Sprzedajemy ubezpieczenia wszystkich gatunkow! Posiadamy pelna oferte ubezpieczen m.in. ubezpieczenia domow, mieszkan, samochodow, dzialalnosci gospodarczej oraz ubezpieczenia na zycie. Mamy zarowno atrakcyjne propozycje na nieruchomosci jak i na pojazdy wszelakie. Zapraszamy do zapoznania sie z nasza oferta.


Mapa Targeo

Mapa Google




Wyswietl wieksza mape

  • Godziny otwarcia: 9.00-17.00 (sobota: 10.00-13.00)
  • Adres: ul. Witosa 25; 10-688 Olsztyn
  • Telefony: 698-838-495; (89)651-20-97
  • ubezpieczenia.olsztyn@gmail.com

Rzeczoznawca Komunikacyjny Iława

Rzeczoznawca Komunikacyjny Iława



Juz od kilku miesiecy przerozne towarzystwa ubezpieczen staraja sie spopularyzowac ubezpieczenia ochrony prawnej w Polsce. Niedawno w te przedsiewziecia zaangazowala sie tez Naczelna Rada Adwokacka podpisujac odpowiednia umowe z Concordia. Takze Towarzystwo Ubezpieczen Ochrony Prawnej D.A.S prowadzi kampanie edukacyjno-informacyjna. Poki co niemniej jednak nie widac wiekszego zainteresowania rzeczonymi polisami ochrony prawnej. Takiz moral mozna postawic z analizy ich sprzedazy w internetowym markecie ubezpieczeniowym, w ktorym idzie je nabyc od 8 miesiecy. Zazwyczaj klienci pozyskuja je, o ile wstepuja w zestaw jakiegos pakietu polis. Eksperci rynku ubezpieczeniowego zastanawiajac sie nad przyczyna mizernego zainteresowania tym wytworem okreslili, ze istnieja trzy rozstrzygajace powody tego stanu rzeczy. Pierwszym z nich jest cena ubezpieczenia, jaka wielu osobom wydaje sie zbyt wysoka w stosunku do szkodowosci. To znaczy, mimo ze polisa przydaje sie do rozwiazywania tematow prawnych w zyciu codziennym, to nie zdarzaja sie one znowuz tak systematycznie. A skladke za ubezpieczenie uiszczac trzeba regularnie. Drugim motywem jest marna swiadomosc ubezpieczeniowa. Chodzi tu o to, iz kontrahentom nie przychodza do glowy sytuacje, w jakich mogliby takiej polisy potrzebowac, a skoro tak, to uwazaja ja za niepomocna, gdy o niej slysza. To tez jest przyczyna, przez jaka mnostwo osob nawet nie wie, ze istnieja owego gatunku ubezpieczenia. Ostatni powod, na jaki zwracaja uwage analitycy to lek przed wszelakimi sprawami zwiazanymi z sadem tudziez przepisami prawa. Mozna tu mowic o pewnym mysleniu zyczeniowym na zasadzie checi unikniecia potencjalnych problemow przez niemyslenie o tym, iz moga sie zdarzyc. Przedstawiciel firmy, do ktorej nalezy wymieniony market ubezpieczeniowy twierdzi, ze dla wiekszosci klientow skladnikiem zniechecajacym do zakupu jest cena, chociaz przeciez jest ona wiele mniejsza niz np. sfinansowanie z prywatnej kieszeni uslug adwokata. Roczna skladka za podstawowe ubezpieczenie to okolo 250 polskich zlotych. Natomiast trzy razy tyle trzeba zaplacic jesli chcemy objac ochrona cala rodzine oraz sytuacje polaczone z uzytkowaniem pojazdu oraz mieszkania. Rzeczoznawca Komunikacyjny Iława


Rzeczoznawca Komunikacyjny Bartoszyce

Rzeczoznawca Komunikacyjny Bartoszyce



Choc wiekszych opadow sniegu wciaz nie ma to kwestia czasu jest to kiedy one nastapia. Pojawil sie natomiast inny charakterystyczny dla zimy czynnik, jakim jest chlod. Tak wiec rankiem da sie spotkac coraz wiecej kierowcow, ze skrobaczkami do szyb, zdarzaja sie tez klopoty z wyladowanymi akumulatorami lub zamarznietymi zamkami w drzwiach. Pojawiaja sie tez pierwsze objawy zimy w postaci powiekszonej liczby kolizji drogowych. Najczestszym ich powodem podlug danych policji, sa niesprzyjajace warunki atmosferyczne i nieprzygotowanie do nich samochodu. Co roku ubezpieczalnie rejestruja tez zima podwojnie czy tez trzykroc wiecej zgloszen dotyczacych kolizji oraz awarii. Sporo zdarzen zdarza sie w szczegolnosci w czasie przed swietami Bozego Narodzenia, gdy to wielu kierowcow wybiera sie na sprawunki do sklepow. Bardziej natezony ruch i korki plus nadmienione warunki atmosferyczne przyczyniaja sie do wypadkow. Ten okres to takze czas, w ktorym towarzystwa wyprzedaja wiecej niz na ogol polis assistance. Jednak niezaleznie od tego jak prawidlowo pojazd jest uszykowany do zimy, posiadanie assistance komunikacyjnego to praktyczne rozwiazanie, ktore moze zaoszczedzic mnostwo nerwow, czasu oraz pieniedzy. Nie trzeba przekonywac o tym kierowcow, jacy co najmniej raz korzystali z pomocy, z tego tytulu. Przygotowanie momentalnej pomocy w przypadku kolizji lub usterki jest usluga, na ktora znajduje sie coraz wiecej chetnych. Niemniej jak to zwykle bywa z ubezpieczeniami dobrowolnymi assistance, mimo ze naleza do tej samej grupy polis, bywaja wielorakie. I tak samo jak w przypadku auto-casco nie cena jest najistotniejsza ale zakres ubezpieczenia. Podpisujac owa polise po to by ochraniala kierowce przede wszystkim w zimie wypada zwrocic uwage na to czy gwarantuje pomoc w przewaznie pojawiajacych sie w tym czasie sytuacjach. I nie powinno sie poprzestawac na czytaniu oferty skroconej, w jakiej ubezpieczyciel moze wymieniac, ze zapewnia holowanie samochodu, wyciagniecie go ze sniegu, wymiane kola, dowiezienie paliwa badz zorganizowanie zakwaterowania oraz auta zastepczego. To co z pozoru wyglada na wszechstronna oferte pomocy po przyjrzeniu sie jej dokladniej moze okazac sie, iz posiada co niemiara brakow. Na przyklad, w przypadku poniektorych assistance w O.W.U da sie wyszperac wpis , ze pomoc w wypadku awarii jest zareczana wylacznie wtedy, jak temperatura jest wyzsza od10 stopni C. Innymi slowy, jezeli mroz bedzie bardziej natezony, to w razie awarii kierowca pomocy nie dostanie a rzetelniej nie uzyska jej w ramach assistance. Drugim wylaczeniem moze byc uzaleznienie pomocy w razie awarii od tego w jakiej odleglosci od domu ona nastala. Czesc zakladow ubezpieczeniowych wlacza ograniczenie, polegajace na tym, iz dopiero w pewnej odleglosci od miejsca zamieszkania przypada pomoc. Tak wiec jesli posiadajacy takie assistance kierowca ma klopot rano z uruchomieniem pojazdu, to polisa mu w tym nie pomoze. Wypada tez posiadac wiedze, ze poniektore ubezpieczenia assitance nie maja w ogole w zakresie ochrony sytuacji awarii lecz gwarantuja pomoc tylko w przypadku kolizji drogowej. Tak wiec przed zakupem niezbednym jest baczne przeczytanie Ogolnych Warunkow Ubezpieczenia i dopytania przedstawiciela towarzystwa o zapisy, jakie wywoluja jakies niepewnosci. Polisa ta nie jest droga choc bezsprzecznie jej koszt zalezy od zakresu ochrony ubezpieczeniowej im jest ona szersza tym skladka za assistance wieksza. Ubezpieczenie to w swojej podstawowej wersji calkiem w szeregu przypadkow dorzucane jest za darmo ubezpieczonym kupujacym ubezpieczenia komunikacyjne OC i AUTO-CASCO. Jednak nie znaczy to bez watpliwosci, iz takie podstawowe assistance kazdemu wystarczy. Cena wersji standardowej moze rownac sie od 5 do 31 zl, nalezy jednakowoz pamietac, ze pomoc na jaka zdolamy liczyc w tym wypadku jest nader zawezona. Przy wiekszym rozmiarze bedzie to koszt od 46 do 157 polskich zlotych. Rzeczoznawca Komunikacyjny Bartoszyce


Rzeczoznawca Samochodowy Lubawa

Rzeczoznawca Samochodowy Lubawa

Zwierzchnictwo Zakladu Ubezpieczeniowego Ergo Hestia na radzie prasowej pochwalil sie fenomenami wcielenia nowego planu obslugi interesanta. Firma doszla w swoim czasie do wniosku, iz najlepszym czynnikiem dzialalnosci, jaki oddzialuje na wizerunek ubezpieczyciela nie sa realia sprzedazy polis, lecz sposob likwidacji szkod. Po pierwsze w takim przypadku, udoskonalono dwudziestoczterogodzinny proces sygnalizowania szkod na aparat telefoniczny. Po drugie, przyspieszono dotarcie opiniodawcow do konsumenta (nie pozniej anizeli w ciagu 48 godzin). Po trzecie, zrezygnowano z biur miejscowych i powolano centralne Biuro Likwidacji Szkod, do jakiego w postaci elektronicznej doplywaja materialy od rzeczoznawcow. Po czwarte, w serwisie internetowym spolki wlaczono pierwsza w kraju sposobnosc porozmawiania z wirtualnym pracownikiem o imieniu Hubert, ktory odpowiada na pytania o procedury zwiazane z likwidacja szkod. Na szczescie idzie tez kontaktowac sie z zywym czlowiekiem i w dowolnej chwili nabyc informacje na temat biezacego stanu likwidacji szkody. Jednym z wynikow takiego procesu jest istotne przyspieszenie czasu likwidacji szkod, ktory w tej chwili wynosi odrobine ponad 30 dni. Tu warto niemniej jednak dostrzec, iz w sytuacji, gdy cala procedura obslugi szkody lezy po stronie firmy ubezpieczeniowej, a konsument ma wylacznie ja zglosic, jest to i tak dluzej anizeli ustawowy termin wynoszacy optymalnie 30 dni. Najciekawszym tymczasem rozstrzygnieciem ktore dostarcza Ergo Hestia jest (w ramach autocasco) likwidacja niektorych, nieduzych szkod bez koniecznosci czekania na ogledziny przez rzeczoznawce. W wypadku takich zdarzen jak np. wybicie szyby czy uszkodzenie zamka w trakcie wlamania i tak dalej, o ile szkoda nie przekracza 1500 zlotych, wystarczy przekazac do spolki rachunek za wykonana naprawe. Stwarza to z pewnoscia ewentualnosc naduzyc, ale per saldo towarzystwo ubezpieczen oszczedza na kosztach pracy i dojazdu rzeczoznawcy. Z pewnoscia bardzo wysokie wydatki wcielenia systemu Ergo Hestia rekompensuje sobie m.in. oszczedzajac na wyplatach: spadla liczba zajsc ubezpieczeniowych, zminimalizowala sie srednia wysokosc wyplacanego swiadczenia i wzrosla liczba konsumentow odnawiajacych swe polisy w tej spolce. Rzeczoznawca Samochodowy Lubawa


Rzeczoznawca Komunikacyjny Braniewo

Rzeczoznawca Komunikacyjny Braniewo

Ponizej przedstawiam Panstwu artykul "Definicje AC": Autocasco (AC) dobrowolne ubezpieczenie majatkowe od wynikow uszkodzenia, zniszczenia i kradziezy, majace za przedmiot auta. Zamiarem ubezpieczenia jest zadoscuczynienie finansowych wynikow szkody. Ubezpieczenie AC w tak zwanych wariantach rozszerzonych zdola poza tym zawierac ochrona np kradziez, czy tez skutki wandalizmu innymi slowy sytuacje, na ktore ubezpieczony nie mial wiekszego wplywu. AC Cars angielski producent pojazdow. Przedsiebiorstwo zalozone ponad 100 lat temu zajmuje sie produkcja nade wszystko aut sportowych. Najogromniejsza glorie uzyskalo dzieki wariantowi AC Cobra oraz AC Ace. Firma AC zostala ustanowiona juz w 1901 roku, w 2005 przeniosla sie na Malte i do konca roku 2008 fabrykowala tam w nieznacznej wielkosci egzemplarzy model Cobra. Od poczatku 2009 roku samochody marki AC sa robione w Niemczech przez organizacje Gullwing GmbH. Aktualny model nazywa sie Mark VI (dostepny z silnikami o mocy 437-647 KM). Adult contemporary (AC) tytul muzycznego formatu radiowego, jaka w wolnym tlumaczeniu symbolizuje "nowoczesna muzyke rozrywkowa dla dojrzalego sluchacza". Grupa docelowa formatu sa kobiety oraz mezczyzni w wieku 30-54 lat. Format AC obrazuje muzyke z przeroznych rodzajow od lat 70 po wspolczesne, przy czym zupelnie unika zadziornej muzyki (np. hard rocka, heavy metalu lub hip-hopu), muzyki adresowanej do mlodziezy oraz nastolatkow, a takze muzyki techno oraz dance. Podrodzaje formatu AC: hot adult contemporary (hot AC); soft adult contemporary (soft AC); mainstream adult contemporary (mainstream AC); urban adult contemporary (urban AC); rhythmic adult contemporary (rhytmic AC). Air Canada (AC) kanadyjska narodowa linia lotnicza z rezydencja w Montrealu oferuje loty na trasach do 240 miast. Aktualny team armady liczy 325 samolotow. Powstala w 1937 roku jako czesc innej firmy, a w 1964 roku zostala narodowa linia Kanady. Air Canada jest dziewiata co do liczby pasazerska linia lotnicza na ziemii pod wzgledem wymiarow floty. W 2006 roku skorzystalo z niej 34 mln pasazerow. Czlonek i jeden z zalozycieli sojuszu Star Alliance. Aksjomat wyboru (ozn. AC od ang. Axiom of Choice) jeden z aksjomatow teorii mnogosci mowiacy o zdolnosci skonstruowania zbioru (nazywanego selektorem) zawierajacego doglebnie po jednym skladniku z kazdego zbioru przynaleznego do rodziny niepustych zbiorow rozlacznych. Powszechnie przyjmowane aksjomaty Zermelo-Fraenkela (ZF) teorii mnogosci rozszerzone o AC symbolizuje sie zazwyczaj skrotem ZFC. Aksjomat ten jest niezalezny ZF mozna takze rozwazac modele teorii mnogosci oparte na ZF, w ktorych przyjeto negacje AC. Z tego powodu choc lwia czesc matematykow uznaje i stosuje aksjomat wyboru, to w dowodach twierdzen go wykorzystujacych przyjelo sie jednak zaznaczac ten fakt dowody te mieni sie nieefektywnymi; na ogol sa one takze niekonstruktywne, bowiem mowia czestokroc jedynie o istnieniu danego obiektu, jednak nie pokazuja go (nie podaja konstrukcji; por. intuicjonizm). W wypadku ograniczenia sie do skonczonych rodzin zbiorow aksjomat wyboru jest trywialny (wynika z innych aksjomatow); zaimplementowany dla bezgranicznych rodzin zbiorow takze wydaje sie intuicyjny, chociaz jego konsekwencje bywaja imponujace, na przyklad Stefan Banach i Alfred Tarski korzystajac z AC dowiedli twierdzenie o paradoksalnym rozkladzie kuli (mowiace o mozliwosci rozkladu kuli w trojwymiarowej przestrzeni euklidesowej na szesc czesci, z jakich mozna zlozyc, korzystajac tylko z obrotow i przesuniec, dwie kule o srednicy rownej srednicy kuli wyjsciowej). Aktyn (AC, lac. actinium) niestaly pierwiastek chemiczny kwalifikowany do aktynowcow albo skandowcow. Aktyn jest bardzo aktywny chemicznie i ma wysoka radiotoksycznosc. Miedzynarodowa Komisja Ochrony Radiologicznej (ICRP) ustanowila dopuszczalna ilosc 227AC w organizmie czlowieka na 1 kBq, a kosc jako narzad krytyczny. Na powietrzu latwo sie utlenia. Rozpuszcza sie w kwasie solnym oraz azotowym. Zwiazki aktynu sa izoelektronowe z analogicznymi zwiazkami lantanu sole lantanu uzytkuje sie jako nosniki aktynu. Nazwa pochodzi od greckiego slowa aktinos wskazujacego promien. Francuski chemik André-Louis Debierne odkryl aktyn w 1899 roku na podstawie stwierdzenia promieniowania (stad nazwa) jonizujacego oraz widzialnego (niebieskawego) i wydzielania energii termicznej w przesaczach otrzymanych od Pierre'a i Marii Curie. W tym samym okresie, co Debierne, wykryl ten pierwiastek chemik niemiecki Friedrich Otto Giesel, ktory proponowal nieuznana nazwe emanium (lac. emanare szerzyc sie, rozplywac sie, emanowac). Ante Christum (AC) czyli before Christ przed nasza era (p.n.e.) sformulowanie i skrot wykorzystywane w jezyku polskim, oznaczajace date przed poczatkiem ery chrzescijanskiej, jaki wiazany jest z data narodzenia Jezusa Chrystusa. Odpowiada on lacinskiemu skrotowi AC, czyli ante Christum lub angielskiemu B.C. lub BC, czyli before Christ (pol. "przed Chrystusem"). Pod koniec XVIII wieku do nazwania roku przed data narodzenia Chrystusa stosowano skrot A.CHr.n. (Ante Christum natum). Na potrzeby historii i astronomii daty wszystkich wydarzen z tego okresu sa umownie podawane wedlug kalendarza julianskiego. Natomiast astronomowie, odmiennie anizeli historycy, posluguja sie, wprowadzona w 1740 przez Cassiniego, notacja (rachuba) uwzgledniajaca rok 0 (zerowy). Numer roku, wg tej notacji, opatruje sie znakiem (minus). Symbolizuje to, iz rok 1 p.n.e. w historii, jest rokiem 0 w astronomii, rok 2 p.n.e. w historii jest rokiem1 w astronomii itd. Cyjanowodor Oznaczenie wojskowe "AC" nieorganiczny zwiazek chemiczny zbudowany z wodoru, wegla oraz azotu. Jest mocno toksyczny (dawka smiertelna wynosi okolo 50-60 mg). W temperaturze pokojowej jest to bezbarwna, swobodnie parujaca ciecz o intensywnym zapachu gorzkich migdalow, ktory moze byc jednak niewyczuwalny przez niektore osoby. Z woda tworzy stosunkowo slaby kwas cyjanowodorowy, ktorego sole nosza nazwe cyjankow. Prad przemienny (ang. alternating current, AC) charakterystyczny przypadek pradu elektrycznego okresowo zmiennego, w jakim wartosci chwilowe podlegaja zmianom w powtarzalny, cykliczny sposob, z wyznaczona czestotliwoscia. Wartosci chwilowe natezenia pradu przemiennego przyjmuja naprzemiennie wartosci dodatnie oraz ujemne (w nastepstwie tego nazwa przemienny). W wiekszosci wypadkow pozadanym jest, tak aby wartosc srednia calookresowa (to znaczy skladowa stala) wynosila zero. Stosunkowo najwieksze znaczenie praktyczne maja prad oraz napiecie o przebiegu sinusoidalnym. Dlatego tez, w zargonie technicznym po wielokroc nazwa prad przemienny oznacza po prostu prad sinusoidalny. Jesli zaklocenia albo nieliniowosc powoduja zdeformowanie sinusoidalnego szkicu, wowczas taki niesinusoidalny przebieg nosi nazwe przebiegu odksztalconego. Rzeczoznawca Komunikacyjny Braniewo


Rzeczoznawca Majątkowy Bartoszyce

Rzeczoznawca Majątkowy Bartoszyce

Kierownictwo Zakladu Ubezpieczeniowego Ergo Hestia na konferencji prasowej pochwalil sie skutkami wpasowania nowego planu obslugi klienta. Firma doszla w swoim czasie do moralu, iz najlepszym komponentem dzialalnosci, jaki oddzialywa na wizerunek firmy ubezpieczeniowej nie sa warunki sprzedazy polis, tylko metoda likwidacji szkod. Po pierwsze wiec, udoskonalono trwajacy cala dobe proces zglaszania szkod na aparat telefoniczny. Po drugie, przyspieszono dotarcie opiniodawcow do interesanta (nie pozniej anizeli w ciagu 48 godzin). Po trzecie, zrezygnowano z biur terenowych i wykreowano centralne Biuro Likwidacji Szkod, do ktorego w formie elektronicznej docieraja materialy od opiniodawcow. Po czwarte, w serwisie internetowym organizacji wlaczono pierwsza w kraju ewentualnosc porozmawiania z wirtualnym pracownikiem o imieniu Hubert, ktory odpowiada na zagadnienia o metody zwiazane z likwidacja szkod. Na szczescie idzie rowniez kontaktowac sie z zywym czlowiekiem i w dowolnej chwili uzyskac informacje na temat obecnego stanu likwidacji szkody. Jednym z efektow takiego procesu jest potezne zwiekszenie szybkosci czasu likwidacji szkod, ktory aktualnie wynosi nieco ponad 30 dni. Tu zaleca sie wszelako zauwazyc, ze w sytuacji, gdy cala procedura obslugi szkody lezy po stronie firmy ubezpieczeniowej, a petent ma jedynie ja zglosic, jest to i tak dluzej anizeli ustawowy termin wynoszacy optymalnie 30 dni. Najciekawszym aczkolwiek wyjsciem ktore dostarcza Ergo Hestia jest (w ramach ac) likwidacja poniektorych, niewielkich szkod bez niezbednosci czekania na ogledziny przez rzeczoznawce. W razie takich wydarzen jak na przyklad wybicie szyby badz zniszczenie zamka podczas wlamania i tak dalej, jezeli szkoda nie przekracza 1500 zlotych, wystarczy wyslac do firmy paragon za dokonana naprawe. Tworzy to bezspornie moznosc naduzyc, ale per saldo towarzystwo ubezpieczen oszczedza na kosztach pracy i dojazdu rzeczoznawcy. Oczywiscie bardzo wysokie koszty wprowadzenia systemu Ergo Hestia wynagradza sobie miedzy innymi oszczedzajac na wyplatach: spadla wielkosc kolizji ubezpieczeniowych, obnizyla sie srednia wysokosc wyplacanego swiadczenia i wzrosla liczba klientow odnawiajacych swe polisy w tej firmie. Rzeczoznawca Majątkowy Bartoszyce


Rzeczoznawca Komunikacyjny Elbląg

Rzeczoznawca Komunikacyjny Elbląg

Na temat odpowiedzialnosci przewoznika rozpisuja sie bardziej lub mniej uznani prawnicy i fachowcy. Z prostota mozna przeto wypatrzyc niemalo materialow oraz wskazowek na wspomniany temat, ktore moim stanowiskiem dosc calosciowo rozpatruja poruszana problematyke. W praktyce, gros transportowcow nie dysponuje wlasna flota oraz nie ma licencji na sprawowanie miedzynarodowego transportu drogowego i ogranicza aspekt wlasnej aktywnosci zaledwie do organizowania przewozu ladunkow. Esencja spedycji jest praktykowanie operacji niezbednych do przemieszczenia ladunku. Wynika to z artykulu 794 kodeksu cywilnego, ktory wyznacza dosc czytelnie, ze obowiazki przewoznika bazuja tylko na organizowaniu przemieszczania materialu z punktu A do punktu B (jesli do tego ogranicza swoja dzialalnosc). Art. 794 kodeksu cywilnego nie zobowiazuje przewoznika do samego przewozu. Wieksza czesc spolek spedycyjnych oraz przewoznikow wiedzie dzialalnosc spedycyjna w uproszczonym rozmiarze. Dla takiej dzialalnosci, sztampowymi uslugami spedycyjnymi sa miedzy innymi: poradnictwo spedycyjne swiadczenie porad w aspekcie przygotowania transportu; zawieranie z przewoznikami umow o przewoz; dobor sposobu przewozu; pilnowanie procesow scementowanych z zaladunkiem, przeladunkiem, przewozem oraz rozladunkiem produktow; ubezpieczanie towaru. Jak juz nadmienilem, zasadniczym obowiazkiem przewoznika jest organizowanie przemieszczania towaru z punktu A do punktu B. Spedytor, przy sprawianiu swoich obowiazkow, zgodnie z art. 355 kodeksu cywilnego zobligowany jest do zachowania nalezytej starannosci. Owa nalezyta starannosc manifestuje sie miedzy innymi tym, iz spedytor musi dosc dokladnie wykonac usluge (mowimy tutaj o wykonaniu uslugi spedycji), stosowac wszelkie zalecenia zleceniodawcy okreslone w umowie albo zleceniu a takze powierzyc wykonanie przewozu takim spedytorom (ewentualnie ustawienie przewozu dalszym przewoznikom), jacy z uwagi na ich fachowosc zasluguja na zaufanie, czyli daja gwarancje wykonania zlecenia, posiadaja adekwatne zezwolenia, ubezpieczenie oraz samochody do przewozu towaru, itp. Rzeczoznawca Komunikacyjny Elbląg


Rzeczoznawca Komunikacyjny Pasym

Rzeczoznawca Komunikacyjny Pasym

Rzeczoznawca to urzad przypisywany na podstawie akuratnych przepisow szczegolnych, jednostkom o wysokich kwalifikacjach i wlasciwie obszernym, udokumentowanym doswiadczeniu w okreslonej sferze oraz specjalnosci zawodowej. Poszczegolne kodeksy, wyznaczajace reguly przydzielania tytulu rzeczoznawcy, okreslaja wymagania ktore musi osiagnac osoba ubiegajaca sie o miano rzeczoznawcy. Po spelnieniu oraz udokumentowaniu tych wymagan, niezbednym jest zazwyczaj zdac test panstwowy, w przypadku urzedu rzeczoznawcy w okreslonym zawodzie, czy tez egzamin w stowarzyszeniu czy innej instytucji w przypadku tytulow w roznych dziedzinach nie wynikajacych z przepisow prawa. Do kluczowych wymagan nalezy w wiekszosci wypadkow: - posiadanie na odpowiednim pulapie oraz w danym kierunku wyksztalcenia wyzszego, niejednokrotnie musi to byc tytul magistra, w poniektorych przypadkach wymagane sa dodatkowo studia podyplomowe spelniajace scharakteryzowane minimum programowe, - udokumentowana w adekwatny z wymaganiami sposob praktyka zawodowa, trwajaca okres nie krotszy anizeli zawarty w regulach prawnych oraz spelniajaca warunki programowe, oraz poswiadczona poprzez osoby i/lub instytucje nadzorujace praktyke, odbyta po uzyskaniu odpowiedniego wyksztalcenia badz uprawnien, - niekiedy zadana jest opinia otoczenia zawodowego (stowarzyszenia, izby zawodowej), czy tez kilku osob posiadajacych juz dany tytul rzeczoznawcy, - przynaleznosc do stosownej instytucji (na przyklad izby zawodowej), - niekaralnosc, - zdanie testu. Czynienie rzeczoznawstwa w okreslonej sferze wiaze sie czesto z podjeciem okazalych zobowiazan oraz przyjeciem na siebie ustalonych obciazen wynikajacych ze statutow, na przyklad obowiazek pelnienia funkcji bieglego sadowego i inne. To rowniez ogromna odpowiedzialnosc. Do rzeczoznawcy zwracaja sie zleceniodawcy najczesciej w skomplikowanych sytuacjach, nieraz kryzysowych, awariach, materiach kontrowersyjnych oraz katastrofach. Od oceny rzeczoznawcy nie tylko zalezy los wielkiego majatku prywatnego i zbiorowego (wielkiej wartosci), ale tez zdrowie i zycie ludzi. Potoczne i encyklopedyczne okreslenie "rzeczoznawca". Powszedne i precyzowane w encyklopediach popularnonaukowych oraz leksykonach znaczenie slowa rzeczoznawca jest zdecydowanie mniej formalne oraz odnosi sie zasadniczo do specjalisty, eksperta, jaki pelni funkcje doradcza, wykonuje opinie (np. prawne, ekonomiczne, budowlane ocene moze wydac inzynier, ktory nie ma tytulu rzeczoznawcy, i inne) lub orzeczenia w sytuacjach spornych. Rzeczoznawca Komunikacyjny Pasym


Rzeczoznawca Komunikacyjny Morąg

Rzeczoznawca Komunikacyjny Morąg

Odnoszac sie do zagadnienia terminow likwidacji szkod w ubezpieczeniach obowiazkowych i dobrowolnych transmitujemy nizej wymienione wyjasnienia, ktore maja na celu w przekonujacy sposob przedstawic wyzej wymieniona tematyke. W zaleznosci od sposobu ubezpieczenia terminy likwidacji szkody dostosowywane sa w odmiennych aktach prawnych. W przypadku ubezpieczen obowiazkowych, np. ubezpieczenie odpowiedzialnosci cywilnej wlascicieli aut mechanicznych, termin likwidacji szkody okreslony jest w artykul. 14 ust 1 regulacji z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiazkowych, Ubezpieczeniowym Funduszu Gwarancyjnym i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dziennik ustaw Nr 124, poz. 1152 ze zm.) zaklad ubezpieczen jest zobowiazany do zaplaty zadoscuczynienia w terminie 30 dni liczac od dnia zlozenia obwieszczenia o stracie. Zgodnie z ustep 2 powolanego przepisu, o ile w tym terminie nie bylo mozliwe wyjasnienie okolicznosci nieodzownych do ustalenia odpowiedzialnosci zakladu ubezpieczen badz wysokosci swiadczenia, odszkodowanie powinno byc wyplacone w ciagu 14 dni od dnia, w ktorym przy zachowaniu odpowiedniej starannosci wyjasnienie tych okolicznosci bylo mozliwe, nie pozniej jednak niz w czasie 90 dni od dnia zlozenia zawiadomienia o szkodzie. Ustawa prognozuje jeden wyjatek od tej zasady przekroczenie maksymalnego terminu 90 dni jest mozliwe jedynie w przypadku, gdy stwierdzenie odpowiedzialnosci towarzystwu ubezpieczen lub tez okreslenie wielkosci zadoscuczynienia uzaleznione jest od toczacego sie postepowania karnego lub cywilnego. Co do zasady, zaklad ubezpieczen jest prawnie zobowiazany do zrealizowania postepowania wyjasniajacego we prywatnym zakresie i zastosowanie tego przepisu jest mozliwe jedynie w szczegolnych przypadkach. Jednak bezsporna czesc swiadczenia towarzystwo ubezpieczen jest zobowiazany wyplacic w terminie 30 dni od dnia zgloszenia szkody. Osoba uprawniona do odszkodowania nie moze odmowic przyjecia kwoty bezdyskusyjnej, przy czym jej przyjecie nie zamyka drogi do dochodzenia pozniejszych zadan. Dochodzenie tych zadan nie bedzie jednak mozliwe wowczas, gdy zostanie zawarta ugoda ugoda jest umowa i jej postanowienia wiaza obie strony i jej rozwiazanie wymaga porozumienia sie dwoch stron. W wypadku wyplaty kwoty bezsprzecznej dobrze jest w korespondencji z ubezpieczycielem zaznaczyc, ze nie stanowi ona calkowitego zadoscuczynienia zglaszanych roszczen. W wypadku niemoznosci zadoscuczynienia roszczen poszkodowanego w calosci lub w czesci w czasie 30 dni towarzystwo ubezpieczen jest zobowiazany wskazac pisemnie przyczyny zwloki, jak rowniez hipotetyczny termin zajecia rozstrzygajacego stanowiska co do wyplaty odszkodowania. Zgodnie z artyk. 14 ustep. 3a powolanej wczesniej regulacji, w wypadku niewyplacenia przez towarzystwo ubezpieczen odszkodowania w przewidzianych terminach lub niespelnienia obowiazku zawiadomienia poszkodowanego pisemnie o przyczynach zwloki i przypuszczalnym terminie zaplaty zadoscuczynienia, poszkodowany ma mozliwosc powiadomienia o tych nieprawidlowosciach Knf, ktora zastosuje wowczas zalozone prawem srodki nadzorcze. W wypadku zajscia bezpodstawnej zwloki w postepowaniu likwidacyjnym poszkodowanemu przypada roszczenie o odsetki ustawowe. W przypadku ubezpieczen dobrowolnych, np. auto-casco, OC przewoznika, czy tez OC w zyciu prywatnym, termin zakonczenia likwidacji szkody regulowany jest przepisami kodeksu cywilnego. Zgodnie z artyk. 817 kodeksu cywilnego, ubezpieczyciel obowiazany jest spelnic swiadczenie w czasie 30 dni, liczac od daty otrzymania zawiadomienia o wypadku. Gdyby wyjasnienie w powyzszym czasie okolicznosci nieodzownych do ustalenia odpowiedzialnosci ubezpieczyciela ewentualnie wielkosci swiadczenia okazalo sie niemozliwe, swiadczenie powinno byc spelnione w ciagu 14 dni od dnia, w ktorym przy prowadzeniu odpowiedniej starannosci wyjasnienie tych okolicznosci bylo mozliwe. Jednakze bezsporna czesc swiadczenia ubezpieczyciel powinien spelnic w terminie 30 dni od dnia zgloszenia szkody. Zgodnie z § 3 powolanego artykulu, umowa ubezpieczenia (np. negocjowana indywidualnie) lub ogolne warunki ubezpieczenia moga przewidywac inne terminy, lecz tylko takie, ktore sa korzystniejsze dla uprawnionego do odszkodowania, niz terminy okreslone w przepisach kodeksu cywilnego. Takze w wypadku ubezpieczen dobrowolnych zgodnie z artyk. 16 ust. 2 ustaw. z dnia 22 maja 2003 r. o dzialalnosci ubezpieczeniowej (Dziennik ust. Nr. 124, pozycja 1151 ze zmian.) jezeli towarzystwo ubezpieczen nie zachowa terminu zaplaty zadoscuczynienia zaplanowanego w umowie, lub tez w kodeksie cywilnym, jest zobowiazany do pisemnego obwieszczenia osoby zglaszajacej roszczenie o odszkodowanie o przyczynach niemoznosci spelnienia zglaszanych zadan. W wypadku wystapienia nieusprawiedliwionej zwloki w postepowaniu likwidacyjnym uprawnionemu do swiadczenia przysluguja odsetki ustawowe, o ile zawarta umowa ubezpieczenia nie szacuje innej wysokosci odsetek. Jak widac, istnieja pewne roznice pomiedzy terminem likwidacji szkody w ubezpieczeniu obowiazkowym a terminem w ubezpieczeniu dobrowolnym. W przypadku ubezpieczenia obowiazkowego przepisy usta. o ubezpieczeniach obowiazkowych regulujace kwestie czasu trwania postepowania likwidacyjnego sa przepisami bezwzglednie obowiazujacymi, a wiec nie jest mozliwe wdrozenie innych terminow oczywiscie termin 30 dni jest terminem granicznym, nie oznacza to, ze towarzystwo ubezpieczen nie moze wyplacic odszkodowania przed uplywem tego terminu. W wypadku zas ubezpieczen dobrowolnych, przepisy kodeksu cywilnego, wskazujac 30 dniowy termin likwidacji szkody dopuszczaja przyjecie w umowie innego terminu, pod warunkiem jednak, ze bedzie to termin korzystniejszy dla poszkodowanego. Kolejna roznica pomiedzy regulacjami okreslajacymi terminy likwidacji szkody w ubezpieczeniach obowiazkowych i dobrowolnych jest wprowadzenie w ubezpieczeniach obowiazkowych gornej granicy czasu likwidacji szkody w wysokosci 90 dni od dnia zlozenia zawiadomienia o szkodzie, przy czym przekroczenie tego terminu jest mozliwe jak bylo juz mowione poprzednio jedynie w wypadku, gdy stwierdzenie odpowiedzialnosci zakladu ubezpieczen lub tez zdefiniowanie wielkosci odszkodowania uzaleznione jest od toczacego sie postepowania karnego lub cywilnego. Przepisy regulujace kwestie terminu likwidacji szkody zawieraja takze roznice dotyczace mozliwosci nakladania przez Knf na towarzystwa ubezpieczen sankcji z tytulu nieuzasadnionej zwloki w wyplacie swiadczenia, jak rowniez niespelnienia obowiazku zawiadomienia poszkodowanego o przyczynach zwloki w wyplacie swiadczenia i prawdopodobnym terminie jego zaplaty o ile w ubezpieczeniach obowiazkowych Komisja Nadzoru Finansowego ma obowiazek nalozenia sankcji, o tyle w wypadku ubezpieczen dobrowolnych decyzje o nalozeniu sankcji podejmuje sama Komisja. W procesie likwidacji szkody zdarza sie, iz ubezpieczajacy kwestionuja wysokosc swiadczenia. W przypadku zakwestionowania stanowiska towarzystwu ubezpieczen i wniesienia odwolania, towarzystwa ubezpieczen choc najczesciej nieslusznie traktuja je jako zgloszenie okolicznosci wymagajacych uzasadnienia, a co za tym idzie pozwalajacych na wyplate swiadczenia w 14 dni po ich wyjasnieniu. Zdarza sie takze, iz zaklady ubezpieczen, na podstawie stworzonych przez siebie procedur, ustalaja termin np. 30 dniowy odpowiedzi na pismo zlozone przez skarzacego. Procedury te jednak nie wiaza osoby skladajacej to pismo, gdyz jedynymi wiazacymi terminami sa terminy zawarte w powyzej omowionych przepisach regulujacych kwestie terminu likwidacji szkody. Nie istnieja bowiem przepisy szczegolne, jakie wprowadzalyby odrebny termin odpowiedzi na pismo odwolawcze od stanowiska towarzystwu ubezpieczen. Nadto, zauwazyc nalezy, iz zakwestionowanie stanowiska towarzystwu ubezpieczen przez osobe skladajaca odwolanie jest najczesciej jedynie zadaniem dokonania weryfikacji i korekty poczynionych przez ten towarzystwo ustalen, a nie zgloszeniem okolicznosci wymagajacych uzasadnienia. Dlatego tez, w zwiazku z faktem, ze skladane odwolania maja najczesciej scisly zwiazek z przyjeciem przez zaklad ubezpieczen blednych danych, sprawdzenie tych danych winno odbyc sie w ramach wyznaczonego przepisami terminu likwidacji szkody i skutkowac ewentualnym naliczeniem odsetek za zwloke w likwidacji szkody. Zdarzaja sie rowniez przypadki, gdy osoba uprawniona do odszkodowania przekazuje towarzystwoowi ubezpieczen dodatkowe informacje majace wplyw na proces likwidacji szkody, badz kwestionuje rozwiazania przyjete przez towarzystwo ubezpieczen np. na podstawie blednych badz niepelnych informacji przekazanych przez samego uprawnionego do odszkodowania wowczas odwolanie takie w pewnych sytuacjach moze byc zakwalifikowane jako okolicznosc do tlumaczenia, jednak winna byc ona wyjasniona w mozliwie najkrotszym czasie tj. przy uzyciu stosownej starannosci. Rzeczoznawca Komunikacyjny Morąg


Rzeczoznawca Majątkowy Górowo Iławeckie

Rzeczoznawca Majątkowy Górowo Iławeckie

Ergo Hestia rozwija jakosc obslugi dzieki skargom klientow! W mysl zasady przejrzystosci przedsiewziecia, Ergo Hestia jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce wydaje kolejny kwartalny raport o obsludze skarg oraz odwolan swoich petentow; Meldunki dzieki Olsztyn OC powstaja na bazie comiesiecznych, rozbudowanych sprawozdan dla Zarzadu Ergo Hestii o skargach i odwolaniach; Sopocki ubezpieczyciel komunikuje, na co przewaznie skarza sie ubezpieczeni oraz poszkodowani. Przedstawia takze, jak wykorzystuje moraly wyciagniete ze skarg klientow, azeby ulepszyc swoje przedsiewziecia na przyszle losy; Ergo Hestia opracowala dwa wspolczynniki, ktore pokazuja, jak nagminnie klienci przekazuja uwagi do aktualnej obslugi. To juz drugi trymestr, w ktorym Grupa Ergo Hestia redaguje meldunek "Skargi oraz Odwolania". Wymieniamy w nim najistotniejsze symptomy dotyczace obslugi interesantow: wskaznik skarg i wykladnik odwolan. Uwidoczniaja one, jak firma obsluguje ubezpieczonych, jacy sa niezadowoleni. Firma objawia takze wcielane przemiany, ktore sa konsekwencja uwag kontrahentow. Dzieki analizie wskaznikow jakosci mamy z pierwszej reki wiadomosci o tym, co jako spolka winnysmy usprawnic w procesach obslugi mowi Agnieszka Zych, dyrektor Biura Zapytan oraz Reklamacji Ergo Hestii. Analitycy Ergo Hestii wypracowali dwa wskazniki, jakie pomagaja pilnowac pulap obslugi petentow: 1. Wskaznik skarg: to stosunek skarg wyjasnionych do liczebnosci sprzedanych polis. W drugim kwartale 2012 r. wskaznik ten wyniosl 0,54%. W porownaniu do pierwszego kwartalu zwiekszyl sie on zaledwie o 0,08%. W drugim kwartale odnotowalismy stabilizacje wskaznika w kazdym miesiacu. To znaczy, ze podtrzymujemy wysoki poziom obslugi komentuje Agnieszka Zych. 2. Wskaznik odwolan to z kolei stosunek odwolan kontrahentow od decyzji Ergo Hestii, do ilosci szkod zlikwidowanych przez spolke. To nowe podejscie do badania poziomu satysfakcji klientow z decyzji podejmowanych przez Zaklad ubezpieczeniowy. W drugim kwartale 2012 roku wskaznik wyniosl 5,01%. W porownaniu do pierwszego kwartalu podniosl sie on nieznacznie o 0,03%. Rowniez w przypadku odwolan mozemy mowic o utrzymaniu duzego pulapu zadowolenia naszych kontrahentow z decyzji Ergo Hestii. Tendencja wolumenu wyjasnianych odwolan w drugim kwartale 2012 r. jest stala, likwidujemy przy tym coraz mniej szkod. To wszystko spowodowalo nierosle wahania wskaznika w poszczegolnych miesiacach, ktore ostatecznie przelozyly sie na bardzo dobry wynik koncowy. Na co skarza sie Interesanci, od czego sie odwoluja? W drugim kwartale 2012 roku wsrod skarg klientow zgloszonych do Ergo Hestii dominowaly te, ktore dotyczyly obslugi polis. Ten motyw dotyczyl 38% wyjasnianych spraw zgloszonych w ramach skarg w wiekszosci wypadkow interesanci byli zawiedzeni z nieslusznego wznowienia polisy OC i z opoznien w rozliczaniu polis po sprzedazy auta. W duzej mierze wplynela na to w ostatnim czasie zrealizowana nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych, jaka wymagala od Towarzystw ubezpieczeniowych nowego ustawienia procesow dotyczacych obslugi polis OC posiadaczy pojazdow mechanicznych. 15% skarg zgloszonych do Ergo Hestii polaczonych bylo z przebiegiem likwidacji szkod. Tutaj ubezpieczeni zazwyczaj zglaszali uwagi do czasu obslugi odwolania. Tylko co dziewiata skarga dotyczyla windykacji. Z kolei w odwolaniach kontrahenci w wiekszosci wypadkow nie zgadzaja sie z wielkoscia wyplacanego odszkodowania. Do tej rzeczy odnosi sie dwie trzecie pism kierowanych do Ergo Hestii. Jak na problemy klientow zareagowala Ergo Hestia (wybrane przyklady)? 1. Nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych narzucila na Zaklady ubezpieczeniowe zmiany m.in. w procesie wznawiania polis OC. Po pierwszym okresie funkcjonowania zmian ucielesnilismy ulepszenia na podstawie skarg klientow. Sa to przede wszystkim przemiany systemowe uszczelniajace przebieg wznawiania polis oraz nowe wymagania raportowe, ktore z duzym wyprzedzeniem poinformuja nas o statusie polisy. Nasi interesanci beda powiadamiani o konczacym sie ubezpieczeniu obowiazkowym na 14 dni przed zakonczeniem ochrony na polisie. 2. W odpowiedzi na potrzeby kontrahentow rozszerzylismy problematyke rozmow konsultantow naszej Infolinii. Stale lustrujemy wszystkie parametry pracy naszych infolinii, tak aby zapewnic kontrahentom najwyzszy jakoscia serwis. Zadecydowalismy pojsc krok naprzod i ustalic, z jakimi pytaniami w tej chwili telefonuja konsumenci. W tym celu zweryfikowalismy istniejaca tematyke rozmow i rozszerzylismy ja o nowe punkty, w tym rejestrujemy kolejny kontakt klienta w tej samej sprawie albo szczegoly dotyczace problemow zglaszanych reklamacji. Obserwujemy takze watki powiazane z odwolaniem klienta od decyzji likwidacyjnej. Po analizach tematow rozmow podejmiemy dzialania, jakie wyprzedza albo wyeliminuja pytania petentow. 3. Dzieki naszym raportom skrocilismy czas obslugi odwolan. Cykliczne raporty dotyczace obslugi skarg i odwolan zezwolily na rychle zdiagnozowanie opoznien w analizowaniu odwolan. Analiza informacji spowodowala, iz natychmiast zdolalismy podjac dzialania prewencyjne, w wyniku ktorych w okresie od marca biezacego roku do czerwca udalo nam sie przyciac czas obslugi odwolan o ponad 30%. Raporty Skarg oraz Odwolan to cykliczna publikacja Grupy Ergo Hestia. Ich celem jest uwidocznienie, w ktorych aspektach poprawiamy sie pod wplywem uwag klientow. Raporty sa publikowane co kwartal. Rzeczoznawca Majątkowy Górowo Iławeckie


Tworzenie projektu OmniSPEED - 2013-01-23

Tworzenie projektu OmniSPEED - 2013-01-23

Szefostwo Towarzystwa Ubezpieczeniowego Ergo Hestia na radzie prasowej pochwalil sie rezultatami wbudowania nowego planu obslugi interesanta. Firma doszla w swoim czasie do wniosku, ze najlepszym modulem rentownosci, jaki oddzialuje na wyobrazenie ubezpieczyciela nie sa warunki sprzedazy polis, tylko procedura likwidacji szkod. Po pierwsze dlatego, poprawiono dwudziestoczterogodzinny proces sygnalizowania szkod na telefon. Po drugie, przyspieszono dotarcie rzeczoznawcow do kontrahenta (nie pozniej anizeli w ciagu 48 godzin). Po trzecie, odstapiono z biur regionalnych i powolano centralne Biuro Likwidacji Szkod, do jakiego w formie elektronicznej dochodza materialy od rzeczoznawcow. Po czwarte, w serwisie internetowym firmy uruchomiono pierwsza w kraju sposobnosc porozmawiania z wirtualnym pracownikiem o imieniu Hubert, ktory odpowiada na zagadnienia o metody powiazane z likwidacja szkod. Na szczescie jest dozwolone tez kontaktowac sie z zywym czlowiekiem i w kazdej chwili posiasc informacje na temat dotychczasowego stanu likwidacji szkody. Jednym z skutkow takiego systemu jest horrendalne zwiekszenie szybkosci terminu likwidacji szkod, ktory na chwile obecna wynosi nieduzo ponad 30 dni. Tu warto niemniej jednak dojrzec, ze w sytuacji, kiedy cala procedura obslugi szkody lezy po stronie ubezpieczyciela, a klient ma wylacznie ja zglosic, jest to i tak dluzej anizeli ustawowy termin wynoszacy maksymalnie 30 dni. Najciekawszym jakkolwiek rozstrzygnieciem ktore proponuje Ergo Hestia jest (w ramach auto-casco) likwidacja poniektorych, nieznacznych szkod bez potrzeby czekania na ogledziny przez rzeczoznawce. W razie takich wydarzen jak np. wybicie szyby lub uszkodzenie zamka podczas wlamania itp., o ile szkoda nie przewyzsza 1500 zlotych, wystarczy przeslac do firmy kwit za sporzadzona naprawe. Tworzy to bez watpienia mozliwosc naduzyc, ale per saldo towarzystwo ubezpieczen oszczedza na kosztach pracy i dojazdu rzeczoznawcy. Naturalnie bardzo wysokie wydatki wbudowania systemu Ergo Hestia wynagradza sobie m.in. oszczedzajac na wyplatach: spadla liczba zdarzen ubezpieczeniowych, obnizyla sie przecietna wielkosc wyplacanego swiadczenia i wzrosla liczba klientow odnawiajacych swe polisy w tej firmie. Tworzenie projektu OmniSPEED - 2013-01-23