Sprzedajemy ubezpieczenia wszystkich gatunkow! Posiadamy pelna oferte ubezpieczen m.in. ubezpieczenia domow, mieszkan, samochodow, dzialalnosci gospodarczej oraz ubezpieczenia na zycie. Mamy zarowno atrakcyjne propozycje na nieruchomosci jak i na pojazdy wszelakie. Zapraszamy do zapoznania sie z nasza oferta.


Mapa Targeo

Mapa Google




Wyswietl wieksza mape

  • Godziny otwarcia: 9.00-17.00 (sobota: 10.00-13.00)
  • Adres: ul. Witosa 25; 10-688 Olsztyn
  • Telefony: 698-838-495; (89)651-20-97
  • ubezpieczenia.olsztyn@gmail.com

Rzeczoznawca Komunikacyjny Sępopol

Rzeczoznawca Komunikacyjny Sępopol

Rzeczoznawca to tytul przypisywany na istocie dobranych regulaminow szczegolnych, osobom o duzych kwalifikacjach oraz odpowiednio obszernym, udokumentowanym doswiadczeniu w sprecyzowanej sferze i profesji zawodowej. Poszczegolne regulaminy, wyznaczajace normy przydzielania tytulu rzeczoznawcy, uscislaja wymagania ktore musi zrealizowac jednostka ubiegajaca sie o urzad rzeczoznawcy. Po zrealizowaniu oraz udokumentowaniu tych wymagan, niezbednym jest przewaznie zdac egzamin urzedowy, w przypadku tytulu rzeczoznawcy w okreslonym zawodzie, lub sprawdzian w stowarzyszeniu czy innej organizacji w przypadku tytulow w roznych sferach nie wynikajacych z regulaminow prawa. Do podstawowych wymagan nalezy przewaznie: - posiadanie na sposobnym poziomie oraz w danym kierunku wyksztalcenia wyzszego, zazwyczaj musi to byc tytul magistra, w niektorych wypadkach wymagane sa dodatkowo studia podyplomowe spelniajace ustalone minimum programowe, - udokumentowana w nalezyty z wymaganiami sposob praktyka zawodowa, trwajaca okres nie krotszy anizeli zawarty w statutach prawnych i spelniajaca wymogi programowe, i potwierdzona przez osoby i/lub instytucje nadzorujace praktyke, odbyta po uzyskaniu odpowiedniego wyksztalcenia lub uprawnien, - czasem zadana jest opinia srodowiska zawodowego (stowarzyszenia, izby zawodowej), albo paru osob posiadajacych juz dany tytul rzeczoznawcy, - przynaleznosc do odpowiedniej organizacji (na przyklad izby zawodowej), - niekaralnosc, - zdanie egzaminu. Realizowanie rzeczoznawstwa w ustalonej sferze laczy sie nieraz z podjeciem znacznych zobowiazan oraz przyjeciem na siebie ustalonych obciazen wynikajacych z przepisow, np. obowiazek wykonywania funkcji bieglego sadowego i inne. To dodatkowo duza odpowiedzialnosc. Do rzeczoznawcy zwracaja sie zleceniodawcy czesto w delikatnych sprawach, czesto gesto kryzysowych, awariach, sprawach kontrowersyjnych i kleskach. Od wyceny rzeczoznawcy nie tylko zalezy los znaczacego mienia prywatnego oraz zbiorowego (roslej wartosci), ale takze zdrowie oraz zycie ludzi. Potoczne i encyklopedyczne znaczenie "rzeczoznawca". Powszedne oraz formulowane w encyklopediach popularnonaukowych i slownikach znaczenie slowa rzeczoznawca jest zdecydowanie mniej formalne oraz odnosi sie zasadniczo do specjalisty, eksperta, jaki pelni funkcje doradcza, wykonuje opinie (na przyklad prawne, ekonomiczne, budowlane opinie moze wydac inzynier, jaki nie posiada tytulu rzeczoznawcy, i inne) badz orzeczenia w sytuacjach spornych. Rzeczoznawca Komunikacyjny Sępopol


Rzeczoznawca Komunikacyjny Korsze

Rzeczoznawca Komunikacyjny Korsze

Samochod zastepczy dla kazdego! W czerwcu niniejszego roku Urzad Ochrony Konkurencji i Konsumentow zaczal proces przeciwko dwom towarzystwom ubezpieczeniowym. Sa nimi PZU i UNIQUA. To juz ponowny przyklad wspolpracy Rzecznika Ubezpieczonych i UOKiK, bowiem motywem do podjecia dzialan byly informacje od Rzecznika. Chodzilo o utracanie przez te towarzystwa zwrotu wydatkow poniesionych na wynajem pojazdow zastepczych pokrzywdzonym w karambolach i kolizjach drogowych, ktorymi sprawcami byli kontrahenci, ktorzy w tych ubezpieczalniach podpisali OC komunikacyjne. W ciagu prowadzenia okazalo sie, ze towarzystwa roznicuja persony poszkodowane, czesciowo ograniczajac swoja odpowiedzialnosc wzgledem nich. Koszty wypozyczenia samochodu zastepczego placone byly jedynie tym jednostkom, jakie prowadzily aktywnosc gospodarcza. Pozostali konsumenci mieli moznosc pozyskania zwrotu tylko wowczas jak udowodnili, iz korzystanie z auta jest po pierwsze niezbedne dla nich, a po drugie nie maja mozliwosci korzystania z miejskiej komunikacji. O ile te warunki nie pozostaly wypelnione, napomkniete towarzystwa uwazaly taka sprawe za strate niemajatkowa i oswiadczaly, ze ubezpieczenie OC sprawcy nie finansuje rzeczonego gatunku strat. Innego spojrzenia jest UOKiK, ktory okreslil (tak samo zreszta jak Rzecznik Ubezpieczonych), ze dowolnemu poszkodowanemu przypada zwrot kosztow poniesionych na wypozyczenie pojazdu zastepczego, albowiem utracenie dyspozycji uzywania swojego pojazdu zawsze jest dla konsumenta szkoda majatkowa. Stwierdzil co wiecej, iz konsument nie ma obowiazku uzasadniania, ze samochod jest mu potrzebny. Zakonczenie postepowania UOKiK zbieglo sie z wyrokiem Sadu Najwyzszego w tej sprawie, na ktore Prezes Urzedu dodatkowo sie powolala. W grudniu biezacego roku zatwierdzil on, ze niezaleznie od tego czy pokrzywdzony prowadzi dzialalnosc gospodarcza czy tez nie oraz niezaleznie od mozliwosci korzystania z komunikacji miejskiej, ma prawo do zwrotu kosztu wypozyczenia pojazdu zastepczego. Nalezaloby wspomnac, ze o zanalizowanie niniejszej sytuacji do Sadu Najwyzszego rowniez wystapil omawiany Rzecznik Ubezpieczonych, po rozlicznych sygnalach oraz skargach od kontrahentow. UOKiK narzucil kare na obydwie firmy ubezpieczeniowe PZU musi zaplacic 11 286 707 zl a UNIQA 1 069 902 zl. Maja tez nakaz porzucenia tej praktyki. Poki co od decyzji Urzedu przysluguje towarzystwom ubezpieczeniowym odwolanie. Rzeczoznawca Komunikacyjny Korsze


Rzeczoznawca Komunikacyjny Pasym

Rzeczoznawca Komunikacyjny Pasym

Ergo Hestia rozwija stan obslugi dzieki skargom klientow! W mysl zasady jasnosci dzialania, Ergo Hestia jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce publikuje nastepny kwartalny raport o obsludze skarg i odwolan swoich petentow; Raporty dzieki Olsztyn Ubezpieczenie powstaja na podwalinie comiesiecznych, rozbudowanych sprawozdan dla Zarzadu Ergo Hestii o skargach oraz odwolaniach; Sopocki ubezpieczyciel informuje, na co w wiekszosci wypadkow skarza sie ubezpieczeni i poszkodowani. Pokazuje takze, jak wykorzystuje moraly wylozone ze skarg interesantow, aby ulepszyc swoje przedsiewziecia na czas przyszly; Ergo Hestia opracowala dwa symptomy, jakie ukazuja, jak w wielu przypadkach klienci komunikuja uwagi do biezacej obslugi. To juz drugi kwartal, w ktorym Grupa Ergo Hestia publikuje meldunek "Skargi oraz Odwolania". Przytaczamy w nim najwazniejsze wskazniki dotyczace obslugi konsumentow: wskaznik skarg oraz wskaznik odwolan. Ujawniaja one, jak firma obsluguje ubezpieczonych, ktorzy sa niepocieszeni. Instytucja pokazuje takze wdrazane przemiany, jakie sa konsekwencja uwag klientow. Dzieki analizie wskaznikow jakosci mamy z pierwszej reki wiadomosci o tym, co jako spolka winnysmy przegrupowac w procesach obslugi mowi Agnieszka Zych, dyrektor Biura Zapytan i Reklamacji Ergo Hestii. Analitycy Ergo Hestii zaprojektowali dwa wykladniki, jakie pomagaja pilnowac poziom obslugi petentow: 1. Wskaznik skarg: to stosunek skarg wyjasnionych do liczebnosci sprzedanych polis. W drugim kwartale 2012 roku wykladnik ten wyniosl 0,54%. W porownaniu do pierwszego kwartalu podwyzszyl sie on zaledwie o 0,08%. W drugim kwartale dostrzeglismy stabilizacje wskaznika w kazdym miesiacu. To znaczy, ze trzymamy wysoki poziom obslugi komentuje Agnieszka Zych. 2. Wskaznik odwolan to z kolei stosunek odwolan klientow od decyzji Ergo Hestii, do liczebnosci szkod zlikwidowanych przez instytucje. To nowe podejscie do badania poziomu satysfakcji petentow z decyzji podejmowanych przez Zaklad ubezpieczeniowy. W drugim kwartale 2012 roku wspolczynnik wyniosl 5,01%. W porownaniu do pierwszego kwartalu zwiekszyl sie on nieznacznie o 0,03%. Takze w przypadku odwolan mozemy mowic o podtrzymaniu okazalego pulapu zadowolenia naszych interesantow z decyzji Ergo Hestii. Tendencja wolumenu wyjasnianych odwolan w drugim kwartale 2012 roku jest stala, likwidujemy przy tym coraz mniej szkod. To wszystko spowodowalo nierosle wahania wskaznika w poszczegolnych miesiacach, ktore ostatecznie przelozyly sie na bardzo dobry wynik koncowy. Na co skarza sie Kontrahenci, od czego sie odwoluja? W drugim kwartale 2012 roku wsrod skarg petentow zgloszonych do Ergo Hestii dominowaly te, ktore dotyczyly obslugi polis. Ten problem dotyczyl 38% wyjasnianych spraw zgloszonych w ramach skarg zwykle klienci byli zawiedzeni z nieslusznego wznowienia polisy OC i z opoznien w rozliczaniu polis po sprzedazy auta. W wysokiej mierze wplynela na to ostatnimi czasy przeprowadzona nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych, jaka wymagala od Towarzystw ubezpieczeniowych nowego ustawienia procesow dotyczacych obslugi polis OC posiadaczy pojazdow mechanicznych. 15% skarg zgloszonych do Ergo Hestii scalonych bylo z tokiem likwidacji szkod. Tutaj ubezpieczeni z reguly zglaszali uwagi do czasu obslugi odwolania. Tylko co dziewiata skarga dotyczyla windykacji. Z kolei w odwolaniach klienci na ogol nie zgadzaja sie z wielkoscia wyplacanego odszkodowania. Do tej materii odnosi sie dwie trzecie pism kierowanych do Ergo Hestii. Jak na problemy konsumentow zareagowala Ergo Hestia (wybrane przyklady)? 1. Nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych narzucila na Ubezpieczycieli zmiany miedzy innymi w procesie wznawiania polis OC. Po pierwszym okresie funkcjonowania zmian zintegrowalismy usprawnienia na podstawie skarg petentow. Sa to przede wszystkim zmiany systemowe uszczelniajace proces wznawiania polis i nowe wymagania raportowe, jakie z duzym wyprzedzeniem poinformuja nas o statusie polisy. Nasi klienci beda powiadamiani o konczacym sie ubezpieczeniu obowiazkowym na 14 dni przed zakonczeniem ochrony na polisie. 2. W odpowiedzi na potrzeby klientow rozszerzylismy problematyke rozmow konsultantow naszej Infolinii. Stale nadzorujemy wszystkie parametry pracy naszych infolinii, aby zapewnic konsumentom najwiekszej rangi serwis. Zdecydowalismy pojsc krok naprzod i ustalic, z jakimi pytaniami w tej chwili dzwonia interesanci. W tym celu zweryfikowalismy biezaca tematyke rozmow i rozszerzylismy ja o nowe punkty, w tym rejestrujemy kolejny kontakt petenta w tej samej sprawie czy tez szczegoly dotyczace watkow zglaszanych reklamacji. Sledzimy takze motywy powiazane z odwolaniem interesanta od decyzji likwidacyjnej. Po analizach tematow rozmow podejmiemy dzialania, ktore wyprzedza czy tez wyeliminuja pytania konsumentow. 3. Dzieki naszym raportom skrocilismy czas obslugi odwolan. Okresowe raporty dotyczace obslugi skarg oraz odwolan pozwolily na predkie zdiagnozowanie opoznien w analizowaniu odwolan. Analiza danych spowodowala, ze natychmiastowo moglismy podjac przedsiewziecia prewencyjne, w wyniku ktorych w okresie od marca biezacego roku do czerwca udalo nam sie przyciac czas obslugi odwolan o ponad 30%. Raporty Skarg i Odwolan to cykliczna publikacja Grupy Ergo Hestia. Ich celem jest uwidocznienie, w ktorych rewirach polepszamy sie pod wplywem uwag interesantow. Raporty sa wydawane co kwartal. Rzeczoznawca Komunikacyjny Pasym


Rzeczoznawca Komunikacyjny Nowe Miasto Lubawskie

Rzeczoznawca Komunikacyjny Nowe Miasto Lubawskie

Zarzad Zakladu Ubezpieczeniowego Ergo Hestia na radzie prasowej pochwalil sie skutkami wcielenia nowego procesu obslugi petenta. Firma doszla w swoim czasie do wniosku, ze najlepszym podzespolem dzialalnosci, ktory wplywa na wyobrazenie ubezpieczyciela nie sa realia sprzedazy polis, tylko procedura likwidacji szkod. Po pierwsze zatem, polepszono dwudziestoczterogodzinny system sygnalizowania szkod na aparat telefoniczny. Po drugie, przyspieszono przybycie rzeczoznawcow do kontrahenta (nie pozniej niz w ciagu 48 godzin). Po trzecie, odstapiono z biur regionalnych oraz stworzono centralne Biuro Likwidacji Szkod, do jakiego w formie elektronicznej docieraja materialy od rzeczoznawcow. Po czwarte, w serwisie internetowym spolki uruchomiono pierwsza w kraju mozliwosc pogadania z wirtualnym pracownikiem o imieniu Hubert, ktory odpowiada na pytania o procedury zwiazane z likwidacja szkod. Na szczescie jest dozwolone dodatkowo kontaktowac sie z zywym czlowiekiem i w dowolnej chwili nabyc informacje na temat biezacego stanu likwidacji szkody. Jednym z rezultatow takiego procesu jest kolosalne przyspieszenie terminu likwidacji szkod, jaki dzisiaj wynosi niewiele ponad 30 dni. Tu zaleca sie aczkolwiek zobaczyc, ze w sytuacji, kiedy cala procedura obslugi szkody lezy po stronie towarzystwa ubezpieczen, a kontrahent ma wylacznie ja zglosic, jest to i tak dluzej niz ustawowy termin wynoszacy maksymalnie 30 dni. Najciekawszym tymczasem rozwiazaniem ktore dostarcza Ergo Hestia jest (w ramach autocasco) likwidacja niektorych, nieznacznych szkod bez niezbednosci oczekiwania na ogledziny przez rzeczoznawce. W wypadku takich wydarzen jak na przyklad wybicie szyby badz uszkodzenie zamka w trakcie wlamania itd., jezeli szkoda nie przekracza 1500 zlotych, wystarczy przeslac do firmy kwit za przeprowadzona naprawe. Stwarza to naturalnie ewentualnosc naduzyc, ale per saldo ubezpieczyciel oszczedza na kosztach pracy i dojazdu rzeczoznawcy. Bezspornie bardzo wysokie wydatki zintegrowania systemu Ergo Hestia rekompensuje sobie m.in. oszczedzajac na wyplatach: spadla liczebnosc wypadkow ubezpieczeniowych, obnizyla sie przecietna wielkosc wyplacanego zadoscuczynienia oraz wzrosla liczba klientow odnawiajacych swe polisy w tej firmie. Rzeczoznawca Komunikacyjny Nowe Miasto Lubawskie


Rzeczoznawca Samochodowy Olsztyn

Rzeczoznawca Samochodowy Olsztyn

Paliwo, przeglady, wymiana opon, biezace naprawy, ubezpieczenie koszty uzytkowania auta, to duza pozycja w portfelu kazdego kierowcy. Chcac je zmniejszyc, tankujemy na tanszych stacjach, czynimy naprawy na zamiennikach w zaprzyjaznionych zakladach i staramy sie podrozowac oszczednie. Kiedy jednak nadciaga czas kupna ubezpieczenia nieraz automatycznie wydluzamy polise u aktualnego ubezpieczyciela, nie weryfikujac innych ofert na rynku. Jednak OC i AUTOCASCO to pozycje, na ktorych mozna krocie zaoszczedzic. Dlatego warto wiedziec, jak mozna zredukowac skladke za polise. Przede wszystkim przystoi pilnowac momentu, w jakim nasza niniejsza polisa OC dobiega finiszu. To bowiem wylaczajac pare przypadkow okreslonych w ustawie jedyny moment w roku, kiedy zdolamy zmienic towarzystwo ubezpieczen i tym samym posiasc szanse na tansze ubezpieczenie. Jesli nie rozwiazemy OC przed jego uplywem najpozniej jeden dzien przed koncem trwania obecnej polisy ubezpieczenie mimowiednie przeciagnie sie na nastepne 12 miesiecy. Jest to regula wynikajaca z ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych i na nieszczescie nie ma od niej odwrotu. Co wiecej, jesli zdecydujemy sie na wypowiedzenie ubezpieczenia powinnismy dostarczyc je ubezpieczycielowi na pismie. Dlatego najodpowiedniej zapisac sposobna date w kalendarzu i, widzac, ze ubezpieczenie dobiega finiszu, z wyprzedzeniem porownac oferty na rynku. Mozna tez zostawic numer w wybranej firmie, jaka w adekwatnym momencie przypomni nam o konczacym sie OC. O sumie, jaka zaplacimy za OC i AUTO-CASCO decyduje dodatkowo sposob w jaki kierujemy pojazd. Recepta jest prosta: kto jezdzi bezpiecznie, placi mniej. Przeto jezeli interesuje nas tanie ubezpieczenie auta nerwy za kierownica najpoprawniej trzymac na wodzy. Ubezpieczyciele doceniaja kierowcow jezdzacych bezpiecznie, przyznajac im zazwyczaj po 10% znizki za kazdy rok bezkolizyjnej jazdy. Tego modelu rabaty przewaznie mozna takze przeniesc w razie zmiany zakladu ubezpieczen. Tym samym, jezeli w czasie wielu lat korzystania z uslug jednej firmy wypracowalismy np. 50 proc. znizki, w przypadku zmiany ubezpieczyciela dostaniemy co bynajmniej taka sama znizke jak do tej pory. Coraz wiecej ubezpieczycieli gwarantuje rowniez przenoszenie znizek z OC na AUTOCASCO. Tym samym, jezeli jedziemy bez ryzyka, mozemy oczekiwac nie tylko na tanie OC, ale co wiecej na pomniejszenie stawki za AUTO-CASCO. Znaczacym detalem wplywajacym na cene ubezpieczenia jest tez liczba lat i doswiadczenie kierowcow pojazdu im wiekszy staz za kolkiem, tym wieksza okazja na atrakcyjna cenowo polise. Ubezpieczyciele nieraz zaczynaja tez wspolprace z klientami biznesowymi, tworzac z nimi wzajemne oferty. Znana forma jest bancassurance, czyli wspolpraca ubezpieczyciela z bankiem, na skutek jakiej interesanci otrzymuja preferencyjne propozycje na przyklad na ubezpieczenia komunikacyjne. W zwiazku z tym w poszukiwaniu tanszego OC powinno sie sprawdzic, czy np. bank, w jakim mamy konto osobiste, wspoldziala z ubezpieczycielem. Dla przykladu uzytkownicy ING Banku Slaskiego zdobywaja w Liberty Direct 10% znizki na ubezpieczenia komunikacyjne. Dzieki takiemu rabatowemu mozemy zapracowac nawet kilkaset zlotych jesli np. zdobywamy OC i AUTO CASCO. Z kolei, tansza polise AUTO CASCO bedzie prosciej kupic jesli podrozujemy dobrze asekurowanym pojazdem, cieszacym sie niewielka wzietoscia wsrod zlodziei. Wieksza czesc zakladow ubezpieczeniowych lubi ten fakt i swiadczy mniejsze stawki dla ich posiadaczy. Poza odpowiednia marka, o oszczednosci na skladce zdecyduje rowniez punkt, gdzie na ogol parkujemy auto. Jezeli jest to garaz lub parking strzezony wowczas zaplacimy skromniej. Pod tym samym katem ubezpieczyciel oceni tez zabezpieczenia antywlamaniowe samochodu. Tu z kolei wybitnie istotne sa roznorodnego gatunku specjalne drzwi, zamki, alarmy, a w szczegolnosci wszelakie wspolczesne technologie pozwalajace zlokalizowac pojazd. Jednak nawet takie udogodnienia nie beda mialy znaczenia, jesli posiadacz auta nie bedzie pamietal o zachowaniu nieodlacznych srodkow ostroznosci, jak na przyklad domykanie okien, drzwi oraz bagaznika, a przede wszystkim pilnowanie kluczykow. Rzeczoznawca Samochodowy Olsztyn


Rzeczoznawca Majątkowy Morąg

Rzeczoznawca Majątkowy Morąg

Na temat odpowiedzialnosci spedytora rozpisuja sie bardziej czy tez mniej uznani adwokaci oraz eksperci. Z prostota idzie totez znalezc wiele materialow oraz porad na niniejszy watek, ktore moim stanowiskiem dosyc calosciowo dotykaja poruszana tematyke. W praktyce, gros przewoznikow nie zarzadza wlasna flota oraz nie ma licencji na wykonywanie miedzynarodowego przewozu drogowego oraz redukuje obreb swojej dzialalnosci jedynie do organizowania przewozu ladunkow. Esencja spedycji jest pelnienie czynnosci niezbednych do przemieszczenia materialu. Wynika to z artykulu 794 k.c., ktory wyznacza dosc bezspornie, ze obowiazki spedytora bazuja tylko na organizowaniu przemieszczania materialu z punktu A do punktu B (jezeli do tego limituje swoja dzialalnosc). Artykul 794 k.c. nie obliguje przewoznika do samego przewozu. Lwia czesc firm spedycyjnych oraz przewoznikow prowadzi dzialalnosc spedycyjna w zredukowanym rozmiarze. Dla takiej dzialalnosci, sztampowymi uslugami spedycyjnymi sa miedzy innymi: poradnictwo spedycyjne swiadczenie porad w obrebie przygotowania transportu; zawieranie z transportowcami umow o transport towarow; dobor sposobu przewozu; monitorowanie procesow zwiazanych z zaladunkiem, przeladunkiem, przewozem oraz rozladunkiem materialow; ubezpieczanie produktu. Jak juz wzmiankowalem, elementarnym obowiazkiem spedytora jest aranzowanie przemieszczania towaru z punktu A do punktu B. Spedytor, przy czynieniu swoich obowiazkow, zgodnie z artykulem 355 kodeksu cywilnego zobowiazany jest do zachowania nalezytej starannosci. Owa nalezyta starannosc pokazuje sie miedzy innymi tym, ze przewoznik musi dosc precyzyjnie wykonac usluge (mowimy tutaj o wykonaniu uslugi spedycji), stosowac wszelakie zalecenia zleceniodawcy scharakteryzowane w umowie albo zleceniu a takze powierzyc wykonanie przewozu takim spedytorom (ewentualnie ustawienie przewozu dalszym przewoznikom), ktorzy z uwagi na ich fachowosc zasluguja na zawierzenie, czyli daja gwarancje zrealizowania zlecenia, posiadaja adekwatne zezwolenia, ubezpieczenie i samochody do przewozu towaru, itd. Rzeczoznawca Majątkowy Morąg


Likwidacja Szkód Olsztyn - wzór 12

Wyłudzenie odszkodowania, Likwidacja szkód

Ergo Hestia polepsza stan obslugi dzieki skargom klientow! W mysl zasady przejrzystosci dzialania, Ergo Hestia jako pierwszy ubezpieczyciel w Polsce umieszcza kolejny kwartalny meldunek o obsludze skarg i odwolan swoich interesantow; Raporty dzieki OC olsztyn powstaja na podstawie comiesiecznych, rozbudowanych sprawozdan dla Zarzadu Ergo Hestii o skargach oraz odwolaniach; Sopocki ubezpieczyciel raportuje, na co zasadniczo skarza sie ubezpieczeni i poszkodowani. Ukazuje rowniez, jak wykorzystuje wnioski wywabione ze skarg interesantow, azeby usprawnic wlasne dzialania na przyszlosc; Ergo Hestia wypracowala dwa wspolczynniki, ktore wskazuja, jak nagminnie klienci przekazuja uwagi do biezacej obslugi. To juz drugi trymestr, w ktorym Grupa Ergo Hestia wydaje raport "Skargi i Odwolania". Przekazujemy w nim najistotniejsze wykladniki dotyczace obslugi interesantow: wykladnik skarg oraz wskaznik odwolan. Obnazaja one, jak firma obsluguje ubezpieczonych, jacy sa niepocieszeni. Firma odslania rowniez wprowadzane przemiany, jakie sa konsekwencja uwag kontrahentow. Dzieki analizie wskaznikow jakosci mamy z pierwszej reki informacje o tym, co jako firma winnysmy polepszyc w procesach obslugi mowi Agnieszka Zych, dyrektor Biura Zapytan oraz Reklamacji Ergo Hestii. Analitycy Ergo Hestii zaprojektowali dwa wykladniki, ktore pomagaja obserwowac stopien obslugi klientow: 1. Wskaznik skarg: to stosunek skarg rozwiklanych do liczebnosci zawartych polis. W drugim kwartale 2012 roku wskaznik ten wyniosl 0,54%. W porownaniu do pierwszego kwartalu powiekszyl sie on zaledwie o 0,08%. W drugim kwartale zauwazylismy stabilizacje wskaznika w kazdym miesiacu. To znaczy, iz trzymamy wysoki poziom obslugi komentuje Agnieszka Zych. 2. Wskaznik odwolan to z kolei stosunek odwolan petentow od decyzji Ergo Hestii, do ilosci szkod zlikwidowanych przez spolke. To nowe podejscie do badania poziomu satysfakcji kontrahentow z decyzji podejmowanych przez Towarzystwo ubezpieczeniowe. W drugim kwartale 2012 r. wspolczynnik wyniosl 5,01%. W porownaniu do pierwszego kwartalu powiekszyl sie on nieznacznie o 0,03%. Takze w przypadku odwolan mozemy mowic o utrzymaniu duzego stanu zadowolenia naszych klientow z decyzji Ergo Hestii. Tendencja wolumenu wyjasnianych odwolan w drugim kwartale 2012 roku jest stala, likwidujemy przy tym coraz mniej szkod. To wszystko spowodowalo niewielkie wahania wskaznika w poszczegolnych miesiacach, ktore ostatecznie przelozyly sie na bardzo dobry wynik koncowy. Na co skarza sie Interesanci, od czego sie odwoluja? W drugim kwartale 2012 r. wsrod skarg interesantow zgloszonych do Ergo Hestii gorowaly te, ktore dotyczyly obslugi polis. Ten watek dotyczyl 38% wyjasnianych spraw zgloszonych w ramach skarg zwykle kontrahenci byli niezadowoleni z nieslusznego wznowienia polisy OC oraz z opoznien w rozliczaniu polis po sprzedazy samochodu. W duzej mierze wplynela na to ostatnimi czasy przeprowadzona nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych, ktora wymagala od Zakladow ubezpieczeniowych nowego ustawienia procesow dotyczacych obslugi polis OC posiadaczy pojazdow mechanicznych. 15% skarg zgloszonych do Ergo Hestii zespolonych bylo z przebiegiem likwidacji szkod. Tutaj ubezpieczeni zwykle zglaszali uwagi do czasu obslugi odwolania. Tylko co dziewiata skarga dotyczyla windykacji. Z kolei w odwolaniach interesanci z reguly nie zgadzaja sie z wysokoscia wyplacanego odszkodowania. Do tej sprawy odnosi sie dwie trzecie pism kierowanych do Ergo Hestii. Jak na problemy kontrahentow zareagowala Ergo Hestia (wybrane przyklady)? 1. Nowelizacja ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych narzucila na Zaklady ubezpieczeniowe zmiany m.in. w systemie wznawiania polis OC. Po pierwszym okresie funkcjonowania zmian ucielesnilismy ulepszenia na podstawie skarg konsumentow. Sa to przede wszystkim zmiany systemowe uszczelniajace przebieg wznawiania polis oraz nowe wymagania raportowe, ktore z duzym wyprzedzeniem poinformuja nas o statusie polisy. Nasi konsumenci beda informowani o konczacym sie ubezpieczeniu obowiazkowym na 14 dni przed zakonczeniem ochrony na polisie. 2. W odpowiedzi na potrzeby petentow poszerzylismy tematyke rozmow konsultantow naszej Infolinii. Stale dozorujemy wszystkie parametry pracy naszych infolinii, aby zapewnic interesantom najwiekszej rangi serwis. Postanowilismy pojsc krok naprzod i ustalic, z jakimi pytaniami obecnie dzwonia interesanci. W tym celu zweryfikowalismy biezaca tematyke rozmow i rozszerzylismy ja o nowe punkty, w tym rejestrujemy kolejny kontakt petenta w tej samej sprawie czy tez szczegoly dotyczace tematow zglaszanych reklamacji. Obserwujemy dodatkowo tematy powiazane z odwolaniem kontrahenta od decyzji likwidacyjnej. Po analizach tematow rozmow podejmiemy dzialania, ktore wyprzedza albo wyeliminuja pytania interesantow. 3. Dzieki naszym raportom skrocilismy czas obslugi odwolan. Cykliczne raporty dotyczace obslugi skarg i odwolan pozwolily na predkie zdiagnozowanie opoznien w rozpatrywaniu odwolan. Analiza informacji sprawila, iz niezwlocznie zdolalismy podjac dzialania prewencyjne, w wyniku ktorych w okresie od marca biezacego roku do czerwca udalo nam sie przyciac czas obslugi odwolan o ponad 30%. Raporty Skarg i Odwolan to cykliczna publikacja Grupy Ergo Hestia. Ich celem jest uwidocznienie, w ktorych zakresach polepszamy sie pod wplywem uwag petentow. Raporty sa redagowane co kwartal. Likwidacja Szkód Olsztyn - wzór 12


Rzeczoznawca Komunikacyjny Miłomłyn

Rzeczoznawca Komunikacyjny Miłomłyn

Paliwo, przeglady, wymiana opon, biezace naprawy, ubezpieczenie koszty uzytkowania auta, to pokazna pozycja w portfelu dowolnego kierowcy. Pragnac je okroic, tankujemy na tanszych stacjach, robimy naprawy na zamiennikach w zaprzyjaznionych zakladach i staramy sie jezdzic gospodarczo. Gdy jednak nadciaga czas kupna ubezpieczenia wielokrotnie automatycznie przeciagamy polise u dotychczasowego ubezpieczyciela, nie weryfikujac innych ofert na rynku. Tymczasem OC i AUTO CASCO to pozycje, na jakich da sie od cholery zaoszczedzic. Dlatego warto wiedziec, jak mozna ograniczyc skladke za polise. Przede wszystkim nalezy pilnowac momentu, w jakim nasza aktualna polisa OC dobiega konca. To bowiem wylaczajac nieco przypadkow okreslonych w ustawie jedyny moment w roku, kiedy mozemy zmienic towarzystwo ubezpieczen i tym samym uzyskac szanse na tansze ubezpieczenie. Jesli nie rozwiazemy OC przed jego uplywem najpozniej jeden dzien przed koncem egzystowania obecnej polisy ubezpieczenie automatycznie przeciagnie sie na nastepne 12 miesiecy. Jest to zasada wynikajaca z ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych i na nieszczescie nie ma od niej odwrotu. Co wiecej, jesli zdecydujemy sie na wypowiedzenie ubezpieczenia powinnismy doreczyc je ubezpieczycielowi na pismie. Wiec najlepiej zapisac stosowna date w kalendarzu i, widzac, ze ubezpieczenie dobiega konca, z wyprzedzeniem porownac oferty na rynku. Mozna tez zostawic numer w wybranej firmie, ktora w slusznym momencie przypomni nam o konczacym sie OC. O kwocie, jaka zaplacimy za OC i AUTO-CASCO decyduje rowniez sposob w jaki kierujemy samochod. Dewiza jest prosta: kto jezdzi bezpiecznie, placi skromniej. Totez jesli interesuje nas tanie ubezpieczenie pojazdu nerwy za kierownica najprzyzwoiciej trzymac na wodzy. Ubezpieczyciele cenia kierowcow jezdzacych bez ryzyka, przyznajac im najczesciej po 10% znizki za kazdy rok bezszkodowej jazdy. Tego typu rabaty zazwyczaj mozna co wiecej przeniesc w razie zmiany zakladu ubezpieczen. Tym samym, jezeli na przestrzeni wielu lat korzystania z uslug jednej firmy wypracowalismy np. 50 proc. znizki, w razie zmiany ubezpieczyciela uzyskamy co najmniej taka sama znizke jak do tego czasu. Coraz wiecej ubezpieczycieli zapewnia rowniez przekazywanie znizek z OC na AUTO-CASCO. Tym samym, jezeli podazamy bez uszczerbku, mozemy oczekiwac nie tylko na tanie OC, ale rowniez na zredukowanie stawki za AC. Wazkim elementem wplywajacym na cene ubezpieczenia jest tez liczba lat i doswiadczenie kierowcow samochodu im dluzszy staz za kierownica, tym wieksza ewentualnosc na ponetna cenowo polise. Towarzystwa ubezpieczen nierzadko rozpoczynaja tez wspolprace z klientami biznesowymi, tworzac z nimi wzajemne propozycje. Znana forma jest bancassurance, czyli wspolpraca firmy ubezpieczeniowej z bankiem, wskutek ktorej klienci zdobywaja preferencyjne oferty np. na ubezpieczenia komunikacyjne. Dlatego w poszukiwaniu tanszego OC wskazane jest sprawdzic, czy np. bank, w jakim mamy konto osobiste, wspoldziala z firma ubezpieczeniowa. Dla przykladu uzytkownicy ING Banku Slaskiego dostaja w Liberty Direct 10% znizki na ubezpieczenia komunikacyjne. Dzieki takiemu rabatowemu mozemy zapracowac nawet kilkaset zlotych jezeli na przyklad kupimy OC i AUTO-CASCO. Z kolei, tansza polise AC bedzie latwiej kupic jezeli jezdzimy dobrze asekurowanym pojazdem, cieszacym sie niewysoka moda posrod zlodziei. Wiekszosc towarzystw ubezpieczeniowych lubi ten fakt i przedklada mniejsze stawki dla ich posiadaczy. Poza odpowiednia marka, o oszczednosci na skladce zadecyduje rowniez lokalizacja, gdzie najczesciej parkujemy pojazd. Jezeli jest to garaz czy tez parking strzezony wowczas zaplacimy mniej. Pod tym samym katem towarzystwo ubezpieczen oceni tez zabezpieczenia antywlamaniowe auta. Tu z kolei ogromnie istotne sa roznorodnego gatunku specjalne drzwi, zamki, alarmy, a w szczegolnosci kazde wspolczesne technologie pozwalajace zlokalizowac auto. Jednak nawet takie udogodnienia nie beda mialy znaczenia, jezeli posiadacz samochodu nie bedzie pamietal o zachowaniu potrzebnych srodkow rozwagi, jak na przyklad domykanie okien, drzwi oraz bagaznika, a przede wszystkim pilnowanie kluczykow. Rzeczoznawca Komunikacyjny Miłomłyn


Rzeczoznawca Majątkowy Dobre Miasto

Rzeczoznawca Majątkowy Dobre Miasto

Dyrekcja Towarzystwa Ubezpieczeniowego Ergo Hestia na konferencji prasowej pochwalil sie wynikami zintegrowania nowego planu obslugi konsumenta. Firma doszla w swoim czasie do moralu, iz najwazniejszym komponentem dzialalnosci, jaki oddzialuje na wizerunek firmy ubezpieczeniowej nie sa realia sprzedazy polis, tylko procedura likwidacji szkod. Po pierwsze wskutek tego, poprawiono calodobowy proces sygnalizowania szkod na aparat telefoniczny. Po drugie, przyspieszono dotarcie opiniodawcow do klienta (nie pozniej anizeli w ciagu 48 godzin). Po trzecie, zrezygnowano z biur lokalnych oraz utworzono centralne Biuro Likwidacji Szkod, do jakiego w postaci elektronicznej doplywaja materialy od opiniodawcow. Po czwarte, w serwisie internetowym jednostki wlaczono pierwsza w kraju sposobnosc pogadania z wirtualnym pracownikiem o imieniu Hubert, ktory odpowiada na pytania o procedury zwiazane z likwidacja szkod. Na szczescie da sie rowniez kontaktowac sie z zywym czlowiekiem i w dowolnej chwili zyskac informacje na temat terazniejszego stanu likwidacji szkody. Jednym z wynikow takiego systemu jest solidne zwiekszenie szybkosci czasu likwidacji szkod, jaki aktualnie wynosi troszke ponad 30 dni. Tu powinno sie jednakze dojrzec, iz w sytuacji, kiedy cala procedura obslugi szkody lezy po stronie firmy ubezpieczeniowej, a klient ma jedynie ja zglosic, jest to i tak dluzej anizeli ustawowy termin wynoszacy maksymalnie 30 dni. Najciekawszym niemniej jednak zalozeniem ktore swiadczy Ergo Hestia jest (w ramach auto-casco) likwidacja poniektorych, nieznacznych szkod bez koniecznosci wyczekiwania na ogledziny przez rzeczoznawce. W wypadku takich zdarzen jak na przyklad wybicie szyby lub uszkodzenie zamka w trakcie wlamania i tak dalej, jezeli szkoda nie przewyzsza 1500 zlotych, wystarczy przekazac do jednostki paragon za dokonana naprawe. Stwarza to na pewno moznosc naduzyc, ale per saldo towarzystwo ubezpieczen oszczedza na kosztach pracy i dojazdu rzeczoznawcy. Bezsprzecznie bardzo wysokie koszty wcielenia systemu Ergo Hestia rekompensuje sobie m.in. oszczedzajac na wyplatach: spadla ilosc zajsc ubezpieczeniowych, zmniejszyla sie przecietna wielkosc wyplacanego odszkodowania oraz wzrosla liczba konsumentow odnawiajacych swe polisy w tej spolce. Rzeczoznawca Majątkowy Dobre Miasto


Rzeczoznawca Samochodowy Biskupiec

Rzeczoznawca Samochodowy Biskupiec

Na temat odpowiedzialnosci spedytora rozpisuja sie bardziej czy tez mniej uznani adwokaci oraz fachowcy. Z latwoscia mozna stad wyszperac sporo tekstow oraz porad na tenze watek, ktore moim stanowiskiem nader ogolnie traktuja poruszana tematyke. W praktyce, lwia czesc spedytorow nie zarzadza wlasna flota i nie ma licencji na wykonywanie miedzynarodowego przewozu drogowego i limituje odcinek wlasnej aktywnosci wylacznie do organizowania przewozu towarow. Kwintesencja spedycji jest wypelnianie operacji niezbednych do przemieszczenia ladunku. Wynika to z artykulu 794 kodeksu cywilnego, jaki wytycza dosc bezdyskusyjnie, iz obowiazki przewoznika bazuja zaledwie na organizowaniu przemieszczania materialu z punktu A do punktu B (jezeli do tego limituje swoja dzialalnosc). Art. 794 k.c. nie obliguje przewoznika do samego przewozu. Wiekszosc spolek spedycyjnych i przewoznikow organizuje dzialalnosc spedycyjna w zawezonym rozmiarze. Dla takiej dzialalnosci, standardowymi uslugami spedycyjnymi sa miedzy innymi: poradnictwo spedycyjne swiadczenie porad w aspekcie przygotowania transportu; zawieranie z przewoznikami umow o transport towarow; wybor sposobu transportu; pilnowanie procesow scalonych z zaladunkiem, przeladunkiem, przewozem i rozladunkiem produktow; ubezpieczanie materialu. Jak juz wspomnialem, elementarnym obowiazkiem spedytora jest aranzowanie przemieszczania produktu z punktu A do punktu B. Spedytor, przy pelnieniu swoich obowiazkow, zgodnie z artykulem 355 kodeksu cywilnego zmuszony jest do zachowania nalezytej starannosci. Owa nalezyta starannosc pokazuje sie miedzy innymi tym, iz przewoznik musi dosc dokladnie wykonac usluge (mowimy tutaj o wykonaniu uslugi spedycji), stosowac wszystkie zalecenia zleceniodawcy ustalone w umowie wzglednie zleceniu a takze powierzyc wykonanie przewozu takim przewoznikom (czy tez zorganizowanie przewozu dalszym spedytorom), ktorzy z uwagi na ich profesjonalizm zasluguja na zaufanie, czyli daja gwarancje zrealizowania zlecenia, posiadaja adekwatne zezwolenia, ubezpieczenie oraz samochody do przewozu towaru, itd. Rzeczoznawca Samochodowy Biskupiec