Sprzedajemy ubezpieczenia wszystkich gatunkow! Posiadamy pelna oferte ubezpieczen m.in. ubezpieczenia domow, mieszkan, samochodow, dzialalnosci gospodarczej oraz ubezpieczenia na zycie. Mamy zarowno atrakcyjne propozycje na nieruchomosci jak i na pojazdy wszelakie. Zapraszamy do zapoznania sie z nasza oferta.


Mapa Targeo

Mapa Google




Wyswietl wieksza mape

  • Godziny otwarcia: 9.00-17.00 (sobota: 10.00-13.00)
  • Adres: ul. Witosa 25; 10-688 Olsztyn
  • Telefony: 698-838-495; (89)651-20-97
  • ubezpieczenia.olsztyn@gmail.com

Rzeczoznawca Komunikacyjny Morąg

Rzeczoznawca Komunikacyjny Morąg

Od wielu lat jestem rzeczoznawca samochodowym. Pracujac sporo lat na etacie w takich firmach jak na przyklad Warta a takze Ergo Hestia przeprowadzilem dziesiatki tysiecy ogledzin samochodow rozmaitej masci. W trakcie mojej pracy natknalem sie na mrowie przypadkow prob wyludzen zadoscuczynien. Ponizej opisze metody ktore byly na co dzien stosowane. Na co dzien do wyludzen zadoscuczynien byly uzywane metody na AUTOCASCO (uderzenie w przydrozne drzewo) albo OC (tani i stary pojazd uderzal w bardzo cenny samochod i odszkodowanie szlo ze starego zlomka ktorego nie zalowali poswiecic, bo zwracalo sie im to z nawiazka). Wpierw przedstawie metode na OC. Na pewno jedyna szansa na rozpoznanie takiego wyludzenia to rownoczesne przesluchanie obydwu uczestnikow rownoczesnie w dwoch roznych pomieszczeniach oraz zadanie im asortymentu tych samych pytan. O ile w paru punktach sa rozbieznosci to juz mamy takich kombinatorow na tak zwanym widelcu. Jest to jedyna wydajna procedura w tego typu szkodzie ogledziny miejsca zdarzenia czy tez konfrontacja pojazdow tutaj nic nie da (chyba, iz zniszczenia byly dorabiane). Macherzy tu juz sa przyzwoicie nauczeni i tych starych rutyniarzy prawdopodobnie sie nie nakryje. Obecnie na miejsce szkody wzywaja Policje oraz Pomoc Drogowa zbierajac w ten sposob solidnych swiadkow. Kiedys modne tak zwane przycierki boczkiem wyszly juz z mody, jako ze ladowaly w kupie podejrzanych. Pamietam jak kierownik odsuwal na bok wszelkie BMW z przytartymi boczkami. Teraz macherzy sa tak przyuczeni w swoim fachu, iz inicjuja prawdziwa kolizje tak zwany przod w tyl. Takich szkod w rzeczywistosci jest najwiecej i sa praktycznie nie do stwierdzenia. Niewatpliwie jest pewny trop. Macherzy chcac wyrobic jak najwiecej pieniedzy przed kolizja nabywaja na Allegro ewentualnie w Poznaniu odpalone poduszki, zniszczone chlodnice, zniszczone zderzaki i reflektory. Po nabyciu takich zuzytych czesci montuja je przed kolizja i z tymi uszkodzonymi czesciami doprowadzaja do kolizji. W takim wypadku godzi sie gruntownie sfotografowac wszelkie nadruki i emblematy powinien byc tam okreslony rok produkcji i numer fabryczny elementow. Pozniej nalezy skonfrontowac daty produkcji elementow z rokiem produkcji pojazdu. Obecnie poduszki powietrzne sie opisuje numerem zdarzenia niezmywalnym markerem jednakze najbardziej perfidny probowal poduszke wyprac w pralce do prania ubran. Przejdzmy do szkod AUTO CASCO. Tutaj zazwyczaj tez sa montowane juz zniszczone elementy i dzwon nastepuje juz z wmontowanymi trefnymi elementami. I w tym przypadku coraz wiecej kombinatorow zwoluje Policje i Pomoc Drogowa zamiarem zwerbowania miarodajnych swiadkow. Zwykle zglaszaja uderzenie w drzewo, bo najlatwiej. Nie trzeba sie dzielic z drugim uczestnikiem lupem. Macher wjezdza gleboko do lasu by nikt nie widzial i pare razy uderza w drzewo. W nastepnej kolejnosci pod drzewo przy drodze podrzuca resztki czesci, dorabia slady opon prowadzace do drzewa oraz obija kore zeby wygladalo wszystko naturalnie. I tu tez trzeba liczyc na proste bledy kora za zderzakiem a kora na drzewie pochodza z innych rodzajow drzew, kombinator zamiast obic kore obuchem to uderzal ostra krawedzia siekiery robiac nienaturalne naciecia. Ale i tutaj macherzy zdazyli sie porzadnie przyuczyc. Teraz otaczaja drzewo grubym kocem tak aby nie zostaly skrawki kory z innego drzewa; przepisuja samochod na zone, matke albo kochanke azeby w Ubezpieczalniach nazwisko sie nie powtarzalo, zmieniaja numery rejestracyjne tak aby Ubezpieczyciel nie odkryl w systemie po numerze rejestracyjnym itp. Im likwidator wymysla coraz to nowe metody spostrzegania takich wyludzen tym kombinator stosuje coraz to bardziej wymyslne techniki. Nawet podczas proby kradziezy auta juz caly pojazd obsypuja pieprzem tak aby psy tropiace nie zlapaly sladu. Niestety coraz trudniej wykrywac w wspolczesnych czasach takie kombinacje… Rzeczoznawca Komunikacyjny Morąg


Rzeczoznawca Majątkowy Pasłęk

Rzeczoznawca Majątkowy Pasłęk

Paliwo, przeglady, wymiana opon, biezace naprawy, ubezpieczenie koszty uzytkowania pojazdu, to istotna pozycja w portfelu kazdego kierowcy. Chcac je znizyc, tankujemy na tanszych stacjach, robimy naprawy na zamiennikach w zaprzyjaznionych zakladach i staramy sie jezdzic ekonomicznie. Gdy jednak nadciaga czas kupna ubezpieczenia nieraz automatycznie wydluzamy polise u dotychczasowego ubezpieczyciela, nie weryfikujac innych ofert na rynku. Aczkolwiek OC i AUTOCASCO to pozycje, na jakich idzie sporo zaoszczedzic. Dlatego warto wiedziec, jak mozna zredukowac skladke za polise. Przede wszystkim powinno sie pilnowac momentu, w ktorym nasza aktualna polisa OC dobiega finiszu. To bowiem wylaczajac nieco przypadkow sprecyzowanych w ustawie jedyny moment w roku, kiedy zdolamy zmienic towarzystwo ubezpieczen i tym samym zdobyc szanse na tansze ubezpieczenie. Jesli nie wypowiemy OC przed jego uplywem najpozniej jeden dzien przed koncem istnienia obecnej polisy ubezpieczenie automatycznie przeciagnie sie na kolejne 12 miesiecy. Jest to regula wynikajaca z ustawy o ubezpieczeniach obowiazkowych i na nieszczescie nie ma od niej odwrotu. Co wiecej, jesli zdecydujemy sie na wypowiedzenie ubezpieczenia powinnismy dostarczyc je ubezpieczycielowi na pismie. W takim przypadku najlepiej zapisac nalezyta date w kalendarzu i, widzac, ze ubezpieczenie dobiega finiszu, z wyprzedzeniem porownac oferty na rynku. Mozna tez zostawic numer w wybranej firmie, jaka w nalezytym momencie przypomni nam o konczacym sie OC. O kwocie, jaka zaplacimy za OC i AC decyduje takze sposob w jaki prowadzimy auto. Regula jest prosta: kto podaza bezpiecznie, placi mniej. Wobec tego jesli interesuje nas tanie ubezpieczenie samochodu nerwy za kierownica najprawidlowiej trzymac na wodzy. Ubezpieczyciele lubia kierowcow jezdzacych bez uszczerbku, przyznajac im w wiekszosci wypadkow po 10% znizki za kazdy rok bezkolizyjnej jazdy. Tego gatunku upusty na ogol mozna takze przeniesc w razie zmiany towarzystwa ubezpieczen. Tym samym, jesli na przestrzeni wielu lat korzystania z uslug jednej firmy wypracowalismy np. 50 procent znizki, w przypadku zmiany ubezpieczyciela osiagniemy co najmniej taka sama znizke jak do tego czasu. Coraz wiecej towarzystw ubezpieczeniowych zapewnia rowniez transfer znizek z OC na AUTO CASCO. Tym samym, jezeli podrozujemy bezpiecznie, mozemy liczyc nie tylko na tanie OC, ale dodatkowo na obnizenie stawki za AUTOCASCO. Znacznym elementem wplywajacym na cene ubezpieczenia jest tez liczba lat i doswiadczenie kierowcow pojazdu im wiekszy staz za kolkiem, tym wieksza sposobnosc na ciekawa cenowo polise. Towarzystwa ubezpieczen czesto gesto rozpoczynaja tez wspolprace z partnerami biznesowymi, tworzac z nimi wzajemne propozycje. Atrakcyjna forma jest bancassurance, czyli wspolpraca ubezpieczyciela z bankiem, wskutek ktorej uzytkownicy dostaja preferencyjne propozycje na przyklad na ubezpieczenia komunikacyjne. Wobec tego w poszukiwaniu tanszego OC warto sprawdzic, czy na przyklad bank, w ktorym mamy konto osobiste, wspoldziala z ubezpieczycielem. Dla przykladu interesanci ING Banku Slaskiego otrzymuja w Liberty Direct 10% znizki na ubezpieczenia komunikacyjne. Dzieki takiemu rabatowemu zdolamy zarobic nawet kilkaset zlotych jezeli na przyklad zdobywamy OC i AUTOCASCO. Z kolei, tansza polise AUTOCASCO bedzie latwiej kupic jesli podrozujemy dobrze zabezpieczonym samochodem, cieszacym sie niewysoka moda posrod zlodziei. Wiekszosc ubezpieczycieli docenia ten fakt i swiadczy mniejsze stawki dla ich posiadaczy. Poza odpowiednia marka, o oszczednosci na skladce zdecyduje rowniez powierzchnia, gdzie w wiekszosci wypadkow parkujemy samochod. Jesli jest to garaz badz parking strzezony wowczas zaplacimy skromniej. Pod tym samym katem towarzystwo ubezpieczen oceni tez zabezpieczenia antywlamaniowe samochodu. Tu z kolei bardzo istotne sa roznorodnego modelu specjalne drzwi, zamki, alarmy, a w szczegolnosci wszelakie wspolczesne technologie pozwalajace zlokalizowac auto. Jednak nawet takie udogodnienia nie beda mialy znaczenia, jezeli wlasciciel auta nie bedzie pamietal o zachowaniu nieodlacznych srodkow ostroznosci, jak np. domykanie okien, drzwi tudziez bagaznika, a przede wszystkim pilnowanie kluczykow. Rzeczoznawca Majątkowy Pasłęk


Rzeczoznawca Komunikacyjny Dobre Miasto

Rzeczoznawca Komunikacyjny Dobre Miasto

Na temat odpowiedzialnosci przewoznika rozpisuja sie bardziej albo mniej uznani adwokaci oraz fachowcy. Z prostota da sie wiec wyszukac niemalo artykulow i porad na tenze temat, ktore moim zdaniem nader calosciowo rozpatruja poruszana problematyke. W praktyce, wiekszosc spedytorow nie zarzadza wlasna flota i nie ma licencji na wykonywanie miedzynarodowego transportu drogowego i zmniejsza pole swojej aktywnosci jeno do planowania przewozu produktow. Esencja spedycji jest piastowanie czynnosci niezbednych do przemieszczenia towaru. Wynika to z artykulu 794 k.c., jaki okresla dosc czytelnie, iz obowiazki spedytora polegaja jedynie na organizowaniu przemieszczania towaru z punktu A do punktu B (jezeli do tego limituje swoja dzialalnosc). Art. 794 k.c. nie zobowiazuje spedytora do samego przewozu. Wieksza czesc firm spedycyjnych oraz przewoznikow wiedzie dzialalnosc spedycyjna w uproszczonym zakresie. Dla takiej dzialalnosci, sztampowymi uslugami spedycyjnymi sa miedzy innymi: poradnictwo spedycyjne udzielanie porad w zakresie przygotowania transportu; zawieranie z przewoznikami umow o przewoz; dobor sposobu transportu; nadzorowanie procesow polaczonych z zaladunkiem, przeladunkiem, przewozem i rozladunkiem produktow; ubezpieczanie towaru. Jak juz napomknalem, naczelnym obowiazkiem spedytora jest aranzowanie przemieszczania towaru z punktu A do punktu B. Spedytor, przy pelnieniu swoich obowiazkow, zgodnie z artykulem 355 kodeksu cywilnego zobligowany jest do zachowania nalezytej starannosci. Owa nalezyta starannosc manifestuje sie miedzy innymi tym, ze przewoznik musi dosc dokladnie wykonac usluge (mowimy tutaj o wykonaniu uslugi spedycji), stosowac wszystkie zalecenia zleceniodawcy sprecyzowane w umowie lub zleceniu a takze powierzyc wykonanie przewozu takim spedytorom (ewentualnie ustawienie przewozu dalszym spedytorom), ktorzy z uwagi na ich profesjonalizm zasluguja na zaufanie, czyli daja gwarancje wykonania zlecenia, posiadaja adekwatne zezwolenia, ubezpieczenie i samochody do przewozu towaru, itp. Rzeczoznawca Komunikacyjny Dobre Miasto


Likwidacja Szkód Olsztyn - wzór 08

Wyłudzenie odszkodowania, Likwidacja szkód

Na temat odpowiedzialnosci przewoznika rozpisuja sie bardziej badz mniej uznani adwokaci oraz eksperci. Z latwoscia idzie stad odszukac sporo materialow oraz wskazowek na tenze problem, ktore moim zdaniem nader calosciowo traktuja poruszana problematyke. W praktyce, gros przewoznikow nie zarzadza osobista flota i nie ma licencji na wykonywanie miedzynarodowego transportu drogowego i ogranicza aspekt wlasnej aktywnosci jedynie do organizowania przewozu towarow. Esencja spedycji jest wypelnianie czynnosci niezbednych do przemieszczenia materialu. Wynika to z artykulu 794 k.c., ktory formuluje dosc bezdyskusyjnie, iz obowiazki spedytora polegaja wylacznie na organizowaniu przemieszczania ladunku z punktu A do punktu B (jezeli do tego limituje swoja dzialalnosc). Art. 794 k.c. nie obliguje spedytora do samego przewozu. Gros jednostek spedycyjnych oraz przewoznikow wiedzie dzialalnosc spedycyjna w okrojonym obszarze. Dla takiej dzialalnosci, sztandarowymi uslugami spedycyjnymi sa miedzy innymi: poradnictwo spedycyjne oferowanie porad w obszarze przygotowania transportu; zawieranie z przewoznikami umow o przewoz; wybor sposobu transportu; nadzorowanie procesow zwiazanych z zaladunkiem, przeladunkiem, przewozem i rozladunkiem towarow; ubezpieczanie materialu. Jak juz wspomnialem, podstawowym obowiazkiem spedytora jest aranzowanie przemieszczania ladunku z punktu A do punktu B. Przewoznik, przy wykonywaniu swoich obowiazkow, zgodnie z art. 355 k.c. zobligowany jest do zachowania nalezytej starannosci. Owa nalezyta starannosc przejawia sie miedzy innymi tym, iz spedytor musi dosc dokladnie wykonac usluge (mowimy tutaj o wykonaniu uslugi spedycji), stosowac wszelakie zalecenia zleceniodawcy ustalone w umowie badz zleceniu a takze powierzyc wykonanie przewozu takim przewoznikom (albo zorganizowanie przewozu dalszym spedytorom), jacy z uwagi na ich kompetencje zasluguja na zawierzenie, czyli daja gwarancje zrealizowania zlecenia, posiadaja adekwatne zezwolenia, ubezpieczenie oraz samochody do przewozu towaru, itd. Likwidacja Szkód Olsztyn - wzór 08


Rzeczoznawca Samochodowy Lidzbark

Rzeczoznawca Samochodowy Lidzbark

Ponizej przedstawiam Panstwu artykul "Definicje AC": Autocasco (AC) dobrowolne ubezpieczenie majatkowe od rezultatow uszkodzenia, zniszczenia oraz kradziezy, majace za przedmiot samochody. Zamyslem ubezpieczenia jest zadoscuczynienie finansowych wynikow szkody. Ubezpieczenie AUTOCASCO w tak zwanych gatunkach rozszerzonych moze poza tym obejmowac ochrona np. kradziez, czy tez owoce wandalizmu czyli sytuacje, na jakie ubezpieczony nie mial duzego wplywu. AC Cars angielski producent aut. Przedsiebiorstwo ustanowione ponad 100 lat temu zajmuje sie produkcja w szczegolnosci pojazdow sportowych. Najogromniejsza glorie uzyskalo dzieki wariantowi AC Cobra i AC Ace. Firma AC zostala ustanowiona juz w 1901 roku, w 2005 przeniosla sie na Malte i do konca roku 2008 wytwarzala tam w nieznacznej wielkosci egzemplarzy model Cobra. Od poczatku 2009 roku pojazdy marki AC sa wytwarzane w Niemczech przez jednostke Gullwing GmbH. Obecny model nazywa sie Mark VI (dostepny z silnikami o mocy 437-647 KM). Adult contemporary (AC) nazwa muzycznego formatu radiowego, ktora w wolnym tlumaczeniu symbolizuje "wspolczesna muzyke rozrywkowa dla dojrzalego radiosluchacza". Grupa docelowa formatu sa kobiety oraz mezczyzni w wieku 30-54 lat. Format AC demonstruje muzyke z rozlicznych wariantow od lat 70 po dzisiejsze, przy czym w kazdym calu unika zawadiackiej muzyki (na przyklad hard rocka, heavy metalu lub hip-hopu), muzyki adresowanej do mlodziezy i nastolatkow, a takze muzyki techno i dance. Podrodzaje formatu AC: hot adult contemporary (hot AC); soft adult contemporary (soft AC); mainstream adult contemporary (mainstream AC); urban adult contemporary (urban AC); rhythmic adult contemporary (rhytmic AC). Air Canada (AC) kanadyjska narodowa linia lotnicza z rezydencja w Montrealu dostarcza loty na trasach do 240 miast. Wspolczesny sklad floty liczy 325 samolotow. Powstala w 1937 roku jako czesc innej firmy, a w 1964 roku pozostala narodowa linia Kanady. Air Canada jest dziewiata co do skali pasazerska linia lotnicza na ziemii pod wzgledem wymiarow floty. W 2006 roku skorzystalo z niej 34 mln pasazerow. Czlonek oraz jeden z zalozycieli sojuszu Star Alliance. Aksjomat wyboru (ozn. AC od ang. Axiom of Choice) jeden z aksjomatow teorii mnogosci mowiacy o mozliwosci stworzenia zbioru (nazywanego selektorem) obejmujacego gruntownie po jednym skladniku z kazdego zbioru nalezacego do rodziny niepustych zbiorow rozlacznych. Powszechnie przyjmowane aksjomaty Zermelo-Fraenkela (ZF) teorii mnogosci rozszerzone o AC symbolizuje sie najczesciej skrotem ZFC. Aksjomat ten jest niezalezny ZF mozna rowniez rozwazac modele teorii mnogosci oparte na ZF, w ktorych przyjeto negacje AC. Z tego powodu choc lwia czesc matematykow uznaje i stosuje aksjomat wyboru, to w dowodach twierdzen go wykorzystujacych przyjelo sie jednak zaznaczac ten fakt dowody te zwie sie nieefektywnymi; zazwyczaj sa one takze niekonstruktywne, jako ze mowia nagminnie jedynie o istnieniu danego obiektu, jednak nie pokazuja go (nie podaja konstrukcji; por. intuicjonizm). W wypadku ograniczenia sie do skonczonych rodzin zbiorow aksjomat wyboru jest banalny (wynika z innych aksjomatow); wykorzystany dla bezgranicznych rodzin zbiorow takze wydaje sie intuicyjny, acz jego konsekwencje bywaja zaskakujace, np. Stefan Banach i Alfred Tarski korzystajac z AC dowiedli twierdzenie o paradoksalnym rozkladzie kuli (mowiace o mozliwosci rozkladu kuli w trojwymiarowej przestrzeni euklidesowej na szesc czesci, z jakich idzie zlozyc, korzystajac tylko z obrotow i przesuniec, dwie kule o srednicy rownej srednicy kuli wyjsciowej). Aktyn (AC, lac. actinium) krotkotrwaly pierwiastek chemiczny zaliczany do aktynowcow lub skandowcow. Aktyn jest bardzo aktywny chemicznie i ma wysoka radiotoksycznosc. Miedzynarodowa Komisja Ochrony Radiologicznej (ICRP) wyznaczala dopuszczalna ilosc 227AC w organizmie czlowieka na 1 kBq, a kosc jako narzad krytyczny. Na powietrzu latwo sie utlenia. Rozpuszcza sie w kwasie solnym oraz azotowym. Zwiazki aktynu sa izoelektronowe z analogicznymi zwiazkami lantanu sole lantanu wykorzystuje sie jako nosniki aktynu. Nazwa pochodzi od greckiego slowa aktinos wskazujacego promien. Francuski chemik André-Louis Debierne wykryl aktyn w 1899 roku na podstawie stwierdzenia promieniowania (stad nazwa) jonizujacego i widzialnego (niebieskawego) oraz wydzielania energii termicznej w przesaczach otrzymanych od Pierre'a i Marii Curie. W tym samym czasie, co Debierne, wykryl ten pierwiastek chemik niemiecki Friedrich Otto Giesel, ktory proponowal nieuznana nazwe emanium (lac. emanare szerzyc sie, rozplywac sie, emanowac). Ante Christum (AC) czyli before Christ przed nasza era (p.n.e.) zwrot oraz skrot stosowane w jezyku polskim, oznaczajace date przed poczatkiem ery chrzescijanskiej, ktory wiazany jest z data narodzenia Jezusa Chrystusa. Odpowiada on lacinskiemu skrotowi AC, czyli ante Christum albo angielskiemu B.C. lub BC, czyli before Christ (pol. "przed Chrystusem"). Pod koniec XVIII wieku do nazwania roku przed data narodzenia Chrystusa stosowano skrot A.CHr.n. (Ante Christum natum). Na potrzeby historii i astronomii daty wszystkich wydarzen z tego okresu sa umownie podawane wedlug kalendarza julianskiego. Jednakze astronomowie, odmiennie anizeli historycy, posluguja sie, wprowadzona w 1740 przez Cassiniego, notacja (rachuba) uwzgledniajaca rok 0 (zerowy). Numer roku, wedlug tej notacji, opatruje sie znakiem (minus). Znaczy to, ze rok 1 p.n.e. w historii, jest rokiem 0 w astronomii, rok 2 p.n.e. w historii jest rokiem1 w astronomii itd. Cyjanowodor Oznaczenie wojskowe "AC" nieorganiczny zwiazek chemiczny wykonany z wodoru, wegla oraz azotu. Jest silnie toksyczny (dawka smiertelna wynosi okolo 50-60 mg). W temperaturze pokojowej jest to bezbarwna, latwo parujaca ciecz o ostrym zapachu gorzkich migdalow, jaki moze byc jednak niewyczuwalny przez niektore osoby. Z woda tworzy stosunkowo slaby kwas cyjanowodorowy, ktorego sole nosza nazwe cyjankow. Prad przemienny (ang. alternating current, AC) charakterystyczny przypadek pradu elektrycznego okresowo zmiennego, w ktorym wartosci chwilowe podlegaja zmianom w powtarzalny, okresowy sposob, z wyznaczona czestotliwoscia. Wartosci chwilowe natezenia pradu przemiennego przyjmuja naprzemiennie wartosci dodatnie i ujemne (tym samym nazwa przemienny). Z reguly pozadanym jest, tak aby wartosc srednia calookresowa (to znaczy skladowa stala) wynosila zero. Wzglednie najwieksze znaczenie praktyczne maja prad i napiecie o przebiegu sinusoidalnym. Dlatego tez, w dialekcie technicznym czesto nazwa prad przemienny oznacza po prostu prad sinusoidalny. Jesli zaklocenia lub nieliniowosc powoduja zdeformowanie sinusoidalnego konturu, wowczas taki niesinusoidalny przebieg nosi nazwe przebiegu odksztalconego. Rzeczoznawca Samochodowy Lidzbark


Wytyczne w likwidacji szkód majątkowych – cz.2

Wytyczne w likwidacji szkód majątkowych – cz.2



Choc wiekszych opadow sniegu do tej pory nie ma to kwestia czasu jest to kiedy one nadejda. Pojawil sie niemniej jednak inny szczegolny dla zimy skladnik, jakim jest ziab. Tak wiec rankiem da sie spotkac coraz wiecej kierowcow, ze skrobaczkami do szyb, zdarzaja sie tez klopoty z rozladowanymi akumulatorami lub zamarznietymi zamkami w drzwiach. Pojawiaja sie tez pierwsze objawy zimy w formie zwiekszonej ilosci kolizji drogowych. Najczestszym ich powodem wedle informacji policji, sa niepomyslne warunki atmosferyczne oraz nieprzygotowanie do nich samochodu. Co roku ubezpieczyciele notuja tez zima dwukrotnie lub trzykroc wiecej zgloszen dotyczacych kolizji i awarii. Multum zdarzen zdarza sie przede wszystkim w czasie przed swietami Bozego Narodzenia, gdy to wielu kierowcow wybiera sie na sprawunki do sklepow. Bardziej natezony ruch oraz korki oraz wzmiankowane okolicznosci atmosferyczne przyczyniaja sie do kolizji. Ten okres to tez czas, w ktorym towarzystwa wyprzedaja wiecej niz z reguly polis assistance. Aczkolwiek niezaleznie od tego jak przyzwoicie pojazd jest gotowy do zimy, posiadanie assistance komunikacyjnego to praktyczne rozwiazanie, jakie moze zaoszczedzic bez liku nerwow, czasu i pieniedzy. Nie trzeba przekonywac o tym kierowcow, jacy co najmniej raz korzystali z pomocy, z tego tytulu. Przygotowanie blyskawicznej pomocy w przypadku kraksy wzglednie awarii jest usluga, na jaka znajduje sie coraz wiecej chetnych. Wprawdzie jak to najczesciej bywa z ubezpieczeniami dobrowolnymi assistance, pomimo ze przynaleza do tej samej grupy polis, bywaja roznorakie. I tak samo jak w przypadku ac nie cena jest najistotniejsza ale zakres ubezpieczenia. Nabywajac owa polise po to by chronila kierowce przede wszystkim w zimie godzi sie zwrocic uwage na to czy zapewnia pomoc w przewaznie pojawiajacych sie w tym czasie sytuacjach. I nie powinno sie poprzestawac na czytaniu oferty skroconej, w jakiej towarzystwo ubezpieczeniowe moze wymieniac, iz zarecza holowanie samochodu, wydobycie go ze sniegu, wymiane kola, dowiezienie paliwa czy zorganizowanie zakwaterowania i pojazdu zastepczego. To co z pozoru wyglada na wszechstronna propozycje pomocy po przyjrzeniu sie jej blizej moze okazac sie, iz posiada multum brakow. Przykladowo, w przypadku niektorych assistance w Ogolnych warunkach Ubezpieczenia idzie wypatrzyc wpis , ze pomoc w przypadku usterki jest zareczana jedynie wtedy, jak temperatura jest wyzsza od10 stopni C. Innymi slowy, jezeli mroz bedzie wiekszy, to w razie awarii kierowca pomocy nie otrzyma a precyzyjniej nie uzyska jej w ramach assistance. Innym wylaczeniem moze byc uzaleznienie pomocy w razie awarii od tego w jakiej odleglosci od domu ona nastapila. Czesc towarzystw ubezpieczeniowych wprowadza ograniczenie, polegajace na tym, ze dopiero w jakies odleglosci od polozenia zamieszkania przysluguje pomoc. Tak wiec jezeli posiadajacy takie assistance kierowca ma klopot rano z uruchomieniem samochodu, to polisa mu w tym nie pomoze. Nalezy tez posiadac wiedze, iz poniektore polisy assitance nie posiadaja w ogole w zakresie ochrony sytuacji awarii lecz gwarantuja pomoc tylko w przypadku kolizji drogowej. Tak wiec przed zakupem niezbednym jest rozwazne przeczytanie OWU oraz dopytania przedstawiciela firmy o zapisy, jakie budza jakies niejasnosci. Polisa ta nie jest droga choc w rzeczy samej jej koszt zalezy od zakresu ochrony ubezpieczeniowej im jest ona wieksza tym skladka za assistance wyzsza. Ubezpieczenie to w swojej podstawowej wersji dosyc czesto dorzucane jest za darmo konsumentom kupujacym ubezpieczenia komunikacyjne OC i AUTO-CASCO. Wszakze nie znaczy to naturalnie, iz takie podstawowe assistance kazdemu wystarczy. Cena odmiany standardowej moze rownac sie od 4 do 33 zl, wypada jednakze pamietac, ze pomoc na jaka zdolamy liczyc w tym wypadku jest nadzwyczaj ograniczona. Przy szerszym zakresie bedzie to koszt od 49 do 154 polskich zlotych. Wytyczne w likwidacji szkód majątkowych – cz.2


Klienci Biznesowi - TUW-TUZ::Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych



Ponizej przedstawiam Panstwu artykul "Definicje AC": Autocasco (AC) dobrowolne ubezpieczenie majatkowe od rezultatow uszkodzenia, zniszczenia i kradziezy, majace za temat samochody. Zamiarem ubezpieczenia jest rekompensata finansowych wynikow szkody. Ubezpieczenie AUTOCASCO w tak zwanych typach rozszerzonych zdola poza tym zawierac ochrona np. kradziez, czy tez skutki wandalizmu innymi slowy sytuacje, na jakie ubezpieczony nie mial wiekszego wplywu. AC Cars angielski wytworca pojazdow. Przedsiebiorstwo zalozone przeszlo 100 lat temu zajmuje sie wytworczoscia w szczegolnosci pojazdow sportowych. Najwieksza renome zyskalo dzieki wariantowi AC Cobra oraz AC Ace. Organizacja AC zostala ustanowiona juz w 1901 roku, w 2005 przeniosla sie na Malte i do konca roku 2008 sporzadzala tam w nielicznej wielkosci egzemplarzy model Cobra. Od poczatku 2009 roku pojazdy marki AC sa sporzadzane w Niemczech przez fabryke Gullwing GmbH. Biezacy model nazywa sie Mark VI (dostepny z silnikami o mocy 437-647 KM). Adult contemporary (AC) nazwa muzycznego formatu radiowego, jaka w wolnym tlumaczeniu oznacza "nowoczesna muzyke rozrywkowa dla doroslego radiosluchacza". Grupa docelowa formatu sa kobiety i mezczyzni w wieku 30-54 lat. Format AC obrazuje muzyke z wielorakich gatunkow od lat 70 po biezace, przy czym zupelnie unika bunczucznej muzyki (np. hard rocka, heavy metalu badz hip-hopu), muzyki kierowanej do mlodziezy oraz nastolatkow, a takze muzyki techno oraz dance. Podrodzaje formatu AC: hot adult contemporary (hot AC); soft adult contemporary (soft AC); mainstream adult contemporary (mainstream AC); urban adult contemporary (urban AC); rhythmic adult contemporary (rhytmic AC). Air Canada (AC) kanadyjska narodowa linia lotnicza z rezydencja w Montrealu dostarcza loty na trasach do 240 miast. Wspolczesny sklad floty liczy 325 samolotow. Powstala w 1937 roku jako czesc innej firmy, a w 1964 roku zostala narodowa linia Kanady. Air Canada jest dziewiata co do liczby pasazerska linia lotnicza na ziemii pod wzgledem rozmiarow floty. W 2006 roku skorzystalo z niej 34 mln pasazerow. Czlonek oraz jeden z zalozycieli sojuszu Star Alliance. Aksjomat wyboru (ozn. AC od ang. Axiom of Choice) jeden z aksjomatow teorii mnogosci mowiacy o zdolnosci wykonania zbioru (nazywanego selektorem) zawierajacego dokladnie po jednym komponencie z kazdego zbioru przynaleznego do rodziny niepustych zbiorow rozlacznych. Powszechnie przyjmowane aksjomaty Zermelo-Fraenkela (ZF) teorii mnogosci rozszerzone o AC nazywa sie z reguly skrotem ZFC. Aksjomat ten jest niezalezny ZF mozna dodatkowo rozwazac modele teorii mnogosci oparte na ZF, w ktorych przyjeto negacje AC. Z tego powodu choc gros matematykow uznaje oraz stosuje aksjomat wyboru, to w dowodach twierdzen go wykorzystujacych przyjelo sie jednak zaznaczac ten fakt dowody te mieni sie nieefektywnymi; w wiekszosci wypadkow sa one takze niekonstruktywne, bo mowia czestokroc jedynie o istnieniu danego obiektu, jednak nie wskazuja go (nie podaja konstrukcji; por. intuicjonizm). W wypadku ograniczenia sie do skonczonych rodzin zbiorow aksjomat wyboru jest trywialny (wynika z innych aksjomatow); wdrozony dla nieskonczonych rodzin zbiorow takze wydaje sie intuicyjny, lecz jego konsekwencje bywaja imponujace, np. Stefan Banach i Alfred Tarski korzystajac z AC dowiedli twierdzenie o paradoksalnym rozkladzie kuli (mowiace o mozliwosci rozkladu kuli w trojwymiarowej przestrzeni euklidesowej na szesc czesci, z jakich da sie zlozyc, korzystajac zaledwie z obrotow i przesuniec, dwie kule o srednicy rownej srednicy kuli wyjsciowej). Aktyn (AC, lac. actinium) niestaly pierwiastek chemiczny kwalifikowany do aktynowcow albo skandowcow. Aktyn jest bardzo aktywny chemicznie i ma wysoka radiotoksycznosc. Miedzynarodowa Komisja Ochrony Radiologicznej (ICRP) wyznaczala dopuszczalna ilosc 227AC w organizmie czlowieka na 1 kBq, a kosc jako narzad krytyczny. Na powietrzu latwo sie utlenia. Rozpuszcza sie w kwasie solnym i azotowym. Zwiazki aktynu sa izoelektronowe z analogicznymi zwiazkami lantanu sole lantanu uzytkuje sie jako nosniki aktynu. Nazwa pochodzi od greckiego slowa aktinos wskazujacego promien. Francuski chemik André-Louis Debierne odkryl aktyn w 1899 roku na podstawie stwierdzenia promieniowania (stad nazwa) jonizujacego oraz widzialnego (niebieskawego) i wydzielania energii termicznej w przesaczach otrzymanych od Pierre'a i Marii Curie. W tym samym czasie, co Debierne, wykryl ten pierwiastek chemik niemiecki Friedrich Otto Giesel, jaki proponowal nieuznana nazwe emanium (lac. emanare szerzyc sie, rozplywac sie, emanowac). Ante Christum (AC) czyli before Christ przed nasza era (p.n.e.) zwrot i skrot uzywane w jezyku polskim, oznaczajace date przed poczatkiem ery chrzescijanskiej, jaki wiazany jest z data narodzenia Jezusa Chrystusa. Odpowiada on lacinskiemu skrotowi AC, czyli ante Christum lub angielskiemu B.C. lub BC, czyli before Christ (pol. "przed Chrystusem"). Pod koniec XVIII wieku do nazwania roku przed data narodzenia Chrystusa stosowano skrot A.CHr.n. (Ante Christum natum). Na potrzeby historii oraz astronomii daty wszystkich wydarzen z tego okresu sa umownie podawane wedlug kalendarza julianskiego. Natomiast astronomowie, inaczej anizeli historycy, posluguja sie, wprowadzona w 1740 przez Cassiniego, notacja (rachuba) uwzgledniajaca rok 0 (zerowy). Numer roku, wedlug tej notacji, opatruje sie znakiem (minus). Symbolizuje to, iz rok 1 p.n.e. w historii, jest rokiem 0 w astronomii, rok 2 p.n.e. w historii jest rokiem1 w astronomii itd. Cyjanowodor Oznaczenie wojskowe "AC" nieorganiczny zwiazek chemiczny ziszczony z wodoru, wegla oraz azotu. Jest silnie toksyczny (dawka smiertelna wynosi okolo 50-60 mg). W temperaturze pokojowej jest to bezbarwna, swobodnie parujaca ciecz o mocnym zapachu gorzkich migdalow, ktory moze byc jednak niewyczuwalny przez niektore osoby. Z woda tworzy stosunkowo slaby kwas cyjanowodorowy, jakiego sole nosza nazwe cyjankow. Prad przemienny (ang. alternating current, AC) charakterystyczny przypadek pradu elektrycznego okresowo zmiennego, w jakim wartosci chwilowe podlegaja zmianom w powtarzalny, okresowy sposob, z ustalona czestotliwoscia. Wartosci chwilowe natezenia pradu przemiennego przyjmuja naprzemiennie wartosci dodatnie i ujemne (tym samym nazwa przemienny). Na ogol pozadanym jest, aby wartosc srednia calookresowa (to znaczy skladowa stala) wynosila zero. Stosunkowo najwieksze znaczenie praktyczne maja prad i napiecie o przebiegu sinusoidalnym. Dlatego tez, w zargonie technicznym czestokroc nazwa prad przemienny oznacza po prostu prad sinusoidalny. Jesli zaklocenia albo nieliniowosc powoduja zdeformowanie sinusoidalnego zarysu, wowczas taki niesinusoidalny przebieg nosi nazwe przebiegu odksztalconego. Klienci Biznesowi - TUW-TUZ::Towarzystwo Ubezpieczeń Wzajemnych


Rzeczoznawca Komunikacyjny Braniewo

Rzeczoznawca Komunikacyjny Braniewo

Nawiazujac do zagadnienia terminow likwidacji szkod w ubezpieczeniach obowiazkowych i dobrowolnych powierzamy ponizsze tlumaczenia, ktore maja na celu w poreczny sposob zaprezentowac powyzsza tematyke. W zaleznosci od rodzaju ubezpieczenia terminy likwidacji szkody korygowane sa w odmiennych aktach prawnych. W przypadku ubezpieczen obowiazkowych, np. ubezpieczenie odpowiedzialnosci cywilnej wlascicieli samochodow mechanicznych, termin likwidacji szkody okreslony jest w artykul. 14 ustep. 1 ust. z dnia 22 maja 2003 r. o ubezpieczeniach obowiazkowych, U.f.g. i Polskim Biurze Ubezpieczycieli Komunikacyjnych (Dziennik ust. Nr. 124, poz 1152 ze zm) zaklad ubezpieczen jest zobowiazany do zaplaty swiadczenia w terminie 30 dni liczac od dnia zlozenia zawiadomienia o szkodzie. Zgodnie z ustep. 2 powolanego przepisu, jesliby w tym terminie nie bylo mozliwe wyjasnienie okolicznosci koniecznych do ustalenia odpowiedzialnosci towarzystwu ubezpieczen wzglednie wysokosci swiadczenia, odszkodowanie powinno byc wyplacone w ciagu 14 dni od dnia, w ktorym przy zachowaniu stosownej starannosci wyjasnienie tych okolicznosci bylo mozliwe, nie pozniej jednak niz w terminie 90 dni od dnia zlozenia ogloszenia o szkodzie. Ustawa prognozuje jeden wyjatek od tej zasady przekroczenie maksymalnego terminu 90 dni jest mozliwe jedynie w wypadku, gdy stwierdzenie odpowiedzialnosci towarzystwu ubezpieczen lub tez wyznaczenie wysokosci odszkodowania uzaleznione jest od toczacego sie postepowania karnego lub cywilnego. Co do zasady, zaklad ubezpieczen jest prawnie zobowiazany do wykonania postepowania wyjasniajacego we osobistym zakresie i stosowanie tego przepisu jest mozliwe jedynie w szczegolnych przypadkach. Jednak bezsporna czesc swiadczenia zaklad ubezpieczen jest zobowiazany wyplacic w czasie 30 dni od dnia zgloszenia szkody. Osoba uprawniona do swiadczenia nie moze odmowic przyjecia kwoty bezsprzecznej, przy czym jej przyjecie nie zatrzymuje drogi do dochodzenia pozniejszych roszczen. Dochodzenie tych zadan nie bedzie jednak mozliwe wowczas, gdy zostanie zawarta ugoda ugoda jest umowa i jej postanowienia wiaza obie strony i jej rozwiazanie wymaga porozumienia sie obu stron. W wypadku wyplaty kwoty bezsprzecznej dobrze jest w korespondencji z ubezpieczycielem zaakcentowac, ze nie stanowi ona pelnego spelnienia zglaszanych roszczen. W przypadku niemoznosci zadoscuczynienia zadan poszkodowanego w calosci lub w czesci w czasie 30 dni zaklad ubezpieczen jest zobowiazany wskazac pisemnie przyczyny zwloki, jak rowniez domniemany termin zajecia rozstrzygajacego stanowiska co do wyplaty swiadczenia. Zgodnie z art 14 ustep. 3a powolanej przedtem ustawy, w przypadku niezaplacenia przez towarzystwo ubezpieczen swiadczenia w przewidzianych terminach lub niespelnienia obowiazku zawiadomienia poszkodowanego na pismie o przyczynach zwloki i przypuszczalnym terminie wyplaty swiadczenia, poszkodowany ma sposobnosc powiadomienia o tych nieprawidlowosciach K.n.f., ktora zastosuje wowczas przewidziane prawem srodki nadzorcze. W wypadku wystapienia bezzasadnej zwloki w postepowaniu likwidacyjnym poszkodowanemu przypada roszczenie o odsetki ustawowe. W przypadku ubezpieczen dobrowolnych, np. auto-casco, OC przewoznika, czy tez OC w zyciu prywatnym, termin zakonczenia likwidacji szkody regulowany jest przepisami kodeksu cywilnego. Zgodnie z artyk. 817 kodeksu cywilnego, ubezpieczyciel obowiazany jest spelnic swiadczenie w czasie 30 dni, liczac od daty otrzymania ogloszenia o wypadku. Gdyby wyjasnienie w powyzszym terminie okolicznosci potrzebnych do ustalenia odpowiedzialnosci ubezpieczyciela lub wielkosci swiadczenia okazalo sie niemozliwe, swiadczenie powinno byc spelnione w ciagu 14 dni od dnia, w ktorym przy zachowaniu stosownej starannosci wyjasnienie tych okolicznosci bylo mozliwe. Jednakze bezsporna czesc swiadczenia ubezpieczyciel powinien spelnic w terminie 30 dni od dnia zgloszenia szkody. Zgodnie z § 3 powolanego artykulu, umowa ubezpieczenia (np. negocjowana indywidualnie) lub ogolne warunki ubezpieczenia moga przewidywac inne terminy, lecz tylko takie, jakie sa korzystniejsze dla uprawnionego do odszkodowania, niz terminy okreslone w przepisach kodeksu cywilnego. Takze w przypadku ubezpieczen dobrowolnych zgodnie z artyk. 16 ustep. 2 ust z dnia 22 maja 2003 r. o dzialalnosci ubezpieczeniowej (Dz.U. Nr. 124, pozycja 1151 ze zmian.) jezeli zaklad ubezpieczen nie zachowa terminu wyplaty odszkodowania zaplanowanego w umowie, lub tez w kodeksie cywilnym, jest zobowiazany do pisemnego obwieszczenia osoby zglaszajacej roszczenie o odszkodowanie o przyczynach niemoznosci spelnienia zglaszanych zadan. W wypadku wystapienia nieuzasadnionej zwloki w postepowaniu likwidacyjnym uprawnionemu do swiadczenia przysluguja odsetki ustawowe, o ile zawarta umowa ubezpieczenia nie przewiduje innej wysokosci odsetek. Jak widac, istnieja pewne roznice pomiedzy terminem likwidacji szkody w ubezpieczeniu obowiazkowym a terminem w ubezpieczeniu dobrowolnym. W wypadku ubezpieczenia obowiazkowego przepisy ust. o ubezpieczeniach obowiazkowych regulujace kwestie czasu trwania postepowania likwidacyjnego sa przepisami bezwzglednie obowiazujacymi, a wiec nie jest mozliwe zastosowanie innych terminow oczywiscie termin 30 dni jest terminem granicznym, nie oznacza to, iz zaklad ubezpieczen nie moze wyplacic swiadczenia przed uplywem tego terminu. W wypadku zas ubezpieczen dobrowolnych, przepisy kodeksu cywilnego, wskazujac 30 dniowy termin likwidacji szkody dopuszczaja przyjecie w umowie innego terminu, pod warunkiem jednak, ze bedzie to termin korzystniejszy dla poszkodowanego. Kolejna roznica pomiedzy regulacjami okreslajacymi terminy likwidacji szkody w ubezpieczeniach obowiazkowych i dobrowolnych jest wprowadzenie w ubezpieczeniach obowiazkowych gornej granicy czasu likwidacji szkody w wielkosci 90 dni od dnia zlozenia zawiadomienia o szkodzie, przy czym przekroczenie tego terminu jest mozliwe jak bylo juz mowione uprzednio jedynie w przypadku, gdy stwierdzenie odpowiedzialnosci zakladu ubezpieczen lub tez zdefiniowanie wielkosci zadoscuczynienia uzaleznione jest od toczacego sie postepowania karnego lub cywilnego. Przepisy regulujace kwestie terminu likwidacji szkody zawieraja takze roznice dotyczace mozliwosci nakladania przez K.n.f. na zaklady ubezpieczen sankcji z tytulu nieuzasadnionej zwloki w wyplacie odszkodowania, jak rowniez niespelnienia obowiazku ogloszenia poszkodowanego o przyczynach zwloki w wyplacie swiadczenia i prawdopodobnym czasie jego zaplaty o ile w ubezpieczeniach obowiazkowych Komisja Nadzoru Finansowego ma obowiazek nalozenia sankcji, o tyle w przypadku ubezpieczen dobrowolnych decyzje o nalozeniu sankcji podejmuje sama Komisja. W procesie likwidacji szkody zdarza sie, iz ubezpieczajacy kwestionuja wysokosc swiadczenia. W przypadku zakwestionowania stanowiska towarzystwu ubezpieczen i wniesienia odwolania, towarzystwa ubezpieczen choc najczesciej nieslusznie traktuja je jako zgloszenie okolicznosci wymagajacych uzasadnienia, a co za tym idzie pozwalajacych na wyplate odszkodowania w 14 dni po ich wyjasnieniu. Zdarza sie takze, iz zaklady ubezpieczen, na podstawie stworzonych przez siebie procedur, ustalaja termin np. 30 dniowy odpowiedzi na pismo zlozone przez skarzacego. Procedury te jednak nie wiaza osoby skladajacej to pismo, gdyz jedynymi wiazacymi terminami sa terminy zawarte w powyzej omowionych przepisach regulujacych kwestie terminu likwidacji szkody. Nie istnieja bowiem przepisy szczegolne, jakie wprowadzalyby odrebny termin odpowiedzi na pismo odwolawcze od stanowiska towarzystwu ubezpieczen. Nadto, zauwazyc nalezy, iz zakwestionowanie stanowiska zakladu ubezpieczen przez osobe skladajaca odwolanie jest najczesciej jedynie zadaniem dokonania weryfikacji i korekty poczynionych przez ten zaklad ustalen, a nie zgloszeniem okolicznosci wymagajacych tlumaczenia. Dlatego tez, w zwiazku z faktem, iz skladane odwolania maja najczesciej scisly zwiazek z przyjeciem przez zaklad ubezpieczen blednych danych, sprawdzenie tych danych winno odbyc sie w ramach wyznaczonego przepisami terminu likwidacji szkody i skutkowac ewentualnym naliczeniem odsetek za zwloke w likwidacji szkody. Zdarzaja sie rowniez przypadki, gdy osoba uprawniona do swiadczenia przekazuje zakladowi ubezpieczen dodatkowe informacje majace wplyw na proces likwidacji szkody, badz kwestionuje rozwiazania przyjete przez towarzystwo ubezpieczen np. na podstawie blednych badz niepelnych informacji przekazanych przez samego uprawnionego do zadoscuczynienia wowczas odwolanie takie w pewnych sytuacjach moze byc zakwalifikowane jako okolicznosc do wytlumaczenia, jednak winna byc ona wyjasniona w mozliwie najkrotszym terminie tj. przy uzyciu stosownej starannosci. Rzeczoznawca Komunikacyjny Braniewo


Rzeczoznawca Samochodowy Iława

Rzeczoznawca Samochodowy Iława

Kierownictwo Zakladu Ubezpieczeniowego Ergo Hestia na radzie prasowej pochwalil sie owocami wbudowania nowego procesu obslugi konsumenta. Firma doszla w swoim czasie do moralu, iz najistotniejszym detalem rentownosci, jaki oddzialywa na wizerunek ubezpieczyciela nie sa warunki sprzedazy polis, lecz procedura likwidacji szkod. Po pierwsze w zwiazku z tym, udoskonalono calodobowy system sygnalizowania szkod na aparat telefoniczny. Po drugie, przyspieszono dotarcie opiniodawcow do konsumenta (nie pozniej niz w ciagu 48 godzin). Po trzecie, odstapiono z biur miejscowych oraz powolano centralne Biuro Likwidacji Szkod, do ktorego w postaci elektronicznej dochodza materialy od rzeczoznawcow. Po czwarte, w serwisie internetowym jednostki wlaczono pierwsza w kraju ewentualnosc porozmawiania z wirtualnym pracownikiem o imieniu Hubert, ktory odpowiada na zagadnienia o metody zwiazane z likwidacja szkod. Na szczescie mozna rowniez kontaktowac sie z zywym czlowiekiem i w dowolnej sekundzie dostac wiedze na temat biezacego stanu likwidacji szkody. Jednym z skutkow takiego procesu jest wielkie przyspieszenie terminu likwidacji szkod, jaki obecnie wynosi troszke ponad 30 dni. Tu warto natomiast dojrzec, ze w sytuacji, kiedy cala procedura obslugi szkody lezy po stronie firmy ubezpieczeniowej, a petent ma zaledwie ja zglosic, jest to i tak dluzej niz ustawowy termin wynoszacy optymalnie 30 dni. Najciekawszym niemniej wyjsciem ktore oferuje Ergo Hestia jest (w ramach auto-casco) likwidacja niektorych, niewielkich szkod bez niezbednosci oczekiwania na ogledziny przez rzeczoznawce. W przypadku takich zdarzen jak przykladowo wybicie szyby czy uszkodzenie zamka w czasie wlamania itp., o ile szkoda nie przewyzsza 1500 zlotych, wystarczy przeslac do jednostki kwit za dokonana naprawe. Tworzy to oczywiscie ewentualnosc naduzyc, ale per saldo ubezpieczyciel oszczedza na kosztach pracy i dojazdu rzeczoznawcy. Niewatpliwie bardzo wysokie koszty wejscia systemu Ergo Hestia wynagradza sobie miedzy innymi oszczedzajac na wyplatach: spadla wielkosc wydarzen ubezpieczeniowych, obnizyla sie srednia wysokosc wyplacanego zadoscuczynienia oraz wzrosla liczba interesantow odnawiajacych swe polisy w tej spolce. Rzeczoznawca Samochodowy Iława


Rzeczoznawca Samochodowy Szczytno

Rzeczoznawca Samochodowy Szczytno

Od wielu lat jestem rzeczoznawca komunikacyjnym. Pracujac co niemiara lat na etacie w takich zakladach jak na przyklad Warta oraz Ergo Hestia sporzadzilem dziesiatki tysiecy ogledzin pojazdow przeroznej masci. W ciagu mojej pracy natknalem sie na co niemiara przypadkow prob wyludzen zadoscuczynien. Nizej zaprezentuje metody jakie byly zazwyczaj stosowane. Zasadniczo do wyludzen zadoscuczynien byly wykorzystywane metody na AUTOCASCO (uderzenie w przydrozne drzewo) badz OC (niekosztowny i niemlody pojazd tlukl w mocno kosztowny pojazd i odszkodowanie szlo z wiekowego zlomka jakiego nie zalowali poswiecic, bowiem zwracalo sie im to z nawiazka). W pierwszej kolejnosci scharakteryzuje metode na OC. Naturalnie wylaczna sposobnosc na zidentyfikowanie takiego wyludzenia to rownoczesne przesluchanie obydwu uczestnikow rownolegle w dwoch roznych pomieszczeniach oraz zadanie im kompletu tych samych pytan. Jesliby w paru punktach sa niezgodnosci to juz mamy takich ptaszkow na tzw widelcu. Jest to jedyna dzialajaca metoda w tego typu zdarzeniu inspekcja miejsca zdarzenia wzglednie konfrontacja pojazdow tu nic nie da (chyba, ze zniszczenia byly dorabiane). Kombinatorzy tu juz sa dobrze wyszkoleni i tych starych spryciarzy niechybnie sie nie nakryje. Obecnie na miejsce wypadku przyzywaja Policje oraz Pomoc Drogowa zbierajac w ten sposob wiarygodnych swiadkow. Swego czasu modne tak zwane przycierki boczkiem odeszly juz z mody, dlatego ze ladowaly w kupie podejrzanych. Pamietam jak przelozony odrzucal na bok kazde BMW z przytartymi boczkami. W dzisiejszych czasach macherzy sa tak przyuczeni w swoim fachu, iz inicjuja prawdziwa kolizje tzw przod w tyl. Takich szkod w rzeczywistosci jest najwiecej i sa realnie nie do wypatrzenia. Bezsprzecznie jest niejaki trop. Macherzy chcac wyrobic jak najwiecej pieniedzy przed kraksa zdobywaja na Allegro ewentualnie w Poznaniu wystrzelone poduszki, zniszczone chlodnice, polamane zderzaki oraz reflektory. Po zakupie takich zepsutych czesci montuja je przed kolizja i z tymi uszkodzonymi czesciami doprowadzaja do zderzenia. W takim wypadku nalezy sumiennie pstryknac wszelkie napisy i emblematy powinien byc tam zdefiniowany rok produkcji i numer seryjny czesci. Potem powinno sie zestawic daty wytworczosci elementow z rokiem produkcji auta. Aktualnie poduszki powietrzne sie opisuje numerem zdarzenia niezmywalnym markerem jednakze najbardziej przedsiebiorczy probowal poduszke wyprac w pralce do prania ubran. Przejdzmy do szkod AC. Tu z reguly rowniez sa montowane juz zniszczone czesci i zderzenie zachodzi juz z wmontowanymi lewymi elementami. I w tym przypadku coraz to wiecej kombinatorow wzywa Policje tudziez Pomoc Drogowa zamiarem zdobycia solidnych swiadkow. Najczesciej zglaszaja uderzenie w drzewo, bo najprosciej. Nie trzeba sie dzielic z drugim uczestnikiem lupem. Kombinator wjezdza gleboko do lasu by nikt nie widzial i pare razy uderza w drzewo. Potem pod drzewo przy drodze podrzuca resztki elementy, dorabia slady opon prowadzace do drzewa oraz obija kore tak aby wygladalo wszystko naturalnie. I tutaj tez trzeba liczyc na proste bledy kora za zderzakiem a kora na drzewie pochodza z innych gatunkow drzew, macher zamiast obic kore obuchem to uderzal ostra krawedzia siekiery robiac nienaturalne naciecia. Ale i tutaj macherzy zdazyli sie porzadnie przyuczyc. Teraz okrywaja drzewo grubym kocem tak aby nie zostaly kawaleczki kory z innego drzewa; przepisuja auto na zone, matke albo kochanke by w Ubezpieczalniach nazwisko sie nie powtarzalo, zmieniaja numery rejestracyjne by Ubezpieczyciel nie odkryl w systemie po numerze rejestracyjnym itp. Im likwidator wynajduje coraz to nowe metody wykrywania takich wyludzen tym macher wykorzystuje coraz to bardziej subtelne techniki. Nawet podczas proby kradziezy pojazdu juz caly samochod obsypuja pieprzem tak aby psy tropiace nie zlapaly sladu. Niestety coraz trudniej wykrywac w dzisiejszych czasach takie kombinacje… Rzeczoznawca Samochodowy Szczytno