Sprzedajemy ubezpieczenia wszystkich gatunkow! Posiadamy pelna oferte ubezpieczen m.in. ubezpieczenia domow, mieszkan, samochodow, dzialalnosci gospodarczej oraz ubezpieczenia na zycie. Mamy zarowno atrakcyjne propozycje na nieruchomosci jak i na pojazdy wszelakie. Zapraszamy do zapoznania sie z nasza oferta.


Mapa Targeo

Mapa Google




Wyswietl wieksza mape

  • Godziny otwarcia: 9.00-17.00 (sobota: 10.00-13.00)
  • Adres: ul. Witosa 25; 10-688 Olsztyn
  • Telefony: 698-838-495; (89)651-20-97
  • ubezpieczenia.olsztyn@gmail.com

Rzeczoznawca Majątkowy Sępopol

Rzeczoznawca Majątkowy Sępopol



Ubezpieczalnie wspominaja o prymitywnej swiadomosci ubezpieczeniowej Polakow przewaznie przy okazji komentowania zestawienia rezultatow sprzedazy okreslonych ubezpieczen w Polsce oraz w regionach Europy Zachodniej. Wszakze jak sie pokazuje ta niepokazna swiadomosc dotyczy tez wiedzy na temat upowaznien wynikajacych z bycia poszkodowanym. Kilka dni temu swoimi przezyciami w tym wzgledzie podzielila sie Kancelaria Radcow Prawnych Europejskiego Centrum Odszkodowan. Jak sie uzewnetrznia od groma jednostek poszkodowanych w zdarzeniach samochodowych nie wie, o zwrot ktorych kosztow moze wystapic do towarzystwa ubezpieczen, w ktorej sprawca podpisal ubezpieczenie OC. Przewaznie ich zadania sprowadzaja sie do swiadczenia za poniesiony uszczerbek na zdrowiu oraz ewidentnie do zwrotu kosztu naprawy auta. Kancelaria przypomina, ze w razie szkod osobowych, poszkodowani moga domagac sie dodatkowo zwrotu kosztow, jakie musieli poniesc z tytulu leczenia oraz rehabilitacji. Liste tych wydatkow idzie wypatrzyc w Kodeksie Cywilnym, w artykule 444. Przynaleza do nich koszty poniesione na sfinansowanie leczenia i rehabilitacji, nabycie przyrzadu ortopedycznego oraz wozkow inwalidzkich, w razie powstania niepelnosprawnosci wydatkow przystosowania pomieszczen do potrzeb poszkodowanego. Poza tym zaklad ubezpieczen ma obowiazek zwrotu pieniedzy za opieke innych osob nad poszkodowanym, za specjalistyczna diete, operacje plastyczne i za przejazdy, ktore maja powiazanie z leczeniem jednak rowniez z odwiedzinami krewnych osob. Jak wskutek tego widac spis tych zwrotow jest calkiem spory. Mimo to z doswiadczen Kancelarii wynika, ze ubezpieczyciele po wielokroc mnoza przeszkody na drodze wyplaty zadoscuczynien. Przykladowo odrzucaja oddania kosztow za prywatne wizyty lekarskie argumentujac, iz poszkodowani powinni korzystac ze swiadczen w ramach NFZ. Klopot w tym, iz na specjalistyczne swiadczenia w ramach publicznej sluzby zdrowia trzeba czasami oczekiwac calkiem dlugo. Dlatego Kancelaria reprezentujac swoich kontrahentow w sadach wciaz uwydatnia, iz maja oni prawo do jak najszybszego leczenia oraz powrotu do zdrowia. Trzeba przeciez pamietac, ze sama znajomosc o tym co ubezpieczenie OC sprawcy moze oplacic nie starczy. Trzeba jeszcze zadbac o zebranie doglebnej specyfikacji wydatkow, jakie poszkodowany poniosl. Ta dokumentacja to przede wszystkim wszelkie rachunki oraz faktury ale zarowno dokumenty potwierdzajace wizyty u lekarzy i korzystanie z uslug rehabilitantow. Rzeczoznawca Majątkowy Sępopol


Rzeczoznawca Samochodowy Olsztyn

Rzeczoznawca Samochodowy Olsztyn

Ergo Hestia usprawnia stan obslugi dzieki skargom klientow! W mysl reguly przejrzystosci dzialania, Ergo Hestia jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce umieszcza nastepny kwartalny raport o obsludze skarg oraz odwolan swoich kontrahentow; Meldunki dzieki Olsztyn Ubezpieczenia powstaja na bazie comiesiecznych, rozbudowanych sprawozdan dla Zarzadu Ergo Hestii o skargach i odwolaniach; Sopocki ubezpieczyciel komunikuje, na co w wiekszosci wypadkow skarza sie ubezpieczeni i poszkodowani. Odslania tez, jak wykorzystuje wnioski wywleczone ze skarg interesantow, zeby usprawnic swoje przedsiewziecia na przyszle losy; Ergo Hestia opracowala dwa symptomy, ktore uwidoczniaja, jak w wielu przypadkach klienci przekazuja uwagi do aktualnej obslugi. To juz drugi trymestr, w ktorym Grupa Ergo Hestia redaguje meldunek "Skargi i Odwolania". Wyliczamy w nim najwazniejsze wskazniki dotyczace obslugi klientow: wykladnik skarg i wskaznik odwolan. Ukazuja one, jak instytucja obsluguje ubezpieczonych, ktorzy sa niepocieszeni. Firma odkrywa rowniez wprowadzane metamorfozy, ktore sa konsekwencja uwag kontrahentow. Dzieki analizie wskaznikow jakosci mamy z pierwszej reki dane o tym, co jako spolka winnysmy usprawnic w procesach obslugi mowi Agnieszka Zych, dyrektor Biura Zapytan i Reklamacji Ergo Hestii. Analitycy Ergo Hestii wypracowali dwa symptomy, ktore pomagaja dozorowac poziom obslugi petentow: 1. Wskaznik skarg: to stosunek skarg wyjasnionych do liczby sprzedanych polis. W drugim kwartale 2012 r. wskaznik ten wyniosl 0,54%. W porownaniu do pierwszego kwartalu powiekszyl sie on zaledwie o 0,08%. W drugim kwartale odnotowalismy stabilizacje wskaznika w kazdym miesiacu. To znaczy, iz trzymamy wysoki poziom obslugi komentuje Agnieszka Zych. 2. Wskaznik odwolan to z kolei stosunek odwolan kontrahentow od decyzji Ergo Hestii, do ilosci szkod zlikwidowanych przez firme. To nowe podejscie do badania poziomu satysfakcji klientow z decyzji podejmowanych przez Towarzystwo. W drugim kwartale 2012 r. wspolczynnik wyniosl 5,01%. W porownaniu do pierwszego kwartalu podwyzszyl sie on nieznacznie o 0,03%. Takze w przypadku odwolan mozemy mowic o utrzymaniu wysokiego poziomu zadowolenia naszych interesantow z decyzji Ergo Hestii. Tendencja wolumenu wyjasnianych odwolan w drugim kwartale 2012 r. jest stala, likwidujemy przy tym coraz mniej szkod. To wszystko spowodowalo nierosle wahania wskaznika w poszczegolnych miesiacach, jakie ostatecznie przelozyly sie na bardzo dobry wynik koncowy. Na co skarza sie Petenci, od czego sie odwoluja? W drugim kwartale 2012 r. wsrod skarg interesantow zgloszonych do Ergo Hestii dominowaly te, jakie dotyczyly obslugi polis. Ten watek dotyczyl 38% wyjasnianych spraw zgloszonych w ramach skarg na ogol interesanci byli zawiedzeni z nieslusznego wznowienia polisy OC oraz z opoznien w rozliczaniu polis po sprzedazy samochodu. W duzej mierze wplynela na to ostatnimi czasy dokonana nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych, ktora wymagala od Ubezpieczycieli nowego ustawienia procesow dotyczacych obslugi polis OC posiadaczy pojazdow mechanicznych. 15% skarg zgloszonych do Ergo Hestii powiazanych bylo z procesem likwidacji szkod. Tutaj ubezpieczeni zwykle zglaszali uwagi do czasu obslugi odwolania. Tylko co dziewiata skarga dotyczyla windykacji. Z kolei w odwolaniach klienci na ogol nie zgadzaja sie z wielkoscia wyplacanego odszkodowania. Do tej materii odnosi sie dwie trzecie pism kierowanych do Ergo Hestii. Jak na problemy klientow zareagowala Ergo Hestia (wybrane przyklady)? 1. Nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych narzucila na Ubezpieczycieli zmiany m.in. w procesie wznawiania polis OC. Po pierwszym okresie funkcjonowania zmian ucielesnilismy ulepszenia na podstawie skarg petentow. Sa to przede wszystkim zmiany systemowe uszczelniajace tok wznawiania polis i nowe wymagania raportowe, ktore z duzym wyprzedzeniem poinformuja nas o statusie polisy. Nasi klienci beda powiadamiani o konczacym sie ubezpieczeniu obowiazkowym na 14 dni przed zakonczeniem ochrony na polisie. 2. W odpowiedzi na potrzeby kontrahentow poszerzylismy problematyke rozmow konsultantow naszej Infolinii. Stale nadzorujemy wszystkie parametry pracy naszych infolinii, zeby zapewnic interesantom najwyzszy serwis. Zaplanowalismy pojsc krok naprzod i ustalic, z jakimi pytaniami aktualnie dzwonia interesanci. W tym celu zweryfikowalismy poprzednia tematyke rozmow i rozszerzylismy ja o nowe punkty, w tym rejestrujemy kolejny kontakt interesanta w tej samej sprawie badz szczegoly dotyczace problemow zglaszanych reklamacji. Dozorujemy dodatkowo watki powiazane z odwolaniem klienta od decyzji likwidacyjnej. Po analizach tematow rozmow podejmiemy dzialania, jakie wyprzedza ewentualnie wyeliminuja pytania klientow. 3. Dzieki naszym raportom skrocilismy czas obslugi odwolan. Cykliczne raporty dotyczace obslugi skarg oraz odwolan dopuscily na szybkie zdiagnozowanie opoznien w analizowaniu odwolan. Analiza danych uczynila, iz migiem moglismy podjac przedsiewziecia prewencyjne, w wyniku ktorych w okresie od marca biezacego roku do czerwca udalo nam sie skrocic czas obslugi odwolan o ponad 30%. Raporty Skarg oraz Odwolan to cykliczna publikacja Grupy Ergo Hestia. Ich celem jest zademonstrowanie, w jakich rejonach polepszamy sie pod wplywem uwag petentow. Raporty sa redagowane co kwartal. Rzeczoznawca Samochodowy Olsztyn


Rzeczoznawca Komunikacyjny Lidzbark

Rzeczoznawca Komunikacyjny Lidzbark

Rzeczoznawca to tytul przyznawany na przeslance adekwatnych kodeksow szczegolnych, osobom o wysokich kwalifikacjach i zasadnie okazalym, udokumentowanym doswiadczeniu w okreslonej plaszczyznie oraz profesji zawodowej. Poszczegolne kodeksy, przypisujace reguly przydzielania tytulu rzeczoznawcy, uscislaja wymagania jakie musi dokonac jednostka ubiegajaca sie o urzad rzeczoznawcy. Po osiagnieciu oraz udokumentowaniu tych wymagan, niezbednym jest zwykle zdac test urzedowy, w przypadku urzedu rzeczoznawcy w okreslonym zawodzie, lub egzamin w stowarzyszeniu czy innej instytucji w wypadku tytulow w odmiennych dziedzinach nie wynikajacych z regulaminow prawa. Do elementarnych wymagan nalezy na ogol: - posiadanie na slusznym poziomie i w danym kierunku wyksztalcenia wyzszego, nierzadko musi to byc tytul magistra, w poniektorych przypadkach wymagane sa takze studia podyplomowe spelniajace wyznaczone minimum programowe, - udokumentowana w nalezyty z wymaganiami sposob praktyka zawodowa, trwajaca okres nie krotszy anizeli mieszczacy sie w statutach ustawowych oraz spelniajaca wymogi programowe, i potwierdzona poprzez osoby i/lub instytucje nadzorujace praktyke, odbyta po uzyskaniu odpowiedniego wyksztalcenia albo uprawnien, - czasem zadana jest opinia srodowiska zawodowego (stowarzyszenia, izby zawodowej), badz kilku osob posiadajacych juz dany tytul rzeczoznawcy, - przynaleznosc do sposobnej organizacji (np. izby zawodowej), - niekaralnosc, - zaliczenie testu. Wykonywanie rzeczoznawstwa w ustalonej sferze laczy sie czesto z podjeciem pokaznych zobowiazan oraz przyjeciem na siebie ustalonych obciazen wynikajacych ze statutow, np. obowiazek pelnienia funkcji bieglego sadowego i inne. To dodatkowo kolosalna odpowiedzialnosc. Do rzeczoznawcy zwracaja sie zleceniodawcy na ogol w dokuczliwych sprawach, czesto kryzysowych, awariach, sytuacjach problematycznych i kleskach. Od oceny rzeczoznawcy nie tylko zalezy los duzego majatku osobistego i publicznego (duzej wartosci), ale takze zdrowie oraz zycie ludzi. Powszedne i encyklopedyczne objasnienie "rzeczoznawca". Potoczne oraz okreslane w encyklopediach popularnonaukowych i slownikach znaczenie wyrazenia rzeczoznawca jest zdecydowanie mniej oficjalne i odnosi sie w ogolnosci do specjalisty, eksperta, jaki pelni funkcje doradcza, wykonuje opinie (na przyklad prawne, ekonomiczne, budowlane ocene moze wydac inzynier, ktory nie ma tytulu rzeczoznawcy, i inne) albo orzeczenia w sprawach spornych. Rzeczoznawca Komunikacyjny Lidzbark


Rzeczoznawca Majątkowy Ostróda

Rzeczoznawca Majątkowy Ostróda

Ergo Hestia poprawia stan obslugi dzieki skargom klientow! W mysl reguly przejrzystosci przedsiewziecia, Ergo Hestia jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce redaguje kolejny kwartalny meldunek o obsludze skarg oraz odwolan swoich klientow; Meldunki dzieki OC olsztyn powstaja na podwalinie comiesiecznych, rozbudowanych sprawozdan dla Zarzadu Ergo Hestii o skargach i odwolaniach; Sopocki ubezpieczyciel komunikuje, na co na ogol skarza sie ubezpieczeni i poszkodowani. Odslania rowniez, jak wykorzystuje wnioski wysuplane ze skarg interesantow, by poprawic wlasne dzialania na przyszle losy; Ergo Hestia wypracowala dwa wykladniki, jakie prezentuja, jak wielokrotnie klienci przekazuja uwagi do biezacej obslugi. To juz drugi kwartal, w jakim Grupa Ergo Hestia wydaje meldunek "Skargi i Odwolania". Wyszczegolniamy w nim najwazniejsze symptomy dotyczace obslugi klientow: wykladnik skarg oraz wykladnik odwolan. Ukazuja one, jak instytucja obsluguje ubezpieczonych, jacy sa niezadowoleni. Instytucja ukazuje takze wprowadzane przemiany, jakie sa konsekwencja uwag petentow. Dzieki analizie wskaznikow jakosci mamy z pierwszej reki wiadomosci o tym, co jako spolka powinnismy ulepszyc w procesach obslugi mowi Agnieszka Zych, dyrektor Biura Zapytan oraz Reklamacji Ergo Hestii. Analitycy Ergo Hestii opracowali dwa symptomy, ktore pomagaja dogladac stopien obslugi petentow: 1. Wskaznik skarg: to stosunek skarg rozwiklanych do liczebnosci sprzedanych polis. W drugim kwartale 2012 roku wskaznik ten wyniosl 0,54%. W porownaniu do pierwszego kwartalu zwiekszyl sie on zaledwie o 0,08%. W drugim kwartale zauwazylismy stabilizacje wskaznika w kazdym miesiacu. To znaczy, ze utrzymujemy wysoki poziom obslugi komentuje Agnieszka Zych. 2. Wskaznik odwolan to z kolei stosunek odwolan klientow od decyzji Ergo Hestii, do liczby szkod zlikwidowanych przez spolke. To nowe podejscie do badania poziomu satysfakcji interesantow z decyzji podejmowanych przez Zaklad ubezpieczen. W drugim kwartale 2012 r. wspolczynnik wyniosl 5,01%. W porownaniu do pierwszego kwartalu powiekszyl sie on nieznacznie o 0,03%. Rowniez w przypadku odwolan mozemy mowic o podtrzymaniu roslego pulapu zadowolenia naszych petentow z decyzji Ergo Hestii. Tendencja wolumenu wyjasnianych odwolan w drugim kwartale 2012 r. jest stala, likwidujemy przy tym coraz mniej szkod. To wszystko spowodowalo nierosle wahania wskaznika w poszczegolnych miesiacach, jakie ostatecznie przelozyly sie na bardzo dobry wynik koncowy. Na co skarza sie Kontrahenci, od czego sie odwoluja? W drugim kwartale 2012 roku posrod skarg petentow zgloszonych do Ergo Hestii gorowaly te, jakie dotyczyly obslugi polis. Ten problem dotyczyl 38% wyjasnianych spraw zgloszonych w ramach skarg w wiekszosci wypadkow interesanci byli zawiedzeni z nieslusznego wznowienia polisy OC i z opoznien w rozliczaniu polis po sprzedazy samochodu. W duzej mierze wplynela na to w ostatnim czasie zrealizowana nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych, ktora wymagala od Ubezpieczycieli nowego ustawienia procesow dotyczacych obslugi polis OC posiadaczy pojazdow mechanicznych. 15% skarg zgloszonych do Ergo Hestii zespolonych bylo z tokiem likwidacji szkod. Tutaj ubezpieczeni na ogol zglaszali uwagi do czasu obslugi odwolania. Tylko co dziewiata skarga dotyczyla windykacji. Z kolei w odwolaniach kontrahenci z reguly nie zgadzaja sie z wielkoscia wyplacanego odszkodowania. Do tej kwestii odnosi sie dwie trzecie pism kierowanych do Ergo Hestii. Jak na problemy konsumentow zareagowala Ergo Hestia (wybrane przyklady)? 1. Nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych narzucila na Ubezpieczycieli zmiany m.in. w procesie wznawiania polis OC. Po pierwszym okresie funkcjonowania zmian wprowadzilismy usprawnienia na podstawie skarg petentow. Sa to przede wszystkim przemiany systemowe uszczelniajace tok wznawiania polis i nowe wymagania raportowe, ktore z duzym wyprzedzeniem poinformuja nas o statusie polisy. Nasi konsumenci beda informowani o konczacym sie ubezpieczeniu obowiazkowym na 14 dni przed zakonczeniem ochrony na polisie. 2. W odpowiedzi na potrzeby petentow poszerzylismy tematyke rozmow konsultantow naszej Infolinii. Stale kamerujemy wszystkie parametry pracy naszych infolinii, by zapewnic konsumentom znakomity serwis. Zaplanowalismy pojsc krok naprzod i ustalic, z jakimi pytaniami obecnie telefonuja klienci. W tym celu zweryfikowalismy dotychczasowa tematyke rozmow i poszerzylismy ja o nowe punkty, w tym rejestrujemy kolejny kontakt kontrahenta w tej samej sprawie badz szczegoly dotyczace problemow zglaszanych reklamacji. Dogladamy rowniez tematy powiazane z odwolaniem konsumenta od decyzji likwidacyjnej. Po analizach tematow rozmow podejmiemy dzialania, ktore wyprzedza lub wyeliminuja pytania petentow. 3. Dzieki naszym raportom skrocilismy czas obslugi odwolan. Cykliczne raporty dotyczace obslugi skarg oraz odwolan dopuscily na rychle zdiagnozowanie opoznien w analizowaniu odwolan. Analiza informacji sprawila, ze natychmiastowo moglismy podjac przedsiewziecia prewencyjne, w wyniku jakich w okresie od marca biezacego roku do czerwca udalo nam sie skrocic czas obslugi odwolan o ponad 30%. Raporty Skarg oraz Odwolan to cykliczna publikacja Grupy Ergo Hestia. Ich celem jest zademonstrowanie, w ktorych obszarach polepszamy sie pod wplywem uwag kontrahentow. Raporty sa redagowane co kwartal. Rzeczoznawca Majątkowy Ostróda


Rzeczoznawca Komunikacyjny Elbląg

Rzeczoznawca Komunikacyjny Elbląg

Na temat odpowiedzialnosci spedytora rozpisuja sie bardziej badz mniej uznani prawnicy oraz specjalisci. Z latwoscia mozna tym samym wyszperac mnogosc materialow i wskazowek na wspomniany problem, ktore moim stanowiskiem nader ogolnie obejmuja poruszana tematyke. W praktyce, gros przewoznikow nie dysponuje osobista flota oraz nie ma licencji na pelnienie miedzynarodowego przewozu drogowego i zmniejsza aspekt wlasnej dzialalnosci tylko do planowania przewozu ladunkow. Esencja spedycji jest pelnienie czynnosci niezbednych do przemieszczenia produktu. Wynika to z artykulu 794 k.c., jaki okresla dosc czytelnie, ze obowiazki spedytora polegaja jedynie na organizowaniu przemieszczania towaru z punktu A do punktu B (jesli do tego limituje swoja dzialalnosc). Artykul 794 k.c. nie zobowiazuje spedytora do samego przewozu. Gros firm spedycyjnych oraz przewoznikow prowadzi dzialalnosc spedycyjna w zawezonym rozmiarze. Dla takiej dzialalnosci, typowymi uslugami spedycyjnymi sa miedzy innymi: poradnictwo spedycyjne oferowanie porad w obrebie przygotowania transportu; zawieranie z transportowcami umow o transport towarow; dobor sposobu transportu; nadzorowanie procesow powiazanych z zaladunkiem, przeladunkiem, przewozem i rozladunkiem produktow; ubezpieczanie towaru. Jak juz wzmiankowalem, bazowym obowiazkiem spedytora jest organizowanie przemieszczania ladunku z punktu A do punktu B. Przewoznik, przy sprawianiu swoich obowiazkow, zgodnie z art. 355 k.c. zmuszony jest do zachowania nalezytej starannosci. Owa nalezyta starannosc manifestuje sie miedzy innymi tym, iz przewoznik musi dosc precyzyjnie wykonac usluge (mowimy tutaj o wykonaniu uslugi spedycji), stosowac wszelkie zalecenia zleceniodawcy okreslone w umowie lub zleceniu a takze powierzyc wykonanie przewozu takim transportowcom (albo zorganizowanie przewozu dalszym przewoznikom), ktorzy z uwagi na ich kompetencje zasluguja na zaufanie, czyli daja gwarancje zrealizowania zlecenia, posiadaja odpowiednie zezwolenia, ubezpieczenie i samochody do przewozu towaru, itp. Rzeczoznawca Komunikacyjny Elbląg


Rzeczoznawca Samochodowy Mikołajki

Rzeczoznawca Samochodowy Mikołajki

Rzeczoznawca to tytul przydzielany na przeslance sposobnych regulow indywidualnych, osobom o wysokich kwalifikacjach oraz nalezycie solidnym, udokumentowanym doswiadczeniu w okreslonej dziedzinie i specjalizacji zawodowej. Poszczegolne kodeksy, okreslajace reguly przydzielania urzedu rzeczoznawcy, okreslaja wymagania jakie musi spelnic osoba ubiegajaca sie o stanowisko rzeczoznawcy. Po spelnieniu oraz udokumentowaniu tych wymagan, niezbednym jest zazwyczaj zaliczyc sprawdzian panstwowy, w przypadku urzedu rzeczoznawcy w wyznaczonym zawodzie, badz test w zrzeszeniu lub innej instytucji w przypadku tytulow w roznych domenach nie wynikajacych z przepisow prawa. Do podstawowych wymagan nalezy w wiekszosci wypadkow: - posiadanie na nalezytym poziomie oraz w danym kierunku wyksztalcenia wyzszego, przewaznie musi to byc tytul magistra, w niektorych przypadkach wymagane sa takze studia podyplomowe spelniajace scharakteryzowane minimum programowe, - udokumentowana w odpowiedni z wymaganiami sposob praktyka zawodowa, trwajaca okres nie krotszy niz mieszczacy sie w kodeksach ustawowych oraz spelniajaca warunki programowe, i potwierdzona przez osoby i/lub instytucje nadzorujace praktyke, odbyta po uzyskaniu odpowiedniego wyksztalcenia czy tez uprawnien, - nieraz wymagana jest opinia srodowiska zawodowego (stowarzyszenia, izby zawodowej), lub paru osob posiadajacych juz dany tytul rzeczoznawcy, - przynaleznosc do sposobnej instytucji (na przyklad izby zawodowej), - niekaralnosc, - zaliczenie egzaminu. Praktykowanie rzeczoznawstwa w ustalonej dziedzinie laczy sie nieraz z podjeciem pokaznych zobowiazan oraz przyjeciem na siebie wylonionych obciazen wynikajacych z przepisow, na przyklad obowiazek czynienia funkcji bieglego sadowego oraz inne. To takze olbrzymia odpowiedzialnosc. Do rzeczoznawcy zwracaja sie zleceniodawcy czesto w ciezkich sprawach, wielokrotnie kryzysowych, awariach, materiach kontrowersyjnych oraz katastrofach. Od wyceny rzeczoznawcy nie tylko zalezy los znacznego majatku prywatnego i ogolnego (znacznej wartosci), ale rowniez zdrowie i zycie ludzi. Potoczne i encyklopedyczne pojecie "rzeczoznawca". Potoczne oraz okreslane w encyklopediach popularnonaukowych oraz slownikach znaczenie slowa rzeczoznawca jest stanowczo mniej formalne i odnosi sie w ogolnosci do specjalisty, eksperta, ktory pelni funkcje doradcza, wykonuje opinie (na przyklad prawne, ekonomiczne, budowlane opinie moze wydac inzynier, jaki nie ma tytulu rzeczoznawcy, i inne) badz orzeczenia w materiach spornych. Rzeczoznawca Samochodowy Mikołajki


Rzeczoznawca Komunikacyjny Reszel

Rzeczoznawca Komunikacyjny Reszel

Od kilkunastu lat jestem rzeczoznawca samochodowym. Wykonujac prace niemalo lat na pelnym etacie w takich firmach jak Warta oraz Ergo Hestia wykonalem duzo tysiecy ogledzin aut roznorakiej masci. W czasie mojej pracy natknalem sie na duzo przypadkow prob wyludzen odszkodowan. Ponizej opisze metody ktore byly najczesciej stosowane. Na co dzien do wyludzen zadoscuczynien byly uzywane metody na AUTO CASCO (uderzenie w przydrozne drzewo) ewentualnie OC (niekosztowny i stary pojazd uderzal w mocno cenny samochod i odszkodowanie szlo z leciwego zlomka ktorego nie zalowali poswiecic, poniewaz zwracalo sie im to z nawiazka). W pierwszej kolejnosci scharakteryzuje technike na OC. Niewatpliwie wylaczna szansa na przyuwazenie takiego wyludzenia to rownoczesne przesluchanie dwoch uczestnikow zarazem w dwoch roznych pomieszczeniach i zadanie im asortymentu tych samych pytan. Jesli w kilku punktach sa rozbieznosci to juz mamy takich kombinatorow na tzw widelcu. Jest to wylaczna skuteczna procedura w tego typu szkodzie lustracja miejsca wypadku tudziez zestawienie aut tu nic nie da (chyba, iz zniszczenia byly dorabiane). Macherzy tutaj juz sa przyzwoicie nauczeni i tych starych spryciarzy niechybnie sie nie nakryje. Teraz na miejsce zdarzenia wzywaja Policje oraz Pomoc Drogowa zbierajac w ten sposob pewnych swiadkow. Swego czasu modne tak zwane przycierki boczkiem odeszly juz z mody, jako ze ladowaly w stercie podejrzanych. Pamietam jak dyrektor odsuwal na bok kazde BMW z przytartymi boczkami. Obecnie macherzy sa tak przyuczeni w swoim fachu, ze inicjuja prawdziwa kolizje tak zwany przod w tyl. Takich szkod w rzeczywistosci jest najwiecej i sa realnie nie do odkrycia. Oczywiscie jest jeden trop. Macherzy pragnac zarobic jak najwiecej pieniedzy przed kraksa zdobywaja na Allegro wzglednie w Poznaniu odpalone poduszki, pogiete chlodnice, polamane zderzaki oraz reflektory. Po nabyciu takich zniszczonych elementow montuja je przed kraksa i z tymi uszkodzonymi elementami doprowadzaja do kolizji. W takim przypadku wypada detalicznie sfotografowac wszelkie nadruki i emblematy powinien byc tam oznaczony rok produkcji i numer seryjny czesci. Nastepnie trzeba porownac daty wytworczosci czesci z rokiem produkcji auta. Aktualnie poduszki powietrzne sie opisuje numerem szkody niezmywalnym markerem aczkolwiek najbardziej przewrotny probowal poduszke wyprac w pralce do prania ubran. Przejdzmy do szkod AUTO CASCO. Tutaj zwykle podobnie sa montowane juz uszkodzone czesci i kolizja zachodzi juz z wmontowanymi lewymi czesciami. I w tym przypadku coraz to wiecej macherow wzywa Policje oraz Pomoc Drogowa celem zdobycia pewnych swiadkow. Zazwyczaj zglaszaja uderzenie w drzewo, bo najlatwiej. Nie trzeba sie dzielic z drugim uczestnikiem lupem. Macher wjezdza gleboko do lasu by nikt nie widzial i kilka razy uderza w drzewo. Potem pod drzewo przy drodze podrzuca resztki elementy, dorabia slady opon prowadzace do drzewa oraz tlucze kore zeby wygladalo wszystko naturalnie. I tutaj tez trzeba liczyc na proste bledy kora za zderzakiem a kora na drzewie pochodza z innych gatunkow drzew, kombinator zamiast obic kore obuchem to uderzal ostra krawedzia siekiery robiac nienaturalne naciecia. Ale i tutaj macherzy zdazyli sie prawidlowo wyszkolic. Teraz owijaja drzewo grubym kocem azeby nie zostaly kawalki kory z innego drzewa; przepisuja auto na zone, matke czy tez kochanke tak aby w Ubezpieczalniach nazwisko sie nie powtarzalo, zmieniaja numery rejestracyjne tak aby Ubezpieczyciel nie zidentyfikowal w systemie po numerze rejestracyjnym itp. Im likwidator wymysla coraz to nowe metody ujawniania takich wyludzen tym macher wykorzystuje coraz to bardziej wyszukane techniki. Nawet podczas proby kradziezy auta juz caly samochod obsypuja pieprzem by psy tropiace nie zlapaly sladu. Niestety coraz trudniej wykrywac w wspolczesnych czasach takie kombinacje… Rzeczoznawca Komunikacyjny Reszel


Rzeczoznawca Samochodowy Lidzbark

Rzeczoznawca Samochodowy Lidzbark

Kierownictwo Zakladu Ubezpieczeniowego Ergo Hestia na radzie prasowej pochwalil sie wynikami ucielesnienia nowego planu obslugi kontrahenta. Firma doszla w swoim czasie do wniosku, ze najlepszym pierwiastkiem dzialalnosci, jaki oddzialuje na wyobrazenie towarzystwa ubezpieczen nie sa warunki sprzedazy polis, tylko strategia likwidacji szkod. Po pierwsze totez, udoskonalono calodobowy proces sygnalizowania szkod na telefon. Po drugie, przyspieszono przybycie opiniodawcow do konsumenta (nie pozniej niz w ciagu 48 godzin). Po trzecie, odstapiono z biur miejscowych oraz powolano centralne Biuro Likwidacji Szkod, do jakiego w formie elektronicznej doplywaja materialy od opiniodawcow. Po czwarte, w serwisie internetowym jednostki wlaczono pierwsza w kraju sposobnosc porozmawiania z wirtualnym pracownikiem o imieniu Hubert, ktory odpowiada na zagadnienia o procedury zwiazane z likwidacja szkod. Na szczescie mozna dodatkowo kontaktowac sie z zywym czlowiekiem i w kazdej chwili dostac wiedze na temat biezacego stanu likwidacji szkody. Jednym z rezultatow takiego procesu jest duze przyspieszenie terminu likwidacji szkod, ktory teraz wynosi niewiele ponad 30 dni. Tu pozadane byloby jakkolwiek dostrzec, ze w sytuacji, kiedy cala procedura obslugi szkody lezy po stronie ubezpieczyciela, a kontrahent ma jedynie ja zglosic, jest to i tak dluzej niz ustawowy termin wynoszacy optymalnie 30 dni. Najciekawszym natomiast wyjsciem ktore proponuje Ergo Hestia jest (w ramach ac) likwidacja niektorych, niewielkich szkod bez koniecznosci czekania na ogledziny przez rzeczoznawce. W przypadku takich wydarzen jak np. wybicie szyby lub uszkodzenie zamka podczas wlamania i tak dalej, jezeli szkoda nie przewyzsza 1500 zlotych, starczy przekazac do jednostki fakture za sporzadzona naprawe. Stwarza to ewidentnie mozliwosc naduzyc, ale per saldo towarzystwo ubezpieczen oszczedza na kosztach pracy i dojazdu rzeczoznawcy. Oczywiscie bardzo wysokie wydatki wcielenia systemu Ergo Hestia rekompensuje sobie m.in. oszczedzajac na wyplatach: spadla liczebnosc wydarzen ubezpieczeniowych, zminimalizowala sie srednia wielkosc wyplacanego odszkodowania i wzrosla liczba kontrahentow odnawiajacych swe polisy w tej firmie. Rzeczoznawca Samochodowy Lidzbark


Rzeczoznawca Samochodowy Pasłęk

Rzeczoznawca Samochodowy Pasłęk

Zwierzchnictwo Towarzystwa Ubezpieczeniowego Ergo Hestia na radzie prasowej pochwalil sie owocami wpasowania nowego procesu obslugi kontrahenta. Firma doszla w swoim czasie do wniosku, ze najistotniejszym elementem rentownosci, ktory oddzialywa na wizerunek ubezpieczyciela nie sa warunki sprzedazy polis, tylko strategia likwidacji szkod. Po pierwsze totez, ulepszono calodobowy proces sygnalizowania szkod na aparat telefoniczny. Po drugie, przyspieszono dotarcie opiniodawcow do kontrahenta (nie pozniej niz w ciagu 48 godzin). Po trzecie, zrezygnowano z biur terenowych i powolano centralne Biuro Likwidacji Szkod, do jakiego w postaci elektronicznej docieraja materialy od opiniodawcow. Po czwarte, w serwisie internetowym jednostki uruchomiono pierwsza w kraju mozliwosc pogadania z wirtualnym pracownikiem o imieniu Hubert, ktory odpowiada na pytania o procedury powiazane z likwidacja szkod. Na szczescie mozna dodatkowo kontaktowac sie z zywym czlowiekiem i w wszelkiej chwili nabyc informacje na temat dotychczasowego stanu likwidacji szkody. Jednym z skutkow takiego procesu jest potezne zwiekszenie szybkosci terminu likwidacji szkod, ktory w tym momencie wynosi nieduzo ponad 30 dni. Tu nalezaloby jakkolwiek dojrzec, ze w sytuacji, gdy cala procedura obslugi szkody lezy po stronie towarzystwa ubezpieczen, a kontrahent ma wylacznie ja zglosic, jest to i tak dluzej niz ustawowy termin wynoszacy maksymalnie 30 dni. Najciekawszym jakkolwiek rozstrzygnieciem jakie proponuje Ergo Hestia jest (w ramach auto-casco) likwidacja poniektorych, niewielkich szkod bez koniecznosci oczekiwania na ogledziny przez rzeczoznawce. W razie takich zajsc jak np. wybicie szyby badz uszkodzenie zamka w toku wlamania itp., o ile szkoda nie przekracza 1500 zlotych, wystarczy wyslac do firmy paragon za wykonana naprawe. Tworzy to oczywiscie ewentualnosc naduzyc, ale per saldo ubezpieczyciel oszczedza na kosztach pracy i dojazdu rzeczoznawcy. Naturalnie bardzo wysokie wydatki zintegrowania systemu Ergo Hestia wynagradza sobie miedzy innymi oszczedzajac na wyplatach: spadla liczba zdarzen ubezpieczeniowych, zmniejszyla sie srednia wielkosc wyplacanego odszkodowania oraz wzrosla liczba konsumentow odnawiajacych swe polisy w tej firmie. Rzeczoznawca Samochodowy Pasłęk


Rzeczoznawca Samochodowy Górowo Iławeckie

Rzeczoznawca Samochodowy Górowo Iławeckie

Odnoszac sie do zagadnienia terminow likwidacji szkod w ubezpieczeniach obowiazkowych i dobrowolnych transmitujemy nizej wymienione tlumaczenia, jakie maja na celu w poreczny sposob przedstawic wyzej wymieniona tematyke. W zaleznosci od gatunku ubezpieczenia terminy likwidacji szkody dostrajane sa w odmiennych aktach prawnych. W wypadku ubezpieczen obowiazkowych, np. ubezpieczenie odpowiedzialnosci cywilnej posiadaczy pojazdow mechanicznych, termin likwidacji szkody okreslony jest w artyk. 14 ustep 1 ustawy z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiazkowych, U.f.g. i Pbuk (Dziennik ust. Numer 124, pozyc. 1152 ze zm) zaklad ubezpieczen jest zobowiazany do zaplaty odszkodowania w terminie 30 dni liczac od dnia zlozenia obwieszczenia o zdarzeniu. Zgodnie z ust. 2 powolanego przepisu, jezeli w tym czasie nie bylo mozliwe wyjasnienie okolicznosci potrzebnych do ustalenia odpowiedzialnosci zakladu ubezpieczen badz wielkosci swiadczenia, odszkodowanie powinno byc wyplacone w ciagu 14 dni od dnia, w ktorym przy prowadzeniu poprawnej starannosci wyjasnienie tych okolicznosci bylo mozliwe, nie pozniej jednak niz w terminie 90 dni od dnia zlozenia obwieszczenia o krzywdzie. Ustawa prorokuje jeden wyjatek od tej zasady przekroczenie maksymalnego terminu 90 dni jest mozliwe jedynie w wypadku, gdy stwierdzenie odpowiedzialnosci towarzystwu ubezpieczen lub tez zdefiniowanie wielkosci zadoscuczynienia uzaleznione jest od toczacego sie postepowania karnego lub cywilnego. Co do zasady, zaklad ubezpieczen jest prawnie zobowiazany do zakonczenia postepowania wyjasniajacego we prywatnym zakresie i stosowanie tego przepisu jest mozliwe jedynie w szczegolnych przypadkach. Jednak bezsporna czesc swiadczenia towarzystwo ubezpieczen jest zobowiazany wyplacic w terminie 30 dni od dnia zgloszenia szkody. Osoba uprawniona do odszkodowania nie moze odmowic przyjecia kwoty bezdyskusyjnej, przy czym jej przyjecie nie tarasuje drogi do dochodzenia dalszych zadan. Dochodzenie tych zadan nie bedzie jednak mozliwe wowczas, gdy zostanie zawarta ugoda ugoda jest umowa i jej postanowienia wiaza obie strony i jej rozwiazanie wymaga porozumienia sie obu stron. W przypadku wyplaty kwoty bezdyskusyjnej dobrze jest w korespondencji z ubezpieczycielem podkreslic, iz nie stanowi ona kompletnego zaspokojenia zglaszanych zadan. W wypadku niemoznosci zaspokojenia roszczen poszkodowanego w calosci lub w czesci w czasie 30 dni zaklad ubezpieczen jest zobowiazany wskazac pisemnie przyczyny zwloki, jak rowniez hipotetyczny termin zajecia rozstrzygajacego stanowiska co do wyplaty zadoscuczynienia. Zgodnie z art. 14 ust 3a powolanej przedtem ust, w przypadku niewyplacenia przez towarzystwo ubezpieczen zadoscuczynienia w przewidzianych terminach lub niespelnienia obowiazku zawiadomienia poszkodowanego pisemnie o przyczynach zwloki i domyslnym czasie zaplaty odszkodowania, poszkodowany ma sposobnosc zawiadomienia o tych nieprawidlowosciach Knf, ktora zastosuje wowczas przewidziane prawem srodki nadzorcze. W przypadku zajscia bezzasadnej zwloki w postepowaniu likwidacyjnym poszkodowanemu przysluguje roszczenie o odsetki ustawowe. W wypadku ubezpieczen dobrowolnych, np. auto-casco, OC przewoznika, czy tez OC w zyciu prywatnym, termin zakonczenia likwidacji szkody regulowany jest przepisami kodeksu cywilnego. Zgodnie z artykul. 817 kodeksu cywilnego, ubezpieczyciel obowiazany jest spelnic swiadczenie w terminie 30 dni, liczac od daty otrzymania ogloszenia o wypadku. Gdyby wyjasnienie w powyzszym terminie okolicznosci potrzebnych do ustalenia odpowiedzialnosci ubezpieczyciela ewentualnie wielkosci swiadczenia okazalo sie niemozliwe, swiadczenie powinno byc spelnione w ciagu 14 dni od dnia, w ktorym przy uzyciu nalezytej starannosci wyjasnienie tych okolicznosci bylo mozliwe. Jednakze bezsporna czesc swiadczenia ubezpieczyciel powinien spelnic w czasie 30 dni od dnia zgloszenia szkody. Zgodnie z § 3 powolanego artykulu, umowa ubezpieczenia (np. negocjowana indywidualnie) lub ogolne warunki ubezpieczenia moga przewidywac inne terminy, lecz tylko takie, ktore sa korzystniejsze dla uprawnionego do zadoscuczynienia, niz terminy okreslone w przepisach kodeksu cywilnego. Takze w przypadku ubezpieczen dobrowolnych zgodnie z art 16 ustep 2 regulacji z dnia 22 maja 2003 r. o dzialalnosci ubezpieczeniowej (Dziennik ust. Num. 124, poz. 1151 ze zmianami) jezeli towarzystwo ubezpieczen nie zachowa terminu zaplaty swiadczenia zaplanowanego w umowie, lub tez w kodeksie cywilnym, jest zobowiazany do pisemnego obwieszczenia osoby zglaszajacej roszczenie o odszkodowanie o przyczynach niemoznosci zadoscuczynienia zglaszanych roszczen. W wypadku wystapienia bezpodstawnej zwloki w postepowaniu likwidacyjnym uprawnionemu do swiadczenia przysluguja odsetki ustawowe, o ile zawarta umowa ubezpieczenia nie prognozuje innej wielkosci odsetek. Jak widac, istnieja pewne roznice pomiedzy terminem likwidacji szkody w ubezpieczeniu obowiazkowym a terminem w ubezpieczeniu dobrowolnym. W wypadku ubezpieczenia obowiazkowego przepisy ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych regulujace kwestie czasu trwania postepowania likwidacyjnego sa przepisami bezwzglednie obowiazujacymi, a wiec nie jest mozliwe wykorzystanie innych terminow oczywiscie termin 30 dni jest terminem granicznym, nie oznacza to, ze towarzystwo ubezpieczen nie moze wyplacic zadoscuczynienia przed uplywem tego terminu. W przypadku zas ubezpieczen dobrowolnych, przepisy kodeksu cywilnego, wskazujac 30 dniowy termin likwidacji szkody dopuszczaja przyjecie w umowie innego terminu, pod warunkiem jednak, ze bedzie to termin korzystniejszy dla poszkodowanego. Kolejna roznica pomiedzy regulacjami okreslajacymi terminy likwidacji szkody w ubezpieczeniach obowiazkowych i dobrowolnych jest wprowadzenie w ubezpieczeniach obowiazkowych gornej granicy czasu likwidacji szkody w wielkosci 90 dni od dnia zlozenia zawiadomienia o stracie, przy czym przekroczenie tego terminu jest mozliwe jak bylo juz mowione poprzednio jedynie w przypadku, gdy stwierdzenie odpowiedzialnosci zakladu ubezpieczen lub tez okreslenie wysokosci zadoscuczynienia uzaleznione jest od toczacego sie postepowania karnego lub cywilnego. Przepisy regulujace kwestie terminu likwidacji szkody zawieraja takze roznice dotyczace mozliwosci nakladania przez Knf na zaklady ubezpieczen sankcji z tytulu nieuzasadnionej zwloki w wyplacie swiadczenia, jak rowniez niespelnienia obowiazku obwieszczenia poszkodowanego o przyczynach zwloki w wyplacie zadoscuczynienia i prawdopodobnym terminie jego wyplaty o ile w ubezpieczeniach obowiazkowych Komisja Nadzoru Finansowego ma obowiazek nalozenia sankcji, o tyle w wypadku ubezpieczen dobrowolnych decyzje o nalozeniu sankcji podejmuje sama Komisja. W procesie likwidacji szkody zdarza sie, ze ubezpieczajacy kwestionuja wysokosc swiadczenia. W przypadku zakwestionowania stanowiska zakladu ubezpieczen i wniesienia odwolania, zaklady ubezpieczen choc najczesciej nieslusznie traktuja je jako zgloszenie okolicznosci wymagajacych wytlumaczenia, a co za tym idzie pozwalajacych na wyplate swiadczenia w 14 dni po ich wyjasnieniu. Zdarza sie takze, iz towarzystwa ubezpieczen, na podstawie stworzonych przez siebie procedur, ustalaja termin np. 30 dniowy odpowiedzi na pismo zlozone przez skarzacego. Procedury te jednak nie wiaza osoby skladajacej to pismo, gdyz jedynymi wiazacymi terminami sa terminy zawarte w powyzej omowionych przepisach regulujacych kwestie terminu likwidacji szkody. Nie istnieja bowiem przepisy szczegolne, ktore wprowadzalyby odrebny termin odpowiedzi na pismo odwolawcze od stanowiska towarzystwu ubezpieczen. Nadto, zauwazyc nalezy, ze zakwestionowanie stanowiska towarzystwu ubezpieczen przez osobe skladajaca odwolanie jest najczesciej jedynie zadaniem dokonania weryfikacji i korekty poczynionych przez ten towarzystwo ustalen, a nie zgloszeniem okolicznosci wymagajacych uzasadnienia. Dlatego tez, w zwiazku z faktem, ze skladane odwolania maja najczesciej scisly zwiazek z przyjeciem przez towarzystwo ubezpieczen blednych danych, sprawdzenie tych danych winno odbyc sie w ramach wyznaczonego przepisami terminu likwidacji szkody i skutkowac ewentualnym naliczeniem odsetek za zwloke w likwidacji szkody. Zdarzaja sie rowniez przypadki, gdy osoba uprawniona do swiadczenia przekazuje zakladowi ubezpieczen dodatkowe informacje majace wplyw na proces likwidacji szkody, badz kwestionuje rozwiazania przyjete przez zaklad ubezpieczen np. na podstawie blednych badz niepelnych informacji przekazanych przez samego uprawnionego do swiadczenia wowczas odwolanie takie w pewnych sytuacjach moze byc zakwalifikowane jako okolicznosc do uzasadnienia, jednak winna byc ona wyjasniona w mozliwie najkrotszym czasie tj. przy prowadzeniu pozytywnej starannosci. Rzeczoznawca Samochodowy Górowo Iławeckie