczenie OlsztynTelefon komórkowy: 698-838-495 (godziny 9-20)
Ubezpieczenie OlsztynTelefon stacjonarny: (89)651-20-97 (godziny 9-16)
Ubezpieczenie OlsztynFax: (89)651-20-97
Ubezpieczenie Olsztyne-mail: ubezpieczenia.olsztyn@gmail.com

Kontakt z agentem






Wyświetl większą mapę

Ergo Hestia Olsztyn

Skrzyżowanie ze światłami ulicy Witosa z ulicą Janowicza. Nowa obwodnica Jarot przy pętli autobusowej i nowej "Stokrotce".
Godziny otwarcia biura: PN-PT 9.00-16.00
ul. Witosa 25 Olsztyn, Jaroty
Phone: (89) 651-20-97




Firmy oferujące polisy przez internet chcą mieć sprzedawców także w realu...

Agencje są atrakcyjnym kanałem dystrybucji dla ubezpieczycieli. Sprzedawcy odzieży albo elektroniki często się skarżą, że klienci w sklepach tylko oglądają artykuły, kupują je taniej w internecie. Z ubezpieczeniami jest odwrotnie: - Klienci mówią tak: sprawdzam ceny w internecie, ale po polisę idę do agenta, a nuż uda mi się wynegocjować dodatkową zniżkę - wskazują specjaliści z branży. Model direct, zakładający sprzedaż polis wyłącznie przez internet i telefon, się nie sprawdził. Okazało się, że Polacy cenią sobie osobisty kontakt ze sprzedawcą polisy. Tym bardziej że faktycznie w regionach, w których nie odnotowano dużej szkodowości, ubezpieczyciele dokładają od 5 do 10 proc. dodatkowej zniżki dla kierowców. Efektem starań o względy agentów jest to, że zakładami directowymi przestały już być nawet te firmy, które były tworzone z myślą o prowadzeniu wyłącznie sprzedaży przez internet czy telefon. - Od dawna już nie jesteśmy firmą czysto directową skupioną wyłącznie na ubezpieczeniach komunikacyjnych - tłumaczy Marek Baran, rzecznik Link4. - Staliśmy się, tak jak brytyjskie RSA, czyli właściciel Link4, firmą, która działa w wielu kanałach dystrybucji i oferuje wiele produktów. Zaznacza przy tym, że nadal chcą rozwijać sprzedaż przez internet i telefon, ponieważ oba te kanały doskonale się uzupełniają. - Direct jest silny w dużych miastach, a poprzez multiagencje docieramy do klientów głównie z mniejszych miejscowości. Naszym głównym założeniem strategicznym jest to, by te dwa kanały nie rywalizowały ze sobą - wyjaśnia Baran. Elżbieta Wójcik, wiceprezes Avivy, podkreśla, że w ostatnich kilku latach model funkcjonowania agencji znacznie się zmienił. - Obecnie multiagenci sami tworzą strony internetowe służące do porównywania ofert różnych ubezpieczycieli - uważa Wójcik. - Niektóre posiadają także własne kilkustanowiskowe centra telefoniczne. Granice między poszczególnymi kanałami sprzedaży się zacierają - dodaje. Specjaliści wskazują, że agent może zaproponować ubezpieczenie szyte na miarę, dokładnie wypytując o potrzeby klienta. - O ile w obowiązkowych ubezpieczeniach OC warunki ubezpieczenia są określone w ustawie i wszędzie są takie same, o tyle w przypadku ubezpieczeń dobrowolnych trudno jest porównać polisy w internecie - wyjaśnia Grzegorz Kusy, dyrektor sprzedaży Concordia Ubezpieczenia. - Ma to związek z występowaniem wielu zmiennych, np. różnych warunków ubezpieczenia, i tutaj rola agenta jest nieoceniona w przedstawieniu oferty - dodaje. Concordia sprzedawała w ubiegłym roku blisko 60 proc. ubezpieczeń życiowych przy współpracy z ok. 1,2 tys. multiagencji. W przypadku ubezpieczeń majątkowych wskaźnik ten sięgnął blisko 50 proc. Compensa, która współpracuje już z 3 tys. agencji i ciągle szuka nowych, wprowadziła wczoraj nową usługę Compensa Mobile. - Jest to aplikacja dla agentów na urządzenia mobilne, która umożliwia wystawienie polisy już w kilka sekund, w dowolnym miejscu i o każdej porze - wyjaśnia Tomasz Borowski, rzecznik firmy. Ułatwienia w pracy są jednym z haczyków na agenta. Ale niejedynym. Compensa raz w roku zaprasza najlepszych sprzedawców do Warszawy na uroczystą kolację połączoną z koncertem. W tym roku liderzy wśród agentów otrzymali w nagrodę wycieczkę do Meksyku.

Firmy oszczędzają na polisach autocasco...

Przedsiębiorstwa coraz częściej rezygnują z ubezpieczeń komunikacyjnych AC, zwłaszcza dla starszych aut. W I kw. liczba wykupionych polis spadła o ponad 10 tys., a ubezpieczyciele zebrali z tego rynku prawie 70 mln zł mniej niż w ciągu pierwszych trzech miesięcy ub.r. - Sprzedajemy ubezpieczenia komunikacyjne dla małych flot, należących szczególnie do przedsiębiorstw z branży rolniczej - wyjaśnia Mariusz Gilicki z Concordia Ubezpieczenia. - Klienci często rezygnują z AC dla starszych pojazdów - dodaje. To samo dotyczy innych branż, mimo że zakłady starają się przygotowywać indywidualną ofertę dla każdego z klientów. Ergo Hestia np. dopuszcza możliwość częściowego ubezpieczenia pojazdów w ramach AC. Dzięki temu klient może obniżyć cenę polisy. Link4 z kolei stara się jak najwięcej dołożyć do sprzedawanego ubezpieczenia. - Dzisiaj wielu klientów oprócz ceny analizuje inne benefity, jakie oferuje firma ubezpieczeniowa, np. zakres assistance, sposób zarządzania warsztatami, stawki za roboczogodzinę, darmowy pojazd zastępczy czy też pomoc w zarządzaniu flotą i porady eksperta - tłumaczy Marek Baran, rzecznik Link4. Jednym z bonusów są szkolenia w ośrodku Sobiesław Zasada Centrum w Bednarach pod Poznaniem. A także pomoc w obniżaniu kosztów napraw poprzez zarządzanie warsztatami i metodami napraw. Rankomat.pl, internetowy serwis sprzedający ubezpieczenia, radząc klientom, jak zaoszczędzić, wskazuje np. możliwość ograniczenia zakresu ubezpieczenia od zdarzeń, których firmy najbardziej się obawiają. Przy starszych autach można zrezygnować z opcji kradzieżowej. Ale jeśli firmy we flocie mają głównie daewoo, volkswageny, audi, czyli samochody najczęściej padające łupem złodziei, lepiej nie oszczędzać na polisie. Zaoszczędzić można też, decydując się na opcję likwidacji szkody w wariancie podstawowym - chodzi o zgodę na wypłatę odszkodowania na podstawie kosztorysu. Klient sam wybiera warsztat, w którym dokonuje naprawy, lub auto jest naprawiane w warsztacie, który współpracuje z ubezpieczycielem. Dla właściciela pojazdu oznacza to, że za kwotę odszkodowania nie da się kupić części oryginalnych, ale zamiennik. Można też wprowadzić udział własny w szkodzie. Zazwyczaj jest on określany procentowo, wynosi np. 15-20 proc. wartości szkody. W ten sposób przy wyliczeniu szkody ubezpieczyciel odejmuje od wartości pełnego odszkodowania deklarowany wkład własny ubezpieczonego. Eksperci wskazują jeszcze jeden sposób zaoszczędzenia na ubezpieczeniu: jak się okazuje, nie zawsze taniej jest kupić OC i AC w pakiecie. W niektórych wypadkach kupno obu polis w dwóch różnych firmach pozwala wydać na składki nawet o 10 proc. mniej. W ocenie Marcina Tarczyńskiego, analityka Polskiej Izby Ubezpieczeń, dla klienta flotowego, podobnie jak dla indywidualnego, najważniejszą cechą pakietu ubezpieczeniowego jest jego cena. - Niestety wszelkie dodatkowe zachęty schodzą na dalszy plan. Tyle tylko że sytuacja na polskim rynku komunikacyjnym nie wskazuje, aby było możliwe dalsze obniżanie cen pakietów dla klientów flotowych - wyjaśnia Tarczyński. - Co prawda ubezpieczenia autocasco są rentowne, ale poziom tej rentowności absolutnie nie daje szans na trwały trend uatrakcyjniania stawek. Przeciwnie, raczej można się spodziewać, że w ciągu kolejnych kilku miesięcy średnia rynkowa stawka za pakiety dla flot z dużym prawdopodobieństwem się zwiększy - dodaje ekspert.

Towarzystwa ubezpieczeniowe nie zamierzają rezygnować z walki o klientów...

Firmy decydują się na redukcję cen w ramach promocji, aby poprawić swoje wyniki finansowe. Wracają ubezpieczenia za złotówkę. Warta za taką cenę dokłada do polisy turystycznej ubezpieczenie bagażu na wakacje, z kolei Generali proponuje za 1 zł dokupienie do OC polisy na osobiste rzeczy przewożone w aucie. Opcja ubezpieczenia oferowana przez Generali pozwala uzyskać odszkodowanie do kwoty 2 tys. zł. Warta z kolei w razie utraty bagażu zapewnia zwrot do 500 zł. Od złotówki, tym razem dziennie, zaczynają się z kolei ubezpieczenia od następstw nieszczęśliwych wypadków w AIG Direct. Z wyliczeń firmy wynika, że miesięczna składka za taką polisę nie powinna przekroczyć 29 zł, a w zamian ubezpieczony może liczyć na np. 100 tys. zł w razie śmierci w wypadku. Wszystkie te polisy są sprzedawane obecnie w ramach promocji. Problem polega na tym, że konkurencja uważa takie postępowanie za wojnę cenową. W Uniqa np. ubezpieczenie bagażu rozpoczyna się od 15 zł miesięcznie, z kolei AXA za polisę ochronną żąda od 90 zł miesięcznie. - Każde towarzystwo ma prawo ustalać cenę według własnych zasad, nie sadzę jednak, aby złotówka za ubezpieczenie od następstw nieszczęśliwych wypadków dziennie czy bagażu miesięcznie odzwierciedlała rzeczywiste ryzyko związane z ewentualnym zdarzeniem - wyjaśnia Maciej Poprawski, analityk firmy badawczej InCoFin. - To element gry marketingowej mającej na celu przyciągnięcie klienta, a prawdziwe koszty ukryte są w innych ubezpieczeniach - dodaje. Towarzystwa decydują się na redukcję cen w ramach promocji, aby poprawić wyniki. Spadek wartości składek w ubezpieczeniach na życie po I kw. roku był bowiem dramatyczny - z 1,7 mld zł w końcówce 2012 r. do 1,2 mld zł w pierwszych trzech miesiącach 2013 r. Jest tak źle, że firmy w pogoni za klientem ryzykują wejście w spór z Komisją Nadzoru Finansowego. Na jesieni ub.r. wydała ona rekomendację, której celem było zmuszenie towarzystw do rezygnacji z polis za złotówkę. Według nadzoru cena każdej polisy powinna być tak skalkulowana, aby w razie czego pokryć wynikające z niej zobowiązania. - Składka ubezpieczeniowa powinna być skalkulowana adekwatnie do ryzyka występującego w danym rodzaju ubezpieczenia - wyjaśnia Maciej Krzysztoszek z biura prasowego KNF. - Jeśli mamy podejrzenie, że tak nie jest, możemy wezwać towarzystwo do złożenia stosownych wyjaśnień i zastosować się do naszych rekomendacji - dodaje. Iwona Mazurek z biura prasowego Warty wyjaśnia jednak, że rekomendacja KNF w ich przypadku nie ma zastosowania. - Nasza promocja to jedna z opcji sprzedawana w całym pakiecie ubezpieczenia turystycznego - zapewnia. Z kolei Paweł Wróbel z Generali zapewnia, że dotychczasowy przebieg szkodowości pokazuje zgodność z przepisami i rekomendacjami rynkowymi. W ocenie Marcina Tarczyńskiego, analityka Polskiej Izby Ubezpieczeń, w przepisach nie chodzi o zakaz oferowania ubezpieczeń za złotówkę czy jakąkolwiek inną cenę. - Wiadomo, że nie jest możliwe, aby cena 1 zł była adekwatna do np. ubezpieczenia mieszkania na sumę 300 tys. zł. Ale jest możliwe, aby np. częścią ubezpieczenia mieszkania za składkę 300 zł było jakieś dodatkowe ubezpieczenie majątkowe na sumę kilkuset zł za cenę 1 zł - tłumaczy.

Oddalisz się z miejsca zdarzenia, nie otrzymasz ubezpieczenia.

W ogólnych warunkach ubezpieczenia wielu polis autocasco pojawia się klauzula pozwalająca odmówić wypłaty odszkodowania, jeśli kierowca "oddali się z miejsca zdarzenia". Czytając ją wprost, można by dojść do wniosku, że po dachowaniu trzeba zostać przy uszkodzonym aucie, nawet gdy jest środek nocy, a zdarzenie nastąpiło na odludziu. Chociaż jest to absurdalne, tak właśnie ten zapis interpretują ubezpieczyciele. W niedawnym orzeczeniu Sąd Okręgowy w Słupsku jednoznacznie rozstrzygnął, że nie mają do tego prawa. Sprawa dotyczyła mężczyzny, który jadąc do szpitala około godziny pierwszej w nocy, zauważył leżące na drodze zwierzę. Chcąc je ominąć, stracił panowanie nad pojazdem, wjechał do rowu i dachował. Jego komórka była rozładowana, więc nie mógł nikogo powiadomić o wypadku. Przez trzy godziny czekał, licząc na to, że ktoś wreszcie będzie przejeżdżał i się zatrzyma. W końcu postanowił iść do znajomego, który mieszkał kilka kilometrów od miejsca zdarzenia. Dotarł do niego ok. godz. 5 rano. Razem wrócili po samochód. Okazało się, że nie ma go już w rowie. Przejeżdżający patrol policji uznał, że może stanowić zagrożenie i zlecił odholowanie go na parking. Właściciel wyjaśnił sprawę z policją, zapłacił za odholowanie i odebrał rozbite auto. Później próbował uzyskać odszkodowanie. Ubezpieczyciel odmówił, uznając, że skoro kierowca oddalił się z miejsca zdarzenia, to prawdopodobnie był pijany, a to wyłącza odpowiedzialność towarzystwa. Oddalić się a zbiec... Sprawa trafiła do Sądu Rejonowego w Chojnicach. Ten uznał, że ubezpieczonemu należy się odszkodowanie. Zwrócił uwagę, że pozwane towarzystwo w żaden sposób nie udowodniło, by kierujący rzeczywiście był nietrzeźwy. W dalszej części uzasadnienia sąd skupił się na wykładni spornej klauzuli ogólnych warunków ubezpieczenia. Towarzystwo przekonywało, że należy ją rozumieć po prostu jako odejście od uszkodzonego pojazdu. Skład orzekający zwrócił jednak uwagę, że "oddalenie się" nigdzie nie zostało zdefiniowane. Sama klauzula występuje zaś w ustępie dotyczącym znajdowania się kierowcy pod wpływem alkoholu. - "W związku z tym usprawiedliwionym jest rozumienie tego terminu tożsamo z występującym na tle przepisów karnych oraz prawa drogowego zbiegnięcia. Zarówno bowiem ustawowe pojęcie zbiegnięcia, jak i oddalenia ma na celu usankcjonowanie zachowania mającego na celu uniknięcie odpowiedzialności, uniemożliwienie ustalenia przyczyn wypadku, a przede wszystkim stanu nietrzeźwości jego sprawcy" - zauważył sąd w uzasadnieniu. Podkreślił, że irracjonalnym byłoby rozumienie tego terminu inaczej, albowiem za takowe można by uznać także przejście 100 m celem poproszenia jakieś osoby o pomoc. Racjonalne działanie... Ubezpieczyciel nie zgodził się z tym wyrokiem i zaskarżył go do II instancji. Tu jednak także przegrał. Sąd Okręgowy w Słupsku nie miał wątpliwości, że odejście po kilku godzinach czekania na pomoc nie oznacza oddalenia się z miejsca zdarzenia. - Powód był wręcz uprawniony do tego, aby znajdując się w miejscu oddalonym od najbliższych zabudowań, w środku nocy, bez kontaktu telefonicznego z najbliższymi, policją czy też pomocą drogową, pozostawić samochód i udać się do pobliskiej miejscowości w celu uzyskania i sprowadzenia pomocy. Zdaniem SO takie zachowanie powoda należało uznać za racjonalne i usprawiedliwione okolicznościami - uzasadniła wyrok przewodnicząca składu orzekającego Mariola Watemborska. Odejście od samochodu nie zawsze będzie oddaleniem się z miejsca wypadku! ORZECZNICTWO: Wyrok Sądu Okręgowego w Słupsku, sygn. akt IV Ca 326/13.

IV. UBEZPIECZENIE MIENIA PODRĘCZNEGO

Przedmiot ubezpieczenia

§ 21

1. Przedmiotem ubezpieczenia jest podręczne mienie ruchome znajdujące się pod bezpośrednią opieką Ubezpieczonego lub osób bliskich, wspólnie z nim zamieszkujących.

2. Podręczne mienie ruchome może zostać objęte ochroną ubezpieczeniową w przypadku gdy Ubezpieczający posiada w Ergo Hestii lub jednocześnie zawiera ubezpieczenie mienia ruchomego znajdującego się w mieszkaniu lub domu jednorodzinnym od kradzieży z włamaniem i rozboju.

Zakres ubezpieczenia

§ 22

1. Podręczne mienie ruchome objęte jest ochroną ubezpieczeniową od rozboju.

2. Podręczne mienie ruchome jest objęte ochroną ubezpieczeniową wyłącznie na terenie Rzeczypospolitej Polskiej.

Wyłączenia odpowiedzialności

§ 23

1. Ochroną ubezpieczeniową nie są objęte:

1) wyroby ze srebra, złota, kamieni szlachetnych i pereł, a także platyny i pozostałych metali z grupy platynowców,

2) monety złote i srebrne,

3) odzież,

4) lekarstwa,

5) elektroniczny sprzęt audiowizualny, fotograficzny i instrumenty muzyczne,

6) srebro, złoto i platyna - w złomie i sztabach,

7) kamienie szlachetne, półszlachetne, syntetyczne oraz szlachetne substancje organiczne (perły, bursztyny, korale) niestanowiące wyrobu użytkowego,

8) mienie nabyte w celu dalszej sprzedaży,

9) mienie ruchome służące działalności handlowej, usługowej lub produkcyjnej (nie dotyczy mienia ruchomego zakupionego w ramach działalności gospodarczej prowadzonej jednoosobowo przez Ubezpieczonego lub osobę bliską wspólnie z nim zamieszkującą oraz mienia ruchomego użyczonego Ubezpieczonemu przez pracodawcę).

2. Ergo Hestia nie odpowiada za szkody powstałe wskutek:

1) nieuprawnionych transakcji dokonanych utraconą kartą płatniczą, dokonanych przy wykorzystaniu kodu PIN, za wyjątkiem tych transakcji, w których kod PIN został ujawniony przez posiadacza karty na skutek użycia wobec niego przemocy lub groźby użycia przemocy,

2) rozboju, którego wystąpienie nie zostało przez Ubezpieczonego zgłoszone miejscowej jednostce policji nie później niż w ciągu 24 godzin od jego wystąpienia, chyba że z przyczyn niezależnych od Ubezpieczonego nie można było tego obowiązku dopełnić; w takim wypadku Ubezpieczony obowiązany jest zdarzenie zgłosić niezwłocznie po ustaniu przeszkody to uniemożliwiającej.

Suma ubezpieczenia

§ 24

1. Sumę ubezpieczenia dla podręcznego mienia ruchomego ustala Ubezpieczający według jego wartości rzeczywistej lub odtworzeniowej.

2. Suma ubezpieczenia, o której mowa powyżej w ust. 1 nie może być niższa niż 500 zł ani wyższa niż 6.000 zł i stanowi górną granicę odpowiedzialności Ergo Hestii za jeden i wszystkie wypadki w okresie ubezpieczenia.

3. Suma ubezpieczenia wskazana w ust. 2 po wypłacie odszkodowania zmniejsza się o kwotę wypłaconego odszkodowania. W przypadku całkowitego wyczerpania sumy ubezpieczenia, umowa ubezpieczenia, w części dotyczącej ubezpieczenia podręcznego mienia ruchomego, wygasa.

Ustalenie rozmiaru szkody

§ 25 Rozmiar szkody ustala się na podstawie cen z dnia ustalenia odszkodowania według następujących zasad:

1) dla podręcznego mienia ruchomego (z wyjątkiem wymienionego w pkt 2)-5) - ceny zakupu lub wytworzenia rzeczy tego samego lub podobnego rodzaju i typu lub kosztów naprawy, po potrąceniu zużycia technicznego w przypadku ubezpieczenia według wartości rzeczywistej

2) dla wartości pieniężnych (z zastrzeżeniem postanowień § 23 ust. 1 pkt 2) - według wartości nominalnej (wartość nominalną waluty obcej przelicza się na złote według średniego kursu ogłoszonego przez Prezesa NBP, obowiązującego w dniu ustalenia wysokości odszkodowania),

3) dla dokumentów - według kosztów ich odtworzenia,

4) dla utraty kluczy do miejsca ubezpieczenia - według kosztów wymiany zamków,

5) dla czeków, kart płatniczych i innych środków płatniczych - według wartości nieuprawnionych transakcji zrealizowanych przy ich użyciu.

UMOWA UBEZPIECZENIA

§ 1

Na podstawie niniejszych Ogólnych Warunków Ubezpieczenia Sopockie Towarzystwo Ubezpieczeń Ergo Hestia SA, zwane dalej "Ergo Hestią", w zakresie działania swego przedsiębiorstwa, zawiera umowy ubezpieczenia pojazdów mechanicznych od utraty, zniszczenia lub uszkodzenia (Autocasco) z osobami fizycznymi nie prowadzącymi działalności gospodarczej oraz przedsiębiorcami, zwanymi dalej "Ubezpieczającymi".

DEFINICJE

§ 2

Pojęcia użyte w niniejszych Ogólnych Warunkach Ubezpieczenia przyjmują znaczenie określone w definicjach zamieszczonych poniżej w § 3.

§ 3

1. Dokumenty pojazdu - dowód rejestracyjny, karta pojazdu (o ile została wydana), świadectwo dopuszczenia pojazdu do ruchu (w przypadku pojazdów niepodlegających rejestracji), pozwolenie czasowe wydane przez właściwy organ dokonujący rejestracji.

2. Kradzież - działanie wyczerpujące znamiona czynu określonego w art. 278 k.k. (zabór cudzej rzeczy ruchomej w celu przywłaszczenia), 279 k.k. (zabór cudzej rzeczy ruchomej z włamaniem) i 280 k.k. (zabór cudzej rzeczy przy użyciu przemocy lub groźby jej użycia albo doprowadzeniu człowieka do stanu nieprzytomności lub bezbronności w celu kradzieży mienia), za kradzież nie uważa się przywłaszczenia, o którym mowa w art. 284 k.k. (przywłaszczenie cudzej rzeczy ruchomej).

3. Lokaut - zamknięcie zakładu pracy przez właściciela, połączone ze zwalnianiem pracowników, przeprowadzane dla zmuszenia ich do przyjęcia gorszych warunków pracy lub ze względu na strajk.

4. Okres eksploatacji pojazdu - okres liczony od daty pierwszej rejestracji pojazdu dokonanej w roku jego produkcji do pierwszego dnia okresu ubezpieczenia; jeżeli data pierwszej rejestracji nie jest znana lub pierwsza rejestracja nastąpiła po roku produkcji, wówczas okres eksploatacji liczony jest od dnia 31 grudnia roku produkcji pojazdu; tak ustalony okres eksploatacji obowiązuje przez cały dwunastomiesięczny okres ubezpieczenia. Dla celów ustalenia odszkodowania okres eksploatacji pojazdu jest liczony od daty pierwszej rejestracji pojazdu dokonanej w roku jego produkcji do dnia zajścia wypadku; jeżeli data pierwszej rejestracji nie jest znana lub pierwsza rejestracja nastąpiła po roku produkcji, wówczas okres eksploatacji liczony jest od dnia 31 grudnia roku produkcji pojazdu do dnia zajścia wypadku.

5. Osoby trzecie - wszystkie osoby pozostające poza stosunkiem ubezpieczenia.

6. Pojazd - środek transportu podlegający rejestracji w Rzeczypospolitej Polskiej stosownie do przepisów ustawy prawo o ruchu drogowym oraz inny drogowy środek transportu napędzany silnikiem z własnego źródła energii oraz bez własnego napędu bądź własnego źródła energii, a także trolejbus.

7. Pojazd nielegalnie wprowadzony na teren Rzeczypospolitej Polskiej:

1) niedostarczony do miejsca odprawy celnej lub niezgłoszony do tej odprawy,

2) wprowadzony do kraju z zachowaniem obowiązku określonego w pkt 1), lecz bez zachowania obowiązku podania w zgłoszeniu celnym prawdziwych informacji o pojeździe lub o wcześniejszych właścicielach.

8. Pożar - działanie ognia, który przedostał się poza palenisko lub powstał bez paleniska i mógł rozprzestrzenić się o własnej sile.

9. Przedsiębiorca - osoba fizyczna prowadząca we własnym imieniu działalność gospodarczą lub zawodową.

10. Przywłaszczenie - rozporządzenie jak swoją, cudzą rzeczą ruchomą lub cudzym prawem majątkowym, które już uprzednio znajdowały się w posiadaniu przywłaszczającego.

11. Rozbój - działania polegające na użyciu przemocy lub groźby jej użycia albo doprowadzeniu człowieka do stanu nieprzytomności lub bezbronności w celu kradzieży mienia.

12. Samochód osobowy - pojazd zarejestrowany jako pojazd osobowy oraz inny pojazd zarejestrowany jako pojazd ciężarowy lub ciężarowo-osobowy o ładowności do 850 kg.

13. Stan po spożyciu alkoholu - stan w którym stężenie alkoholu we krwi wynosi od 0,2? do 0,5? lub obecność alkoholu w wydychanym powietrzu wynosi od 0,1 mg do 0,25 mg alkoholu w 1 dm3.

14. Stan nietrzeźwości - stan w którym stężenie alkoholu we krwi wynosi powyżej 0,5? lub obecność alkoholu w wydychanym powietrzu wynosi powyżej 0,25 mg alkoholu w 1 dm3.

15. Suma ubezpieczenia brutto - deklarowana przez Ubezpieczającego kwota, która odpowiada wartości rynkowej pojazdu lub wyposażenia dodatkowego.

16. Suma ubezpieczenia netto - deklarowana przez Ubezpieczającego kwota, która odpowiada wartości rynkowej pojazdu lub wyposażenia dodatkowego, pomniejszonej o podatek VAT.

17. Strajk - zbiorowe, dobrowolne wstrzymanie pracy przez pracowników na pewien czas w jednym lub kilku zakładach pracy, instytucjach, będące wyrazem protestu, np. politycznego, ekonomicznego oraz żądania zmian.

18. Szkoda całkowita - kradzież pojazdu, wyposażenia dodatkowego lub szkoda dla której koszty naprawy wyliczone według cen nowych części oryginalnych producenta pojazdu (bez naliczania amortyzacji) i wymiaru koniecznej robocizny wskazanych w programie Audatex oraz cen robocizny w autoryzowanych przez producenta pojazdu zakładach naprawczych, określone w kwotach brutto, to jest uwzględniających należny podatek VAT, przekraczają 70% wartości rynkowej pojazdu w dniu zaistnienia szkody.

19. Szkoda - utrata, uszkodzenie lub zniszczenie pojazdu lub jego części bezpośrednio wskutek wypadku objętego umową ubezpieczenia.

20. Terroryzm - nielegalne akcje organizowane z pobudek ideologicznych lub politycznych, indywidualne lub grupowe, skierowane przeciwko osobom lub obiektom w celu wprowadzenia chaosu, zastraszenia ludności i dezorganizacji życia publicznego przy użyciu przemocy oraz skierowane przeciw społeczeństwu z zamiarem jego zastraszenia dla osiągnięcia celów politycznych lub społecznych.

21. Udział własny - kwota, o którą Ergo Hestia zmniejsza wypłacane łączne odszkodowanie dotyczące określonego wypadku.

22. Urządzenie zabezpieczające przed kradzieżą - to niezależny, samodzielny, mechaniczny lub elektroniczny system zabezpieczenia przeciwkradzieżowego, posiadający ustaloną klasę skuteczności, który jest trwale zamontowany przez stację obsługi posiadającą autoryzację (licencję) producenta danego zabezpieczenia do montażu lub serwisowania zabezpieczeń antykradzieżowych i sprawny w dniu montażu lub stanowiący fabryczne wyposażenie pojazdu. W przypadku urządzeń zabezpieczających nie stanowiących fabrycznego wyposażenie pojazdu, fakt montażu urządzenia oraz jego sprawność muszą zostać potwierdzone przy zawieraniu umowy ubezpieczenia pisemnym zaświadczeniem wydanym przez podmiot zawodowo trudniący się montażem i serwisowaniem urządzeń zabezpieczających przed kradzieżą na trenie kraju będącego członkiem Unii Europejskiej w dacie wydania zaświadczenia. W rozumieniu niniejszych Ogólnych Warunków Ubezpieczenia fabrycznie montowane urządzenia zabezpieczające przed kradzieżą w postaci mechanicznych i elektromechanicznych stacyjek samochodowych, mechanicznych blokad kierownicy, systemów blokowania lewarka automatycznej skrzyni biegów, a także zamków w drzwiach pojazdu - nie stanowią urządzeń zabezpieczających przed kradzieżą.

23. Wartość rynkowa pojazdu - wartość brutto ustalona na podstawie notowań rynkowych cen pojazdów danej marki i typu obowiązujących na terenie Rzeczypospolitej Polskiej, z uwzględnieniem cech indywidualnych, w szczególności: roku produkcji, wyposażenia, przebiegu i stanu technicznego pojazdu.

24. Wybuch - gwałtowna zmiana stanu równowagi układu z jednoczesnym wyzwoleniem się gazów, pyłów lub pary, wywołana ich właściwością rozprzestrzeniania się; w odniesieniu do naczyń ciśnieniowych i innych tego rodzaju zbiorników warunkiem uznania wypadku za wybuch jest, aby ściany tych naczyń i zbiorników uległy rozdarciu w takich rozmiarach, że wskutek ujścia gazów, pyłów, pary lub cieczy nastąpiło nagłe wyrównanie ciśnień; za wybuch uważa się również implozję polegającą na uszkodzeniu zbiornika lub aparatu próżniowego ciśnieniem zewnętrznym.

25. Wypadek - zdarzenie przyszłe i niepewne, niezależne od woli Ubezpieczonego, takie jak:

1) zderzenie się pojazdów,

2) uszkodzenie spowodowane nagłym działaniem siły mechanicznej w chwili zetknięcia się pojazdu z osobami, zwierzętami lub przedmiotami z zewnątrz pojazdu,

3) uszkodzenie pojazdu przez osoby trzecie,

4) uszkodzenie pojazdu przez sprzęt sportowy przewożony na bagażniku zewnętrznym w wyniku zderzenia się tego sprzętu sportowego z przedmiotami z zewnątrz pojazdu,

5) pożar, wybuch, zatopienie oraz nagłe działanie innych sił przyrody,

6) nagłe działanie czynnika termicznego lub chemicznego z zewnątrz pojazdu,

7) kradzież ubezpieczonego pojazdu, jego części, elementów wyposażenia podstawowego i dodatkowego, a w przypadku zastosowania klauzuli ubezpieczenia bagażu (klauzula 01) również kradzież bagażu w rozumieniu definicji bagażu określonej w ust. 3 klauzuli.

26. Wyposażenie dodatkowe pojazdu - sprzęt audiofoniczny i audiowizualny oraz sprzęt łączności telefonicznej (z wyłączeniem telefonów mobilnych) i radiotelefonicznej wraz z głośnikami i antenami, sprzęt łączności satelitarnej (nawigacja satelitarna) z wyłączeniem sprzętu montowanego standardowo w danej wersji pojazdu przez producenta w warunkach montażu fabrycznego lub generalnego importera pojazdu, a także taksometry, spojlery i nakładki, napisy i naklejki reklamowe, a także foteliki służące do przewozu dzieci.

27. Wyposażenie podstawowe pojazdu - urządzenia, które są montowane w danej wersji pojazdu przez generalnego importera lub producenta w warunkach montażu fabrycznego ze względu na przepisy dotyczące zasad homologacji dla danej marki, typu, modelu oraz dodatkowo zabezpieczenia przeciwkradzieżowe, instalacje zasilania gazem, obręcze kół ze stopów lekkich, hak holowniczy, klimatyzacja, reflektory halogenowe i ksenonowe.

28. Zamieszki - gwałtowne demonstracje lub wrogie akcje skierowane przeciwko władzy, których celem jest zmiana istniejącego porządku prawnego.

29. Zatopienie - zanurzenie ubezpieczonego pojazdu w cieczy. Przez zatopienie nie uważa się zassania cieczy przez pracujący silnik pojazdu.

PRZEDMIOT UBEZPIECZENIA

§ 4

1. Przedmiotem ubezpieczenia są określone w umowie pojazdy wraz z wyposażeniem podstawowym, których okres eksploatacji w momencie zawierania umowy nie przekracza 12 lat, z zastrzeżeniem ust. 2 poniżej.

2. Jeżeli w momencie zawarcia umowy ubezpieczenia wiek ubezpieczanego pojazdu przekracza 12 lat, umowa ubezpieczenia może zostać zawarta tylko w przypadku bezszkodowej kontynuacji ubezpieczenia Autocasco w Ergo Hestii, o której mowa w § 39 ust. 7.

3. Za opłatą dodatkowej składki ochroną ubezpieczeniową zostanie objęte wyposażenie dodatkowe pojazdu.

ZAKRES UBEZPIECZENIA

§ 5

1. Ochroną ubezpieczeniową objęte są szkody powstałe w granicach geograficznych Europy oraz na terytorium Algierii, Maroka, Tunezji, Izraela i Iranu, z tym że na terytorium Białorusi, Mołdawi, Rosji, Ukrainy z ochrony ubezpieczeniowej wyłączone są szkody powstałe wskutek wypadków wymienionych w § 3 ust. 25 pkt 3) - 7).

2. Na wniosek Ubezpieczającego, za opłatą dodatkowej składki, ochrona ubezpieczeniowa zostanie rozszerzona na terytorium Białorusi, Mołdawii, Rosji i Ukrainy o wypadki wyłączone zgodnie z ust. 1, z jednoczesnym wprowadzeniem udziału własnego w szkodach powstałych wskutek tych wypadków w wysokości 1000 zł CASCO

§ 6

1. Pojazdy i wyposażenie dodatkowe określone w umowie ubezpieczenia objęte są ochroną ubezpieczeniową od szkód powstałych wskutek wypadków wskazanych w § 3 ust. 25 pkt 1) - 6).

2. Ochroną ubezpieczeniową objęte są również szkody powstałe w ubezpieczonym pojeździe w następstwie przewozu osoby poszkodowanej w wyniku wypadku drogowego.

§ 7

1. Ubezpieczenie można zawrzeć w następujących wariantach, mających zastosowanie w stosunku do szkód częściowych:

1) wariant serwisowy - rozliczenie szkody następuje na podstawie faktury dokumentującej naprawę pojazdu przez zakład dokonujący tej naprawy, z zastrzeżeniem postanowień §§ 27-32,

2) wariant kosztorysowy - rozliczenie szkody następuje na podstawie wyceny dokonanej przez Ergo Hestię w oparciu o zasady zawarte w systemie Audatex, z uwzględnieniem wartości podatku VAT, z zastrzeżeniem postanowień § 34.

2. Ubezpieczenie zawiera się z sumą ubezpieczenia brutto z zastrzeżeniem § 15 i § 16. Suma ubezpieczenia netto, tj. suma ubezpieczenia określona bez uwzględnienia podatku VAT może zostać przyjęta tylko w przypadku, gdy pojazd będący przedmiotem ubezpieczenia jest wykorzystywany przez Ubezpieczonego do wykonywania czynności opodatkowanych podatkiem VAT w związku z czym, Ubezpieczonemu przysługuje prawo do jego odliczenia.

ROZSZERZENIA ZAKRESU UBEZPIECZENIA

KRADZIEŻ

§ 8

1. Pojazd i wyposażenie dodatkowe określone w umowie ubezpieczenia, za opłatą dodatkowej składki, zostanie objęty ochroną ubezpieczeniową od szkód polegających na kradzieży pojazdu lub jego części pod warunkiem spełnienia łącznie poniższych warunków:

1) ubezpieczenia pojazdu od wypadków wskazanych w § 3 ust. 25 pkt 1) - 6) na 12-miesięczny okres ubezpieczenia,

2) zainstalowania w pojeździe wymaganych przez Ergo Hestię urządzeń zabezpieczających przed kradzieżą, zgodnie z § 10.

2. W przypadku szkód częściowych w zakresie ubezpieczenia Kradzież, rozliczenie szkody następuje zgodnie z wariantem wybranym dla szkód częściowych w zakresie ubezpieczenia Casco.

INNE ROZSZERZENIA ZAKRESU

§ 9

1. Bez konieczności opłacenia dodatkowej składki ochroną ubezpieczeniową objęte są następstwa utraty bądź zniszczenia kluczyków lub innych urządzeń służących do otwierania lub uruchamiania pojazdu będącego przedmiotem ubezpieczenia Autocasco, w postaci kosztów wymiany zamków lub przekodowania zamków bądź urządzeń zabezpieczających.

2. Ochroną ubezpieczeniową objęte są również koszty wskazane w ust. 1. będące następstwem utraty przedmiotów innych niż wymienione, a które umożliwiają dorobienie kluczyków do pojazdu (np. korki wlewu paliwa zamykane na ten sam kluczyk itp.).

3. Jednocześnie Ergo Hestia obejmuje ochroną koszty odtworzenia kluczyków lub innych urządzeń służących do otwierania lub uruchamiania pojazdu będącego przedmiotem ubezpieczenia Autocasco, utraconych bądź zniszczonych na skutek innych zdarzeń niż wskazane w § 3 ust. 25 Ogólnych Warunków Ubezpieczenia Autocasco.

ZABEZPIECZENIA POJAZDU

§ 10

1. Samochody osobowe, aby mogły zostać objęte ubezpieczeniem od kradzieży zgodnie z § 8 muszą być zabezpieczone przez co najmniej:

1) jedno urządzenie zabezpieczające przed kradzieżą - dla samochodów o wartości rynkowej na dzień zawarcia umowy ubezpieczenia do 100.000 zł,

2) dwa niezależne od siebie urządzenia zabezpieczające przed kradzieżą - dla samochodów o wartości rynkowej na dzień zawarcia umowy ubezpieczenia powyżej 100.000 zł.

2. Samochody ciężarowe o ładowności do 3 ton, aby mogły zostać objęte ubezpieczeniem od kradzieży zgodnie z § 8 muszą być zabezpieczone przez co najmniej jedno urządzenie zabezpieczające przed kradzieżą.

3. Motocykle i motorowery aby mogły zostać objęte ubezpieczeniem od kradzieży zgodnie z § 8 muszą być zabezpieczone przez co najmniej jedno urządzenie zabezpieczające przed kradzieżą.

4. Samochody ciężarowe o ładowności powyżej 3 ton, ciągniki siodłowe i autobusy o wartości rynkowej na dzień zawarcia umowy ubezpieczenia przekraczającej 100.000 zł mogą być objęte ochroną ubezpieczeniową, od kradzieży o której mowa w § 8, o ile posiadają co najmniej jedno urządzenie zabezpieczające przed kradzieżą.

WYŁĄCZENIA ODPOWIEDZIALNOŚCI

§ 11

1. Ergo Hestia nie odpowiada za szkody:

1) w materiałach pędnych i smarnych oraz płynach eksploatacyjnych,

2) których wartość nie przekracza 500 zł (brutto).

2. Ergo Hestia nie odpowiada także za szkody powstałe:

1) podczas normalnej eksploatacji pojazdu (wynikające z naturalnego zużycia) lub spowodowane wstrząsami na nierównościach dróg albo będące następstwem korozji lub wad fabrycznych, a także będącymi następstwem nienależycie przeprowadzonych wcześniejszych napraw,

2) w czasie ruchu w pojazdach:

a) niezarejestrowanych, o ile zgodnie z prawem istniał obowiązek rejestracji,

b) nie posiadających ważnego badania technicznego, jeżeli stan techniczny pojazdu miał wpływ na powstanie lub rozmiar szkody.

3) wskutek kradzieży pojazdu lub jego części, jeżeli:

a) w chwili dokonania kradzieży pojazd nie posiadał zainstalowanych urządzeń zabezpieczających przed kradzieżą, określonych w § 10,

b) w chwili dokonania kradzieży pojazd nie był zabezpieczony w sposób przewidziany w jego konstrukcji lub był zabezpieczony w sposób przewidziany w jego konstrukcji, ale nie były uruchomione wszystkie znajdujące się w pojeździe urządzenia zabezpieczające przed kradzieżą określone w § 10, chyba że został on utracony na skutek rozboju,

c) klucze (fabryczne urządzenia służące do otwarcia pojazdu) lub dokumenty pojazdu nie były zabezpieczone poza pojazdem przed dostępem osób niepowołanych, chyba że zostały one utracone wskutek rozboju,

d) poszkodowany nie przedłożył Ergo Hestii dokumentów pojazdu, na podstawie których pojazd był dopuszczony do ruchu w dniu szkody oraz wszystkich kluczy (fabrycznych urządzeń) służących do otwarcia pojazdu w liczbie nie mniejszej niż podanej we wniosku ubezpieczeniowym, wraz z kompletem urządzeń uruchamiających urządzenia zabezpieczające przed kradzieżą, chyba że pojazd został utracony wskutek rozboju,

4) wskutek przywłaszczenia pojazdu przez osobę trzecią.

§ 12

1. Ochrona ubezpieczeniowa nie obejmuje szkód w pojazdach pochodzących z kradzieży lub innego przestępstwa, których własności Ubezpieczony nie nabył do dnia szkody, chyba że właściciel wyraził zgodę na wypłatę odszkodowania na rzecz Ubezpieczonego.

2. Jeżeli właściciel nie wyraził zgody na wypłatę odszkodowania na rzecz Ubezpieczonego, zapłacona składka podlega zwrotowi.

§ 13

1. Ergo Hestia jest wolna od odpowiedzialności, jeżeli Ubezpieczony wyrządził szkodę umyślnie lub wskutek rażącego niedbalstwa, chyba że zapłata odszkodowania odpowiada w danych okolicznościach względom słuszności.

2. Ergo Hestia nie ponosi odpowiedzialności za szkodę wyrządzoną umyślnie przez osobę, z którą Ubezpieczony pozostaje we wspólnym gospodarstwie domowym.

3. Ponadto z zakresu ochrony ubezpieczeniowej wyłączone są szkody powstałe wskutek:

1) działań wojennych, stanu wojennego, stanu wyjątkowego, zamieszek, trzęsienia ziemi, strajków, lokautów oraz aktów terroryzmu i sabotażu, a także konfiskaty, nacjonalizacji, przetrzymywania lub zarekwirowania mienia przez władzę,

2) działania energii jądrowej lub skażenia radioaktywnego, promieni laserowych i maserowych oraz pola magnetycznego i elektromagnetycznego.

4. Z zakresu ochrony ubezpieczeniowej wyłączone są również szkody powstałe:

1) jako następstwa użytkowania pojazdu niezgodnie z jego przeznaczeniem oraz spowodowane przez przewożony ładunek lub bagaż, z wyjątkiem wskazanym w § 3 ust. 25 pkt 4),

2) podczas używania pojazdu, przez Ubezpieczonego lub uprawnionego kierującego, jako narzędzia przestępstwa, chyba, że nie miało to wpływu na powstanie szkody.

3) w czasie używania pojazdu w związku z obowiązkowymi świadczeniami na rzecz wojska lub innych podmiotów, a także powstałe w pojazdach uczestniczących w akcjach protestacyjnych i blokadach dróg,

4) w pojeździe, którego kierujący w chwili wypadku lub przybycia na miejsce wypadku jednostki policji znajdował się w stanie po użyciu alkoholu lub w stanie nietrzeźwości, po użyciu narkotyków lub innych podobnie działających środków, chyba że nie miało to wpływu na powstanie szkody, a także gdy kierujący pojazdem oddalił się z miejsca wypadku, jeżeli tym kierującym był właściciel pojazdu, a także osoba z którą właściciel pojazdu pozostaje we wspólnym gospodarstwie domowym lub inna osoba upoważniona do użytkowania pojazdu, chyba, że nie miało to wpływu na ustalenie okoliczności lub wysokości szkody,

5) w pojeździe, którego kierujący w chwili wypadku nie posiadał wymaganych przez ustawę Prawo o ruchu drogowym lub inne przepisy prawa uprawnień do kierowania pojazdem, jeżeli tym kierującym był właściciel pojazdu, a także osoba z którą właściciel pojazdu pozostaje we wspólnym gospodarstwie domowym lub inna osoba upoważniona do użytkowania pojazdu, chyba, że nie miało to wpływu na ustalenie okoliczności lub wysokości szkody,

6) w pojeździe nielegalnie wprowadzonym na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej,

7) podczas użycia pojazdu do transportu towarów niebezpiecznych, w szczególności takich jak: paliwa, toksyczne substancje chemiczne lub gazy,

8) podczas jazd próbnych, rajdów, wyścigów, treningów, konkursów albo użycia pojazdu jako rekwizytu,

9) podczas użycia pojazdu do nauki jazdy,

10) podczas wynajmowania pojazdu oraz w pojazdach udostępnianych jako pojazdy zastępcze na zasadach innych niż wynajem,

11) w pojazdach prototypowych rozumianych jako modele eksperymentalne opracowane przez producenta samochodów dla nowych serii pojazdów.

5. Za opłatą dodatkowej składki, zakres ochrony ubezpieczeniowej zostanie rozszerzony o szkody wskazane w ust. 4 pkt 8) - 10).
Ergo Hestia
ul. Witosa 25, Olsztyn, Warmińsko-Mazurskie.
Telefon: 698838495, 896512097 http://www.hestiaolsztyn.pl
Ubezpieczenie Olsztyn | Ubezpieczenie Olsztyn | Ubezpieczenie